De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Discutii despre economie

50 posts, 23802 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Discutii despre economie Serban

TibiV wrote:
Acum nu mă întrebați de moralitate...
Aeroportul Otopeni este un obiectiv național, mi se pare normal să fie o rezolvare naţională....
Dar afacerea lui Popoviciu cu Băneasa Shopping City şi cartierul de șmecheri de acolo nu ştiu dacă justifică investiţia masivă a statului doar ca să meargă uşor pisi la mall...

Târâim cu anii alte proiecte esențiale (plătite însă de primărie...) dar băgăm zeci de milioane de la stat ca să îi fie comod lui pisişor la shopping...
Dar la fel de adevărat este că dacă NU ar fi făcut asta ar fi fost dezastru...



Aici nu prea sunt de acord, din 3 motive:

1. De constructia pasajelor nu beneficiaza doar cei care merg la mall, ci si cei care nu merg acolo dar care ar fi fost blocati de cei de la mall
2. Este normal ca statul sa faciliteze accesul populatiei la obiective de interes public.
3. Privatul construieste pe banii lui obiectivul, cu toate avantajele pe care le aduce acesta in economie (locuri de munca, taxe, stimularea consumului, etc), iar statul il stimuleaza sa investeasca prin crearea infrastructurii necesare accesului la acest obiectiv.

Alte exemple: la scara mai mica - crearea de statii de tramvai in apropierea unui mall, sa zicem, iar la scara mai mare - constructia autostrazii pt fabrica Dacia. Este un parteneriat public-privat cat se poate de sanatos, din care castiga toata lumea.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces TibiV

Serban wrote:
Alte exemple: la scara mai mica - crearea de statii de tramvai in apropierea unui mall, sa zicem, iar la scara mai mare - constructia autostrazii pt fabrica Dacia. Este un parteneriat public-privat cat se poate de sanatos, din care castiga toata lumea.


Exact...
Mi se pare perfect OK să faci o autostradă pentu Dacia, care exportă, (peste 10% din ceea ce ţine cursul leului) dar de ce să bag eu, statul român, bani în ceva (magazine de fiţe) care îmi duc în jos moneda națională ?!...
Da, poţi să faci o statie de tramvai pentru un Liedl/Kaufland/etc...
Totul depinde de CÂT costă. Căci doar maneliştii au " fără număr, fără număr!..."

P.S.
Nu vreau să aberez off-topic, dar am văzut atâtea aberaţii dpdv economic încât poate ar trebui făcut un thread separat.  
Să îmi fie cu iertare, dar este clar cum se câştigă alegerile... :(
Serban wrote:
Aici nu prea sunt de acord, din 3 motive:

1. De constructia pasajelor nu beneficiaza doar cei care merg la mall, ci si cei care nu merg acolo dar care ar fi fost blocati de cei de lab mall
2. Este normal ca statul sa faciliteze accesul populatiei la obiective de interes public. .

TibiV wrote:
Dar la fel de adevărat este că dacă NU ar fi făcut asta ar fi fost dezastru...


Eu nu pretind că deţin adevărul absolut.
Doar mă întreb cât de moral este să ca Min.Transporturilor să facă cadouri DOAR unora... (vezi câteva postari mai sus)..

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Serban

TibiV wrote:
Exact...
Mi se pare perfect OK să faci o autostradă pentu Dacia, care exportă, (peste 10% din ceea ce ţine cursul leului) dar de ce să bag eu, statul român, bani în ceva (magazine de fiţe) care îmi duc în jos moneda națională ?!...
Da, poţi să faci o statie de tramvai pentru un Liedl/Kaufland/etc...
Totul depinde de CÂT costă. Căci doar maneliştii au " fără număr, fără număr!..."


Magazinele de fite, mai ales de proportia unui mall, stimuleaza economia prin multiple cai.

Daca tot am pornit pe exemplul asta, pana la urma si Dacia si mallul stimuleaza economia. E adevarat ca Dacia mai mult, dar si investitia in infrastructura este mult mai mare.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces TibiV

Serban wrote:
Magazinele de fite, mai ales de proportia unui mall, stimuleaza economia prin multiple cai.


