Regiunile RomânieiOlteniaJudețul Dolj

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

119 posts, 71300 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Darian

Tramvai în probe(posibil 652)
20210616_120104.jpg (1.68 MB; downloaded 3597 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

Da, 652 este. El trebuia sa fie "modernizat" alaturi de celelalte tramvaie, in perioada 2014-2015, insa, din lipsa de piese si fonduri, nu s-a mai continuat lucrul la el. Spre finalul lui 2019, a fost revopsit complet, iar acum, cel mai probabil in contextul in care 106 a fost grav avariat in urma acelui incendiu, l-au completat cu cele necesare pt. a putea iesi in traseu.

De asemenea, te-as ruga sa postezi informatiile legate de tramvaiul x sau y in topicul corespunzator fiecarui model in parte.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Solaris Bus & Coach, lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public, va prezenta în premieră în România autobuzul pentru transport în comun Urbino 12 cu hidrogen, în cadrul unui tur național. Timp de două luni, autobuzul Solaris cu hidrogen va fi prezent în douăsprezece orașe din România după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Sfântu Gheorghe, Iași, Galați, Constanța, București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timișoara și Oradea.

Autobuzul Urbino 12 cu hidrogen va circula timp de câteva zile în fiecare oraș din cadrul turului, pentru a fi testat de administrațiile locale, în vederea familiarizării cu cea mai nouă tehnologie de propulsie și a conștientizării eficienței folosirii hidrogenului ca sursă de energie complet curată și a diminuării emisiilor poluante de dioxid de carbon. Turul autobuzului Solaris Urbino 12 cu hidrogen prin cele douăsprezece orașe din România cuprinse în traseu este realizat în colaborare cu Linde Gaz România, partener care asigură alimentarea acestuia cu hidrogen.

„În premieră națională aducem autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen pe străzile mai multor orașe din România, pentru a prezenta administrațiilor publice locale beneficiile achiziționării unor astfel de vehicule inovatoare în industria de transport public pe termen lung, atât din punct de vedere al costurilor, dar și al protecției mediului și a calității vieții locuitorilor. Solaris Urbino 12 cu hidrogen este fără nicio îndoială soluția viitorului, disponibilă deja, iar componenta sa ecologică garantează unicitatea unei experiențe de călătorie sustenabilă, lipsită complet de emisii poluante”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris Bus & Coach România.

Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino 12 reprezintă avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive și totodată o soluție sustenabilă pentru orașele care doresc să investească în calitatea mediului pentru locuitorii lor. Alimentat cu hidrogen, vehiculul inovator oferă o autonomie de până la 400 km, păstrând în același timp toate avantajele unui motor electric.

Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot  în timpul deplasării, ce garantează o experiență plăcută de călătorie atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat și de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar și un sistem modern de informare. De asemenea, aceștia își vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziție o rampă și un compartiment pentru scaune cu rotile.

În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen folosește un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acționare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acționarea în roți. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice.

Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generație, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcționării autobuzului sunt căldura și apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanțe nocive pentru mediu.

Niciun mijloc de transport public cu hidrogen nu circulă în România
Potrivit reprezentanților Solaris în România, până în prezent, nicio municipalitate din țară nu a plasat comenzi pentru autobuzele cu hidrogen, însă există un interes la nivelul mai multor administrații locale pentru achiziționarea unor astfel de vehicule.

La nivel european, compania Solaris a preluat deja comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen către operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia și Austria, fiind totodată prima companie care a început producția în masă pentru acest tip de vehicul. De asemenea, autobuze Solaris cu hidrogen au fost  deja livrate și folosite în circuitul de transport public în orașele Köln (Germania) și Bolzano (Italia). Conform previziunilor pieței, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va crește exponențial în următorii zece ani, și va constitui până în 2030 o parte substanțială a flotei de vehicule  de transport în comun din Europa.

Linde colaborează deja în Europa cu mai multe municipalități pentru alimentarea cu hidrogen a vehiculelor folosite în transportul comun.

