Topic: Accidente / incidente
2562 posts, 593913 views
📖 Pagination options
- TheTigerBeast
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
TheTigerBeast
Toate ca toate, dar potrivit unor surse Club Feroviar au mai fost doua incidente grave la metrou, numai luna aceasta.
https://clubferoviar.ro/mecanici-metrorex-cercetati/
Toate ca toate, dar potrivit unor surse Club Feroviar au mai fost doua incidente grave la metrou, numai luna aceasta.
Potrivit informațiilor noastre din interiorul societății, la data de 15 februarie 2024, mecanicul unui tren de metrou de pe Magistrala 1, Pantelimon-Dristor 2, a deschis ușile pe partea opusă peronului la stația Crângași. Un incident extrem de grav, în opinia noastră, pentru că se putea ajunge la situația în care un călător sau mai mulți să cadă din tren.
Un incident similar s-a produs trei zile mai târziu la stația Parc Bazilescu de pe Magistrala 4, Gara de Nord 2-Străulești. Trenul IVA a oprit în stație, însă echipa de conducere (mecanic și mecanic ajutor) pur și simplu a ”uitat” să deschidă ușile și a pornit apoi garnitura spre cealaltă stație. Numai că un călător aflat în tren a bătut în ușă, iar când și-au dat seama ce au făcut, cei doi mecanici au dat trenul înapoi fără să avizeze dispecerul. Incidentul ar fi fost mușamalizat dacă acel călător nu ar fi făcut reclamație.
https://clubferoviar.ro/mecanici-metrorex-cercetati/
- orex
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
orex
Am fi avut o catastrofa incomensurabila, tinand cont de faptul ca sina a ”3”, de la linia 3, e activa la Crangasi!
Am fi avut o catastrofa incomensurabila, tinand cont de faptul ca sina a ”3”, de la linia 3, e activa la Crangasi!
- TheTigerBeast
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
TheTigerBeast
plus ca unii se sprijina in usi...
orex wrote here:
Am fi avut o catastrofa incomensurabila, tinand cont de faptul ca sina a ”3”, de la linia 3, e activa la Crangasi!
plus ca unii se sprijina in usi...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
shoppy
Macazele se schimbă doar la pregătirea unui parcurs dacă este necesar, deci nu la ștergerea unui parcurs sau în lipsa unui parcurs, cea mai simplă explicație după ștergerea parcursului pe reversed nu exista alt parcurs și mecanicul a circulat cu ATP izolat.
Macazele se schimbă doar la pregătirea unui parcurs dacă este necesar, deci nu la ștergerea unui parcurs sau în lipsa unui parcurs, cea mai simplă explicație după ștergerea parcursului pe reversed nu exista alt parcurs și mecanicul a circulat cu ATP izolat.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Vasile52
Eu nu inteleg cum sistemul de semnalizare a permis ambele parcursuri, ar fi trebuit sa detecteze conflictul si sa fi respins parcursul. Probabil ar fi trebuit sa existe si o protectie de flanc.
Imi este clar (asa cum am crezut de cand am auzut de incident) ca exista cauze si erori sistemice.
1. Mecanicul trenul 4 nu a activat ATP la sosirea in statia Mihai Bravu (nu stiu cum nu a observat limitarea de 60)
Putin off-topic Era necesara izolarea ATP de la bun inceput?
2. Mecanicul trenului 4 a ignorat semnalul de intrare in statia Timpuri Noi (exista doua posibilitati, semnalul fie indica abatere, fie rosu, in ambele cazuri ar fi trebuit sa opreasca)
3. IDM a introdus un parcurs eronat. Nu a anuntat ambele garnituri despre anularea parcursului (asta nu a fost scris in articol deci o presupunere)
4. Sistemul de siguranta a permis stabilirea unui parcurs eronat care prezenta mai multe conflicte. Protectia de flanc pare ca lipseste.
Eu nu inteleg cum sistemul de semnalizare a permis ambele parcursuri, ar fi trebuit sa detecteze conflictul si sa fi respins parcursul. Probabil ar fi trebuit sa existe si o protectie de flanc.
Imi este clar (asa cum am crezut de cand am auzut de incident) ca exista cauze si erori sistemice.
1. Mecanicul trenul 4 nu a activat ATP la sosirea in statia Mihai Bravu (nu stiu cum nu a observat limitarea de 60)
Putin off-topic Era necesara izolarea ATP de la bun inceput?
2. Mecanicul trenului 4 a ignorat semnalul de intrare in statia Timpuri Noi (exista doua posibilitati, semnalul fie indica abatere, fie rosu, in ambele cazuri ar fi trebuit sa opreasca)
3. IDM a introdus un parcurs eronat. Nu a anuntat ambele garnituri despre anularea parcursului (asta nu a fost scris in articol deci o presupunere)
4. Sistemul de siguranta a permis stabilirea unui parcurs eronat care prezenta mai multe conflicte. Protectia de flanc pare ca lipseste.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
aztec
Ca o parere personala.
Atatia anu nu am auzit de probleme grave la metrou. Ma refer la cele de circulatie/siguranta, lasand la o parte fum/sinucideri...etc.
Ori nu au fost, ori nu erau prea publice.
Si daca nu au fost, pe tehnologia veche, pe IVA...este ok.
Dar se pare ca tehnoloogia moderna ne cam incurca....
Avem si acum? rama aia înfiptă in perete...
Mai nou si asta....cand ar fi trebuit sa creasca siguranta, nu sa scada.
