Topic: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
105 posts, 30034 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
shoppy
Bucla de intoarcere Clabucet - Grivita - Mihalache desfintata cu scoaterea tramvaiului de pe Grivita in '89 la inceperea lucrarilor pentru M4.
Pe strada Clabucet erau 3 fire iar pe Mihalache intre Clabucet si Grivita era doar un singur fir, cel spre Grivita, astfel ca tramvaiele care veneau dinspre Bucurestii Noi, pentru a intra pe Mihalache, mergeau pe Grivita pana la statia de la Piata Chibrit, apoi faceau stanga pe Clabucet si apoi dreapta pe Mihalache(sau 55 care mergea drept inainte spre Expozitiei).
Bucla de intoarcere Clabucet - Grivita - Mihalache desfintata cu scoaterea tramvaiului de pe Grivita in '89 la inceperea lucrarilor pentru M4.
Pe strada Clabucet erau 3 fire iar pe Mihalache intre Clabucet si Grivita era doar un singur fir, cel spre Grivita, astfel ca tramvaiele care veneau dinspre Bucurestii Noi, pentru a intra pe Mihalache, mergeau pe Grivita pana la statia de la Piata Chibrit, apoi faceau stanga pe Clabucet si apoi dreapta pe Mihalache(sau 55 care mergea drept inainte spre Expozitiei).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
subway guru
Ce ma bucur ca-si mai aminteste cineva de Mandravela. Personajul avea o carciuma acolo si are un cavou frumos in cimitirul Caramidarii de Jos din apropiere.
Cand spuneai la Mandravela se intelegea undeva la mama naibii in afara orasului. De acolo se auzeau latrand cainii din Giurgiu!
Ce ma bucur ca-si mai aminteste cineva de Mandravela. Personajul avea o carciuma acolo si are un cavou frumos in cimitirul Caramidarii de Jos din apropiere.
Cand spuneai la Mandravela se intelegea undeva la mama naibii in afara orasului. De acolo se auzeau latrand cainii din Giurgiu!
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
rosetti61
Intiatorul zicea ceva despre liniile disparute/neutilizate incepand cu 1990.
Luand-o la modul general, indiferent de plaja de timp ar mai fi:
- linia din Militari (integral) - 1943-1986: bucla Farmacie (1953?-1968), bucla Apusului (1950-1967), Urbis (1963-200x)
- (daca s-a mai spus), "apendicele" de pe bd. Regiei unde intorcea 12/32 in triunghi - 1977-1987 nu mai stiu cand s-a scos definitiv
- linia simpla de pe Plevnei - Afluentului - Fluviului 19xx, 1959-1985
- liniile de pe Splai de la Unirii pana la Ciurel si spre Abator (desfiintate in perioada 1986-1987)
- in Berceni, bucla mare prin Panselelor-Oltenitei-Berceni (1944-1958) si bucla Aparatorii Patriei (unde e Spiru acum - 1958-1983)
Intiatorul zicea ceva despre liniile disparute/neutilizate incepand cu 1990.
Luand-o la modul general, indiferent de plaja de timp ar mai fi:
- linia din Militari (integral) - 1943-1986: bucla Farmacie (1953?-1968), bucla Apusului (1950-1967), Urbis (1963-200x)
- (daca s-a mai spus), "apendicele" de pe bd. Regiei unde intorcea 12/32 in triunghi - 1977-1987 nu mai stiu cand s-a scos definitiv
- linia simpla de pe Plevnei - Afluentului - Fluviului 19xx, 1959-1985
- liniile de pe Splai de la Unirii pana la Ciurel si spre Abator (desfiintate in perioada 1986-1987)
- in Berceni, bucla mare prin Panselelor-Oltenitei-Berceni (1944-1958) si bucla Aparatorii Patriei (unde e Spiru acum - 1958-1983)
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
Utilizator anonim 2
Cum? A fost linie de tramvai pe Apusului? Pe unde trecea mai precis?
Cum? A fost linie de tramvai pe Apusului? Pe unde trecea mai precis?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
rosetti61
Era bucla pe bulevardul Pacii pe atunci intersectie cu Apusului
https://fostulbucuresti.github.io/#16.33 ... 65/0/!a3 (fostulbucuresti imagine din 1966).
Era bucla pe bulevardul Pacii pe atunci intersectie cu Apusului
https://fostulbucuresti.github.io/#16.33 ... 65/0/!a3 (fostulbucuresti imagine din 1966).
- aztec
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
aztec
Si capătul de la Lujerului(Eletrotehnica).
Si capătul de la Lujerului(Eletrotehnica).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
shoppy
Bucla Aman - Budisteanu.
Tramvaiul venea pe Grivita spre centru pana la intersectia cu Mircea Vulcanescu, aici linia se despartea, un fir o taia prin parculet si intra pe Aman, ajungea pe Berthelot unde era statia din capat, si apoi se intorcea pe Budisteanu.
