Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achiziție 20 rame electrice RE-IR (PNRR)

36 posts, 9594 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

ANULARE LICITAȚIE RAME ELECTRICE INTER-REGIONALE (RE-IR2)
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF)  informează că procedura privind achiziția de 20 rame electrice inter-regionale (RE-IR-2), finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost anulată automat în sistemul de achiziții publice, SICAP, în condițiile în care niciuna din cele 5 companii înscrise nu a depus ofertă.
Astfel, potrivit legislației în materia achizițiilor publice, ARF va analiza soluțiile pentru reluarea procedurii întru-un termen cât mai scurt, în vederea încadrării în jaloanele PNRR și menținerea fondurilor alocate pentru sistemul feroviar.

Iar ceva a fost in neregula la diletantii astia, de beneficiari, de a dat cu praf de fuga celor 5(cinci) potentiali ofertanti! :headbash:

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) PTMZ

Relansată:
http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100160265
Termene limită:
- depuneri oferte: 10 ianuarie 2023
- evaluări: 6 aprilie 2023.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

Asa deci, care-i diferenta intre LD1 si LD2, proaspat lansata? :think:

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

Deschidere oferte licitație rame electrice inter-regionale (RE-IR2) finanțate prin PNRR
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 27 februarie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR2), în vederea deschiderii ofertelor depuse.

Astfel, societățile care au depus documentația sunt:
-POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA);
-C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (ROMÂNIA)
;
Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune și asistență tehnică în perioada de garanție, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.

Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.
Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

Semnarea contractului de finanțare aferent proiectului de investiții „Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”
La sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost semnat contractul de finanţare pentru realizarea proiectului de investiții „Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”.

Contractul a fost încheiat între AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ (ARF), în calitate de beneficiar, şi MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Proiectul este inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar și constă în îmbunătățirea serviciilor pentru călători, reducerea timpilor de așteptare în gări, realizarea unor programe atractive de circulație a trenurilor și asigurarea unor programe și fonduri adecvate pentru întreținerea materialului rulant feroviar, integrarea cu celelalte moduri de transport de la nivel urban/regional, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor.

Obiectivul general al proiectului este de a asigura călătorilor condiții optime de efectuare a călătoriilor pe rețeaua feroviară electrificată, atât din punctul de vedere al confortului, cât și din punctul de vedere al sporirii mobilității, ținând cont de dinamica pieței transportului feroviar public de călători din România și, împreună cu dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare de transport, să contribuie în mod semnificativ la creșterea economică, precum și la creșterea calității vieții.

Obiectivele specifice al proiectului:
creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători;
reducerea poluării;
creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, îmbunătățirea serviciilor în transportul feroviar pentru călători.

Rezultatele asteptate ale proiectului:
– economii de timp de călătorie pentru publicul călător;
– reducerea costurilor de operare ale vehiculului și economii pentru publicul călător datorită transferului modal;
– reducerea costurilor de întreținere și economii pentru operatorii de transport feroviar de călători;
– reducerea numărului de accidente rutiere rezultate în urma transportului de persoane;
– reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Valoarea totală a proiectului este de 919.003.274,03 lei.

Proiectul este finanţat prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, astfel:
– Sprijin din partea Uniunii Europene – Împrumut/grant – 558.724.754,33 lei;
– Contribuție publică națională – 213.546.904,50 lei;
– Valoare TVA – 146.731.615,20 lei.

Perioada de implementare a proiectului este de 60 luni. În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început în luna noiembrie 2021 și se vor desfășura până la data de 30 decembrie 2026.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) punmeister

orex wrote here:
Deschidere oferte licitație rame electrice inter-regionale (RE-IR2) finanțate prin PNRR
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 27 februarie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR2), în vederea deschiderii ofertelor depuse.

Astfel, societățile care au depus documentația sunt:
-POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA);
-C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (ROMÂNIA)
;
Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune și asistență tehnică în perioada de garanție, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.

Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.
Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.


O foarte mare surpriza, oferta PESA a fost declarata castigatoare. Asteptati-va clar la scandal din partea Alstom.

 



Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) punmeister

Comunicat de presa al ARF.

