Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Trenuri locale de călători în București

70 posts, 33195 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Propuneri de noi trasee (tren urban) hyperPORUMBEL

Aș dori sa mai aduc in atentie ideea trenului urban in Bucuresti dar cu o schimbare destul de importanta:
Viaductele :idea: ar fi o alternativa buna si mult mai ieftina contra tunelurilor,s-ar putea construi a linie suspendata care sa faca legatura cu Militari (gara Cotroceni) si Rahova respectiv mai inspre sud (linia pe care vrea Florea sa o demoleze) cele doua s-ar intalni intr-o intersectie de cale ferata deasupra ''miniparcului'' Geniului.
Dar ca tot acest traseu sa aiba sens si sa duca pe cineva ar trebui cumva legata de linia care se termina in Gara De Nord ca apoi sa poata merge ori catre orase (Pitesti, Ploiesti, Galati,Constanta), spre aeroport (cu noua linie deschisa) si spre Pipera(ar ajuta foarte mult la descalcirea bulevardelor si eliberarea metroului la ora de varf).
Singura varianta gasita de mine este sa fie cumva o linie de legatura pe langa  Palatul Cotroceni-miniparcul  - Grozavesti Leul- și sa treaca de pasajul Basarab ca sa ajunga la zona dintre gara Basarab si Inspectoratul de munca Ilfov, conectandu-se in liniile care pleaca  din Gara de Nord.
Am atasat un screenshot de pe Google Earth.
O schema.
mtr usor.jpg (532.74 KB; downloaded 4155 times)

 


Re: Trenuri locale de călători în București Costin

Impactul tehnic, pentru categoria de vehicule careia i se adreseaza, este identic si pentru viaducte si pentru tuneluri. Insa, viaductele au un impact social mult mai mare si afecteaza in mare masura si 'amprenta la sol', chiar daca vehiculele pentru care au fost construite nu sunt efectiv la sol. In oras, tunelurile sunt intotdeauna solutia optima si trebuie sa fie mereu prima optiune, acolo unde este tehnic posibila constructia lor.

 


Re: Trenuri locale de călători în București(costin) hyperPORUMBEL

Știu,  dar atunci când ne gândim la tuneluri trebuie pe undeva să ajungă la suprafață.
Fiind subterane,  liniile vor avea linii de contact electrice.
Când tunelul iese la suprafață linia de contact va ajunge la un nivel destul de jos și din moment ce se pot forma arcuri electrice lângă accea gură nu va putea circula toată lumea.
Între AFI Cotroceni și clădirile apropiate este un spatiu destul de îngust și prezența acolo a unei guri de tunel nu ar fi tocmai bună.
Se poate muta gura mai înspre vest dar pe acest traseu vor trebui să fie și stații, iar în accea zonă nu se va putea face. Mai este și problema banilor, într-o țară că asta în care jumătate de centură feroviară trebuia făcută acum 4 ani iar acum nu este gata...Nu știu ce să zic.

 


Re: Trenuri locale de călători în București shoppy

Nu este nici o problema cu arcul electric, se pune un panou transparent si gata, exista solutia la Sinaia : https://www.google.ro/maps/@45.3410016,2 ... 2!8i6656

 


Re: Trenuri locale de călători în București ByOnu

Trenul metropolitan București – Ilfov va putea fi folosit începând cu anul 2024 de locuitorii din regiune, alături de autobuze, troleibuze, tramvaie şi metrou. Astfel, în viitor, distanța de la Snagov la Gara de Nord ar putea fi parcursă în circa 30 de minute, față de un interval de timp aproape dublu necesar unui autoturism în condițiile actuale de trafic. Trenul metropolitan este un proiect inițiat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov (TPBI), care urmărește integrarea acestui mod de transport cu cel de suprafață și cel subteran.

Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan și Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, vor fi prezenți la dezbaterea organizată în cadrul ”Săptămânii europene a mobilității”. Proiectul de tren metropolitan va fi prezentat public chiar de către coordonatorul proiectului, Ștefan Roșeanu.

Evenimentul va avea loc miercuri, 22 septembrie, între orele 11:00 - 13:00, iar în cadrul conferinței, publicul va putea afla ce anume presupune demararea unui astfel de proiect, care sunt investițiile necesare, ce s-a realizat până acum și care sunt pașii următori. Totodată, va fi organizată și o sesiune de întrebări și răspunsuri. Oricine dorește să se înscrie o poate face accesând link-ul: https://tpbi.ro/tren-metropolitan/.


