Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Trafic Greu - trecut și speranțe

36 posts, 15132 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Trafic Greu - trecut si sperante DanCld

Dupa planurile de mall-uri enuntate zilele trecute se pare ca avem parte totusi de un pic de actiune si pe campul fostului Inox:

demolari_inox.jpg (152.33 KB; downloaded 4098 times)

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante alex230ro

si o sa mai fie si in alte zone actiune...

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante emilacke

La ce anume te referi?

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante alex230ro

deocamdata cade Rocarul,sa vedem apoi cat mai rezista Ventilatorul :)
bine si mai este fabrica lui Videanu care se pare ca e pe faras

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante Dominatrix

Absurd. Incredibilele aprobări pe care Primăria Capitalei le dă pentru proiecte halucinante

Marian Iancu a vrut cimitir între blocuri. Primăria nu s-a opus


http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 47135.html

În 2009, Municipalitatea a acordat aviz de urbanism pentru amenajarea unui cimitir între blocuri, într-o zonă centrală a Bucureştiului. Beneficiar: Balkan Petroleum, firmă controlată de patronul Poli Timişoara, condamnat la 10 ani de închisoare într-un dosar de spălare de bani. Afacerea s-a lovit de refuzul altor instituţii.

Omul de afaceri Marian Iancu, recent condamnat în primă instanţă la 10 ani de închisoare, a intenţionat acum doi ani să construiască un cimitir pe un teren de peste 100.000 metri pătraţi în zona Sebastian din Capitală. În primăvara lui 2009, firma Balkan Petroleum, printre ai cărei acţionari se numără şi Marian Iancu, patron al clubului de fotbal Poli Timişoara, a început demersurile pentru obţinerea avizelor necesare ridicării unui cimitir particular pe bulevardul Mihail Sebastian nr. 88. La această adresă a funcţionat platforma industrială Vulcan, iar în apropiere se află acum blocuri de locuinţe, case, clădiri de birouri şi sedii de insti-tuţii publice. Iniţial însă, planurile prevedeau ridicarea unei clădiri de birouri sau a unui complex rezidenţial. Dar cum piaţa imobiliară s-a prăbuşit tocmai în acea perioadă, reprezentanţii Balkan Petroleum s-au gândit să ofere tot servicii rezidenţiale, dar de data asta pentru cei trecuţi în nefiinţă.

Un prim „da" de la PMB

Întâi au depus documentaţia la Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), care şi-a dat un prim acord, prin eliberarea avizului de urbanism pentru cimitirul particular. Fără acest document, demersurile Balkan Petroleum s-ar fi oprit aici. Dar, în ciuda faptului că noul cimitir urma să fie ridicat într-o zonă centrală, în inelul principal de circulaţie al Bucureştiului, oficialii PMB au găsit oportun să dea undă verde proiectului, cel puţin în primă fază.

„A fost eliberat avizul de urbanism prin care au fost solicitate avizele celorlalte instituţii abilitate necesare pentru aprobare. Avizele solicitate nefiind depuse la documentaţie,  aceasta nu a putut fi înaintată spre aprobare Consiliului General al Municipiului Bucureşti", explică reprezentanţii municipalităţii.

Totuşi, Balkan Petroleum a primit avizul de urbanism în ciuda faptului că era astfel sacrificată o rezervă strategică de teren a Capitalei, având în vedere că un cimitir poate fi desfiinţat sau i se poate schimba destinaţia numai după 30 de ani de la ultima înhumare şi numai după ce toate osemintele au fost strămutate, iar  zona decontaminată.

Dosar incomplet

Următorul pas al Balkan Petroleum a fost  depunerea unui dosar la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), prin care cerea aprobare pentru construcţia cimitirului. Aici, dezvoltatorii au încercat să-şi promoveze ideea argumentând că multe alte cimitire din Capitală se află între blocuri. Situaţia vechilor locuri de veci este însă diferită, având în vedere că ele n-au fost construite de la bun început în zone locuite, ci au fost acaparate o dată cu dezvoltarea oraşului spre periferie.

Ca dovadă, singurul cimitir care se află astăzi în inelul central de circulaţie al Bucureştiului este Bellu. Al doilea urma să fie cel al lui Marian Iancu. Dar cimitirul Bellu a început să funcţioneze în anul 1858, fiind situat la acea dată la periferia Bucureştiului.

O piedică în calea proiectului lui Iancu a fost şi faptul că terenul pe care urma să răsară cimitirul face parte din fosta platformă industrială metalurgică Vulcan, motiv pentru care era obligatoriu un studiu geologic de evaluare a poluării mediului şi, eventual, de o ecologizare temeinică a locului. În plus, un cimitir nou creat între blocuri ridica o altă chestiune: posibile probleme de sănătate publică, începând cu pericolul infestării apei.

Dezvoltatorul propunea schimbarea funcţiunii urbanistice a zonei respective, pentru că actuala încadrare nu permitea ridicarea unui cimitir. Schimbarea nu se putea face însă fără ca proiectul să intre în dezbatere publică, având în vedere destinaţia obiectivului şi un eventual impact asupra sănătăţii populaţiei.

