Infrastructura feroviară din RomâniaCFF / CFI

 

Topic: Mocănița Sovata - Câmpul Cetății (CFI Târgu Mureș - Băile Sovata - Praid)

29 posts, 26773 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii TibiV

De cate ori vad o postare noua la CFF/CFI primul gand este ca voi afla ca alta linie s-a inchis...
Asadar postarea ta este o bucurie, dupa ce timp de 3 ani nu a mai fost nici o postare pe acest subiect...

Voi prelua de la tine cateva paragrafe care mi s-au parut foarte importante....

Robert wrote:
Infrastructură: calea ferată este concesionată de la CFR. Aceasta nu a venit cu nici o investiție în cei 7 ani de exploatare, doar a încasat concesiunea.
(...)
Material rulant: în momentul de față au 3 vagoane, cele descrise de voi, mai puțin cel închis care a dispărut de tot. Acum finalizează un al patrulea vagon deschis, transformat din vagon de marfă. Locomotiva nu mai face nici o oprire pentru alimentare. Este servisată aproximativ 45 de minute înainte de plecare, iar cu plinul făcut face drumul dus-întors fără oprire. Folosesc amestec acum de lemn și cărbune. Se mai opresc doar să stingă unele traverse pe care mai cade jar.
(...)
... astăzi când am fost noi locomotiva a mers ca un ceas elvețian.  

Felicitări proprietarilor este de admirat efortul lor și cea ce au reușit să realizeze.

SINTETIZEZ:
1, CFR Infra ia bani pentru o linie CF cu care oricum nu are ce face. (Daca nu ar fi baietii aia (inimosi, dupa parerea mea...) in doi ani ar fi disparut sinele si macazele, traversele, fosta magazie de marfuri si cam tot este pe acolo...)
2. Operatorul privat chiar se straduie sa mentina linia functionala. Desi din pacate (probabil motive tehnice) au renuntat la vagonul inchis, care ar fi fost probabil "favoritul" clientilor iarna sau pe vreme ploioasa...
Dar sunt nevoiti sa opreasca mocănița ca sa stingă traversele care se aprind de la scanteile iesite pe cos...
3. "Privatul" vrea ca lucrurile sa mearga "ceas elvetian" chiar si pe o linie venerabila de peste un secol....

INTREBARI "CE-AR FI DACA..."
(Si nu ma refer doar la Sovata, ci la toate liniile CFI)
1. Astea sunt activitai/zone cu valoare inestimabila (istorica si turistica). Nu ar putea fi reglementate altfel decat "CFR a incasat concesiunea si atat" ?...
2. Romania are la dispozitie fonduri europene pe care "nu poa' sa le duca"... Nu s-ar putea gasi o formula prin care pe Axa Y, Directia Z, sa se investeasca in mentinerea acestor valori din patrimoniul european ? Evident, nu pe POIM - Transport...
Ma gandesc ca daca ar inlocui sinele/traversele cu unele de "civilizate" (sine noi, traverse de beton) nu ar mai trebui mecanicul sa stea cu frica ca ii arde linia in spate....
Ceva de genul sa se ia bani europeni pentru simpla refacere a liniei, iar operatorul privat sa se angajeze ca intretine materialul rulant.
Costurile ar fi echitabil distribuite, nu este deloc ieftin sa mentii "aburoase" in functiune...
(Daca aveti vreun Ford-T prin curte, va asigur ca service-ul va costa cel putin cat cel pentru un Porsche Cayenne... :lol: )
Stiu ca exista probleme legale - daca este concesionata, linia apare in "inventarul" CFR. Dar nu este Coridorul IV...
3. Daca CFR Calatori ar functiona "ceas" ca mocănița nu ar avea o crestere a respectului calatorilor ?... ;)

PS
Ministerul Culturii se zbarleste tot (de mana cu CFR) daca un operator privat are tupeul sa reabiliteze o gara in curs de prabusire.
Insa il doare in brisca daca toata linia aferenta garii este furata/distrusa de "persoane neidentificate" (exact ca la cladirile istorice prin care cresc copaci...)
Dar probabil in manualul lor nu au aparut inca cuvintele "cultura/istorie tehnica" decat referitor la podurile Saligny...
(Urmeaza cuvinte inacceptabile pe forum...)

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: CFF / CFI  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422351 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use