Va sfatuiesc sa va inscrieti si sa puneti intrebari.

 


Re: Trenuri locale de călători în București shoppy

Linia CF Caciulati - Snagov este inchisa / neintretinuta / cvasi-abandonata(au crescut copaci in ea) de mai mult de 10 ani,  ce operator feroviar va inchiria linia?
Cum planuieste PMB sa introdoca trenuri locale in zona Bucurestiului?, va deveni ea insasi operator feroviar sau va semna contract de colaborare cu unul dintre operatorii feroviari existenti?
Introducerea trenurilor locale in zona Bucurestiului este promisiune electorala a administratiei Nicusor Dan, care este progresul pana in ziua de azi si planul general facut de PMB si administratia Nicusor Dan pentru indeplinirea acestei promisiuni electorale?

Intrebarile sunt retorice, evident nu s-a facut si nu se poate face nimic, daca cineva isi doreste sa isi piarda timpul punand aceste intrebari si altele, din partea mea este binevenit.

 


Re: Trenuri locale de călători în București BGP2597

Proiectul ăsta are nevoie de o abordare amplă. Dacă vii cu niște trenuri în plus pe liniile actuale, da, evident o să moară înainte să se nască.

Eu n-aș zice că nu se poate face nimic. Dimpotrivă, se pot face multe și sunt multe de făcut ca un proiect de genul să ia viață, iar aici vorbim în primul rând de lucrări la infrastructură, de genul - ridicat restricții, creșterea vitezei de circulație, reactivarea unor racorduri sau unor linii abandonate cu toate lucrările de refacere aferente, amenajarea de puncte de oprire și cel mai important creșterea capacității, că degeaba vrem tren metropolitan până la Periș când M1000 e saturată azi.

Abia după toate chestiile astea putem să venim peste infrastructură cu servicii noi. Ca operare, mie cel mai simplu mi s-ar părea ca TPBI să încheie contracte de servicii publice cu operatorii existenți în urma licitării serviciilor pe linii sau pachete de linii, iar compensația pentru aceste trenuri să vină din partea PMB/CJIF, nu din partea MT.

 


Re: Trenuri locale de călători în București orex

Trenul Metropolitan Bucureşti costă aproape 600 de milioane de euro. Metroul de suprafaţă va circula din 2024, dar tot cu trenuri vechi / Întreg inelul feroviar al Capitalei va fi redeschis pentru trenurile de călători

Trenul Metropolitan Bucureşti va circula din 2024 pentru început, ca un proiect pilot şi cu garnituri vechi din actualul parc de material rulant de la CFR Călători, pentru că încă nu sunt semnate contractele de achiziţie a noilor trenuri, a anunţat astăzi Ştefan Roşeanu, coordonatorul proiectului, consilier la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI).
Trenul Metropolitan sau „metroul de suprafaţă” este o investiţie estimată la 570 de milioane de euro şi va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totală de 545 km. Din cele 570 de milioane de euro, cea mai mare parte – 400 de milioane de euro – reprezintă achiziţia de material rulant, în timp ce aproximativ 170 de milioane de euro reprezintă investiţiile în sistemele de infrastructură.
Proiectul Trenului Metropolitan este corelat cu programele pe care le derulează şi CFR Infrastructură pentru modernizarea complexului feroviar Bucureşti şi mai ales redeschiderea inelului feroviar al Capitalei pentru trenurile de călători.
„La momentul în care terminăm investiţiile corelat cu CFR Infrastructură, serviciul va fi pe întreg inelul feroviar, deci pe toţi cei 70 – 80 de km. ai inelului feroviar. Acesta este obiectivul, vorbim de o reţea existentă, în mare parte este deja utilizabilă. Pe unele porţiuni avem însă lucrări ceva mai complicate de făcut. Pentru introducerea serviciului de tren metropolitan, noi estimăm, respectând cadrul legal european şi naţional, că primele servicii vor fi la sfârşitul anului 2023 – început de 2024, vedem care servicii vor fi într-o primă fază. Timpul de livrare pentru trenurile noi este prea scurt între sfârşitul lui 2021 şi aceea perioadă. Dacă lucrurile merg bine, trenuri noi ar trebui să apară prin 2025-2026”, a explicat Roşeanu (n.r. Ştefan Roşeanu este fost director general CFR Călători în 2012).
Trenul Metropolitan reprezintă un proiect care încearcă să rezolve problema circulaţiei şi a transportului în comun în Bucureşti, a explicat Primarul General, Nicuşor Dan.
„Înseamnă un metrou, practic, care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un parc&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la Afi Cotroceni. Asta înseamnă, evident, o scurtare a timpilor pentru fiecare dintre noi şi înseamnă implicit o reducere a poluarii aerului. Pe scurt, ăsta este trenul metropolitan, un proiect extrem de ambiţios, dar care, cum am spus, încearcă să rezolve problema de structură şi nu chestiuni punctuale”, a spus Nicuşor Dan.Potrivit proiectului oficial, Trenul Metropolitan ar urma să deservească aproximativ 260 de mii de călători, adică 10% din populaţia de 2,6 milioane de persoane a Capitalei, iar preţul unui abonament lunar va fi de 95 de lei.
Investiţii preconizate:
Modernizare stații (peroane, pasaje pietonale, clădiri, ITS,
regenerare urbană);
Construcție stații noi;
Modernizare treceri la nivel;
Construcție pasaje rutiere denivelate;
Creșterea capacității feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.);
Lucrări de construcție linie nouă;
Lucrări de reînnoire/modernizare cale de rulare;
Investiții în sisteme și subsisteme destinate tracțiunii ce asigură neutralitatea climatică (ca de exemplu, dar fără a se limita la sisteme
de catenară și stații transformare electrică);
Achiziții material rulant în tracțiune electrică