ARF a desemnat câștigătorul licitației pentru achiziția ramelor electrice noi RE-IR2, finanțată prin PNRR
Bucureşti, 14 septembrie 2023
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA -, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, prin încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP.
Finantarea proiectului de achiziție a trenurilor electrice RE-IR2 este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Astfel, după finalizarea evaluării propunerilor tehnice, financiare, precum și a documentelor de eligibilitate, al celor doi producători de material rulant care au depus oferte și primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației, prin desemnarea producătorului de material rulant polonez - PESA.
Reamintim că valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.
https://lnkd.in/daFPcp7E


https://www.linkedin.com/posts/arf-autor ... _desktop

 



Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) punmeister

Propunerea PESA.
https://www.railway-technology.com/news/ ... ?cf-view
Pesa655_Romania-1024x583-1.png (202.02 KB; downloaded 2050 times)

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) oc7avian

Atenție că s-ar putea să fie randarea trenurilor regionale, unde deja au declarat oficial că se văd câștigători. În ambele licitații au ofertat Elf 2 (pentru export).

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) alex83

Alstom a depus contestatie azi. Apare o contestatie depusa si de PESA, probabil interventie.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) PTMZ

Intervenție nu are cum să fie, deoarece acest tip de acțiuni apare strict într-un dosar existent. Practic, dacă Alstom a contestat, cererea de intervenție a PESA va trebui inclusă în dosarul Alstom, nu va deveni o altă contestație de sine stătătoare.

În altă ordine de idei, textele contestaților au fost urcate pe SICAP. Alstom a luat 96,96 puncte, PESA a luat 98 de puncte, deci distanța e foarte mică.

Contestația Alstom:
Contestatie Alstom(semnat).pdf
Contestatie Alstom(semnat).pdf (5.03 MB; downloaded 90 times)

Contestația PESA:
Contestatie_PESA_CN1049902 din 27.11.2022 (semnat).pdf
Contestatie_PESA_CN1049902 din 27.11.2022 (semnat).pdf (3.61 MB; downloaded 83 times)


Ce vrea Alstom:
- anularea raportului procedurii, pe motiv ca in comunicare nu s-ar stipula concret ce avantaje are PESA in fata Alstom, iar ARF ar fi obstructionat accesul la oferta PESA
- vor sa dea in cap PESA pe motiv ca ar veni cu un prototip neautorizat tip/pe punere in piata, intrucat PESA a venit cu un model bazat pe seria 654/655 din Cehia (RegioJet), mai specific varianta 655-6/655-5 pentru Romania, care, zice Alstom, nici macar nu exista.
- vor sa le dea in cap polonezilor cu faptul ca acestia din urma au venit cu autorizari pentru clasele 654 si 655, deci cu 2 tipuri diferite de trenuri in aceeasi oferta.
- ramele polonezilor nu ar respecta evacuarea de urgenta din timpul maximal impus
- PESA si-ar fi modificat in mod nepermis oferta tehnica (deja acesta e laitmotiv pentru contestatii)
- vrea excluderea PESA pe motiv ca e companie de stat bazata pe subventii si ajutor de stat
- se sustine ca PESA a venit cu un pret prea mic, anume 765.581.000 RON pentru trenuri si 545.515.560 RON pentru mentenanta de 15 ani.
- se invoca faptul ca PESA ar fi ascuns abateri contractuale grave de la livrarea tramvaielor pentru Gdansk si de la niste trenuri regionale din Polonia.
- se motiveaza faptul ca experienta similara nu este suficienta.

Ce vrea PESA:
- se vrea descalificarea Alstom pe motiv ca ar fi depus o oferta conditionata
- Alstom nu si-ar fi asumat raspunderea pentru disfunctionalitati
- Alstom nu ar fi depus un formular la termen
- Alstom nu si-ar fi asumat cerinta ca toate scaunele sa aiba mese rabatabile
- Alstom nu ar fi depus planuri de testare preliminara

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) punmeister

Cam greu de facut o predictie. PESA are deja Elful la ei acasa cu alimentare si de 3kV DC si 25kV AC, diferentele intre ce circula acum in Polonia si cele ce vor urma sa fie in flota RegioJet sunt mai mult de design. Legat de faptul ca PESA este ajutata de Varsovia la fel, nu va trece de nicio instanta, cata vreme UE nu s-a pronuntat pe acest subiect.

Nici din contestatia PESA nu vad sa ramana ceva in picioare. Deci ramane de vazut.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2403 forum members have written 431928 posts in 5377 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use