Bucla Aman - Budisteanu.
Tramvaiul venea pe Grivita spre centru pana la intersectia cu Mircea Vulcanescu, aici linia se despartea, un fir o taia prin parculet si intra pe Aman, ajungea pe Berthelot unde era statia din capat, si apoi se intorcea pe Budisteanu.
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
alexxd_31
In perioada 1996 - 1998 inca mai existau ramasite din bucla de la Barajul Dunarii. In acei ani acolo era un bar iar acum este Parc Barajul Dunarii.
A nu se confunda cu fostul capat al liniilor 92, 253, 330, 335.
In perioada 1996 - 1998 inca mai existau ramasite din bucla de la Barajul Dunarii. In acei ani acolo era un bar iar acum este Parc Barajul Dunarii.
A nu se confunda cu fostul capat al liniilor 92, 253, 330, 335.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
1689
In ‘94-‘95 inca mai exista, daca nu ma insel chiar mai avea si reteaua de contact.
La capitolul linii disparute:
- bucla de la Pieptanari (legatura intre Serban Voda si Viilor, prin spatele liceului Autobuzul - actual Grigore Cerchez), construita prin ‘87 pentru linia 26, odata cu inchiderea Caii Vacaresti. A fost desfiintata undeva dupa 2000
- linia de pe Cutitul de Argint, intre Serban Voda si Autogara Filaret. Dezactivata in ‘87 si desfiintata cred ca dupa ‘90
- linia de pe Vasile Lascar intre Pta Galati (actual Gemeni) si Stefan cel Mare, dezactivata odata cu inaugurarea liniei pe Tunari/ Barbu Vacarescu, la fel desfiintata parca dupa ‘90
- (daca s-a mai spus), "apendicele" de pe bd. Regiei unde intorcea 12/32 in triunghi - 1977-1987 nu mai stiu cand s-a scos definitiv
In ‘94-‘95 inca mai exista, daca nu ma insel chiar mai avea si reteaua de contact.
La capitolul linii disparute:
- bucla de la Pieptanari (legatura intre Serban Voda si Viilor, prin spatele liceului Autobuzul - actual Grigore Cerchez), construita prin ‘87 pentru linia 26, odata cu inchiderea Caii Vacaresti. A fost desfiintata undeva dupa 2000
- linia de pe Cutitul de Argint, intre Serban Voda si Autogara Filaret. Dezactivata in ‘87 si desfiintata cred ca dupa ‘90
- linia de pe Vasile Lascar intre Pta Galati (actual Gemeni) si Stefan cel Mare, dezactivata odata cu inaugurarea liniei pe Tunari/ Barbu Vacarescu, la fel desfiintata parca dupa ‘90
- messe
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
messe
Linia de pe Bd. Regiei, aparuta la finalul anilor '70 dupa desfiintarea rondului de intoarcere de la fabrica de tigarete (unde e semaforul acum) inclusiv cea de pe N. Teodorescu s-a scos prin 2002-2003 cand au inlocuit piatra cubica cu asfalt. De linia de pe str. Jugastrului din Giulesti( langa fostul depou) a pomenit cineva? Mai avem linia dubla de pe Cobalcescu( a ramas doar sensul catre Virgiliu) si Schitu Magureanu unde circulau liniile 2,3,12,14 (dupa ce s-a inchis sensul pe Splai catre Unirii pe malul drept din cauza metroului), 20, 30 si 32(fostul 12 barat), liniile de pe strazile Dr. Sergiu si Sevastopol. Si tronsonul de linie dubla Viilor - Tudor Vladimirescu - Panduri- Grozavesti. As mai mentiona, nu stiu daca e on-topic, cu toate ca era provizorie dar a existat si bucla de intoarcere a lui 41 de la Piata Crangasi.
Linia de pe Bd. Regiei, aparuta la finalul anilor '70 dupa desfiintarea rondului de intoarcere de la fabrica de tigarete (unde e semaforul acum) inclusiv cea de pe N. Teodorescu s-a scos prin 2002-2003 cand au inlocuit piatra cubica cu asfalt. De linia de pe str. Jugastrului din Giulesti( langa fostul depou) a pomenit cineva? Mai avem linia dubla de pe Cobalcescu( a ramas doar sensul catre Virgiliu) si Schitu Magureanu unde circulau liniile 2,3,12,14 (dupa ce s-a inchis sensul pe Splai catre Unirii pe malul drept din cauza metroului), 20, 30 si 32(fostul 12 barat), liniile de pe strazile Dr. Sergiu si Sevastopol. Si tronsonul de linie dubla Viilor - Tudor Vladimirescu - Panduri- Grozavesti. As mai mentiona, nu stiu daca e on-topic, cu toate ca era provizorie dar a existat si bucla de intoarcere a lui 41 de la Piata Crangasi.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
Utilizator anonim 2
Linia asta am prins-o si eu; era un capat chiar in fata fostei gari Cotroceni, pe Bd. Geniului, perpendicular pe actualul bd. Iuliu Maniu.
