Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuzeROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)

 

Topic: DAC/ROCAR 112 UDM

71 posts, 18752 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM 1689

Si unele din 117E-urile livrate la Constanta pe la mijlocul anilor ‘80 aveau astfel de butoare incastrate in canalul de cabluri de pe tavan.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

”Inaugurarea primei linii private de autobuz - 1993”
Sursa: Agerpres, 28 mai 1993

Se vede și logoul aniversal 1953-1993!
14344864.jpg (71.21 KB; downloaded 3348 times)

14344861.jpg (64.94 KB; downloaded 3330 times)

14344845.jpg (81.29 KB; downloaded 3326 times)

14344858.jpg (84.99 KB; downloaded 3333 times)

14344850.jpg (78.29 KB; downloaded 3334 times)

 


Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM 1689

Interesante plafonierele, lipsa canalului de cablu si numerele de inmatriculare.

Altfel, linia Dalli a fost o prezenta efemera - autobuzele lor mov au mai aparut pe ici pe colo de-a lungul anilor prin Bucuresti...

 


Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM macheta218

"Expres Dally" Autobuzele erau vopsite mov.  Aveau traseu de la Piața Presei Libere  până în Drumul Taberei via Universitate.
 Au mai avut un traseu de la Piața Rosetti la CFR Centura Afumați via Bucur Obor.
 Au avut și microbuze Rocar TV.
 Au disparut relativ repede din peisajul citadin.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

1689 wrote:
Interesante plafonierele, lipsa canalului de cablu si numerele de inmatriculare.

Find autobuze private, cel mai probabil au fost comandate simplu, chiar și fără cabină separată, iar corpurile de iluminat, scaunele tapițate și geamurile culisante se pare că erau cele de tip ”premium” pentru acea perioadă. Totuși, EBD-urile pentru jandarmerie tot au butoane... STOP. :lol:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

Cf. transportlocalgalati.blogspot.com, în anul 2019 în incinta din cadrul combinatului siderurgic gălățean încă se mai folosea un autobuz DAC 112 UDM!

duminică, 24 noiembrie 2019

O lectie de patriotism de la Atlas
Gloria autobuzelor romanesti nu a apus la Galati, odata cu casarea Rocar-ului TZG si nici a de Simon-ului PNN... Nu.

Unul dintre operatorii de transport persoane din cadrul combinatului siderurgic galatean mai detine si MAI FOLOSESTE un autobuz romanesc, model ROCAR 112. Practic, RUE este ultimul patriot  din Galati, intretinut corespunzator dar utilizat intr-un cadru restrans - in incinta combinatului precum si pe caile de acces conexe acestuia.

RUE a fost achizitionat in 1993, si a facut parte din generatia MKA - MKG ... Colegul sau de lot, RUD, a fost casat de mult. La fel si colegii de generatie care au activat pentru R.A.T.U. / Transurb S.A.

RUE insa dovedeste ca prin priceperea si interesul unui sofer responsabil si pasionat de meseria sa, poate trai si poate inca purta - mai departe - simbolul industriei romanesti, aia facuta de romani pentru romani.

Fotografiile au fost realizate de Adrian Postolache, caruia ii multumesc pentru (poate) ultimele amintiri realizate unui temerar autohton.

2022-03-29_153653.jpg (75.08 KB; downloaded 2858 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

Are cineva idee ce curse făcea fostul IL 03 DKA (ex. B 41 HJM)? observ ca fapt-divers că numărul i-a mai fost atribuit unui DAC în 2 uși de serie mai veche (ulterior purtând numărul B 91 TRM), ambele autobuze erau vizibile la ieșirea din gura de metrou Pantelimon până prin anul 2010.

Autobuzul sunt 99% sigur că nu este ex. RATB, deoarece are scaune din plastic (în București n-au existat așa ceva) și pare mai nou de '93, doar schema de culoare este identică, cât despre cel în 2 uși cu toate că nu despre el vorbesc, e puțin posibil să fi fost cumpărat ori de la RATB prin anii '90 ori de la ITA, mașina era scundă și fabricată sigur dinainte de anul 1987.

Foto: Dragoș Anoaica
2022-04-02_214139.jpg (88.49 KB; downloaded 2795 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

Cred că a mai fost postat, însă ca fapt-divers acest DAC este în continuare de vânzare (cel puțin pentru dezmembrare, nu știu dacă întreg) undeva prin județul Brăila, tot acolo mai este și un Rocar Montana.

Pentru cei interesați, anunțul poate fi văzut aici.
image.jpeg (533.94 KB; downloaded 2350 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

Mă poate ajuta cineva cu un recensământ și la toate autobuzelor DAC rămase (măcar cele cunoscute, că o mai fi prin cine știe ce sate uitate multe netranzitate de pasionați, pe post de magazii cel mai probabil, asta cine știe), inclusiv caroseriile eventual și dinafara țării? Lista nu ar fi prea lungă cu ce a mai rămas înafară, din simplul fapt că nu s-au prea exportat autobuze. Înafară de povestea feteșteanul "BRA", nu ar mai fi alte autobuze, doar troleibuze, unul în Ucraina (dacă nu a fost afectat) și cel puțin încă unul (dacă o mai fi, cel în colaborare cu Chavdar) prin Bulgaria.

Lucrez la momentul actual și la Ikarus, unde aș mai avea de căutat puțin, pe lângă cele ploieștene și ultimele foste feteștene, ar mai fi un timișorean, un fost particular ploieștean, mai trebuie inspectat că prin jud. Bihor ar mai exista autocare, ori prin anumite locuri din Transilvania sau Odorheiu Secuiesc.

În fine, încep cu cele cunoscute, în special 112-urile:
- GJ 01 DRU al Transloc Tg. Jiu, autobuzul este retras, însă din câte știu este funcțional.
- GJ 01 EDF al Transloc Tg. Jiu, autobuzul se află în curs de casare.
- GJ 01 KZS al Transloc Tg. Jiu, autobuzul circulă ocazional pe diverse curse speciale.
- GJ 01 NTB al Transloc Tg. Jiu, autobuzul este retras, însă din câte știu este funcțional.
- GJ 02 XKA al Transloc Tg. Jiu, autobuzul este retras, însă din câte știu este funcțional.
- GJ 02 XKD al Transloc Tg. Jiu, autobuzul se află în curs de casare.
- GJ 03 CDR al Transloc Tg. Jiu, autobuzul este retras, însă din câte știu nu mai este funcțional.
- GJ 55 JIL al Transloc Tg. Jiu, autobuzul este retras, însă din câte știu este funcțional.

Ar mai fi ... Dacă o mai fi ...
- 2 sau 3 la ETA Vâlcea.
- 1 la Reghin.
- 1 într-o întreprindere din Galați.
- BR 23 CRT prin județul Brăila (cel de sus).
- vreo 4 (din care 2 ar mai circula) la STB.
- la Craiova cred că s-au evaporat toate.

Iar ca 117 ...
- GJ 02 XJZ al Transloc Tg. Jiu, autobuzul circulă ocazional pe diverse curse speciale.
- TM 04 KLD (314) al actualului STPT (Timișoara), găzduit într-o incintă a lor pe termen nedeterminat.

Bucățile de DAC 117 (probabil) găsite de mine prin zona Micro 5 din Buzău nu le pot încadra ca find o caroserie, precum e Saviemul ex. RATUC.

Nu știu dacă mai are armata ceva în conservare, nu prea cred. Povestea 117-urilor din Rm. Sărat pare mai degrabă istorie de ceva ani, oricum dacă e să mai existe nu cred că mai sunt întregi. Ce-i în dotarea armatei eventual MAI las deoparte, find alte socoteli de care cel puțin la armată sunt interzise divulgarea de date din incintele lor.

 


Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM Anonimul1234

CDR este tot în curs de casare, din păcate.
La DAC 112 UDM-uri poți adăuga, pe lângă "BRA", și pe cel de la Iași.
Cred că ar ajuta să "recenzezi" și troleibuzele DAC ROCAR.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

Da, la Iași sunt 2 ex. RATC (actual CT BUS).

La troleibuze e simplu. Ca 112E, nu cred că mai e nimic, ca 212E sunt cele (câte o mai fi) târgujene, un medieșean, și cel de la Iași ex. Piatra Neamț.

Ca articulate, 117E nu știu dacă mai e 007 clujean, e un timișorean (la RATT sunt parcă vreo 4 articulate, din toate generațiile), și ar mai fi un bucureștean la poligonul de jandarmerie, dar la stadiul de carcasă. Iar ca 312E, un ploieștean și un timișorean.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM GPS

007 a fost tăiat în toamnă.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM ADK

ADK wrote here:
Are cineva idee ce curse făcea fostul IL 03 DKA (ex. B 41 HJM)? observ ca fapt-divers că numărul i-a mai fost atribuit unui DAC în 2 uși de serie mai veche (ulterior purtând numărul B 91 TRM), ambele autobuze erau vizibile la ieșirea din gura de metrou Pantelimon până prin anul 2010.

Am primit răspunsul din partea unui prieten, care nu (mai) este membru pe forum.

"În decembrie 2010, acest autobuz a avut un accident la ieșirea din Cozieni (sens Pantelimon) pe pod, unde a derapat din cauza poleiului, șoferul nemaiputând controla volanul a ajuns direct în apa înghețată. Atât conducătorul auto cât și călătorii, au fost răniți, ajungând ulterior în spital. Din cauza avariei, mașina a fost vândută ulterior la fier vechi, find afectată toată fața. Autobuzul efectua curse regulate între Piteasca și Pantelimon.

Cel în 2 uși, a fost folosit pe același traseu până prin anul 2007-8, când i s-a defectat cutia de viteze și nu a mai fost reparat, find vândut și el ulterior la fier vechi."

 


Re: Autobuze DAC/ROCAR 112 UDM Gabi23

A 15857 în anul 2011 era o prezență constantă pe la Crangași - Lujerului - Ghencea:
A 15857 - Șos. Virtuții - 08.02.2011.JPG (299.76 KB; downloaded 1893 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: ROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)  • 
Choose destination

Since our 2319 forum members have written 423945 posts in 5277 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use