Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

505 posts, 59444 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 37
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalități despre parcări andrei11

Nicuşor Dan ne-a spus CLAR că după ce va deveni primar în doi an va desfiinţa gardurile. MINCIUNĂ.
Cu privire la parcări, mai simplu era să se aplice Legea circulaţiei pe drumurile publice. Ori ei prin ceea ce au gândit au adăugat un element în plus. Vor taxa TOATE sau mă rog APROAPE TOATE parcările la bordură. Trebuia să ni se spună explicit. Pe de altă parte se face o discriminare clară între cetăţenii cu autoturism. Unii plătesc mai ieftin parcările de reşedinţă, alţii mai scump. Dacă un bloc unde sunt 130 de maşini ale locatarilor  dispune de doar 40 de locuri de parcare pretabile ca şi  parcări de reşedinţă se vine clar cu un criteriu discriminatoriu. Listele se pot schimba numai dacă pleacă o maşină din parcare, dacă moare un locatar sau dacă-şi dă maşina la Remat. Pe ce criterii se fac listele de aşteptare ?
__________________________________________________________________

@Valentin e ok, facem  pace, avem viziuni diferite.  :applause:  :bere:
N-are importanţă dacă deplasarea se face cu maşina instituţiei sau cu maşina personală, în fond este tot o maşină bucureşteană care se deplasează din Punctul A de parcare în Punctul B de parcare.
M-am  referit la preoţii din Bucureşti pentru că această activitate o desfăşor eu ( NU sunt şofer profesionist şi nici preot, cântăreţ, etc ). Zilnic - sau aproape zilnic - maşina asta face 50 - 100 km în Bucureşti şi zona imediat adiacentă ( Popeşti Leordeni, Bragadiru, Aeroportul Otopeni, etc ). Am încercat şi cu STB - ul, nu ieşim ca şi timp raportat la punctele unde trebuie să ajungem.
Trebuie aplicată Legea Circulaţiei cu privire la opririle neregulamentare.
Ok, dacă ţi se par corect taxarea autoturismelor care nu au număr de Bucureşti sau de judeţele adiacente.
______________
Dar revin, facem  pace, avem viziuni diferite.
Nu ştiu ce tip de şofer eşti tu, dar eu fac lejer NUMAI în Bucureşti ( şi împrejurimi cum am precizat ) vreo 12.000 km anual. Nu am pus aici ieşirile peste 20 km în jurul Bucureştiului.

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

De acord, avem viziuni diferite, dar vreau sa scot urmatoarele idei principale din "disputa" noastra (mult spus, pe mine nu ma deranjeaza opiniile diferite si am practicat ideea de pace de la inceput :)  

1. e normal ca parcarea intr-un oras aglomerat ca Bucurestiul sa coste, nu sa fie gratis si in niciun caz pe trotuar.
2. avand in vedere gradul de poluare si aglomeratie din Bucuresti (top 10) mi se pare corect sa taxam pe oricine foloseste domeniul public pe o durata mai multa de timp (disputa cu  judetele).
3. exact ce am spus si eu mai devreme, daca PMB vine cu o oferta "piperata", iar sectoarele nu ridica stafeta o sa existe discutii si discriminare.

Eu am solicitat prin 544/2001 , sper sa-mi ofere informatiile solicitate, date despre strazile care au fost introduse in sistem in perioada 2022, cat si cele in perioada urmatoare. Pe aplicatia amparcat am observat ca deja au inceput sa apara cateva (asta daca parcarile trecute ca 'pre-lansare' sunt cele care fie se vor introduce curand, fie au fost introduse).
Update: vad ca au disparut cele cu "pre-lansare", ciudat.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

De acord cu tine, dar noi avem  deja o lege, Legea Circulaţiei pe drumurile publice. Cel mai simplu era să fie aplicată această lege.
Şi să se schimbe articolul cu parcarea pe trotuar, cu lăsarea acelui metru liber. Pur şi simplu să se specifice că parcarea pe trotuar este interzisă dacă nu se specifică altceva prin indicatoare adiacente. Ceva de genul:
P.jpg (8.97 KB; downloaded 2095 times)

 


Re: Generalități despre parcări Serban

andrei11 wrote here:
Nicuşor Dan ne-a spus CLAR că după ce va deveni primar în doi an va desfiinţa gardurile. MINCIUNĂ.


