Topic: Știri feroviare din România
1285 posts, 446274 views
📖 Pagination options
- messe
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
messe
Puteau sa faca treaba completa daca trenurile pentru refugiati plecau de la Vadu-Siret sau de la Vicsani, practic ii preluau de la vama cu vagoanele CFR.
Puteau sa faca treaba completa daca trenurile pentru refugiati plecau de la Vadu-Siret sau de la Vicsani, practic ii preluau de la vama cu vagoanele CFR.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
10% reducere la Pass-urile Interrail, în luna martie
PS
Smecherie! Comunicat dat pe 14.03.2022, adica la jumatatea perioadei de gratie!
10% reducere la Pass-urile Interrail, în luna martie
Eurail, compania care deține Interrail Pass, sărbătorește cea de-a 50-a aniversare în 2022 și oferă 10% reducere la toate Pass-urile Interrail în luna martie*.
50 de ani de explorare a Europei călătorind cu trenul
Primele pass-uri Interrail au fost vândute în martie 1972 și au schimbat modul de a călători. „Interrailing” a devenit rapid un sinonim pentru o experiență unică de călătorie și libertatea de a explora Europa cu trenul.
În momentul lansării, Interrail Pass le-a permis tinerilor călători cu vârsta de până la 21 de ani să exploreze 21 de țări cu trenul, folosind un singur pass. Interrail Pass a început ca o ofertă unică – un cadou de 50 de ani de la UIC (Uniunea Internațională a Căilor Ferate). Una dintre tinte a fost înlăturarea barierelor și oferirea flexibilitații în călătoriile fără granițe în întreaga Europă. După succesul din primul an, a devenit o ofertă permanentă și încă de la început, peste 10 milioane de călători s-au bucurat de ‘interrailing’ în toată Europa. În timpul istoriei sale de jumătate de secol, Interrail s-a dezvoltat continuu, anticipând nevoile de călătorie ale noilor generații.
Din 1998, pass-ul este disponibil pentru pasagerii de toate vârstele, în ofertele Interrail regăsindu-se inclusiv oferte atractive pentru familii și seniori. Începând cu 21 de țări participante în 1972, astăzi pass-ul permite călătorii în până la 33 de țări și include atât transportatori feroviari naționali cât și privați. Astăzi, Interrail colaborează cu peste 40 de transportatori feroviari și companii de feriboturi.
Despre Eurail
Începând cu 1 martie 2022, Eurail și-a înnoit aspectul cu un logo, o schemă de culori și un design actualizate.
Eurail le oferă călătorilor din întreaga lume oportunitatea de a experimenta călătorii flexibile cu trenul, fără granițe prin Europa. Cu un Pass Eurail sau Interrail (pentru cetățenii non-europeni și, respectiv, europeni), călătorii de toate vârstele pot folosi o rețea extinsă de conexiuni de tren și feriboturi pentru a călători în 33 de țări. Pass-urile Eurail și Interrail sunt disponibile prin intermediul magazinelor web Eurail.com și Interrail.eu, precum și printr-o rețea extinsă de parteneri din întreaga lume. Eurail B.V. este deținută de peste 35 de companii europene de căi ferate și feriboturi și are sediul în Utrecht, Țările de Jos. Pentru mai multe informații, vizitați www.eurail.com sau www.interrail.eu.
*Promoția se încheie pe 31 martie 2022 și se aplică tuturor pass-urilor Global și celor mai multe pass-uri One Country. Pentru termenii și condițiile complete vezi: https://www.interrail.eu/en/interrail-pa ... bal-pass.
PS
Smecherie! Comunicat dat pe 14.03.2022, adica la jumatatea perioadei de gratie!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
La solicitarea CFR SA – managerul căii ferate, de realizare a unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Ucea – Hm Arpaș și stațiile Hm Săliște – Hm Apoldu de Sus, în circulația trenurilor vor interveni modificări, după cum urmează:
- în perioadele 10 – 18 aprilie 2022 și 30 aprilie – 22 mai 2022
• trenul IR 75 Budapesta – Brașov se anulează pe distanța Arad – Simeria – Brașov și circulă conform graficului de circulație în relația Budapesta – Lokoshaza – Curtici – Arad.
- în perioadele 11 – 19 aprilie 2022 și 01 – 23 mai 2022
• trenul IR 74 Brașov – Budapesta se anulează pe distanța Brașov – Simeria – Arad și circulă conform graficului de circulație în relația Arad – Curtici – Lokoshaza – Budapesta.
- în perioadele 04/05 – 18/19 aprilie 2022 și 30 aprilie/ 1 mai – 22/23 mai 2022
• trenul IR 472 București Nord – Budapesta se anulează pe distanța Brașov – Sibiu – Ilia – Radna – Curtici – Lokoshaza – Budapesta și circulă conform graficului de circulație în relația București Nord – Brașov.
În data de 29/30 aprilie 2022, trenul IR 472 se anulează în relația București Nord – Brașov – Sibiu – Ilia – Radna – Curtici – Lokoshaza – Budapesta.
