Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTroleibuze

 

Topic: Avantajele și dezavantajele troleibuzelor față de autobuze

31 posts, 8427 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Avantajele si Dezavantajele troleibuzelor fata de autobuze Costin

Realitatea este ca Brasov si Cluj nu sunt tocmai exemple de urmat. Ca avantaje, vedem clar vehiculele noi si probabil mai multa grija la intinderea firului de contact si mai putine carpeli la elemente si piese in general. Insa esenta problemei - motivul pentru care troleibuzele in Romania, in general, sunt mai lente decat in alte parti - este ca si retelele nou construite, la noi, folosesc elemente proiectate in anii '50 sau chiar mai devreme. Evident, 'cu ochiul liber', la extinderile noi de prin tara (Medias, Brasov), unde toata reteaua luceste, la propriu, de noua ce e, insa incrucisarile, macazurile si prinderile, desi produse noi, sunt toate concepute acum 70 de ani, dupa o tehnologie ce a fost abandonata de alte state ce au continuat cercetarea in domeniu.

 


Re: Avantajele si Dezavantajele troleibuzelor fata de autobuze ByOnu

Un articol pe aceasta tema din ianuarie 1948, ziarul Adevărul.

Adeverul_1948_01-1636673241__pages2-2.jpg (687.07 KB; downloaded 430 times)



Sursa:  https://simplybucharest.ro/?p=91520

 


Avantajele și dezavantajele troleibuzelor față de autobuze Andrei Andraș

Universitatea Politehnică din Timișoara a organizat un seminar despre viitorul transportului în comun

Universitatea Politehnica din Timișoara a găzduit recent un seminar despre transportul în comun al viitorului, mai precis, cel electric. S-a miliat pentru utilizarea troleibuzelor.

Seminarul s-a numit „Mobilitate electrică în transportul în comun”, organizat în colaborare cu Academia Română și Primăria Timișoara. Au participat cadre didactice, specialiști, reprezentanți ai Primăriei Timișoara, ai unor regii autonome și ai unor companii private. S-au dezbătut următoarele subiecte: „Mobilitatea electrică urbană, aspecte tehnice și economice”; „Strategii de dezvoltare a infrastructurii de încărcare automobile electrice în orașe inteligente”; „Rețele de distribuție de medie și înaltă tensiune”; „Exemple de bune practici”.

Premisa de la care s-a pornit este cea că transportul în comun produce doar 5% din emisiile poluante din orașe. Concluzia a fost că tracțiunea electrică cu o linie de contact e mai eficientă energetic, pentru că elimină pierderile regimurilor de încărcare - descărcare ale acumulatorilor. De asemenea, să ai troleibuze este și mai ieftin și presupune un număr mai mic de unități. De asemenea, abateriile se pot schimba la 7-10 ani, interval mult mai mare.

Cei de la UPT consideră că aceste avantaje suplinesc constul pentru linia de contact și au mai precizat că se pot folosi baterii mici, pentru zonele unde nu există fir de contact, așa cum întâlnim pe traseul unor troleibuze din oraș, de pildă, linia 16 [din Timișoara]. Desigur locațiile și puterea stațiilor de încărcare trebuie decisă în funcței de situația rețelei.

UPT Timișoara s-a autorizat ca societate prestatoare de servicii energetice pentru localități, cu servicii de management și eficientizare, iar recent a obținut atestatul de „Societate prestatoare de servicii energetice pentru industrie”. UPT consideră că este competitivă pe piață prin specialiștii săi, dotările sale, și experiența în managementul proeictelor.

Timiș Plus

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze  • 
Choose destination

Since our 2306 forum members have written 422903 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use