Ah? Unde?  :shock:

 


Re: Generalități despre parcări Costin

Cerere si oferta - cand o resursa este rara dar la mare cautare, atunci este scumpa. Este atat de simplu. Parcarea e o resursa rara si drept urmare trebuie, pe o piata libera, sa fie scumpa. Nu e nici o filozifie aici, voi doar va invartiti in cerc cu discutiile voastre.

O nuanta in plus este ca daca resursa e rara din vina lui X atunci X trebuie sa compenseze. Cam cum cereti voi ca statul fie sa construiasca parcari, fie sa scada artificial pretul, pentru ca statul a cauzat lipsa de locuri de parcare prin urbanismul comunist. Problema e ca resursa, fizic, este limitata. Cand vom ajune sa avem pe intreaga planeta 100 de litri de petrol, si 1L ar fi mai scump ca aurul, degeaba ati striga voi ca “cine i-a consumat sa compenseze”, ca n-ar avea cu ce. Asta asa, ca o metafora. Ca si spatiul fizic in Bucuresti este limitat, inclusiv pe verticala.

Asta cu includerea taxei in benzina e o prostie. Pui locomotive si masini de tuns iarba sa plateasca taxa de parcare. La fel de absurd cum e sa fie si taxa de drum inclusa in pretul benzinei. Singurul lucru taxabil care poate fi inclus in pretul benzinei dpdv etic e taxa de poluare ca benzina aia e arsa indiferent ce alimentezi.

 


Re: Generalități despre parcări essco

Valentin wrote here:
..
Daca oamenii ar avea la un pas (a se citi max. 1-2km) o linie de transport in comun eficienta, ......................

Mai gandeste-te! 1 km e mult. 2, nu mai vorbesc. Ti-o spun din experienta proprie.
Valentin wrote here:
...
Eu personal am auzit toate scuzele posibile, cand a venit vorba de necesitatea masinii, iar de fiecare data argumentele au fost demontate extrem de usor, ....

Nu e chiar asa de usor de demontat orice  :D
Sa zicem ca imi cumpar masina ca sa ma duc cu ea in concedii sau diverse plimbari de weekend. O sa spui ca se poate folosi trenul? Serios? Nu vreau sa dau argumente impotriva trenului in Romania; nu cred ca e nevoie. Cel mai important - nu poti ajunge cu trenul oriunde.
Valentin wrote here:
.... nu vin alte idei decat "sa faca parcari domne'" sau "sa faca transportul public mai intai" si alte idei crețe si demontabile,...

De ce idei crete? S-a facut vreo parcare in 30 de ani, in afara de alea doua (dintre care una, cea din Pantelimon - Cora, fara logica)? S-a rezolvat transportul public? Macar s-a incercat ceva pentru imbunatatirea lui? Demonteaza tu ideile astea!

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Costin,  în regulă. Grosul maşinilor sunt parcate la bordură în Zona 1 şi 2. Deabia aştept ca toate parcările existente la bordură să se albăstrescă în Zona 1 şi 2. Să vedem ce iese. De exemplu, în zona mea, tot Mihai Bravu, Pache, Agricultori, etc. Repet, Avrigul - unde NU există STB e deja albăstrit, de la mine din Iancului până la Obor. Am pus pe undeva pe aici poza, nu o mai pun odată.
Eu mă scot cumva, în caz că se generalizează plata parcării la bordură pentru toate autoturismele de pe aproape toate străzile am mai multe curţi private unde mă pot adăposti.
______________________
1 km de mers pe jos până la STB ? E mult pentru multă lume. Nu toţi suntem la 30 de ani. Aşa spuneam şi eu acum 35 de ani, dar acum mi-am schimbat perspectiva !
________________
Până la urmă am pus captura de ecran de pe str Avrig cu tabelul galben de sub semnul de circulaţie "Parcare". Deci toate maşinile care se văd în poză vor trebui să plăteacă parcarea. Eu aşa înţeleg.
Avrig.jpg (68.62 KB; downloaded 2040 times)

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Voi cititi de la dreapta la stanga?
Am spus ca descurajarea utilizarii automobilului nu se face taxand usturator stationarea lui.
In ceea ce priveste parcarea pe trotuar, pui stalpisori si basta.
Nu sunt pentru parcarea moka ci pentru o taxare inteligenta.