- în perioadele 04/05 – 18/19 aprilie 2022 și 30 aprilie /1 mai – 22/23 mai 2022
• trenul IR 473 Budapesta – București Nord se anulează pe distanța Budapesta – Lokoshaza – Curtici – Radna – Ilia – Sibiu – Brașov și circulă conform graficului de circulație în relația Brașov – București Nord.
În data de 19/20 aprilie 2022, trenul IR 473 se anulează în relația Budapesta – Lokoshaza – Curtici – Radna – Ilia – Sibiu – Brașov – București Nord.
În data de 19 aprilie 2022, trenul IR 374 Arad – Curtici – Budapesta se anulează pe distanța Curtici – Lokoshaza- Budapesta și circulă conform graficului de circulație în relația Arad – Curtici.
În data de 30 aprilie 2022, trenul IR 375 se anulează în relația Budapesta – Lokoshaza – Curtici – Arad.
- în perioada 04 aprilie – 23 mai 2022, circulația trenului IR 1623 București Nord – Sibiu se realizează astfel:
• se anulează pe distanța Făgăraș – Sibiu și circulă conform graficului de circulație în relația București Nord – Făgăraș.
• pe distanța Făgăraș – Sibiu se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto.
- în perioada 04 aprilie – 23 mai 2022, circulația trenului IR 1624 Sibiu – București Nord se realizează astfel:
• se anulează pe distanța Sibiu – Făgăraș si circulă conform graficului de circulație în relația Făgăraș – București Nord.
• pe distanța Sibiu – Făgăraș se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto.
Sursa: CFR Călători
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
ByOnu
Am primit pe adresa oficiala a Asociatiei urmatorul mesaj, pentru cei interesati sau care cunosc persoane interesate de o cariera in domeniu:
Am primit pe adresa oficiala a Asociatiei urmatorul mesaj, pentru cei interesati sau care cunosc persoane interesate de o cariera in domeniu:
Pentru a profita de ocazia desfășurării Zilelor Feroviare în incinta Facultății de Transporturi din cadrul Universității Politehnica București intre 22-24 martie, Carieră Feroviară în România - CFiR va participa cu stand pentru a discuta atât cu reprezentații industriei feroviare prezenți la acest eveniment, cât și cu studenții UPB, în mijlocul cărora ne vom afla.
Evenimentul Zilele Feroviare, organizat de Club Feroviar și Universitatea POLITEHNICA București, cu sprijinul Asociaţiei Industriei Feroviare din România (AIF), este cea mai mare și relevantă conferință și expoziție feroviară din România la care sute de profesioniști si lideri de piață din domeniu participă an de an.
Cea de-a XVI-a ediție a Zilelor Feroviare va reuni 350+ de reprezentanți ai căii ferate și ai serviciilor auxiliare – companii, specialiști și autorități – într-un eveniment care include o expoziție specializată, precum și multe sesiuni de networking.
Dorim să profităm la maximum de faptul că ne vom afla în mijlocul studenților Universității Politehnica București, în general, și cei ai Facultății de Transporturi, în special, pentru a le acorda sfaturi pentru cariera pe care doresc să o urmeze, să le prezentăm platforma CFiR și, nu în ultimul rând, ofertele existente pe site.
Cu această ocazie inaugurăm o secțiune nouă pe platforma CFiR - Oportunități de început de carieră - unde vom publica toate anunțurile care sunt destinate tinerilor aflați la început de drum/fără experiență și articole cu sfaturi/consiliere specifică pentru resursa umană dedicate acestei categorii de candidați.
Printre oportunitățile căutate de studenții, masteranzii și tinerii absolvenți aflați la începutul unei cariere se află: posibilitatea de a efectua stagii de practică și internship-uri, locuri de muncă în regim part-time/cu program flexibil adaptat acestora sau locuri de muncă pentru cei fără experiență practică.
De asemenea, puteți lua în considerare faptul că în perioada 3-5 mai 2022 va avea loc ediția de primăvară a Târgului de Carieră Feroviară în România.
“Carieră Feroviară în România (CFiR)”
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: Digi24
Guvernul a aprobat vineri bugetul CFR Călători, companie care a solicitat creşterea cu 20% a tarifelor pentru bilete de la 1 iulie, a anunţat pe Facebook ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Guvernul a aprobat astăzi bugetul CFR Călători. Compania CFR Călători a solicitat creşterea tarifelor pentru bilete de la 1 iulie 2022!
Mai exact: o majorare cu 20%, după 9 ani în care nu s-a operat vreo modificare de preţ. Vorbim de prima actualizare de tarife din 2013 încoace, în condiţiile în care preţurile la carburanţi şi energie electrică au crescut constant!”, a scris Grindeanu.
El a menţionat că demersul aparţine conducerii CFR Călători care îşi asumă această solicitare necesară pentru investiţii şi pentru mentenanţă.
„Suntem conştienţi de necesitatea unor investiţii continue în infrastructura feroviară, iar CFR Călători este printre principalii beneficiari ai finanţărilor prin PNRR. Voi urmări îndeaproape implementarea proiectelor pentru modernizarea materialului rulant şi pentru achiziţia de material nou”, a mai spus Grindeanu.