Da, stimulează economia Italiei, Franţei şi a multor alte ţări care produc marfa vândută acolo.
Crezi că doamnele aflate la shopping acolo (la fite) cumpără ceva produs in ţară? Să se facă de râs în faţa prietenelor?

"Stimulare" din asta am avut din plin în 2005-2008, şi ce bine a ieşit... :(

Chiar avem nevoie de un thread economic...

@andrei11
Nu cred că poliția e interesată de cine administrează drumul, ci unde este drumul...
Pe DN1 în faţă la Băneasa Shopping City este clar accident în București, sectorul 1...
Cu Fundeni e mai complicat...  :D

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Serban

TibiV wrote:
Serban wrote:
Magazinele de fite, mai ales de proportia unui mall, stimuleaza economia prin multiple cai.


Da, stimulează economia Italiei, Franţei şi a multor alte ţări care produc marfa vândută acolo.
Crezi că doamnele aflate la shopping acolo (la fite) cumpără ceva produs in ţară? Să se facă de râs în faţa prietenelor?

"Stimulare" din asta am avut din plin în 2005-2008, şi ce bine a ieşit... :(

Chiar avem nevoie de un thread economic...


Complexul nu cuprinde doar magazine straine ci inclusiv magazine precum Carrefour (care vinde o gramada de produse romanesti), Mobexpert, care e romanesc si probabil si altele.

Insa, aici nu e vorba doar de productie. Angajatii (si nu putini) sunt romani, salariile se platesc in Romania, taxele se platesc in Romania, samd. Un centru de genul Baneasa Shopping City aduce un aport semnificativ economiei locale.

 


Re: Discutii despre economie Florinds

Da, dar pana la urma caciula e una singura, ma refer la banii oamenilor. Daca un centru e mai interesant decat altul, piti se muta de la City Mall sau Lberty la Vulcan, tot aceiasi indivizi sunt cei care sunt spaima cardurilor. De la Vulcan la Mega Mall si tot asa. Avem mai multe locuri de cheltuit bani, dar de castigat... Singurii care sa zicem ca sunt mai castigati sunt vanzatorii sau casierii, care se inmultesc.
Patronii nu au masura, se intind peste tot si apoi "intra in insolventa", pentru ca suntem in criza si nu are lumea bani. Varianta oficiala... Neoficial, nu platesc voit datoriile catre furnizori si de asta intra in insolventa. Tzap-tzarap made in Romania. Avem o multime de insolventi cu tot felul de garaje pline de masini de lux.
Deci nu cred ca mai e cazul de alte mall-uri din moment ce sunt unele care merg din rau in mai rau si se inchid. ;) La inceput, da, dar acum... Suntem cam saturati. Mai bine parcuri sau parcari pe mai multe niveluri. Nu e cazul la Baneasa... Vorbeam in general.

 


Re: Discutii despre economie andrei11

"Stapanii Inelelor" sunt bancile.
Imediat sub banci sunt cei care produc bunurile materiale.
Restul sunt firmiturangii. ( Inclusiv cei care extrag zacamintele ).
Eu tot nu pricep unde sunt alocate unitatile productive care sa necesitemultimea de birouri din capitala, pentru ca e clar ca in birouri nu se produce nici mancare, nici imbracaminte, nici otel si nici ciment pentru locuinte.
Am impresia ca marile corporatii ( care nu sunt in Romania )  isi externizeaza unele activitati biocratice care aici îi costa mai putin pentru ca fatucile de birou îi costa mai putin la noi decat la ei. Asta pana s-or destepta indienii unde forta de munca e mai ieftina decat in Romania, si sa vezi distractie atunci.
Dar nu uitati ca adevaratii Stapani ai Inelelor sunt bancile.
_____________________
Gânduri de la unul depasit in gândire.  :D   Desi am prins din plin socialismul buruitor nu stiu cum am facut ca nu am fost membru de partid.  :mrgreen:
Intrebare :
Spunti-mi o marca de masina estica, deci nu produsa sub licenta, am impresia ca nu exista. Nu va spune nimic treaba asta ? Sau macar o masina de spalat, un frigider, ceva. Vedeti ca nici Albalux nici Artic nu mai sunt produse romanesti, ci  produse realizate in Romania de altii. ( Si Dacia, deasemeni ). Nu mai e o masina romaneasca, ci una produsa in Romania de fancezi.
Cred ca si comercializarea Dacia in afara e coordonata tot de francezi, inclusiv grosul profitului. Ma insel ? Acelasi post al unui muncitor Renault din Franta cred ca e platit cu alti bani decat fix acelasi post al unui roman din Romania de la Dacia.
OK, avem zeci de mii de megamalluri ( in Bucuresti ) unde cheltuim banii. Unde sunt angajati cei care cheltuie banii ? In birouri ? Ok, bune si ele, dar acolo e biocratia. Unde sunt alocate unitatile de productie care au biocratia in Bucuesti ? Cred ca nu in Romania. Deci suntem colonie, cand se satura "aceeia" de noi sa vezi cum o sa se goleasca birourile din Bucuresti. O sa veniti acum sa spuneti ca asa ceva nu e posibil din cauza de UE. Vax, UE joaca cum îi dicteaza interesele majore.
Iar interesele sunt ale bancilor si ale celor care detin unitatile de productie.
Evident ca acum sunt "rau", traiasca BM si CAF - urile, adica suedezii si spaniolii, da-i  :twisted:  de romani cu Aradul lor. Am zis si eu o treaba asa, la o adica, cum am spus sunt unul depasit in gandire.