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

essco

1. Da, am exagerat, voiam sa zic max. 1km ( a se intelege ca poate sa fie si 100-200-300-400m nu e musai fix 1km)

2. Din nou, am mai vazut practicata ideea asta, o demontez iar, daca te duci in vacanta/weekend, in functie de destinatie (la Brasov/ Constanta chiar ai tren cu un timp decent) exista si varianta sa inchiriezi o masina. Si ca sa nu ne intoarcem, NU exista o solutie perfecta, eu ma indoiesc ca toata lumea (a se intelege toti soferii) isi permit sa mearga in fiecare weekend undeva (a se intelege undeva la min.50km, nu ca te duci sa vizitezi rude aproape de oras de ex.), majoritatea pleaca din oras 1, 2, hai max. 3 ori pe an, merita sa platesti parcarea, mentenanta, asigurarea, impozite vs inchiriat o masina pentru asta? Da, nu e perfect, dar exista la limita si bla bla car (functie de cati sunteti), solutii exista, doar mentalitatea lipseste.

3. Ma refer la ele ca fiind crete pentru ca sunt deja obositoare si ideile se tot repeta, n-am auzit de la cei care promoveaza astfel de idei solutii precum "banda BUS", pentru ca ghici ce, tot ei o sa se supere (fenomenul NIMBY - not in my back yard). Legat de parcari, nu contest ce spui, dar solutia nu e sa construim sute de parcari locale, solutia cu P&R e buna, dar se exploateaza prost pentru ca nu fac parte dintr-un sistem gandit (pare individual nu cumulat cu alte solutii). Pentru transportul public, okay, nu avem tramvaie, okay nu avem troleibuze noi, dar avem autobuze noi, avem metrou (acolo unde exista), eu ma indoiesc ca absolut toata lumea care spune "sa se faca transport public"  nu are o solutie buna/decenta in apropiere. Intr-adevar exista cateva cartiere vaduvite, pe ei i-as intelege, dar din pacate unii nu ar cobora din confortul masinii nici daca ar calatorii cu autobuz facut de lamborghini (glumesc evident). Plus mai e o chestiune, pana sa se faca benzi prioritare, transportul public in sine este afectat de cei care spun "sa se faca transport domne' " prin simpla contributie.

andrei

Daca ma intrebi pe mine, nu vad care e problema, in poza expusa de tine (str. Avrig) exista transport public (metrou, stb) la un pas, de altfel, mi se pare perfect normal ca pe bulevardele aglomerate sa se puna taxa pe parcarea "moka" (bulevardele care nu se au in vederea implementarii benzilor unice, altfel ar trebui scoase masinile respective), n-am inteles niciodata de ce la Obor, Iancului, Muncii si alte intersectii de fluxuri importante (atat de autoturisme cat si de transport public) exista un asa haos cu banda 1 ocupata pe bulevardele respective, nu poti sa afirmi "n-am alternativa domne' , "sa se faca transport public" (asta referitor la mesajele de mai sus).

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Problema e limpede,
Cine-şi permite noua taxă o s-o plătească.
Oamenii care deţin propria afacere şi sunt dependenţi de autoturism îşi vor mări tarifele ca să-şi acopere noile cheltuieli.
Cine nu-şi permite vinde / casează autoturismul / se readaptează.
Pupat Piaţa Independenţei, toată lumea e fericită, pietonii că şi-au recăpătat trotuarele , automobiliştii că vor contribui prin noua taxă la îmbunătăţirea vieţei urbei, etc, etc, povestea continuă.
:applause:
_______________________
Repet pentru a mia oară, deabia aştept zecile de mii de amenzi zilnice date pentru toate automobilele parcate la bordură de pe aproape toate arterele capitalei.

 


Re: Generalități despre parcări aztec

Masina nu e un lux, e o necesitate.
Si cu inchiriatul...poate, cand te duci in alta tara, in concediu...nu sa o inchiriezi in tara la noi.

A..esti student, ..merge cu transportul in comun local si interurban-tren(ai si reduceri)..voie buna, antren, nasu' daca esti mai strâmtorat.
Dar odata ce apare familia...socoteala se schimba.
Si nu merita sa va demonstrez. Ar fi o pierdere de timp
Si nu ma refer la casa-munca.
Acolo se poate inlocui cu transportul in comun/bicictele/trotineta...
Sunt multe alte situatii  care necesita masina.

PS.
La noi problema e alta
Masini cumparate, ce ocupa locuri de parcare si care nu isi permit sa le intretina, apoi devin epave nemiscate cu lunile..chiar anii.
Pt ca si-au permis sa le cumpere dar nu sa le si tina in viata.
Priviti cate masini sunt abandonate aproape...
Mai ales de cand au crescut asigurarile..