„Pentru inserarea unei astfel de funcţiuni de G2a - subzonă cimitire - într-un amplasament pentru care PUG-ul municipiului Bucureşti prevede funcţiunea CB3,  subzona polilor urbani principali, zona ce conţine unele dintre cele mai importante nuclee strategice de dezvoltare a municipiului, este necesară o formă mai directă de informare şi consultare a populaţiei, eventual dezbatere publică", se menţionează în răspunsul transmis de oficialii MDRT către dezvoltatori, cărora le-au cerut şi un studiu de impact şi un aviz sanitar de la Institutul de Sănătate Publică.

Iancu: „Nu mai e de actualitate"

Prin urmare, Direcţia Generală Dezvoltare Teritorială din MDRT nu a avizat proiectul propus de Balkan Petroleum şi a cerut firmei completarea dosarului. Consecinţa: compania a renunţat la proiect şi a schimbat destinaţia terenului. „Nu mai e de actualitate. Am renunţat după ce toată lumea ne-a spus că n-o să primim avizele necesare pentru a ridica un cimitir acolo.  Acum avem alte planuri, probabil ceva comercial, poate un Carrefour sau Real, şi poate ceva blocuri, deci pe imobiliare", a declarat Marian Iancu pentru România Liberă.  Oficialii PMB au confirmat noil e planuri ale omului de afaceri, care a primit deja aviz de oportunitate de la primărie pentru un complex comercial şi un ansamblu rezidenţial.

Proiecte pentru care, potrivit oficialilor Ministerului Dezvoltării, va avea nevoie de aceleaşi documente, inclusiv studiu de impact şi studiu geologic.  

http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 47135.html

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante nokia2110

De cimitire avem nevoie, dar acestea nu trebuiesc construite în interiorul oraşelor.
Off-topic: ar trebui sprijinită construcţia "gropilor etajate", adică într-un loc de veci să fie îngropate 2 sicrie, unul peste altul (sau de ce nu 3). Astfel s-ar economisi spaţiu.

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante Dominatrix

Stiu ca cel putin pentru unii dintre voi nu mai fac "populara" cu opinia asta, dar mult mai practic ar fi sa se incurajeze incinerarea. Mult mai igienic (si ieftin). Parere proprie.

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante andrei11

nokia2110 wrote:
Off-topic: ar trebui sprijinită construcţia "gropilor etajate", adică într-un loc de veci să fie îngropate 2 sicrie, unul peste altul (sau de ce nu 3). Astfel s-ar economisi spaţiu.

De  pe timpul tovarasului a inceput sa se practice aces procedeu pe scara larga.

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante ontheroadsrl

Dominatrix wrote:
Stiu ca cel putin pentru unii dintre voi nu mai fac "populara" cu opinia asta, dar mult mai practic ar fi sa se incurajeze incinerarea. Mult mai igienic (si ieftin). Parere proprie.


ieftin? nu cred. curentul costa. adica vreo 600 lei incinerarea in sine. la care se adauga scriu si alte asemenea (tot trebuie sa te arda in ceva). apoi, daca nu te pui bine cu familia sa te tina in casa (sau li se pare ciudat sa stea cu bunica pe birou), urna cu cenusa se depune la crematoriu, intr-o cripta pe care o platesti si initial si dupa aia si anual.

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante Dominatrix

O taxa trebuie platita si pentru inhumare, nu numai pentru incinerare. Mai departe se platesc taxa de concesiune si contributia anuala, care este diferentiata pe categoria de cimitir, deci indiferent daca alegi sa te ingropi sau sa te arzi, rudele tot trebuie sa plateasca. Si, daca nu ai loc de veci asigurat, ca sa intri cu mortul in cimitir mai trebuie sa si apelezi la "samsarii de locuri de veci". Dar hai sa mutam discutia asta la Club viewtopic.php?f=156&t=1109, ca iesim complet din topic...

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante DanCld

Planul de mall pe platforma Vulcan incepe sa fie scos din ce in ce mai des de la naftalina; Iancu-puscarie de la Timisoara ar fi vandut unor canadieni terenul pentru 23m euro (77000mp) iar canadienii vor sa ridice "un parc de retail". Asa zice Wall Street dot ro:

Canadienii de la Benevo Capital, cunoscuti pe piata locala pentru achizitia speculativa de apartamente noi, au platit 23 de milioane de euro pentru fosta platforma a fabricii Vulcan, din cartierul Sebastian, pe care vor sa dezvolte un parc de retail.

Update: Benevo a confirmat ca vanzatorul a fost firma Balkan Petroleum, controlata de omul de afaceri Marian Iancu.

Benevo Capital a cumparat terenul de 77.000 mp al fostei fabrici Vulcan, amplasat la intersectia dintre Calea 13 Septembrie si Soseaua Progresului, in cartierul bucurestean Sebastian, valoarea tranzactiei ridicandu-se la 23 de milioane de euro, ceea ce inseamna aproape 300 euro/mp.