E bine ca s-a scapat cu bine...si speranta e sa se traga invataminte...
Ca o parere personala.
Atatia anu nu am auzit de probleme grave la metrou. Ma refer la cele de circulatie/siguranta, lasand la o parte fum/sinucideri...etc.
Ori nu au fost, ori nu erau prea publice.
Si daca nu au fost, pe tehnologia veche, pe IVA...este ok.
Dar se pare ca tehnoloogia moderna ne cam incurca....
Avem si acum? rama aia înfiptă in perete...
Mai nou si asta....cand ar fi trebuit sa creasca siguranta, nu sa scada.
E bine ca s-a scapat cu bine...si speranta e sa se traga invataminte...
- Aron
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Aron
Corect
Corect
Deci am banuit bine, un lant de erori umane. Intr-adevar de mentionat reactia prompta a mecanicului din Haga.
Anularea unui parcurs nu cred ca determina automat schimbarea pozitiei macazurilor!
Corect
Macazele se schimbă doar la pregătirea unui parcurs dacă este necesar, deci nu la ștergerea unui parcurs sau în lipsa unui parcurs,
Corect
Deci am banuit bine, un lant de erori umane. Intr-adevar de mentionat reactia prompta a mecanicului din Haga.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
shoppy
Poate că au făcut parcursul la abătută înainte să vină trenul la peron, l-au șters, au făcut parcursul de intrare, au băgat trenul pe directă la peron din partea cealaltă dar nu i-au făcut și parcurs de ieșire așa că macazele au rămas pe abătută.
Poate că au făcut parcursul la abătută înainte să vină trenul la peron, l-au șters, au făcut parcursul de intrare, au băgat trenul pe directă la peron din partea cealaltă dar nu i-au făcut și parcurs de ieșire așa că macazele au rămas pe abătută.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Costin
Nu au prea fost. Presa "de opozitie" a existat dintotdeauna. Specialist Metrorex in cadrul AFER tot asa, a existat dintotdeauna. Ce vedem acum este rezultatul deprofesionalizarii Metrorex, prin inlocuirea specialistilor care ies la pensie cu rude si prieteni a caror singura calitate este cea de ruda sau prieten.
aztec wrote here:
Atatia anu nu am auzit de probleme grave la metrou. Ma refer la cele de circulatie/siguranta, lasand la o parte fum/sinucideri...etc.
Ori nu au fost, ori nu erau prea publice.
Nu au prea fost. Presa "de opozitie" a existat dintotdeauna. Specialist Metrorex in cadrul AFER tot asa, a existat dintotdeauna. Ce vedem acum este rezultatul deprofesionalizarii Metrorex, prin inlocuirea specialistilor care ies la pensie cu rude si prieteni a caror singura calitate este cea de ruda sau prieten.
- BIGRED1984
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
BIGRED1984
Si raman cu acea calitate, nu devin si ei specialisti, macar cum se zicea inainte, 'specializat la locul de munca'.
Si raman cu acea calitate, nu devin si ei specialisti, macar cum se zicea inainte, 'specializat la locul de munca'.
- orex
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
- Aron
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Aron
Reprezentarea celor de la protv e ceea corecta. Cel de pe antena 1 e lipsita de orice detaliu important si mai este adaugat si un pic de dramatism(trenul impins cativa metri dupa cuplare)
LE: Vazand reprezentarea grafica, mai exista o mica teorie, care cred ca nu se aplica deloc dar sa aiba o trecere in revista, exista grupuri sau lanturi de macaz interconectate (au o denumire care imi scapa acum). Adica daca macazul A este pe directa, un macaz B va fi tot pe direct si invers. De aici reiese situatia probabila pe care am descris-o acum cateva zile dar cu variabile de inceput putin diferite, mai exact intoarcerea trenului din M Bravu s-a facut actionarea macazului pe abatere si automat s-a pus si cel de la Timpuri Noi pe abatere.
Reprezentarea celor de la protv e ceea corecta. Cel de pe antena 1 e lipsita de orice detaliu important si mai este adaugat si un pic de dramatism(trenul impins cativa metri dupa cuplare)
LE: Vazand reprezentarea grafica, mai exista o mica teorie, care cred ca nu se aplica deloc dar sa aiba o trecere in revista, exista grupuri sau lanturi de macaz interconectate (au o denumire care imi scapa acum). Adica daca macazul A este pe directa, un macaz B va fi tot pe direct si invers. De aici reiese situatia probabila pe care am descris-o acum cateva zile dar cu variabile de inceput putin diferite, mai exact intoarcerea trenului din M Bravu s-a facut actionarea macazului pe abatere si automat s-a pus si cel de la Timpuri Noi pe abatere.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
ByOnu
Cert e ca dupa un astfel de accident ar fi trebuit sa pice conducerea, iar presa si ministerul sa vuiasca pe tema asta pana la clarificarea publica a tuturor aspectelor.
Efectiv toata lumea se comporta de parca s-a ars un neon in salon, nu de parca eram cat pe ce sa asistam la o ciocnire frontala.
Cert e ca dupa un astfel de accident ar fi trebuit sa pice conducerea, iar presa si ministerul sa vuiasca pe tema asta pana la clarificarea publica a tuturor aspectelor.
Efectiv toata lumea se comporta de parca s-a ars un neon in salon, nu de parca eram cat pe ce sa asistam la o ciocnire frontala.
📖 Pagination options