Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuzeROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)

 

Topic: DAC/ROCAR 112 UDM

71 posts, 18751 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM Andrei Andraș

A cumpărat și el cel mai răblăgit și obosit DAC din toată România. Putea aștepta momentul în care cele de la Tg. Jiu vor fi retrase sau putea cumpăra unul de la Craiova, din cele retrase, care era într-o mai bună stare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

E ultimul autobuz DAC fabricat...
Într-adevăr autobuzele de care spui din Craiova și Tg. Jiu sunt într-o stare mult mai bună decât a lui BRA, și mai originale. Nu știu cât și-au dat silința cei din Transbus să se ocupe de acest autobuz cât încă circula pe străzile Feteștiului, mă refer mai mult în ceea ce privea partea tehnică, tinichigeria (totuși tabla i-a fost sigur schimbată) și ce mai ținea de autobuz nu doar revopsirea acestuia. Poate că nu a fost ”chinuit”, mă refer mergând ca un ex. DAC bucureștean (și totuși la vremea lor se ocupa URAC-ul destul de bine de ele, nu mai zic titularii) dar timpul și-a pus amprenta asupra lui...

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM anndrei

Ciudata puntea fata cu frana pe lichid. Cele din Bucuresti nu aveau asa ceva. Totul era pe aer comprimat. Doar ambreiajul era hidraulic cu servo. Iar ca tablaraie se rupe in drum. E mancat tot pe dedesubt. Ii lipsesc si o gramada de piese originale. Parbrizele sunt foarte zgariate de stergatoare (clar nu ii da ITP cu ele asa).  Nu ii functioneaza nici oprirea/frana de motor din butonul de pe panoul de bord...Cred ca si cel mai daramat DAC de la RATB arata mai bine ca asta...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

La asta am stat și m-am gândit și eu, cred că e prima dată când aud că pe față are frână pe lichid și nu pe aer comprimat. Cât despre piesele originale... cel puțin estetic nu le prea mai are, corpurile de semnalizare pe lateral nu știu de ce sunt (că pe dreapta n-o mai are) dar sunt tare urâte, stopurile sunt de camion și unele DAC-uri cam astea le primeau din lipsa stopurilor originale (cel puțin în București toate le-au avut originale, cu mici excepții cum ar fi 2474 care avea peste tot componente de semnalizare de Ikarus, dar mi se pare că a fost autobuz în 2 uși pentru excursii). Cu un minim de efort, se putea cu ce mai aveau de la celelalte DAC-uri să-l facă pe BRA cât mai original...

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM anndrei

2474 a fost pentru excursii si dupa o perioada retransformat in autobuz.
Cel de la Fetesti poate ca a avut probleme cu puntea lui si i-a fost schimbata cu una model vechi. Crezi ca pe cei de la Transbus Fetesti i-au interesat cat de original este autobuzul. Cel mai mult conta pentru ei sa functioneze cat de cat in aparametrii si sa il scoata in traseu.
ROMAVIA este mult mai bun chiar daca nu porneste. Poate avea o defectiune minora la pompa de injectie sau vreun filtru infundat.
Prietenul nostru Al Barry nu prea le are cu mecanica si insista cu niste idei concepute de el. Eu i-am spus ca faza lunga se comuta din maneta semnalizatoarelor tragand de ea in sus si el mi-a raspuns ca nu merge dar s-ar putea sa fi avut comutator la picior din fabrica :!:  DAC-urile nu au avut asa ceva niciodata. Singura comanda la picior era cea de actionare a franei de motor si au avut-o doar primele serii iar la urmatoarele era actionata din butonul de pe bord. Nu mai spun ca el se contrazice si in legatura cu frana de motor, spunand ca nu au avut asa ceva din fabrica si ca cel de la Transbus mergand la campie nu a avut nevoie de asa ceva... :lol:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

anndrei wrote:
Crezi ca pe cei de la Transbus Fetesti i-au interesat cat de original este autobuzul. Cel mai mult conta pentru ei sa functioneze cat de cat in parametrii si sa il scoata in traseu.