 


Re: Discutii despre economie Serban

andrei11 wrote:
Eu tot nu pricep unde sunt alocate unitatile productive care sa necesitemultimea de birouri din capitala, pentru ca e clar ca in birouri nu se produce nici mancare, nici imbracaminte, nici otel si nici ciment pentru locuinte.


In birouri "se produc" servicii. Conform ZF, in 2013 serviciile detineau cea mai mare pondere din PIB, aprox 50%, in crestere.

http://www.zf.ro/analiza/schimbarea-eco...a-10764247

andrei11 wrote:
Am impresia ca marile corporatii ( care nu sunt in Romania )  isi externizeaza unele activitati biocratice care aici îi costa mai putin pentru ca fatucile de birou îi costa mai putin la noi decat la ei. Asta pana s-or destepta indienii unde forta de munca e mai ieftina decat in Romania, si sa vezi distractie atunci.


Corect, marile corporatii externalizeaza unele activitati catre companii din Romania pentru ca sunt mai mici costurile. Cred ca cele mai mari corporatii din Bucuresti au ca domeniul de activitate outsourcing-ul.

Dar sa stii ca India este deja o mare piata de outsourcing. Destule multinationale, precum HP si Oracle (daca nu confund), au activitatile de suport in India.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre economie 133 313

http://www.realitatea.net/dezastru-pe-b...76561.html
24 august 2015:
"Indicele BET a coborât cu 6,3%. Indicele BET include cele mai lichide zece acţiuni, iar BET Plus cele mai lichide 34 de titluri din piaţă reglementată, cu excepţia SIF-urilor şi a acţiunilor companiilor străine."

"Dintre marile companii cotate pe BVB, Fondul Proprietatea (FP) se afla în declin cu aproape 10%, OMV Petrom (SNP) cu aproape 9%, Banca Transilvania (TLV) cu 8,7%, iar Electrica (EL) cu peste 5%."

"Astfel, în Europa, bursa de la Londra a coborât cu 4,3%, cea din Franţa cu 4,9%, iar cea de la Frankfurt cu 4,6%. În Europa Centrală, bursa de la Varşovia se afla în declin cu 4,8%, iar cea de la Budapesta cu 5,1%."

Cioc cioc. S-au spart 2 bule speculative: bula garbage IT made in P.R.C. (nu made in China, ca e o diferenta) si bula locala cu carburanti, care evident ca nu are legatura cu China de nici o culoare dar e un moment oportun sa dam vina pe altii, ca la asta ne pricepem cel mai bine.
Cum mai stam cu embargoul pe bitum?  :twisted:
Specula ca strategie de tara... v-am salutat, imi fac valiza.  :arrow:

 


Re: Discutii despre economie panzer01

Serban wrote:
TibiV wrote:
Acum nu mă întrebați de moralitate...
Aeroportul Otopeni este un obiectiv național, mi se pare normal să fie o rezolvare naţională....
Dar afacerea lui Popoviciu cu Băneasa Shopping City şi cartierul de șmecheri de acolo nu ştiu dacă justifică investiţia masivă a statului doar ca să meargă uşor pisi la mall...