Comisia Europeană își propune ca în intervalul 2024-2030, hidrogenul să devină o componentă intrinsecă a unui sistem energetic integrat, cu un obiectiv strategic la capitolul producție de până la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil în UE. Utilizarea hidrogenului va fi extinsă treptat în transportul public, cel cu camioane, feroviar și la unele aplicații de transport maritime.

Sursa: CT News

 


Re: Stiri, noutati, perspective Darian

Știe cineva pe ce traseu intra Solarisul pe hidrogen sau cât sta în Craiova?

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

Nu se stie inca. Autobuzul a ajuns marti sau miercuri.. si cam atat. Sunt sigur ca RAT va anunta mai multe fie pe pagina lor de Facebook, fie prin presa locala.

Cat despre traseu, exista o posibilitate de a circula pe E1R, 9, posibil si altele. Cam pe acolo au circulat si alte vehicule aduse in teste in anii precedenti.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Între timp, autobuzul a plecat și a ajuns la Timișoara. (link-ul e către STPT Forum)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Darian

Nici nu cred ca l-au mai scos pe traseu.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

RAT Craiova a anuntat, pe pagina sa de Facebook, programul de circulatie al mijloacelor de transport pentru zilele de 1, respectiv 2 ianuarie 2022.

"R.A.T. SRL Craiova aduce la cunoştinţa călătorilor programul de circulaţie al mijloacelor de transport în comun în perioada 01.01.2022 - 02.01.2022.
       In data de 01.01.2022 orarul de circulatie va fi 10:00-18:00       ( plecari din cap de linie) dupa urmatoarele frecvente:
- Pe traseele E1T, E1R, 1, 3b, se va circula la o frecventa de 15 minute;
- Pe traseele 2b, 24 si 25 se va circula la o frecventa de 20 minute;
- Pe traseul 9 se va circula la o frecventa de 60 minute, cu plecari la fix din capetele de linie;
- Pe traseul 6 se va circula la o frecventa de 30 minute;
- Traseele 10, 20, 29b vor avea program de zile nelucratoare.
- Traseul 4 plecari din Facai 10:30-14:30-16:30, plecari din Piata Centrala 10:00-14:00-16:00
- Traseul 5b plecari Fantana Popova 11:30-12:30-17:30, plecari Piata Centrala 11:00-12:00-13:00-18:00
- Traseul 17b plecari de la Simnic 12:00-13:30-15:30, plecari de la Gara 11:30-13:00-15:00
- Pe traseul 100 se va circula la o frecventa de 15 minute;
- Pe traseul 102 se va circula la o frecventa de 60 minute
- Pe traseele 11,13,23b si 101 nu se va circula
      In data de 02.01.2022 se va circula dupa un program de sarbatori legale, 06:00 – 21:30;
      La multi ani !"


Sursa: RAT SRL Craiova (Facebook)

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

RAT va trece graniţele Craiovei. Primăria Craiova vrea să extindă transportul public în comun realizat de RAT SRL, în localităţile limitrofe.

Primul pas va fi făcut astăzi, în şedinţa de Consiliu Local, unde va fi supusă spre aprobare înfiinţarea unei noi Asociații de Dezvoltare Intercomunitară (ADI): „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”. O astfel de Asociaţie Metropolitană de Transport există deja la Cluj, Iaşi şi Timişoara, iar Craiova va urma exemplul celor trei mari municipii din ţară. Aşa că a strâns şase comune limitrofe, cu care se va asocia, în calitate de membru fondator, în vederea constituirii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”, persoană juridică de drept privat și de utilitate publică.

Este vorba de comunele Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare şi Pielești, care vor avea statutul de membru. Patrimoniul social inițial al asociației va fi de 8.000 lei. Craiova va veni cu o contribuție în numerar de 2.000 lei, cele şase comune urmând să aducă, fiecare, un aport în numerar de 1.000 de lei.