Evident că cel mai mult conta starea lui, dar zic că totuși se putea păstra un aspect mai decent al autobuzului. E ca o Dacie 1300 când e pusă de vânzare, contează mult să aibă piesele originale pe el (multe îs de vânzare cu volan de CN spre exemplu, și din cauza asta scad drastic). E normal ca o mașină veche de-a lungul timpului să nu-și mai păstreze aspectul inițial...
anndrei wrote:
Al Barry nu prea le are cu mecanica si insista cu niste idei concepute de el.

Poate nu le are cu mecanica la DAC-uri, dar sigur se pricepe la mașinile americane. Tatăl meu (nu că-l laud, bine i-ar face plăcere să audă de acolo de unde e) când făcea CIZ-ul la fiecare sfârșit de cursă, și era o problemă se băga cu mecanicii în canal și el spunea ce să-i facă la autobuz. Știa tot motorul D2156 dar într-o zi nu se pricepea la ceva la Dacie (care era mult mai simplu), așa că a trebuit să apeleze la un cunoscut. Așa și Al Barry, nu s-o pricepe la motorul de DAC care după părerea mea e mai simplu față de mașinile americane. Totuși și azi sunt mulți mecanici prin țară care ei nu știu decât D2156, când e o problemă legată la un autobuz ca EBD e ca pe șantier, unul muncește și ceilalți 10 se uită. :lol:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM anndrei

ADK, am rugamintea sa ii explici tu lui ,,#Castrosua" legat de frana de motor. De unde era actionata, ce cupla ( cilindrii pompa injectie si clapeta evacuare). El se tot contrazice cu mine ca nu este adevarat ca DAC-urile nu au avut asa ceva si daca au avut era optionala...
Explica-i si despre puntea fata ca este ciudata frana actionata hidraulic. Ii mai poti explica si cum cele din Bucuresti daca aveau presiunea scazuta in instalatia de aer comprimat nu putea fi cuplata treapta I sau II deoarece nu decupla ambreiajul. Scriei intr-un mesaj privat sa inteleaga omul si sa il restaureze corect daca tot vrea sa faca ceva. Am impresia ca ii lipsesc o gramada de piese...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

Nuștiu cât pot spune mai ales la DAC-uri deoarece nu am avut prea mari tangențe cu ele. :| Puntea față într-adevăr e ciudată pe frână pe lichid și nu pe aer comprimat ca la restul autobuzelor, e și de subînțeles că presiunea scăzută din pernele de aer ale autobuzului (sub 5-6 atmosfere, cum indica pe ceas) nu pleca de pe loc. Iar frâna de motor știu că era acționată cumva la pedală, dar nu am văzut niciodată concret.
LE: din ce am citit pe un forum similar scris de tine, în legătură de ușa care face legătura între cabina șoferului - salon - ușa 1 călători, într-adevăr mai mult îl încurcă. Ar trebui reutilizată ușa șoferului, BRA nu a avut modificarea asta ca la IK4-urile bucureștene. Modificarea este de puțin timp așa. Cât despre blocul de lumini, i-am trimis vreo 2 mari care parcă știu că se și ridică... În rest de ce mi-ai spus să-i explic prea multe nu-i pot spune, cred că mai bine l-ai lămurit tu. Acum dacă tot l-a luat și a dat o căruță de bani evident că o să-l facă, asta a fost, decât casat... E într-adevăr aiurea ce s-a întâmplat și cu instalația electrică, dacă eram acolo poate i-aș fi rezolvat-o. Celălalt DAC are probleme tehnice, chiar dacă e mai sănătos ca ăsta.



Autor: Dragoș Anoaica

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM anndrei

Celalalt DAC/ROCAR ,,ROMAVIA" are probabil niste probleme la motor care se pot rezolva dar in rest arata mult mai bine fata de ,,Olivia"...Puntea fata cred ca este de la primele DAC-uri aparute. Probabil ca a fost ramasa prin magazia celor de la Fetesti iar cand s-a defectat cea originala au pus-o pe asta din lipsa de piese. Frana de motor era actionata din butonul de oprire al motorului la fel ca la Ikarus. Doar primele modele de DAC au avut un buton la picior langa pedala de ambreiaj. S-ar putea ca cele cu motoare fabricate la Brasov sa nu fi avut clapeta pe evacuare pentru frana de motor dar cele cu motor unguresc RABA-MAN au avut cu siguranta toate.
P.S. ce prost era pozitionat acel claxon (pe post de avertizare sofer de catre taxatoare). Probabil ca tot timpul lovea cu piciorul in el. Ii puteau gasi un loc oriunde chiar si in interiorul bordului...
Dac 117 UD frana de motor.jpg (203.19 KB; downloaded 4438 times)
Dac 117 UD.jpg (1.11 MB; downloaded 4435 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