Sursa: Digi24
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
Duminică, transportul feroviar de călători trece la ora de vară
Duminică, transportul feroviar de călători trece la ora de vară
CFR Călători informează că începând cu data de 27 martie 2022, în activitatea de transport feroviar se va trece la ora oficială de vară, ora 03:00 devenind ora 04:00.
Trecerea la ora de vară nu modifică mersul trenurilor în vigoare, circulaţia se va efectua conform orarului prevăzut în mersul trenurilor.
Trenurile operate de CFR Călători vor circula după ora actuală (de iarnă) până în noaptea de 26/27 martie a.c. la ora 03:00, care va deveni ora 04.00. După ora 04.00, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de vară.
Trenurile operate de CFR Călători aflate în circulație după ora 03:00, care devine ora 04:00, își vor continua mersul până la stația de destinație, iar în cazul în care orele de plecare ale acestor trenuri se suprapun cu orele normale de plecare în intervalul orar 04.00 – 05.00, trenurile vor pleca în ordinea rangului.
Având în vedere că şi în ţările vecine trecerea la ora de vară se face în aceeaşi zi de duminică, 27 martie 2022, între staţiile de frontieră cu țările vecine, trenurile vor circula după graficele din mersul de tren în vigoare.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
Modificări temporare în circulația trenurilor
Modificări temporare în circulația trenurilor
La solicitarea CFR SA – managerul căii ferate, de realizare a unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Vatra Dornei și Hm Roșu, în circulația trenurilor vor interveni următoarele modificări:
În perioada 05 aprilie – 08 aprilie 2022, trenul IR 1833 Iași – Cluj Napoca – Timișoara Nord va circula ca tren IR 12833 în relația Iași (plecare ora 08.10) – Pașcani – Suceava – Stroești – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei – Larion– Ilva Mică – Beclean pe Someș – Dej Călători – Cluj Napoca – Aleșd – Oradea – Ciumeghiu – Arad – Șag – Timișoara Nord (sosire ora 01.01).
De asemenea, intervin modificări și în circulația unor trenuri regio pe ruta Vatra Dornei – Ilva Mică și retur care vor fi anunțate la nivel local, în stațiile de cale ferată.
Pasagerii care au bilete la aceste trenuri în trafic intern și doresc să renunțe la călătorie pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
Ministerul Transporturilor a majorat cu un miliard de lei, de la 3,8 la 4,8 miliarde lei valoarea estimată pentru achiziția a 99 de rame electrice de lung și scurt parcurs
Ministerul Transporturilor a majorat cu un miliard de lei, de la 3,8 la 4,8 miliarde lei valoarea estimată pentru achiziția a 99 de rame electrice de lung și scurt parcurs
Guvernul suplimentează cu un miliard de lei, de la 3,8 miliarde (valoarea inițială) la 4,8 miliarde lei costul estimat pentru cumpărarea a 99 de trenuri electrice noi de lung și scurt parcurs, achiziție care se derulează prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară ( ARF). Noii indicatori tehnico -economici pentru achiziția a 62 de trenuri Regio respectiv a 37 de trenuri Inter Regio (lung parcurs) prezintă o actualizare a valorilor de cost și anume : de la 2,1 miliarde lei la 2,7 miliarde lei pentru cele 62 rame electrice RE-R respectiv de la 1,7 la 2 miliarde pentru cele 37 de rame electrice RE-IR, potrivit unui Proiect de Hotărâre de Guvern. Contractul pentru 20 de rame de lung parcurs a fost semnat în martie cu Alstom, iar Ministerul Transporturilor poate activa opțiunea de suplimentare cu încă 17 unități, practic o extindere a contractului la 3,7 miliarde de lei și o dublare de la 15 la 30 de ani a perioadei de mentenanță. (n.r. noii indicatori tehnico-economici precizează că, valoarea de 4,8 miliarde lei reprezintă costul celor 99 de rame, mentenanța nefiind inclusă).
,,Asocierea DT Global iDevice Europe SL & MC Mobility Consultants GmbH Vienna, în baza contractului încheiat cu Banca Europeană de Investiții-PASSA, a rezultat că este necesară, în cadrul proiectului de investiții
menționat mai sus, achiziționarea unui număr total de 99 de rame electrice noi, din care:
-62 rame electrice regionale RE-R;
-37 rame electrice interregionale RE-IR. Acest proiect de investiții are indicatorii tehnico economici aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr.1226 din 17 noiembrie 2021. Valoarea totală a proiectului de investiţii, aprobată în condițiile anterior menționate, este de 3.880.436 mii lei, inclusiv TVA, din care: 2.171.475 mii lei, inclusiv TVA, valoarea totală a celor 62 rame electrice regionale RE-R; 1.708.961 mii lei, inclusiv TVA, valoarea totală a celor 37 rame electrice interregionale RE-IR.