Pe acest teren, canadienii vor sa dezvolte un parc de retail cu o suprafata de circa 35.000 mp, care va include un magazin de tip Do It Yourself (DIY), un hipermarket de 10.500 mp si o galerie comerciala de 10.000 mp.

Canadienii de la Benevo nu au facut public numele vanzatorului, insa la adresa fostei fabrici Vulcan, pe strada Mihai Sebastian nr. 88, a fost depus anul trecut un proiect pentru dezvoltarea unui centru comercial cu trei etaje si a unui bloc de locuinte cu zece etaje, potrivit Primariei Municipiului Bucuresti. Solicitarea pentru aprobarea PUZ-ului (Plan Urbanistic Zonal) a venit din partea companiei Balkan Petroleum, controlata de omul de afaceri Marian Iancu.

Terenul cumparat de Benevo este in imediata apropiere a magazinului magazinul Kaufland si a parcului Sebastian, precum si in vecinatatea terenului detinut de AFI (fosta platforma a fabricii Inox) si a centrului comercial Liberty Center.

In toamna anului trecut, canadienii de la Benevo au cumparat un pachet de 64 de locuinte in proiectul Cosmopolis din Stefanestii de Jos si au anuntat ca negociaza achizitia a inca 400 de apartamente in Bucuresti.

Tot atunci, fondul sud-african de investitii New Europe Property Investments (NEPI) a intrat pe piata mallurilor din Bucuresti, formand un joint venture cu Benevo Capital si CD Capital pentru a dezvolta centrul comercial Victoria City din Bucurestii Noi. Victoria City va avea 56.000 mp, iar lucrarile de constructie ar urma sa inceapa in acest an.


Probleme cu raspuns variabil:

1. matematica indica un pret de 300euro/mp; mult, putin?

2. "Benevo" este un brand prezent doar in Romania, cu sursa de finantare netransparenta si cu afaceri doar in sfera imobiliara (in sensul de a cumpara apartamente "en-gros" de la dezvoltatori si a le vinde "en detail" catre cine poate sa cotizeze). Fie imi scapa ceva fie in acest caz discutam de o manevra speculativa gen parcelare, vanzare pe bucati a terenului.

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante DanCld

Dupa 4 luni a mai aparut un articol legat de acest parc de retail, in prezent camp gol:

NEPI isi schimba strategia pe piata mallurilor: Renunta la Bucurestii Noi pentru Rahova

Fondul sud-african de investitii New Europe Property Investments (NEPI) a iesit din parteneriatul cu firmele Benevo si CD Capital, cu care urma sa dezvolte un mall in cartierul Bucurestii Noi din Capitala, si a incheiat un acord cu Benevo pentru parcul de retail din Rahova, investitia in acest proiect ridicandu-se la 20 de milioane de euro.

(...)

Benevo a cumparat fosta platforma a fabricii Vulcan la inceputul acestui an, in schimbul sumei de 23 de milioane de euro.Terenul se afla in imediata apropiere a magazinului magazinul Kaufland si a parcului Sebastian, precum si in vecinatatea terenului detinut de AFI (fosta platforma a fabricii Inox) si a centrului comercial Liberty Center.

Constructia urmeaza sa inceapa in acest an, iar parcul de retail va avea o suprafata de peste 28.000 mp si un hipermarket de 10.500 mp.

NEPI mai are in dezvoltare un centru comercial in orasul Ploiesti, pe care il construieste in parteneriat cu Carrefour Property, divizia imobiliara a grupului Carrefour. Investitia in acest proiect se ridica la 65 de milioane de euro, iar mallul urmeaza a fi deschis in luna noiembrie.


Tot articolul e pe wall-street.ro; oricum pare a fi o combinatie de PR cu copy-paste din articole mai vechi. Pana acum avem doar 2 certitudini: campul este gol iar pe site-ul primariei incep sa se adune proiectele de PUZ respinse pe motive gen lipsa spatiu verde sau configurare acces principal printr-o strada cu o banda pe sens  :roll:

 


Re: Trafic Greu - trecut si sperante bercenicity

Nu e cam aglomerat sud-vestul de mall-uri? 2.6 km intre City Mall si Liberty, 2.6 intre Liberty si AFI si 1.5 intre AFI si Plaza. Deja primul e in faliment si nici Liberty nu o ducea prea bine...

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Trafic Greu - trecut si sperante Mircea G

Poate sint multe si apropiate dar stiu ei ce socoteli isi fac . Pt sector este bine . Vin impozite mai asigura locuri de munca , se regenereaza zona ...
Eu cred ca este " bataie " pe aceste terenuri de pe " trafic greu " . Zona este aproape centrala , strada se va moderniza , va avea si susea atirnata sau tren  :shock: ...numai perspective .

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2403 forum members have written 431928 posts in 5377 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use