Târâim cu anii alte proiecte esențiale (plătite însă de primărie...) dar băgăm zeci de milioane de la stat ca să îi fie comod lui pisişor la shopping...
Dar la fel de adevărat este că dacă NU ar fi făcut asta ar fi fost dezastru...

Aici nu prea sunt de acord, din 3 motive:

1. De constructia pasajelor nu beneficiaza doar cei care merg la mall, ci si cei care nu merg acolo dar care ar fi fost blocati de cei de la mall
2. Este normal ca statul sa faciliteze accesul populatiei la obiective de interes public.
3. Privatul construieste pe banii lui obiectivul, cu toate avantajele pe care le aduce acesta in economie (locuri de munca, taxe, stimularea consumului, etc), iar statul il stimuleaza sa investeasca prin crearea infrastructurii necesare accesului la acest obiectiv.

Motivul si motivatia!

Din cele 2 pasaje pe 3 benzi cel putin unul nu trebuia facut: se descurcau bine merci cu unul singur. Si au dat acesto "motiv" cu "ajutam mediul privat". De fapt s-au ajutat chiar pe ei. A venit criza si i-a mai linistit. Sunt 1001 mall-uri in toata tara, dar doar cel din Baneasa e vital pentru dezvoltarea tarii?  :o

Daca vrei sa ajuti tara legi o platforma industriala de reteaua de autostrazi. Pe platforma pot fi mult mai multe companii, si se pot infiinta si altele noi. Si daca ai 2 producatori mari (gen Dacia si Ford) - faci pt amandoi. Se cheama ca ajuti mediul privat sa se dezvolte. Faci totul sa nu fii partinitor dar ii ajuti pe cei care te ajuta.

Ca la noi: s-a luat un concept bun si s-a aplicat pe dos: l-a ajutat pe unul sa ii surclaseze pe ceilalti. Si s-a vandut ca si cheltuiala de dezvoltare. Ocazie cu care ai "denaturat" una din cele mai importante parghii de dezvoltare. Toate asta ca sa ajuti un "mare" constructor de mall-uri din Bucuresti sa concureze cu cei de afara care stiu si cum sa faca si au si access mult mai ieftin la resurse. De ce nu fac inca un pasaj si pe Chitila pt mall-ul de acolo? Nu ajuta mediul privat?

Ce e cel mai grav: sunt f multi care nu stiu sa citeasca intre cuvinte si cred gogosile astea! Sau esti doar unul dintre raspandaci?

Serban wrote:
Alte exemple: la scara mai mica - crearea de statii de tramvai in apropierea unui mall, sa zicem, iar la scara mai mare - constructia autostrazii pt fabrica Dacia. Este un parteneriat public-privat cat se poate de sanatos, din care castiga toata lumea.

Te-ai lamurit din ultimele scandaluri cat costa un rond pentru un magazin privat? 50.000 euro la marginea Bucurestiului. A intrebat cineva (gen curtea de conturi sa zicem) unde mama dracu sunt banii pentru semafoarele noi noute care au fost puse acolo fix cu 6 luni inaninte de constructia rondului?

Ai intrebat vreo clipa de ce fiecare magazin Metro din Bucuresti are semafor? Absolut toate indiferent unde sunt localizate! Sa aiba vreo legatura cu pariul si Mercedes-ul luat de Bombonel de la marele afacerist de origine romana (ca roman nu vreau sa ii spun!)? Toate bulevardele largi de iesit din Bucuresti s-au procopsit cu un semafor pentru Metro. Aceste semafoare sunt "exemple la scara mica" de spaga si de dispret la adresa cetatenilor, nu de ajutor pentru investitor.

Daca vreti discutii despre economie tb sa discutam despre reducerea taxelor pe munca, despre solidaritatea intre generatii, despre locuri de munca, scoala. Poate sa fie foarte greu de inteles dar infrastructura este o conditie necesara, dar nu suficienta de dezvoltare economica.

Pot sa va dau si un exemplu: Irlanda anului 2008-2009 avea fix 5 km de autostrada si printre cele mai proaste retele feroviare din Europa (mult mai slaba ca a noastra) si totusi salariul mediu si nivelul de trai de top in Europa.