Finanțarea acestor proiecte de investiții se va realiza 85% din fonduri externe nerambursabile, iar cofinanțarea de 15% va fi asigurată de la bugetul de stat, conform Ghidului solicitantului revizuit. Conform ”Studiului de Fezabilitate”, întocmit de Asocierea DT Global iDevice Europe SL & MC Mobility Consultants GmbH Vienna, în baza contractului nr.TA2018012 RO RP1 încheiat cu Banca Europeană de Investiții -PASSA, a rezultat că este necesară, în cadrul proiectului de investiții menționat mai sus, achiziționarea a 99 de rame electrice noi. În condițiile anterior menționate este necesară alocarea sumei totale de 4.818.780 mii lei cu TVA ( sumele de mai jos exprimate în euro au fost convertite în lei, fiind calculate la cursul euro comunicat de BNR de 4,9483 la data de 28.03.2022), din care pentru:
– 62 de rame electrice pentru transportul regional RE-R suma necesară este de 2.769.038 mii lei cu TVA (ceea ce reprezintă prețul unitar/rama de 9.025.703 euro cu TVA, înmulțit cu un număr de 62 rame, rezultând valoarea totală
de 559.593.632 euro cu TVA);
– 37 de rame electrice pentru transportul interregional REIR suma necesară este de 2.049.742 mii lei cu TVA (ceea ce
reprezintă prețul unitar/rama de 2.049.741 euro cu TVA, înmulțit cu un număr de 37 rame, rezultând valoarea totală de 414.231.460 euro cu TVA). Suma totală de 4.818.780 mii lei cu TVA, reprezintă contravaloarea celor 99 rame electrice anterior menționate, mentenanța acestor nefiind inclusă.” Proiect Hotărâre de Guvern.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
ARF lansează o nouă licitație pentru achiziția a 62 de trenuri electrice regionale/Valoarea estimată : între 3 și 4 miliarde lei
ARF lansează o nouă licitație pentru achiziția a 62 de trenuri electrice regionale/Valoarea estimată : între 3 și 4 miliarde lei
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a transmis spre publicare în SEAP anunțul pentru o nouă licitație prin care se intenționează achiziția a 62 de trenuri electrice, Regio – de scurt parcurs. Este practic, o nouă licitație pe care instituția din subordinea ministerului transporturilor (acum condusă de Ștefan Roșeanu) o organizează în ultimii ani, la prima fiind pierduți trei ani degeaba.
Cele 62 de trenuri electrice noi au un cost estimat între 3 și 4 miliarde lei (cost care va include și mentenanța pentru max. 30 de ani), a transmis ministrul Grindeanu. Săptămâna trecută, ministerul de resort a prezentat un proiect pentru reactualizarea bugetului necesar pentru cumpărarea a 99 de rame electrice noi, 62 unități regionale și alte maximum 37 deja atribuite Alstom, suma totală fiind de 4,8 miliarde lei din care 2,7 miliarde cele 62 de rame respectiv 2 miliarde pentru cele 37 de unități.
Cele 62 de rame regionale vor fi distribuite în trei regiuni, explică Grindeanu : ,,Licitația pentru achiziționarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost deblocată! Astăzi, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis, spre publicare în SICAP, anunțul de participare așteptat de ani de zile.
Este încă un pas spre modernizarea condițiilor de călătorie cu trenul în România pe rutele de navetă în zona marilor orașe. Vor fi înlocuite astfel trenurile electrice învechite și automotoarele diesel care sunt folosite în prezent.
Achiziția, finanțată din fonduri europene nerambursabile (POT 2021-2027) și din bugetul de stat al României, este împărțită în 3 loturi și acoperă câte o regiune a țării:
Lotul1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava.
Lotul 2 (Centru – Vest) – include 23 de trenuri care vor deservi municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița.
Lotul 3 (Sud) – include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile București, Ploiești, Brașov, Constanța și Alexandria, prin intermediul nodului feroviar învecinat.
Trenurile din acest lot vor asigura inclusiv legătura cu stațiunile de pe Valea Prahovei.
În contractul- cu o valoare estimată cuprinsă între 3 miliarde de lei și 4 miliarde de lei (fără TVA)- este prevăzută inclusiv asigurarea reparației și întreținerii celor 62 de trenuri.”
,,Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei rame electrice de scurt parcurs (RE-R), cu o capacitate de transport formată din minim 200 locuri pe scaune fixe, minim 2 locuri pentru persoane cu dizabilități și 200 locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani. Prețul va fi compus din : – prețul de achiziție al ramelor electrice exprimat în lei/ramă, – prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani” – specificații tehnice trenuri RE -R
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
Trenuri noi la CFR Călători : Autoritatea pentru Reformă Feroviară vrea să cumpere încă 20 de trenuri de lung parcurs
PS
Il credeam om serios pe ”nea” Roseanu!
Trenuri noi la CFR Călători : Autoritatea pentru Reformă Feroviară vrea să cumpere încă 20 de trenuri de lung parcurs
Autoritatea pentru Reformă Feroviară va cumpăra încă 20 de trenuri noi, Inter-Regio de lung parcurs, indicatorii pentru investiția de 180 milioane de euro fiind aprobată vineri la Ministerul Transporturilor. Pe lângă costul materialului rulant se adaugă alte 270 de milioane reprezentând valoarea pentru întreținere și reparații cu o durată de cel puțin 15 ani care poate fi dublată la 30 de ani și plătită din bugetul operatorilor, potrivit ministrului Sorin Grindeanu.