Care ar fi misiunea ADI-Transport
Primăria Craiova a întocmit deja statutul şi actul constitutiv al noii asociaţii şi a stabilit ca sediu social o cameră de la Centrul Multifuncţional, dată în folosinţă gratuit către ADI-Transport. „Prin înfiinţarea ADI-Transport, se va îmbunătăţi eficienţa de planificare a transportului public, se va crea o reţea integrată, eficientă din punct de vedere al costurilor, şi se va îmbunătăţi accesibilitatea cetăţenilor la serviciile de transport public“, se explică în raportul de aprobare a proiectului de hotărâre.

„Extinderea transportului public în zona metropolitană va contribui la creșterea calității vieții cetățenilor, în contextul creșterii mobilității prietenoase cu mediul în interiorul zonei metropolitane, iar acest fenomen va genera efecte pozitive asupra dezvoltării economice locale și regionale“, se mai arată în proiect.

RAT va trece graniţele Craiovei. Cine va conduce noua asociaţie de dezvoltare intercomunitară
Problemele identificate prin Planul de mobilitate urbană durabilă pentru Polul de Creştere Craiova, cum ar fi suprapunerea rutelor, investiţii inadecvate şi o lipsă de integrare a acestui serviciu public de transport, ar fi dus la nevoia înfiinţării unei asociaţii metropolitane de transport.

„Dezvoltarea continuă a municipiului Craiova a determinat o dezvoltare accelerată a UAT-urilor limitrofe, motiv pentru care nevoia de deplasare a cetățenilor și creșterea mobilității urbane au devenit priorități ale administratiilor publice locale. În prezent, populația se deplasează înspre/dinspre municipiul Craiova, preponderent cu autoturisme proprii, ducând la volume mari de trafic rutier și în zonele periurbane“, este explicaţia executivului din Primăria Craiova.

Asociaţia va fi condusă de un consiliu director, format din preşedintele asociaţiei de dezvoltare intercomunitară şi încă cel puţin patru membri aleşi din rândul membrilor adunării generale a asociaţiei. Prin statut, asociaţii pot să prevadă şi un număr mai mare de membri, cu condiţia ca numărul total de membri în consiliul director, inclusiv preşedintele, să fie impar. Pentru realizarea obiectivelor proprii, consiliul director poate propune adunării generale înfiinţarea unui aparat tehnic, finanţat din resursele asociaţiei de dezvoltare intercomunitară.

Sursa: Gazeta de Sud

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

Consiliul Local (CL) Craiova a aprobat, vineri, un proiect de hotărâre pentru ca municipalitatea să depună, alături de comuna Işalniţa, prin PNRR, un proiect de 12,5 milioane euro pentru achiziţionarea a 22 autobuze electrice şi staţii de reîncărcare, inclusiv 22 staţii de reîncărcare lentă şi 8 staţii de reîncărcare rapidă, relatează Agerpres.

Potrivit hotărârii CL Craiova, proiectul a fost depus la solicitarea Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova SRL dată fiind oportunitatea de finanţare în cadrul PNRR, coroborată cu nevoia de înnoire a parcului auto din Craiova.

„În prezent, din totalul celor 168 autobuze urbane din flota operatorului de transport public din municipiul Craiova, 82 autobuze îndeplinesc condiţiile actuale de mediu, 66 autobuze cu emisii minime de dioxid de carbon fiind dotate cu motoare EURO 6 şi 16 autobuze fiind full electric cu amprenta zero. Diferenţa de 86 autobuze se situează într-o zonă de poluare medie spre mare, fiind încadrate în intervalul EURO 2- EURO 4, vârsta medie fiind de peste 20 ani şi având un pronunţat grad de uzură. Cele 86 de autobuze vechi au depăşit de două ori normele de utilizare, iar 30% dintre acestea nu sunt adaptate utilizării de către persoanele cu dizabilităţi”, se menţionează în hotărârea CL Craiova.