 


Re: Discutii despre economie Serban

panzer01 wrote:
Ce e cel mai grav: sunt f multi care nu stiu sa citeasca intre cuvinte si cred gogosile astea! Sau esti doar unul dintre raspandaci?


Stai usor, mai la distanta, ca n-am facut gradinita impreuna.

Nu stiu care a fost explicatia oficiala, daca a fost una, deci nu cred si nu raspandesc nimic. Eu spun ca infrastructura aduce investii, pe de-o parte, si ca este normala dezvoltarea de catre stat a infrastructurii in acea zona, pe de alta parte. Asta o sa iti explice orice om care cat de cat a studiat economia.

panzer01 wrote:
Din cele 2 pasaje pe 3 benzi cel putin unul nu trebuia facut: se descurcau bine merci cu unul singur.



Nu se descurcau cu unul singur. Dupa primul pasaj, de la complexul comercial, urmeaza vreo 2 complexuri rezidentiale, cateva cladiri de birouri, ambasada si cam tot ce vine de pe Privighetorilor. II bagai pe toti printr-un singur giratoriu amarat? Iesea haos general. Hai sa gandim ***** proof.

Dar oricum, nu asta e subiectul discutiei, daca trebuiau 1 sau 2 pasaje.

panzer01 wrote:
Sunt 1001 mall-uri in toata tara, dar doar cel din Baneasa e vital pentru dezvoltarea tarii?  :o

Ca la noi: s-a luat un concept bun si s-a aplicat pe dos: l-a ajutat pe unul sa ii surclaseze pe ceilalti. Si s-a vandut ca si cheltuiala de dezvoltare. Ocazie cu care ai "denaturat" una din cele mai importante parghii de dezvoltare. Toate asta ca sa ajuti un "mare" constructor de mall-uri din Bucuresti sa concureze cu cei de afara care stiu si cum sa faca si au si access mult mai ieftin la resurse. De ce nu fac inca un pasaj si pe Chitila pt mall-ul de acolo? Nu ajuta mediul privat?


Dupa cum spuneam mai sus, nu e vorba doar de un mall. Ci si de cateva blocuri, cladiri de birouri si ce vine de pe Privighetorilor. Plus cateva hypermarketuri. Hai sa renuntam la senzational.

Ce trafic genereaza compelxul comercial din Chitila? Ce trafic este la iesirea din Bucuresti spre Chitila? O rezolvai pe cea mai importanta iesire din capitala cu un semafor, ca la Chitila? Te auzi ce spui?!

Si, in definitiv, chiar daca ar fi cum spui tu, problema ar fi de ce nu s-a investit si la restul, nu de ce s-a investit la Baneasa.

panzer01 wrote:
Te-ai lamurit din ultimele scandaluri cat costa un rond pentru un magazin privat? 50.000 euro la marginea Bucurestiului. A intrebat cineva (gen curtea de conturi sa zicem) unde mama dracu sunt banii pentru semafoarele noi noute care au fost puse acolo fix cu 6 luni inaninte de constructia rondului?

Ai intrebat vreo clipa de ce fiecare magazin Metro din Bucuresti are semafor? Absolut toate indiferent unde sunt localizate! Sa aiba vreo legatura cu pariul si Mercedes-ul luat de Bombonel de la marele afacerist de origine romana (ca roman nu vreau sa ii spun!)? Toate bulevardele largi de iesit din Bucuresti s-au procopsit cu un semafor pentru Metro. Aceste semafoare sunt "exemple la scara mica" de spaga si de dispret la adresa cetatenilor, nu de ajutor pentru investitor.



Nu stiu despre ce vorbesti, noi nu vorbeam despre asta. Putem sa deschidem un subiect nou, daca vrei.

panzer01 wrote:
. Poate sa fie foarte greu de inteles dar infrastructura este o conditie necesara, dar nu suficienta de dezvoltare economica.


A zis cineva altceva pe aici?!