Ramele electrice noi trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete. Ministrul Grindeanu a prezentat și traseele pe care vor circula :
,,Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași
Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia).
Pentru lansarea licitației, proiectul mai trebuie aprobat și în Guvern, a precizat Ștefan Roșeanu, Președintele ARF : ,,Pasul următor în pregătirea achiziției îl constituie adoptarea hotărârii de guvern cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Ulterior, ARF va depune la ANAP documentația de achiziție în vederea lansării procedurii și primirii de oferte din partea furnizorilor de material rulant interesați. În PNRR este prevăzută achiziția a 20 de trenuri destinate traficului de lung parcurs, care vor deservi principalii poli de creștere economică ai României – București, Cluj, Iași și Timișoara. S-a acordat prioritate rutelor care leagă orașele principale și orașele secundare, precum și servicii de conectare a acestora, pentru a contribui la reducerea poluării din transporturi.”
PS
Il credeam om serios pe ”nea” Roseanu!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Producătorul de material rulant Softronic din Craiova: Suntem acoperiţi cu contracte până la final de an
Softronic din Craiova, singura fabrică producătoare de rame şi locomotive electrice din Europa de Est, controlată de patru antreprenori români, a finalizat primul semestru din acest an cu afaceri în creştere cu 49% faţă de prima jumătate a anului trecut, potrivit oficialilor companiei.
„Suntem acoperiţi cu contracte până la final de an, am livrat două locomotive în Bulgaria. În primul semestru am avut o creştere cu 49% a cifrei de afaceri, însă acest trend nu se va păstra în a doua jumătate a anului. Pe tot anul am bugetat o creştere cu 10-15% faţă de anul anterior“, potrivit oficialilor companiei. Înfiinţată în 1991 la Craiova, Softronic are singura fabrică ce produce rame şi locomotive electrice în Europa de Est şi care vinde în prezent locomotivele electrice în străinătate.
Datele oficiale arată că cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 132,7 mil. lei anul trecut faţă de 120 de milioane de lei în 2020 (dublu faţă de nivelul din 2017), potrivit mfinante.ro. Compania a raportat un profit de 8,5 mil. lei în 2021, faţă de 6,1 mil lei anul anterior.
Softronic şi-a crescut numărul de angajaţi la peste 400 persoane în 2021, faţă de 250 de anul anterior.
https://www.zf.ro/companii/producatorul- ... 21067097
Producătorul de material rulant Softronic din Craiova: Suntem acoperiţi cu contracte până la final de an
Softronic din Craiova, singura fabrică producătoare de rame şi locomotive electrice din Europa de Est, controlată de patru antreprenori români, a finalizat primul semestru din acest an cu afaceri în creştere cu 49% faţă de prima jumătate a anului trecut, potrivit oficialilor companiei.
„Suntem acoperiţi cu contracte până la final de an, am livrat două locomotive în Bulgaria. În primul semestru am avut o creştere cu 49% a cifrei de afaceri, însă acest trend nu se va păstra în a doua jumătate a anului. Pe tot anul am bugetat o creştere cu 10-15% faţă de anul anterior“, potrivit oficialilor companiei. Înfiinţată în 1991 la Craiova, Softronic are singura fabrică ce produce rame şi locomotive electrice în Europa de Est şi care vinde în prezent locomotivele electrice în străinătate.
Datele oficiale arată că cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 132,7 mil. lei anul trecut faţă de 120 de milioane de lei în 2020 (dublu faţă de nivelul din 2017), potrivit mfinante.ro. Compania a raportat un profit de 8,5 mil. lei în 2021, faţă de 6,1 mil lei anul anterior.
Softronic şi-a crescut numărul de angajaţi la peste 400 persoane în 2021, faţă de 250 de anul anterior.
https://www.zf.ro/companii/producatorul- ... 21067097
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
Autoritatea pentru Reformă Feroviară acționează în direcția asigurării continuității traficului feroviar de călători, creșterii calității serviciilor și reducerii presiunii financiare pe bugetul statului
Autoritatea pentru Reformă Feroviară acționează în direcția asigurării continuității traficului feroviar de călători, creșterii calității serviciilor și reducerii presiunii financiare pe bugetul statului
În contextul informațiilor apărute recent în mass-media românească, referitoare la posibile întârzieri în plata subvențiilor către operatorii de transport feroviar de călători (OTF-C) și a imposibilității societăților feroviare de a plăti salariile angajaților din sistem, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) face următoarele precizări:
1. Plata compensației către OTF-C se face de către statul român, prin intermediul ARF, în contextul îndeplinirii unor obligații legale de către aceștia, stabilite la nivel european și național. În acest sens, menționăm că serviciul public de transport feroviar de călători se execută pe teritoriul României, în conformitate cu Regulamentul european 1370/2007, OUG 12/1998 privind transporturile pe căile ferate române și reorganizarea SNCFR și OUG 57/2019 privind Codul administrativ.
2. OTF-C au încheiat cu statul român contracte de servicii publice care prevăd obligațiile minime ale acestora privind asigurarea serviciilor între localitățile stabilite prin contract, un nivel minim de calitate și îndeplinirea unor obiective de performanță și eficiență.