18 servicii cu 16 linii:
(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;
(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei;
(3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;
(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;
(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;
(6) Orbital București;
(7) Gara de Nord – Aeroport T1;
(8) Gara Obor – Aeroport T1;
(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;
(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;
(11) Gara de Nord – Aeroport T2;
(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;
(13) Gara Obor – Brănești – Islaz;
(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești;
(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;
(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;
(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov;
(18) Titan Sud – Tânganu.


Detalii de interes pot fi regasite si aici!
TMBIf_prezentare_v03.pdf
TMBIf_prezentare_v03.pdf (6.97 MB; downloaded 383 times)

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Trenuri locale de călători în București V2A

ADTPBI a publicat astăzi un anunț de consultare a pieței denumit ”Determinarea valorii estimate pentru achizitia de material rulant nou destinat transportului feroviar metropolitan de calatori - rame electrice EMU si cotatie pentru mentenanta acestora, in conformitate cu documentele anexate”. Propunerile pot fi trimise până pe 06.03.2022, consultarea urmând a se încheia pe 16.03.2022.
Descrierea:
Determinarea valorii estimate pentru doua tipuri de rame electrice EMU:
TIP 1 - minim 110 locuri pe scaune fixe, minim 2 locuri pentru persoane cu mobilitate redusa si 100 de locuri in picioare la 4 persoane/mp  si a serviciului de mentenanta necesar functionarii pentru o perioada de 15 ani cu posibilitate de prelungire pana la 30 de ani; (cf. Anexa 2a)
TIP 2 - minim 180 locuri pe scaune fixe, minim 4 locuri pentru persoane cu mobilitate redusa si 200 de locuri in picioare la 4 persoane/mp si a serviciului de mentenanta necesar functionarii pentru o perioada de 15 ani cu posibilitate de prelungire pana la 30 de ani; (cf. Anexa 2b)
Pentru fiecare tip, se va prezenta defalcat pretul unitar per EMU si pret mentenanta 15 ani.

Aspectele supuse consultării:
valoarea estimata pentru:
-cele doua tipuri EMU;
-mentenanta necesara functionarii 15 ani;
În acest sens se solicită oferte indicative de preț; (cf. Anexa 1)

Anexa 1 - Rame electrice EMU 25 buc cu mentenanta.pdf
Anexa 1 - Rame electrice EMU 25 buc cu mentenanta.pdf (201.37 KB; downloaded 100 times)

Anexa 2a - Rame electrice EMU 110.pdf
Anexa 2a - Rame electrice EMU 110.pdf (465.74 KB; downloaded 121 times)

Anexa 2b - Rame electrice EMU 180.pdf
Anexa 2b - Rame electrice EMU 180.pdf (481.25 KB; downloaded 231 times)