 


Re: Discutii despre economie andrei11

S-a pornit de la altceva, de ce cele 3 pasaje ( astea doua si cel de la Antene ) au fost facute din banii de sosele din exteriorul localitatilor cand soseaua respectiva apartine sectorului 1. Asta a fost intrebarea.
Pasajul din Piata Iancului ar fi fost mult mai util decat cele 2 pasaje ca sa-si faca pisi cumparaturile, lasand la o parte ca accesul la mall-uri se putea face prin Privighetorilor / Pipera si nicidecum din DN 1. Ca pisi sa iasa din curte si sa ajunga la coafor fix din gradin(ita)a.
N-am inteles expresia :
Stai usor, mai la distanta, ca n-am facut gradinita impreuna.
Ce, la gradinita se invata economie ( geopolitica ) ?
Problema e ca statu'  a intervenit sa-i faca din bani publici pod lui Popoviciu cand terenul respectiv e administrat de Municipiul Bucuresti. Si nu unul,  doua.
Cele cateva blocuri sunt de fitze, printe altii stau acolo Tiriac, Udrea, etc. Au dat ei bani pentru pod ? De ce l-ati pus la plata pe nea Ilie de la scularie din Sighetul Marmatiei pentru podurile lui Popoviciu, madam Udrea, Tiriac & Co ?
Evident ca suna a spaga si maaaaaaaare.
Iti dau exemple de cladiri de birouri care nu beneficiaza de pasaje rutiere. Si mai multe si mai mari. Si scuteste-ma cu cladirile alea rezidentiale, cred ca nici daca ai avea bani pentru ele nu te-ar primi acolo, ca nu suntem noi de nasul lui Udrea & compania.
PS :
Nici Google n-a avut acces acolo pe alee sa fotografieze zona. Nu e pentru fiteşcine zona aceea. Le trebuiau pod. Si surpriza, o sa le faca - tot din banii lui nea Ilie de la scularia din Sighetu Marmatiei - si statie de metrou. Pentru cine nu se stie.
Si, in definitiv, chiar daca ar fi cum spui tu, problema ar fi de ce nu s-a investit si la restul, nu de ce s-a investit la Baneasa.
Problema e de ce nu s-a investit mai intai la restul si la urma la Baneasa. Te-ai prins ? Ca restul nu aveau de unde sa dea spaga. Lasa ca a dat Popoviciu. Si pentru poduri si pentru statii de metrou. Numai ca la statii nu s-au inteles si Guru o sa le faca statiile fix sub DN 1. N-o sa le poata folosi nici madam Udrea nici pisi si nici cei de la Ambasada Americana. Ca pe acolo nu se prea circula perpedes. Nici macar cu Dacii.

 


Re: Discutii despre economie Serban

andrei11 wrote:
S-a pornit de la altceva, de ce cele 3 pasaje ( astea doua si cel de la Antene ) au fost facute din banii de sosele din exteriorul localitatilor cand soseaua respectiva apartine sectorului 1. Asta a fost intrebarea.


Eu nu m-am bagat in discutia asta, privind CINE trebuia sa faca pasajele, CNADNR sau Primaria. Eu i-am raspuns lui Tibi, sustinand si argumentand ca mi se pare ok faptul ca statul a construit cele 2 pasaje. Ca statul trebuia sa fie CNADNR sau Primaria, da, poate sa fie o discutie, dar nu doresc sa comentez acest subiect.

andrei11 wrote:
Pasajul din Piata Iancului ar fi fost mult mai util decat cele 2 pasaje ca sa-si faca pisi cumparaturile, lasand la o parte ca accesul la mall-uri se putea face prin Privighetorilor / Pipera si nicidecum din DN 1.


Nu cunosc eventualele studii de trafic din zona, dar ma indoiesc ca tot traficul generat in zona putea sa fie sustinut de niste stradute din Pipera, ca sa nu mai vorbim de ocolul absolut inutil. Iar daca ai fi facut 2 ore de la aeroport pana la intrarea in Bucuresti, stand la semafor la intersectia cu intrarea in mall, ai fi considerat ca sunt mult mai utile pasajele din Baneasa.

andrei11 wrote:
Ca pisi sa iasa din curte si sa ajunga la coafor fix din gradin(ita)a.


Voi tocmai asta nu intelegeti. Ca pasajul nu este numai pentru pisi care ajunge la coafor.