3. Pentru creșterea calității și predictibilității serviciilor feroviare, ARF a derulat și are în pregătire proiecte menite să analizeze cerințele pieței și să stabilească în mod obiectiv obligațiile de serviciu public în transportul feroviar de călători. Mecanismele de îmbunătățire a stabilirii și reglementării OSP se bazează și pe observațiile auditorilor Curții de Conturi a României și ai experților Consiliului Concurenței.
4. În conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007, ARF are obligația de a verifica și a evita plata unor compensații în exces. Conform HG 1311/2021 privind aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2022—10 decembrie 2022 în transportul feroviar public de călători, suma alocată compensației, conform estimărilor, este mai mică decât suma generatoare de compensație în exces.
5. Astfel, potrivit dispozițiilor Codul muncii, angajatorii din România trebuie să plătească cu prioritate salariile. De asemenea, Codul fiscal prevede obligația societăților privind plata cu prioritate a contribuțiilor sociale și a impozitelor datorate bugetului de stat.
6. Totodată, conform prevederilor OUG 103/2013, pentru asigurarea minimului necesar funcționării sistemului feroviar, OTF-C trebuie să plătească cu prioritate taxa de utilizare a infrastructurii și energia electrică de sarcină.
7. În contextul recentei modificări OUG 12/1998 (iunie 2022), ARF are responsabilitatea de a verifica îndeplinirea obligațiilor fiscale ale operatorilor (în mod direct, obligațiile din OG 103/2013) pentru a putea aviza plata în continuare a subvenției.
8. De altfel, începând cu 01 iulie 2022, când s-a introdus această noua obligație în sarcina ARF, autoritatea împreună cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a căutat soluții pentru asigurarea fondurilor necesare plății la timp a subvențiilor, ținând cont și de fluxul de numerar provenit din fondurile publice, alocate plății facilităților de călătorie și veniturilor proprii generate de fiecare operator în parte.
9. În aceste condiții, în care fondurile publice sunt insuficiente pentru a acoperi toate programele de exploatare și dezvoltare ale operatorilor de transport feroviar de călători, ARF caută soluții pentru asigurarea echilibrului financiar în domeniu, inclusiv asigurarea resurselor necesare administratorului de infrastructură, pentru plata salariilor de la această companie și efecturarea reparațiilor infrastructurii feroviare.
10. Prin urmare, ținând cont de aspectele prezentate și în contextul fluxului de numerar caracteristic perioadei de vară (cu efecte pozitive generate de deplasările către și dinspre litoralul românesc), ARF își exprimă încrederea că în aceste zile efortul combinat dintre MTI, ARF și operatori va asigura plata fără întrerupere a obligațiilor rezultate din actele normative mai sus-menționate, dar și plata facturilor către terți.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
andrei11
Se reface din temelii Sistemul xSell de vânzare a biletelor CFR. Ce funcții noi apar
Club Feroviar
Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce are ca obiect “Înlocuirea și modernizarea arhitecturii centrale și regionale a sistemului național de emitere a legitimațiilor de călătorie și rezervări locuri în trafic local xSell”.
Valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de doi ani, este cuprinsă între 30.931.902 și 31.279.825 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 23 septembrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 23 decembrie 2022.
Sistemul xSell de vânzare a biletelor CFR, implementat acum 30 de ani
Sistemul xSell de vânzare a biletelor CFRDar să începem cu începutul, pentru a vedea cum a fost implementat actualul sistem, cum funcționează el în prezent și ce modificări se preconizează a se aduce.
Sistemul informatic xSell pentru ”Vânzare bilete şi rezervare locuri la trenurile de călători” are ca origine un proiect pilot iniţiat în anul 1992 în Gara de Nord din București. Proiectul pilot a fost realizat de către Centrul de Informatică SNCFR, devenit ulterior SC Informatică Feroviară SA.
În anul 2004 a fost semnat, între SNTFC CFR Călători SA şi Banca Mondială, un contract pentru extinderea sistemului informatic în majoritatea staţiilor de călători de pe reteaua feroviară a României. Implementarea acestei extinderi a fost finalizată în 2007. Apoi, în anul 2011 a fost lansat un proces de extindere a sistemului, pentru a oferi instrumente avansate de administrare a afacerii (data Warehouse) şi de diversificare a serviciilor oferite clienților: vânzarea şi rezervarea on-line, automate de bilete, crearea premiselor pentru implementarea de noi politici tarifare, canale de distribuţie şi funcţionalităţi.
Sistemul xSell de vânzare a biletelor CFR, în cifre
Sistemul xSell este principalul instrument de eliberare a legitimațiilor de călătorie în trafic intern şi de realizare a veniturilor directe ale operatorului feroviar de stat.
De la punerea sa în funcțiune, au fost emise peste 350 de milioane de titluri de călătorie, reprezentând aproximativ 500 de milioane de călători expediaţi. Din totalul de bilete vândute anual atât prin casele de bilete, cât și on-line sau prin automate, sistemul xSell a asigurat 85%. Vânzarea electronică a biletelor se face în 368 de locuri din țară.