Sursa: https://www.g4media.ro/craiova-primaria- ... ida.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective alliens

Nu ar fi  fost mai normal ca asocierea sa se faca pentru modernizarea si extinderea liniei de tramvai pana in comuna,peste calea ferata?

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Întrebată pe Facebook de extinderea rețelei de tramvai, Olguța a afirmat următoarele (bine, ea lasă impresia că vorbește doar despre zonă urbană):
279707764_773915086867565_3441826982381142691_n.jpg (67.77 KB; downloaded 2231 times)

Sursa capturii: SSC Forum
Deci e foarte posibil ca linia extraurbană de la C.L.F. la Ișalnița să fie desființată, ce să mai vorbim de prelungire... Sper, totuși, să mă înșel.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Victor92

Tramvaiele noi pentru Craiova, mai scurte și mai scumpe decât cele pentru București

Tramvaiele noi pentru Craiova, livrate de polonezii de la PESA, sunt mai scurte cu nouă metri și mai scumpe cu peste 300.000 de euro decât cele fabricate de Astra Vagoane Călători Arad pentru Capitală. O altă mare diferență este că, după toate datele, cele livrate Craiovei vor circula, iar cele aduse la București stau în depouri.

În dimineața zilei de 1 Decembrie, la Craiova a ajuns primul tramvai din lotul total de 17 comandate la polonezii de la PESA. În perioada următoare, noile tramvaie vor fi testate cu o încărcătură de 15 tone de saci cu nisip, până la parcurgerea unei distanțe de 500 km fiecare, în timpul nopții.

”În afara faptului că vatmanii vor trebui să se familiarizeze cu ele, înainte să iasă în trafic, vom verifica și dacă, pe traseu, mai sunt de făcut remedieri la peroane sau la calea de rulare. Tramvaiele construite pentru Craiova au o lungime de 27 m, cu 58 de locuri pe scaune și o capacitate de 218 locuri, spațiu pentru persoane cu dizabilități; sunt echipate cu sisteme de diagnosticare, aer condiționat, Wi Fi și prize USB, fiind modelul Twist, cel mai modern proiect de tramvai al producătorului polonez PESA”, a anunțat primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu.

Tramvaiele noi pentru Craiova, livrate de PESA Polonia
Tot ea anunța, pe 23 iunie 2021, printr-o postare pe pagina sa de Facebook, că a fost finalizată licitația organizată de Ministerul Dezvoltării pentru livrarea de tramvaie către municipiul Craiova, fabricate de PESA.

Anterior, la finele lunii iulie 2020, ucrainenii de la Tatra Yug fuseseră desemnați câștigătorii licitației pentru furnizarea a 17 tramvaie în Craiova, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Rezultatul procedurii a fost ulterior contestat. Ministerul Dezvoltării a primit patru oferte la licitația pentru achiziția a 17 tramvaie pentru Craiova, de la ucrainenii de la Tatra Yug, polonezii de la Pesa, turcii de la Durmazlar și turcii de la Bozankaya.

Licitația pentru cele 17 tramvaie de 27 de metri a fost relansată pe 25 decembrie 2019, după ce precedentele tentative au eșuat. Achiziţia de tramvaie pentru Craiova, dar şi pentru alte oraşe, este finanţată din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional (POR).

Continuarea pe : https://clubferoviar.ro/tramvaiele-noi-p ... craiova/

 


Re: Stiri, noutati, perspective punmeister

Ar trebui cineva sa le zica celor de la CF de faptul ca bulk buying face o diferenta ENORMA de pret. Mai ales cand vorbim de 100 de tramvaie cum e in cazul Bucurestiului, cu module de 9m identice dpdv constructiv versus 17 tramvaie la Craiova care au module diferite (cele 2 mari si cel mic pentru boghiul fix purtator).

Ma mir ca n-au zis nimic de Firea in articolul asta, avand in vedere ca CF a devenit un tabloid politic :twisted:

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Dolj  • 
Choose destination

Since our 2319 forum members have written 423976 posts in 5278 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use