Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia

25 posts, 7014 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia orex

Linia de tren Constanța-Mangalia : CFR Infrastructură a semnat contractul pentru proiectarea lucrărilor de modernizare și electrificare
Pas important pentru modernizarea liniei de tren din sudul litoralului : CFR Infrastructură a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate necesar reabilitării și electrificării căii ferate dintre Constanța și Mangalia. Licitația pentru documentația tehnică a fost lansată în mai, CFR a desemnat asocierea Baicons-ISPCF câștigătoare pe 30 decembrie iar astăzi, s-a semnat contractul pentru 7 milioane de lei și o durată de 9 luni.

Ruta Constanța – Mangalia este deservită de o linie simplă cu o lungime de 43 kilometri. Această linie este foarte circulată în timpul verii, dar trenul face peste o oră între cele două orașe, atât pentru că oprește în fiecare stațiune, cât și pentru că linia este neelectrificată. Între Constanţa şi staţiunile din sudul Litoralului, trenurile de călători circulă cadenţat dar cu tracţiune diesel, iar în sezonul estival garniturile care vin dinspre Bucureşti schimbă locomotiva electrică la Constanţa, manevră care durează câteva minute. În plus, vara climatizarea face mai greu faţă în trenurile cu tracţiune diesel.

Start pentru electrificarea și reabilitarea tronsonului Constanța -Mangalia :
CFR SA și Asocierea BAICONS IMPEX SRL – ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei CF CONSTANȚA – MANGALIA (43 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.
𝑉𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 – 7.770.000 𝑅𝑂𝑁
✅𝑆𝑢𝑟𝑠𝑎 𝑑𝑒 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛ț𝑎𝑟𝑒 – Fondul European de Dezvoltare Regională (𝑭𝑬𝑫𝑹), capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021- 2030.
✅𝐷𝑢𝑟𝑎𝑡𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 – 9 𝑙𝑢𝑛𝑖
ℹ𝑶𝒃𝒊𝒆𝒄𝒕𝒊𝒗𝒆𝒍𝒆 𝒔𝒑𝒆𝒄𝒊𝒇𝒊𝒄𝒆 ale programului sunt următoarele:
♦electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
♦ creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație, și a numărului ce călători, între orașele Constanța și Mangalia;
♦modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, prin corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare;
♦ sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
♦ dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
♦modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
♦montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.” a transmis CFR Infrastructură.
Linia Constanța -Mangalia este o continuare a Magistralei M 800 București-Constanța, componentă a Coridorului Rin-Dunăre.

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia PTMZ

Licitația a fost atribuită duminică.

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia orex

Daca a fost semnat contractul, nu-ti era clar ca licitatia era atribuita? :rofl:

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia PTMZ

Ba da, mă refer strict la publicarea anunțului de atribuire, ce marchează finalul formal al licitației.

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia orex

Încă un sezon estival fără ca linia de tren Constanța – Mangalia să fie modernizată și electrificată. CFR Infrastructură anunță că etapa de proiectare a ajuns la 55% și se încheie la sfârșitul anului
Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea și electrificarea liniei de tren Constanța – Mangalia este în grafic, asocierea Baicons-ISPCF realizând 55% din etapa de proiectare, a transmis compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Contractul pentru realizarea documentației tehnice a fost semnat în ianuarie 2022, iar termenul de predare este luna noiembrie, potrivit administratorului rețelei feroviare. Studiul de fezabilitate este necesar pentru că prezintă un cost estimat, soluții tehnice și durata pentru proiect tehnic și execuție, caietul de sarcini pentru achiziția de lucrări fiind realizat pe baza acestuia.
,,Studiul de Fezabilitate pentru proiectul ”Electrificarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia” este în derulare, cu termen contractual de finalizare noiembrie 2022. La momentul actual SF-ul este realizat în procent de 55%”, a transmis CFR Infrastructură.

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia andrei11

:?:
Asta cu << încă un sezon >> e la mişto spusă, va dura 20 de ani până ce vor reabilita / electrifica toată secţiunea. Apropo, Galaţi - Tecuci e electrificată ? Începuseră în 1989.
Sau Râmnicu Vâlcea - Sibiu e dublată ? Începuseră prin 1987...

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia PTMZ

Galați - Tecuci e electrificată în sensul în care se poate merge cu electrică pe ea. E drept, nu la parametrii de proiectare, deoarece lucrările nu sunt finalizate, dar se merge cu electrice pe acolo.