La un show! :D



Dacă vizionați videoclipurile, o să aflați că din păcate omul nostru are ceva probleme cu unii vecini ”lași” care-l reclamă din cauza autobuzului dar și al mașinilor lui personale. Nu credeam că până și acolo sunt asemenea indivizi, care pândesc să facă rău oricui. :evil:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

Un autobuz DAC modificat din Drobeta-Turnu Severin, cu echipa de surporteri al clubului de fotbal din orașul menționat în iunie 2012.
Sursa: Agerpres


 


Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM PaulIP

@Andrei17: a trecut mult de la data mesajului tau....
Totusi, e relativ usor sa ai idei cand nu stii cat de dispusi sunt cei din regiile amintite sa si vanda autobuzele ca atare. Esti strain de situatiile din Bucuresti cu fostele DAC-uri 454 si 2107, sau cu AG03JHK din Pitesti? Daca da, iti zic eu ca fostii soferi au vrut sa le cumpere si nu au fost lasati de sefi. Masinile alea au sfarsit la autogen, deși erau in stare excelenta. RAT Craiova nu vrea sa vanda nimic (nici macar piese, ceea ce pune sub semnul întrebării soarta lui 299, posibil ultimul scund intreg din tara), iar in Targu Jiu au de gand sa le foloseasca pana ajung ca unul din fostele articulate (caruia i-a cazut motorul din sasiu la plecarea din garaj). Doua din DAC-urile ex.RATC au fost puse la vanzare asta toamna la preturi accesibile. Cred ca chiar Barry sunase si i s-a spus ca nu-s de vanzare (si nu cred ca are vreun interes sa ne minta).
De prostia facuta la Cluj cu 212E si 217E stii sigur. Asadar il inteleg ca s-a grabit sa puna mana pe un UDM. Cat ar fi de prăpădit, el credea ca e ultima sansa. Cat despre sansele sa il readuca la viata, am vazut masini mai prapadite restaurate impecabil. Depinde cat il tin buzunarul si nervii. Chiar si fara garaj, de acolo de unde e, a facut mai multe decat 99% din regiile din tara si decat toti cei care comenteaza de pe margine. Daca ar face o campanie gen GoFundMe, sunt curios cati vor dona de pe meleagurile mioritice.
@anndrei: ADK nu zice rau. Se intampla sa te incurci in lucruri simple si sa fii perfect competent in unele complicate (ca mine). Barry cand greseste recunoaste. Posibil sa nu fi stiut chestia cu suspensia. Totusi, care e povestea detaliata a tipului de suspensii? Au fost 2 (pe lichid si pe aer)? Ce alte particularitati aveau DAC urile in functie de anii de fabricatie (sau de generatie)?

 


Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM PaulIP

Cu scuzele de rigoare ca fac dubla postare:
viewtopic.php?f=102&t=3746#p292721
ADK wrote:
Un fost autobuz DAC 117UD verde/crem al Armatei Române, spun fost fiindcă cel mai probabil a fost casat, avea butoane de comandă pe tunelurile unde veneau instalațiile la iluminatul călătorilor.

Asta era dotare standard la DAC? Am vazut un singur autobuz (unul din scundele de la Fetesti) cu butoane de comandare a opririi, si acelea se aflau pe caseta mecanismelor usilor (cam ca la Ikarus 260/280). Amplasarea pe tunelul cablajului luminilor e putin ciudata si anevoioasa.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

Cel mai probabil da, judecând și robineții de aer cel puțin în exterior (lucru ce Ikarus 260/280 n-a avut).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: ROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)  • 
Choose destination

Since our 2319 forum members have written 423945 posts in 5276 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use