Defecțiunile sunt tot mai dese în ultimii ani
Dar vechimea sistemului își spune cuvântul tot mai pronunțat. Astfel, în ultimii ani s-a observat faptul că rata de incidenţă a defecţiunilor hardware la aceste echipamente este în continuă creştere, în contextul în care suportul a expirat, iar costurile de mentenanţă sau înlocuirea componentelor defecte creşte exponenţial, an de an. La aceste costuri se adaugă timpii relativ mari necesari remedierii defecțiunilor, inacceptabili, ţinând cont că emiterea legitimaţiilor de călătorie constituie principala sursă de venit a CFR Călători.
Echipamentele cele mai vulnerabile din întreaga arhitectură centrală sunt cele două echipamente de stocare a datelor (achiziţionate în 2004, respectiv 2011), critice din punctul de vedere al funcţionării sistemului. Pentru storage-ul achiziţionat în 2004 în ultimii ani, rata de defectare a discurilor a crescut exponenţial, iar compania Hewlett-Packard nu mai comercializează piese de schimb (hard-disk-uri) pentru acest echipament încă din luna februarie 2014.
În acelaşi timp, costurile pentru asigurarea mentenanţei sunt foarte mari în raport cu costul unor echipamente noi, de ultimă generaţie și dezvoltate pe baza unor tehnologii superioare. De asemenea, performanţele oferite de actuala arhitectură centrală a xSell sunt cele de la nivelul anilor 2004-2005.
Orice defectare a unor componente la echipamentele critice din arhitectura centrală (AC) poate duce la întreruperea temporară sau chiar la oprirea totală a serviciilor de rezervare, oferte tarifare, concentrare dinamică a datelor de vânzare, informare dinamică, servicii pentru sistemul de vânzări și verificări pentru dispozitive mobile.
Noile funcționalități ale sistemului, după finalizarea contractului
Și acum să vedem ce se va modifica după ce se va semna contractul cu firma care va câștiga licitația.
Obiectul achiziţiei îl reprezintă înlocuirea unei părţi semnificative din componentele actuale de emitere a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern. Procesul de înlocuire a infrastructurii de prelucrare xSell va acoperi două arii: o parte din platforma hardware şi software centrală și serverele din staţiile de cale ferată, agenţii şi centrele regionale. De asemenea, sunt solicitate servicii de instalare în centrul de date şi în locurile de vânzare, de configurare a sistemelor fizice şi virtuale, de integrare în infrastructura IT existentă, de migrare a aplicaţiilor xSell pe noile echipamente.
Concret, sistemul de vânzare şi validare pe dispozitive mobile va fi extins pentru a introduce mai multe funcţionalităţi. În primul rând este vorba de validarea automată a legitimaţiilor de călătorie în tren. În acest scop, personalul specializat va fi echipat cu 2.300 de terminale mobile specializate. De asemenea, se urmărește emiterea de bilete în tren utilizând dispozitive mobile. În prezent încă se mai folosesc imprimante tipizate completate manual, dispozitivele mobile electronice fiind introduse doar pe câteva rute.
Totodată, se are în vedere pentru perioada următoare extinderea reţelei de automate cu încă 500 de echipamente specializate și reducerea semnificativă a numărului de bilete emise manual în staţiile fără terminale xSell (aproximativ 20% din numărul total) prin echiparea distribuitorilor autorizaţi cu terminale mobile (tabletă). Numărul estimat de terminale este de aproximativ 1.000 de bucăţi. Nu în ultimul rând, se urmărește conectarea cu operatorii interni de trafic de călători în sistem de vânzare de tip platformă.
Se reface din temelii Sistemul xSell de vânzare a biletelor CFR. Ce funcții noi apar
Club Feroviar
Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce are ca obiect “Înlocuirea și modernizarea arhitecturii centrale și regionale a sistemului național de emitere a legitimațiilor de călătorie și rezervări locuri în trafic local xSell”.
Valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de doi ani, este cuprinsă între 30.931.902 și 31.279.825 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 23 septembrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 23 decembrie 2022.
Sistemul xSell de vânzare a biletelor CFR, implementat acum 30 de ani
Sistemul xSell de vânzare a biletelor CFRDar să începem cu începutul, pentru a vedea cum a fost implementat actualul sistem, cum funcționează el în prezent și ce modificări se preconizează a se aduce.
Sistemul informatic xSell pentru ”Vânzare bilete şi rezervare locuri la trenurile de călători” are ca origine un proiect pilot iniţiat în anul 1992 în Gara de Nord din București. Proiectul pilot a fost realizat de către Centrul de Informatică SNCFR, devenit ulterior SC Informatică Feroviară SA.
În anul 2004 a fost semnat, între SNTFC CFR Călători SA şi Banca Mondială, un contract pentru extinderea sistemului informatic în majoritatea staţiilor de călători de pe reteaua feroviară a României. Implementarea acestei extinderi a fost finalizată în 2007. Apoi, în anul 2011 a fost lansat un proces de extindere a sistemului, pentru a oferi instrumente avansate de administrare a afacerii (data Warehouse) şi de diversificare a serviciilor oferite clienților: vânzarea şi rezervarea on-line, automate de bilete, crearea premiselor pentru implementarea de noi politici tarifare, canale de distribuţie şi funcţionalităţi.