 


Re: Trenuri locale de călători în București Goldmund

Scuze, m-am trezit si eu, dar pentru ca pentru mine este f. important metroul cat si trenul suburban (scris cu un "S", ca in Germania - sper atunci sa copiem standardul S-Bahn-ului german din marile orase de acolo...).
Ar trebui sa fie facute cateva lucruri vitale pentru functionarea normala a acestor trenuri (si nu doar "ridicarea peroanelor la nivelul..."):
Culoarele respective trebuie rapid modernizate, sina,etc., electrificate toate(ca doar nu cumpara nimeni astazi trenuri Diesel pentru ca nu s-a electrificat catva km), gari noi construite(acoperite), iar trenurile respective pe care MT si orasul Bucuresti le va cumpara ar trebui sa arate cam asa (poate chiar trenuri mai scurte, depinde):
https://www.s-bahn-stuttgart.de/s-stuttg ... -5463688
...daca se vrea cu adevarat sa fie o concurenta, sau o completare la metroul bucurestean(care, nota bene, are rame moderne la nivel global!)

https://clubferoviar.ro/tren-de-proba-in ... stiului/

PS
In Stuttgart exista un traseu comun pentru 6 linii de S-Bahn, care vin din comune si orase diferite, se intalnesc la un moment dat, sub tot centrul orasului, apoi se despart din nou. Cineva de aici a trasat pe harta o ruta cu un tren suburban care strabate Bucurestiul. OK, ea trebuie sa fie sub magistralele de metrou, sa "iasa" undeva, dar tot ce este prin tunel, poate sa stranga mai multe magistrale de S pentru simplu motiv ca aceste trenuri nu se succed precum metroul(la 3-6 minute), ci odata la 15 minute, sau chiar mai mult.....

 


Re: Trenuri locale de călători în București CiprianTRB

Raportul final:
Raport consultare publica EMU 20027.pdf
Raport consultare publica EMU 20027.pdf (265.35 KB; downloaded 201 times)

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) dekolor

shoppy wrote here:
Ca o sa faca PMB trenuri locale este o tampenie, dar ca o sa le faca MT, care detine CFR, nu ii opreste nimei, si Infra si Calatori sunt ale lor, deci nu au nici un obstacol imposibil.

Trenul Nord - Obor exista si este folosit la dus vagoanele din Grivita in Obor, doar ca este inutil pentru ca pierde timpul rebrusand in Pantelimon si nici nu s-a amenajat nici o oprire noua pe drum, oprese doar in Baneasa si Pantelimon.

Nu se mai face rebrusarea in Pantelimon de cand au re-activat racordul GdN - M800 - Gara Obor, trenurile R8093 si R 8091 fac 29 de minute pe distanta Obor - Gara de Nord. Dar de acord ca sunt prea putine opriri, ar trebui amenajate inca cel putin trei statii la prima vedere: la Petricani, la Pasajul Colentina si la Pasajul Doamna Ghica. Insa nu stiu daca exista capacitatea necesara pe M800 pentru trenuri locale la un interval de 30 (sau macar 60) minute, plus ca inca avem treceri la nivel la Andronache si Petricani unde bariera ar sta mai mult coborata...

 


Re: Trenuri locale de călători în București shoppy

Daca nimeni nu are nici un interes sa marcheteze trenul Nord - Obor n-ai de unde sa stii ca nu mai rebruseaza in Pantelimon.
Trebuie sa se amenajeze toate punctele de oprire posibile, adica Halta Basarab, PO Carpati, Grivita, Poligrafiei, Baneasa, Aviatiei, Pipera, Petricani, Gherghitei, Andronache, Voluntari, Dragonul Rosu, Fundeni si Doamna Ghica iar la Gara Obor trebuie organizata o linie de tramvai care sa faca legatura cu metroul la Obor sau Iancului.

Daca M800 este supraincarcata se poate reactiva firul 2 al centurii nord si chiar reactiva centura de sud.

 


Re: Trenuri locale de călători în București shoppy

Da, s-a deschis racordul din M800 spre Obor dinspre Baneasa dar toata linia dintre Obor si M800 este redusa la 30km/h  :headbash:, cred si eu ca trenul este gol.



 


Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2290 forum members have written 421608 posts in 5252 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use