Nu stiu daca acest capat a fost desfiintat odata cu linia de pe Iuliu Maniu; parca a mai rezistat citiva ani.
Stiam de fostulbucuresti dar iata ca acest detaliu mi-a scapat. E o sursa foarte buna de informatie. In anii aceia (1966) cred ca nu mai era mare lucru dincolo de intersectia cu Apusului, incepea cimpul. Mai tirziu au construit platforma industriala "Industriilor" si fabrica Turbomecanica. Atunci au prelungit si linia de tramvai.
A propos de zona asta: cind si de ce au renuntat la linia de pe Bd. Timisoara intre CET Vest si str. Valea Cascadelor? E plin de firme acolo, nu ar fi dus lipsa de musterii.
aztec wrote here:
Si capătul de la Lujerului(Eletrotehnica).
Linia asta am prins-o si eu; era un capat chiar in fata fostei gari Cotroceni, pe Bd. Geniului, perpendicular pe actualul bd. Iuliu Maniu.
Nu stiu daca acest capat a fost desfiintat odata cu linia de pe Iuliu Maniu; parca a mai rezistat citiva ani.
Stiam de fostulbucuresti dar iata ca acest detaliu mi-a scapat. E o sursa foarte buna de informatie. In anii aceia (1966) cred ca nu mai era mare lucru dincolo de intersectia cu Apusului, incepea cimpul. Mai tirziu au construit platforma industriala "Industriilor" si fabrica Turbomecanica. Atunci au prelungit si linia de tramvai.
A propos de zona asta: cind si de ce au renuntat la linia de pe Bd. Timisoara intre CET Vest si str. Valea Cascadelor? E plin de firme acolo, nu ar fi dus lipsa de musterii.
- messe
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
messe
Din cate stiu eu, gara Cotroceni se afla in spatele fabricii de lapte (unde se afla Cora acum), deci in partea opusa unde intorcea tramvaiul 8 langa bariera.
Din cate stiu eu, gara Cotroceni se afla in spatele fabricii de lapte (unde se afla Cora acum), deci in partea opusa unde intorcea tramvaiul 8 langa bariera.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
Utilizator anonim 2
Da, si ea tot Cotroceni se numea dar eu ma refeream la prima gara cu numele asta - gara regala - actuala cladire de la intrarea in Palatul Cotroceni dinspre Leul; cladirea cu copertina de metal si sticla. Era pe vremea cind pe Bd. Geniului trecea calea ferata intre Gara de Nord si Gara Filaret.
Da, si ea tot Cotroceni se numea dar eu ma refeream la prima gara cu numele asta - gara regala - actuala cladire de la intrarea in Palatul Cotroceni dinspre Leul; cladirea cu copertina de metal si sticla. Era pe vremea cind pe Bd. Geniului trecea calea ferata intre Gara de Nord si Gara Filaret.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Linii de tramvaie desfiintate sau neutilizate in Bucuresti
1689
Interesant de mentionat e ca - dupa incheierea lucrarilor la M2 pe Sos Berceni intre Big si Aparatorii Patriei, linia de tramvai a fost re-instalata (dale de beton cu sina OR), dar nu a mai fost utilizata niciodata.
A fost desfiintata undeva prin ‘88-‘89, raminind in continuare folosita bucla prin Sergent Iriceanu spre IMGB.
Tot la categoria segmente de linie instalate, dar nefolosite niciodata, pe podul Hasdeu, la constructie, fusesera montate dale de beton pentru sina OR. Cred c-au fost scoase la mijlocul anilor ‘90.
Si pe Sos. Panduri fusesera instalate dale de beton pina spre 13 Septembrie - cred ca dupa ‘90 (chiar la modernizarea liniei 32 era o incrucisare la Chirigiu). Desfiintata la o data necunoscuta. La fel si linia de pe Panduri.
Interesant de mentionat e ca - dupa incheierea lucrarilor la M2 pe Sos Berceni intre Big si Aparatorii Patriei, linia de tramvai a fost re-instalata (dale de beton cu sina OR), dar nu a mai fost utilizata niciodata.
A fost desfiintata undeva prin ‘88-‘89, raminind in continuare folosita bucla prin Sergent Iriceanu spre IMGB.
Tot la categoria segmente de linie instalate, dar nefolosite niciodata, pe podul Hasdeu, la constructie, fusesera montate dale de beton pentru sina OR. Cred c-au fost scoase la mijlocul anilor ‘90.
Si pe Sos. Panduri fusesera instalate dale de beton pina spre 13 Septembrie - cred ca dupa ‘90 (chiar la modernizarea liniei 32 era o incrucisare la Chirigiu). Desfiintata la o data necunoscuta. La fel si linia de pe Panduri.
📖 Pagination options