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia shoppy

Pai cu sezonul asta suntem toti convinsi, cum SF se termina in iarna este clar ca inca unul se refera la urmatorul.

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia PTMZ

CFR Infra a lansat licitații pentru modernizarea stațiilor Neptun hc. și Costinești Tabără hc.

De asemenea, se confirmă că dublarea liniei se vrea a fi făcută doar de la Costinești la Mangalia:
CFR Infrastructură a lansat în licitație contractele pentru modernizarea clădirilor de călători din haltele Neptun și Costinești Tabără pe linia Constanța – Mangalia. Contractele au termen de proiectare și execuție de 12 luni, valoarea este estimată la 34 de milioane de lei, iar finanțarea este asigurată prin Programul Transporturi. Linia de tren Constanța – Mangalia are 43 de kilometri, iar studiul de fezabilitate pentru electrificare și dublare parțială a fost prelungit până în ianuarie 2024 (termenul inițial era iulie și apoi octombrie 2023 după cum Economedia a explicat aici). Proiectul de electrificare era inclus în PNRR, dar pentru că nu avea nicio șansă de a se respecta termenul de finalizare 2026, finanțarea a fost transferată pe Programul de Modernizare.

„Programul transporturi (PT) – 34 de milioane lei pentru modernizarea clădirilor de călători din Neptun și Costinești Tabără

Am lansat licitațiile pentru modernizarea clădirilor de călători din haltele Neptun și Costinești Tabără, investiții în valoare totală estimată de 33.498.819,94 lei, sursa de finanţare fiind prevăzută în Programul Transporturi (PT) 2021 – 2027.

Licitațiile publice vizează elaborarea proiectelor tehnice și execuția lucrărilor de modernizare a celor 2 clădiri de călători din haltele Neptun și Costinești Tabără, valoarea estimată pentru fiecare stație CF fiind următoare:

– Neptun (Hc)/Valoare estimată: 18.213.251,82 lei fără TVA
- Costinești Tabără (Hc)/ Valoare estimată: 15.285.568,12 lei, fără TVA.

Modernizarea clădirilor din cele două halte de călători Neptun și Costinești Tabără include următoarele lucrări:

→ clădiri noi de călători

→ peroane noi, inclusiv rampe pentru persoanele cu dizabilități

→ sistematizarea accesului la peroane

→ amenajarea trecerilor la nivel

→ garduri de protecție în zona liniilor

→ instalații moderne de telecomunicații și pentru siguranța circulație

→ sistem de supraveghere video” a transmis CFR Infrastructura.

Lucrările pentru electrificarea și dublarea (parțială) a liniei de tren Constanța – Mangalia au un cost estimat de 1,5 miliarde lei și o durată de realizare de 34 de luni, cu 10 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia. 23. Linia de tren Constanța – Mangalia are o lungime de 43 de kilometri, este simplă, neelectrificată, iar în sezonul estival turiștii care merg în stațiunile din sudul Litoralului trebuie să aștepte schimbarea locomotivei la Constanța. Mai mult, în zilele călduroase, locomotivele diesel nu fac față garniturilor de 15 vagoane și nu asigură climatizarea, în special pentru vagoanele care au stat în soare. (n.r. Trenurile Soarelui intră în circulație din 17 iunie).

Lucrările de modernizare se fac pentru o viteză maximă de 120 km/h la trenurile de călători (Magistralele CFR se reabilitează pentru viteza de 160 km/h), iar pe tronsonul nou Costinești – Mangalia linia va fi dublată, a mai transmis CFR Infrastructură. Linia va fi electrificată pe toată lungimea, în prezent fiind doar pe 10 kilometri între Constanța și Agigea.

Sursa: Economedia

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia oc7avian

Acordul de mediu a fost emis, conform stadiului proiectelor CFR din septembrie

 


Re: Electrificare și reabilitare CF Constanța - Mangalia orex

Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia”, lucrare de utilitate publică de interes național
Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă  electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța. Modul de remorcare al trenurilor va fi cu locomotive electrice economisindu-se astfel durata din prezent a schimbării locomotivei în staţia Constanța.
     Proiectul include: 23 podețe noi, 1 pod de încrucișare, 4 poduri, 4 pasaje inferioare, 1 pasaj pietonal, 1 substație tracțiune CFR/Enel.
    S-a avut în vedere corelarea proiectului cu:
•    Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa
•    Modernizarea / reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – Faza Studiu de Fezabilitate - SRCF Constanța 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422352 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use