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

aztec, crede-ma, am auzit chestia asta de prea multe ori, in general sunt de acord 30-40% pentru ca acesta e si procentul pe care eu il cred ca fiind relevant pentru oamenii care chiar au nevoie de masina.

Ambulantierii, pompierii, politistii, familiile cu doi copii mici, servicii de transport marfuri, persoanele cu nevoi speciale, persoanele care presteaza servicii, acestia sunt cei care au NEVOIE pe buna dreptate de masina. Dar ghici ce, cat reprezinta procentual acesti oameni din total? Hai sa vedem niste statistici.

TOTAL    2.161.842
0 - 4 ani    105.008
5 - 9 ani    97.588
10-14 ani    100.676
15-19 ani    85.130
20-24 ani    80.452
25-29 ani    107.308
30-34 ani    181.090
35-39 ani    199.584
40-44 ani    210.438
45-49 ani    176.022
50-54 ani    188.119
55-59 ani    101.615
60-64 ani    129.030
65-69 ani    142.031
70-74 ani    104.836
75-79 ani    57.627
80-84 ani    45.765
85 ani si peste    49.523


Total masini inmatriculate? (informatie 2020-2021)
peste 1.4 milioane de masini. Practic, o raportare aproximativa ne arata ca exista o masina la un locuitor.
 

Acum, tu vrei sa-mi spui ca cele 1.4 milioane de masini ABSOLUT toate reprezinta nevoi si nu un LUX? Nu stau sa mai caut, dar ma indoiesc ca avem mai mult de 500.000 de masini care reprezinta nevoi, hai 750.000 (adica ambulante, pompieri, transport marfuri, taxi etc.). Daca gasesti undeva aceasta informatie ar fi interesant de raportat.

Eu nu stiu cum se face ca parintii mei m-au crescut fara masina, doar mers pe jos pana la o scoala generala zonala, iar mai apoi din clasa a 5-a mi-au aratat si m-au invatat sa folosesc transportul public (STB&Metrou) ca sa strabat aprox. jumatate din oras radial? Nu mai vorbesc de liceu... stiam sa ajung oriunde uitandu-ma pe harta Metrorex... Doar ce stiu eu, probabil am fost "discriminat" si ar fi trebuit de la 5 ani sa fiu suit in carutul special cu prindere isofix (care apropo, poti sa comanzi la bolt/uber sa vina cu UN scaun de copil), ce sa fac, eu cu siguranta ar trebui sa-mi car copii in masina zilnic (ironic)

 


Re: Generalități despre parcări orex

Domnilor!
Mai circulati si stationati prin ”centru” in orasele din tara?!
Pe semne ca unii nu!
Ia vedeti cat sunt scorurile la Cluj-Napoca, sau Oradea, si nu de azi de ieri! 8 lei! E, ”e” la EI, nu, dar la noi sa nu fie?!
Intr-adevar mai mari ca la Timisoara sau Sibiu, dar in toate ceste orase , in care am poposit, in ultimii ani, nimeni nu maraie ca-n Capitala. Si la ei sunt delimitate parcarile cu dungi albe, galbene, mov, portocaliu, gri, etc. , functie de zona, si s-a inteles pe deplin acest aspect.
PS
O mai punem si p-aia cand in Bucuresti s-a creat un adevarat tsunami cand transportul de suprafata s-a scumpit la 3 lei (nu calatoria, ci 90 de min. de plimbare), cand in alte parti se plateste pentru DOAR o calatorie 4 lei (Timisoara/60 min.), 3 lei (Oradea), 3 lei (Cluj-Napoca), sau 2 lei (Sibiu)?

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Problema e când aproape toate străzile din capitală vor fi << albăstrite >>.  Tu când te duci la muncă ai parcaea rezervată sau parchezi maşina << la bordură >> ?  Şi viceversa, să spunem că stau şi eu pe Tg. Nemţ dar m-am mutat după tine şi nu am mai  găsit loc la Parcarea  de Reşedinţă. Parchez maşina pe bulevard, într-o  zonă ( viitor ) albastră. Aşadar voi plăti parcarea aproape 12 ore, şi în cartier şi la muncă pe Barbu Văcărescu.
Abonamentul STB de 90 minute mie îmi este foarte util, 2 schimbări fac sigur în 90 minute, poate chiar 3.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 37
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2315 forum members have written 423860 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use