Sistemul xSell de vânzare a biletelor CFR, în cifre
Sistemul xSell este principalul instrument de eliberare a legitimațiilor de călătorie în trafic intern şi de realizare a veniturilor directe ale operatorului feroviar de stat.
De la punerea sa în funcțiune, au fost emise peste 350 de milioane de titluri de călătorie, reprezentând aproximativ 500 de milioane de călători expediaţi. Din totalul de bilete vândute anual atât prin casele de bilete, cât și on-line sau prin automate, sistemul xSell a asigurat 85%. Vânzarea electronică a biletelor se face în 368 de locuri din țară.
Defecțiunile sunt tot mai dese în ultimii ani
Dar vechimea sistemului își spune cuvântul tot mai pronunțat. Astfel, în ultimii ani s-a observat faptul că rata de incidenţă a defecţiunilor hardware la aceste echipamente este în continuă creştere, în contextul în care suportul a expirat, iar costurile de mentenanţă sau înlocuirea componentelor defecte creşte exponenţial, an de an. La aceste costuri se adaugă timpii relativ mari necesari remedierii defecțiunilor, inacceptabili, ţinând cont că emiterea legitimaţiilor de călătorie constituie principala sursă de venit a CFR Călători.
Echipamentele cele mai vulnerabile din întreaga arhitectură centrală sunt cele două echipamente de stocare a datelor (achiziţionate în 2004, respectiv 2011), critice din punctul de vedere al funcţionării sistemului. Pentru storage-ul achiziţionat în 2004 în ultimii ani, rata de defectare a discurilor a crescut exponenţial, iar compania Hewlett-Packard nu mai comercializează piese de schimb (hard-disk-uri) pentru acest echipament încă din luna februarie 2014.
În acelaşi timp, costurile pentru asigurarea mentenanţei sunt foarte mari în raport cu costul unor echipamente noi, de ultimă generaţie și dezvoltate pe baza unor tehnologii superioare. De asemenea, performanţele oferite de actuala arhitectură centrală a xSell sunt cele de la nivelul anilor 2004-2005.
Orice defectare a unor componente la echipamentele critice din arhitectura centrală (AC) poate duce la întreruperea temporară sau chiar la oprirea totală a serviciilor de rezervare, oferte tarifare, concentrare dinamică a datelor de vânzare, informare dinamică, servicii pentru sistemul de vânzări și verificări pentru dispozitive mobile.
Noile funcționalități ale sistemului, după finalizarea contractului
Și acum să vedem ce se va modifica după ce se va semna contractul cu firma care va câștiga licitația.
Obiectul achiziţiei îl reprezintă înlocuirea unei părţi semnificative din componentele actuale de emitere a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern. Procesul de înlocuire a infrastructurii de prelucrare xSell va acoperi două arii: o parte din platforma hardware şi software centrală și serverele din staţiile de cale ferată, agenţii şi centrele regionale. De asemenea, sunt solicitate servicii de instalare în centrul de date şi în locurile de vânzare, de configurare a sistemelor fizice şi virtuale, de integrare în infrastructura IT existentă, de migrare a aplicaţiilor xSell pe noile echipamente.
Concret, sistemul de vânzare şi validare pe dispozitive mobile va fi extins pentru a introduce mai multe funcţionalităţi. În primul rând este vorba de validarea automată a legitimaţiilor de călătorie în tren. În acest scop, personalul specializat va fi echipat cu 2.300 de terminale mobile specializate. De asemenea, se urmărește emiterea de bilete în tren utilizând dispozitive mobile. În prezent încă se mai folosesc imprimante tipizate completate manual, dispozitivele mobile electronice fiind introduse doar pe câteva rute.
Totodată, se are în vedere pentru perioada următoare extinderea reţelei de automate cu încă 500 de echipamente specializate și reducerea semnificativă a numărului de bilete emise manual în staţiile fără terminale xSell (aproximativ 20% din numărul total) prin echiparea distribuitorilor autorizaţi cu terminale mobile (tabletă). Numărul estimat de terminale este de aproximativ 1.000 de bucăţi. Nu în ultimul rând, se urmărește conectarea cu operatorii interni de trafic de călători în sistem de vânzare de tip platformă.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Cat timp personalul din revizia de vagoane nu poate respecta tipurile de vagoane ce figureaza in sistem dpdv al numarului si numerotarii locurilor, degeaba modernizeaza sistemul.
Noua ne trebuie un proiect ca sa nu mai avem la trenurile de lung parcurs inspe modele de cl. I, inspe modele de cl. II si inspe modele de cl. I + II.
Cat timp personalul din revizia de vagoane nu poate respecta tipurile de vagoane ce figureaza in sistem dpdv al numarului si numerotarii locurilor, degeaba modernizeaza sistemul.
Noua ne trebuie un proiect ca sa nu mai avem la trenurile de lung parcurs inspe modele de cl. I, inspe modele de cl. II si inspe modele de cl. I + II.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination