Topic: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviară(20
85 posts, 39681 views
📖 Pagination options
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
shoppy
Ca o completare, configuratia cu 5 osii cuplate este configuratia standard pentru traficul de marfa unde se pune accent pe putere, cuplu si greutate aderenta(in ciuda acceleratiei si vitezei maxime, care sunt caracteristici ale traficului de calatori). De asemenea tipurile de serviciu efectuat de o locomotiva se deosebesc dupa tipul de linie(principala, secundara si manevra), nu exista marfare sau linii de munte grele ori usoare.
Ca o completare, configuratia cu 5 osii cuplate este configuratia standard pentru traficul de marfa unde se pune accent pe putere, cuplu si greutate aderenta(in ciuda acceleratiei si vitezei maxime, care sunt caracteristici ale traficului de calatori). De asemenea tipurile de serviciu efectuat de o locomotiva se deosebesc dupa tipul de linie(principala, secundara si manevra), nu exista marfare sau linii de munte grele ori usoare.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Locomotiva 142.044 cu tenderul 142.013
Aceasta a fost construita in anul 1938 la Uzinele Resita, fiind realizata dupa o licenta cumparata din Austria in anul 1936. A fost activa in perioada 1939 - 1970. Cu lungimea de 23,4 metri si greutatea maxima de 194 tone, locomotiva putea atinge viteza maxima de 140 kmh, dar aceasta a circulat doar cu pana la 110 kmh in serviciu normal. In anul 1995 a fost scoasa din conservare din depoul Arad si trimisa la reparatie capitala la Atelierele 16 Februarie Cluj Napoca. Lucrul la repararea si restaurarea acesteia a durat pana la data de 7 aprilie 1996 cand au fost efectuate probele de parcurs, la viteza maxima de 110 km/h. Proba cu tren a avut loc pe data de 8 mai 1996 pe ruta Cluj Napoca - Ciucea. Pana in anul 2006 locomotiva a efectuat drumuri turistice cu trenuri speciale, apartinand STF, fiind conservata ulterior. Aceasta a fost reparata capital si expusa in anul 2010 in Gara Oradea.
Locomotiva 142.044 cu tenderul 142.013
Aceasta a fost construita in anul 1938 la Uzinele Resita, fiind realizata dupa o licenta cumparata din Austria in anul 1936. A fost activa in perioada 1939 - 1970. Cu lungimea de 23,4 metri si greutatea maxima de 194 tone, locomotiva putea atinge viteza maxima de 140 kmh, dar aceasta a circulat doar cu pana la 110 kmh in serviciu normal. In anul 1995 a fost scoasa din conservare din depoul Arad si trimisa la reparatie capitala la Atelierele 16 Februarie Cluj Napoca. Lucrul la repararea si restaurarea acesteia a durat pana la data de 7 aprilie 1996 cand au fost efectuate probele de parcurs, la viteza maxima de 110 km/h. Proba cu tren a avut loc pe data de 8 mai 1996 pe ruta Cluj Napoca - Ciucea. Pana in anul 2006 locomotiva a efectuat drumuri turistice cu trenuri speciale, apartinand STF, fiind conservata ulterior. Aceasta a fost reparata capital si expusa in anul 2010 in Gara Oradea.
142.044 (1).JPG (516.34 KB; downloaded 6136 times)
142.044 (2).JPG (410.9 KB; downloaded 6139 times)
142.044 (3).JPG (467.75 KB; downloaded 6136 times)
142.044 (4).JPG (437.35 KB; downloaded 6138 times)
142.044 (5).JPG (282.83 KB; downloaded 6135 times)
142.044 (6).JPG (455.52 KB; downloaded 6135 times)
142.044 (7).JPG (288.25 KB; downloaded 6135 times)
142.044 (8).JPG (399.96 KB; downloaded 6138 times)
142.044 (9).JPG (331.6 KB; downloaded 6137 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Tot 142.044
Tot 142.044
142.044 (10).JPG (387.52 KB; downloaded 6135 times)
142.044 (11).JPG (413.65 KB; downloaded 6131 times)
142.044 (12).JPG (482.46 KB; downloaded 6179 times)
142.044 (13).JPG (378.51 KB; downloaded 6133 times)
142.044 (14).JPG (480.02 KB; downloaded 6132 times)
142.044 (15).JPG (390.63 KB; downloaded 6131 times)
142.044 (16).JPG (345.53 KB; downloaded 6132 times)
142.044 (17).JPG (320.95 KB; downloaded 6131 times)
142.044 (18).JPG (502.42 KB; downloaded 6131 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Locomotiva de manevra LDM 95-0043-0. Face parte din seria de locomotive diesel-mecanice destinate manevrelor din depouri, construite in perioada 1937-1950 la uzinele Malaxa Bucuresti. Au puterea de 88 kW (119 CP) si viteza maxima de 55 km/h. Inca sunt utilizate in mai multe depouri din tara, in special la cele are CFR Calatori.
Locomotiva de manevra LDM 95-0043-0. Face parte din seria de locomotive diesel-mecanice destinate manevrelor din depouri, construite in perioada 1937-1950 la uzinele Malaxa Bucuresti. Au puterea de 88 kW (119 CP) si viteza maxima de 55 km/h. Inca sunt utilizate in mai multe depouri din tara, in special la cele are CFR Calatori.
95-0043-0 (1).JPG (577.87 KB; downloaded 6124 times)
95-0043-0 (2).JPG (512.2 KB; downloaded 6122 times)
95-0043-0 (3).JPG (520.52 KB; downloaded 6124 times)
95-0043-0 (4).JPG (422.22 KB; downloaded 6124 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
77-0900-9, este primul automotor din seria Malaxa Seria 77 "900". Este in serviciu activ la depoul Pitesti. Automotoare de acest tip au fost construite la uzinele Nicolae Malaxa in perioada 1935-1942 (seria 900-999). Au o putere de 88 kW (120 CP) si viteza maxima de 70 km/h. O parte din acestea au avut reparatii capitale la uzina MARUB Brasov.
77-0900-9, este primul automotor din seria Malaxa Seria 77 "900". Este in serviciu activ la depoul Pitesti. Automotoare de acest tip au fost construite la uzinele Nicolae Malaxa in perioada 1935-1942 (seria 900-999). Au o putere de 88 kW (120 CP) si viteza maxima de 70 km/h. O parte din acestea au avut reparatii capitale la uzina MARUB Brasov.
900 (1).JPG (504.95 KB; downloaded 6116 times)
900 (2).JPG (348.74 KB; downloaded 6117 times)
900 (3).JPG (177.42 KB; downloaded 6160 times)
900 (4).JPG (339.69 KB; downloaded 6116 times)
900 (5).JPG (320.27 KB; downloaded 6118 times)
900 (6).JPG (427.06 KB; downloaded 6115 times)
900 (7).JPG (409.72 KB; downloaded 6119 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
060-DA-001 este prima locomotiva DA fabricata de SLM Wintherthur în anul 1959. Motorul diesel este de 2100 CP, realizat de Sulzer Wintherthur. A fost urmata de alte 5 unitati pana la sfarsitul anului 1959. A fost retrasa din circulatie in anul 1990 si restaurata in anul 2008 la IRLU Craiova. Restaurarea a vizat aducerea locomotivei aproape de starea tehnica originala prin instalarea de componente mecanice originale SLM Wintherthur si electrice model BBC Baden. Cele 6 locomotive livrate in anul 1959 au fost singurele importate din Elvetia, restul de 2483 au fost produse de Electroputere Craiova, echipate cu motoare produse la Resita si parte mecanica de la Caromet Caransebes. La CFR au ajuns 1404 locomotive, restul fiind destinate exportului, ajungand si in tari departate cum ar fi China si Iran.
060-DA-001 urmeaza sa fie vopsit in scurt timp in schema cu tenta gri. Sa urmarim o serie de fotografii cu aceasta si starea salii masinilor.
Multumim echipei de la depoul Dej pentru insotirea si administrarea locomotivelor cu aburi expuse, a DA 001 si a EC 001.
060-DA-001 este prima locomotiva DA fabricata de SLM Wintherthur în anul 1959. Motorul diesel este de 2100 CP, realizat de Sulzer Wintherthur. A fost urmata de alte 5 unitati pana la sfarsitul anului 1959. A fost retrasa din circulatie in anul 1990 si restaurata in anul 2008 la IRLU Craiova. Restaurarea a vizat aducerea locomotivei aproape de starea tehnica originala prin instalarea de componente mecanice originale SLM Wintherthur si electrice model BBC Baden. Cele 6 locomotive livrate in anul 1959 au fost singurele importate din Elvetia, restul de 2483 au fost produse de Electroputere Craiova, echipate cu motoare produse la Resita si parte mecanica de la Caromet Caransebes. La CFR au ajuns 1404 locomotive, restul fiind destinate exportului, ajungand si in tari departate cum ar fi China si Iran.
060-DA-001 urmeaza sa fie vopsit in scurt timp in schema cu tenta gri. Sa urmarim o serie de fotografii cu aceasta si starea salii masinilor.
Multumim echipei de la depoul Dej pentru insotirea si administrarea locomotivelor cu aburi expuse, a DA 001 si a EC 001.
060-DA-001 (1).JPG (453.15 KB; downloaded 6110 times)
060-DA-001 (2).JPG (465.75 KB; downloaded 6111 times)
060-DA-001 (3).JPG (464.62 KB; downloaded 6110 times)
060-DA-001 (4).JPG (422.25 KB; downloaded 6109 times)
060-DA-001 (5).jpg (407.41 KB; downloaded 6109 times)
060-DA-001 (6).JPG (419 KB; downloaded 6108 times)
060-DA-001 (7).JPG (326.79 KB; downloaded 6107 times)
060-DA-001 (8).JPG (291.96 KB; downloaded 6109 times)
060-DA-001 (9).JPG (411.67 KB; downloaded 6147 times)
060-DA-001 (10).JPG (242.94 KB; downloaded 6128 times)
060-DA-001 (11).JPG (239.56 KB; downloaded 6109 times)
060-DA-001 (12).JPG (244.36 KB; downloaded 6106 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Prima locomotiva Transmontana
Proiectata si construita in 2009-2010, prima locomotiva Transmontata este realizata de catre Softronic Craiova, in prezent singurul producator de locomotive noi din tara noastra, realizand proiectele Phoenix si Transmontana, bazate pe modificarea vechiului proiect EA si implementarea de sisteme de actionare contemporane. 480-001 a reprezentat prima locomotiva electrica cu motoare de tractiune asincrone, etapa urmatoare seriei Phoenix. Osiile Co-CO sunt echipate cu un transformator bi-sistem de 25 kV 50 Hz si 15 kV si 16 2/3 Hz ce alimenteaza sase motoare de tarciune asincrone, dezvoltand o putere totala de 6600 kW capabile sa atinga viteze de 200 km/h.
Locomotivele Transomontana pot fi vazute pe caile ferate din Romania si Ungaria, fiind adaptate in special pentru trenurile de marfa. In prezent sunt in circulatie 11 locomotive si in productie alte 4 pentru anul acesta.
Prima locomotiva Transmontana
Proiectata si construita in 2009-2010, prima locomotiva Transmontata este realizata de catre Softronic Craiova, in prezent singurul producator de locomotive noi din tara noastra, realizand proiectele Phoenix si Transmontana, bazate pe modificarea vechiului proiect EA si implementarea de sisteme de actionare contemporane. 480-001 a reprezentat prima locomotiva electrica cu motoare de tractiune asincrone, etapa urmatoare seriei Phoenix. Osiile Co-CO sunt echipate cu un transformator bi-sistem de 25 kV 50 Hz si 15 kV si 16 2/3 Hz ce alimenteaza sase motoare de tarciune asincrone, dezvoltand o putere totala de 6600 kW capabile sa atinga viteze de 200 km/h.
Locomotivele Transomontana pot fi vazute pe caile ferate din Romania si Ungaria, fiind adaptate in special pentru trenurile de marfa. In prezent sunt in circulatie 11 locomotive si in productie alte 4 pentru anul acesta.
480 001 (1).JPG (445.15 KB; downloaded 6102 times)
480 001 (2).JPG (454.24 KB; downloaded 6100 times)
480 001 (3).JPG (290.57 KB; downloaded 6102 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Multumita domnului Georg Hocevar, in zona Calea Grivitei a fost amenajata o linie de mocanita, unde a fost adusa locomotiva 762.209 care a rulat intre zona muzeului CFR si statia de metrou Basarab. Locomotiva 762.209 a fost construita in anul 1917 de catre KrM, opereaza pe ecartament de 760 mm pe linia Covasna - Comandau, apartinand de SC Calea Ferata Ingusta SRL.
Multumita domnului Georg Hocevar, in zona Calea Grivitei a fost amenajata o linie de mocanita, unde a fost adusa locomotiva 762.209 care a rulat intre zona muzeului CFR si statia de metrou Basarab. Locomotiva 762.209 a fost construita in anul 1917 de catre KrM, opereaza pe ecartament de 760 mm pe linia Covasna - Comandau, apartinand de SC Calea Ferata Ingusta SRL.
CFI (1).JPG (510.45 KB; downloaded 6086 times)
CFI (2).JPG (501.9 KB; downloaded 6088 times)
CFI (3).JPG (489.43 KB; downloaded 6085 times)
CFI (4).JPG (492.21 KB; downloaded 6092 times)
CFI (5).JPG (330.47 KB; downloaded 6083 times)
CFI (6).JPG (338.09 KB; downloaded 6084 times)
CFI (7).JPG (260.1 KB; downloaded 6083 times)
CFI (8).JPG (289.27 KB; downloaded 6099 times)
CFI (10).JPG (208.73 KB; downloaded 6084 times)
CFI (11).JPG (215.46 KB; downloaded 6084 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Trenul si locomotiva Calugareni
Locomotiva "Calugareni" cu numarul 43, face parte dintr-un lot de 5 locomotive cumparate in anul 1869 din Marea Britanie, de la firma Canada Works Birkenhead. Toate 5 au fost scoase din serviciul normal si utilizate doar pentru manevre, in perioada 1900-1930, cand in urma casarii a 4, singura salvata a fost 43 "Calugareni".
Numele celor 5 locomotive: 40 - Topolnita, 41 - Bratesul, 42 - Razboieni, 43 - Calugareni si 44 - Mihai Bravu.
Trenul Calugareni este compus din 3 vagoane construite la Fabrica “Ashbury” din Manchester, Anglia, intre anii 1866–1869. Vagoanele au fost reconstruite in anii 1993-1994 la “Atelierele CFR Pascani” si in anul 2004 au fost restaurate la “Atelierele CFR Grivita”. Trenul “Calugareni“ a circulat intre anii 1869–1918 pe calea ferata Bucuresti – Giurgiu, aceasta fiind prima linie de cale ferata din Principatele Unite.
Vagonul de clasa 1 - de culoare albastra, capacitatea 12 locuri, cod 50531224004-5
Vagonul de clasa 2 - de culoare verde, capacitatea 24 locuri, cod 50532234003-4
Vagonul de clasa 3 - de culoare bruna, capacitate 32 locuri, cod 50533424001-5
Trenul si locomotiva Calugareni
Locomotiva "Calugareni" cu numarul 43, face parte dintr-un lot de 5 locomotive cumparate in anul 1869 din Marea Britanie, de la firma Canada Works Birkenhead. Toate 5 au fost scoase din serviciul normal si utilizate doar pentru manevre, in perioada 1900-1930, cand in urma casarii a 4, singura salvata a fost 43 "Calugareni".
Numele celor 5 locomotive: 40 - Topolnita, 41 - Bratesul, 42 - Razboieni, 43 - Calugareni si 44 - Mihai Bravu.
Trenul Calugareni este compus din 3 vagoane construite la Fabrica “Ashbury” din Manchester, Anglia, intre anii 1866–1869. Vagoanele au fost reconstruite in anii 1993-1994 la “Atelierele CFR Pascani” si in anul 2004 au fost restaurate la “Atelierele CFR Grivita”. Trenul “Calugareni“ a circulat intre anii 1869–1918 pe calea ferata Bucuresti – Giurgiu, aceasta fiind prima linie de cale ferata din Principatele Unite.
Vagonul de clasa 1 - de culoare albastra, capacitatea 12 locuri, cod 50531224004-5
Vagonul de clasa 2 - de culoare verde, capacitatea 24 locuri, cod 50532234003-4
Vagonul de clasa 3 - de culoare bruna, capacitate 32 locuri, cod 50533424001-5
Calugareni (1).JPG (481.77 KB; downloaded 6064 times)
Calugareni (2).JPG (483.21 KB; downloaded 6063 times)
Calugareni (3).JPG (491.1 KB; downloaded 6071 times)
Calugareni (4).JPG (465.49 KB; downloaded 6065 times)
Calugareni (5).JPG (515.89 KB; downloaded 6063 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Pe data de 10 iunie, la ora 14:40, trenul a efectuat prima cursa pana la Gara Baneasa, tras de locomotiva Calugareni. Totusi din cauza vechimii locomotivei, programul de doua drumuri pe zi, pe toata durata expozitiei nu a putut fi respectat, locomotiva Calugareni tragand trenul de mai putine ori, in rest la tractiune a fost LDH 171.
Pe data de 10 iunie, la ora 14:40, trenul a efectuat prima cursa pana la Gara Baneasa, tras de locomotiva Calugareni. Totusi din cauza vechimii locomotivei, programul de doua drumuri pe zi, pe toata durata expozitiei nu a putut fi respectat, locomotiva Calugareni tragand trenul de mai putine ori, in rest la tractiune a fost LDH 171.
Baneasa (1).JPG (272.3 KB; downloaded 6067 times)
Baneasa (2).JPG (465.01 KB; downloaded 6067 times)
Baneasa (3).JPG (409.45 KB; downloaded 6068 times)
Baneasa (4).JPG (307.57 KB; downloaded 6068 times)
Baneasa (5).JPG (382.12 KB; downloaded 6066 times)
Baneasa (6).JPG (455.08 KB; downloaded 6067 times)
Baneasa (7).JPG (301.43 KB; downloaded 6065 times)
Baneasa (8).JPG (200.04 KB; downloaded 6074 times)
Baneasa (9).JPG (493.94 KB; downloaded 6065 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Calugareni in Gara de Nord
Calugareni in Gara de Nord
gdn (1).JPG (534.04 KB; downloaded 6058 times)
gdn (2).JPG (511.66 KB; downloaded 6102 times)
gdn (3).JPG (463.83 KB; downloaded 6056 times)
gdn (4).JPG (533.15 KB; downloaded 6056 times)
gdn (5).JPG (471.59 KB; downloaded 6057 times)
gdn (6).JPG (413.44 KB; downloaded 6057 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Sosit cu LDH 171 in Gara de Nord
Sosit cu LDH 171 in Gara de Nord
ldh (1).JPG (410.75 KB; downloaded 6062 times)
ldh (2).JPG (388.89 KB; downloaded 6063 times)
ldh (3).JPG (364.07 KB; downloaded 6062 times)
ldh (4).JPG (412.29 KB; downloaded 6063 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Am incheiat astfel cu exponatele in marime naturala si trec la expozitiile de miniaturi.
Muzeul CFR a putut fi vizitat gratuit in toate zilele expozitiei, va ofer cateva cadre cu interiorul acestuia si camera dioramei.
Am incheiat astfel cu exponatele in marime naturala si trec la expozitiile de miniaturi.
Muzeul CFR a putut fi vizitat gratuit in toate zilele expozitiei, va ofer cateva cadre cu interiorul acestuia si camera dioramei.
Muzeu (1).JPG (282.99 KB; downloaded 6049 times)
Muzeu (2).JPG (296.96 KB; downloaded 6047 times)
Muzeu (3).JPG (257.87 KB; downloaded 6049 times)
Muzeu (4).JPG (240.47 KB; downloaded 6049 times)
Muzeu (5).JPG (293.48 KB; downloaded 6049 times)
Muzeu (6).JPG (253.01 KB; downloaded 6048 times)
Muzeu (7).JPG (262.08 KB; downloaded 6062 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar
Utilizator anonim
Aspecte din cadrul expozitiei organizate in incinta statiei de metrou Gara de Nord 2.
Aspecte din cadrul expozitiei organizate in incinta statiei de metrou Gara de Nord 2.
gdn2 (1).JPG (245.33 KB; downloaded 6047 times)
gdn2 (2).JPG (241.68 KB; downloaded 6053 times)
gdn2 (3).JPG (250.46 KB; downloaded 6049 times)
gdn2 (4).JPG (315.45 KB; downloaded 6045 times)
gdn2 (5).JPG (239.8 KB; downloaded 6045 times)
gdn2 (6).JPG (163.21 KB; downloaded 6046 times)
gdn2 (7).JPG (270.65 KB; downloaded 6046 times)
gdn2 (8).JPG (262.89 KB; downloaded 6046 times)
gdn2 (9).JPG (260.74 KB; downloaded 6047 times)
gdn2 (10).JPG (209.94 KB; downloaded 6045 times)
gdn2 (11).JPG (255.19 KB; downloaded 6046 times)
📖 Pagination options