Pasajele sunt si pentru tine, care chiar daca nu mergi la mall, mergi spre munte si cu siguranta nu ti-ai fi dorit sa stai blocat la un eventual semafor.
Pasajele sunt si pentru angajatii mallului.
Pasajele sunt si pentru oamenii ca mine si ca tine care lucreaza in cele cateva cladiri de birouri din zona.
Pasajele sunt si pentru cei care locuiesc in Pipera si vor sa iasa in DN.

Peste toate cele de mai sus, cele 2 pasaje au sustinut o investitie a unui intreg complex (mall, hypermarketuri, cladiri de biroruri, locuinte) care stimuleaza economia, mai pe romaneste aduc bani!


andrei11 wrote:
N-am inteles expresia :
Stai usor, mai la distanta, ca n-am facut gradinita impreuna.
Ce, la gradinita se invata economie ( geopolitica ) ?


Traducere: Nu ma face raspandac, ca nu ne tragem de sireturi.


andrei11 wrote:
Problema e ca statu'  a intervenit sa-i faca din bani publici pod lui Popoviciu cand terenul respectiv e administrat de Municipiul Bucuresti. Si nu unul,  doua.


Repet ce am spus mai sus. Eu spun ca investitia statului este justificata. Ca statul trebuia sa fie Ministerul Transp sau Primaria este alta discutie, in care nu ma bag.

andrei11 wrote:
Cele cateva blocuri sunt de fitze, printe altii stau acolo Tiriac, Udrea, etc. Au dat ei bani pentru pod ?


Au dat si ei in masura in care ai dat si tu si eu si in aceeasi masura in care au/am dat si pentru alte pasaje cu care nu au/nu avem nicio legatura. Banii din taxe.

andrei11 wrote:
Iti dau exemple de cladiri de birouri care nu beneficiaza de pasaje rutiere. Si mai multe si mai mari.


Nu e vorba doar de cladiri de birouri. E vorba de un complex cu o suprafata foarte mare, care atrage foarte mult trafic si la care era necesar un acces decent ca sa nu blocam intrarea/iesirea principala din oras.

andrei11 wrote:
Si scuteste-ma cu cladirile alea rezidentiale, cred ca nici daca ai avea bani pentru ele nu te-ar primi acolo, ca nu suntem noi de nasul lui Udrea & compania.
PS :
Nici Google n-a avut acces acolo pe alee sa fotografieze zona. Nu e pentru fiteşcine zona aceea. Le trebuiau pod. Si surpriza, o sa le faca - tot din banii lui nea Ilie de la scularia din Sighetu Marmatiei - si statie de metrou. Pentru cine nu se stie.


Asta e un complex de inferioritate noi vs ei total nelalocul lui si total irelevant.

Si iar repet...la mall nu merge numai pisi. De metrou o sa se foloseasca si oamenii normali care merg la mall, si angajatii mallului si cei care merg la cumparaturi la carrefour si cei care lucreaza la multinationalele din zona. Ca va place sau nu, zona atrage foooarte multi oameni. Care trebuie sa ajunga cumva acolo. Si aia foarte multi oameni cheltuie bani. Care intra in economie. SIMPLU!

andrei11 wrote:
Problema e de ce nu s-a investit mai intai la restul si la urma la Baneasa. Te-ai prins ?


Ce investitie ar fi fost mai importanta decat fluidizarea principalei cai de iesire/intrare din capitala?

Ca o concluzie, voi ce sustineti? Ca pasajele nu trebuiau facute? Va dati seama ce ar fi fost acum acolo daca nu erau pasajele? Sa va amintesc pana unde era coada la intrare in Bucuresti pana sa se construiasca pasajul subteran? Atunci v-ati fi plans toti pe forum ca nu face nimeni nimic.

PS: ma gandesc serios sa fie ultimul meu mesaj pe tema asta. Nu am chef de ping-ponguri. Am venit cu argumente la tot ce am spus, daca nu voi primi un raspuns care sa genereze o dezbatere ok pe aceasta tema, ma retrag.

 


Re: Discutii despre economie andrei11

Nu, nu te retrage. E clar ca pasajele sunt folositoare. Ceea ce nu ne place estebanuiala ca Popoviciua dat spaga ca sa i se faca pasajele. Si ele au fost facute de CNDAR care n-are nici in clin nici in maneca cu strazile din Bucuresti incalcandu-se evident legea.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2403 forum members have written 431928 posts in 5377 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use