Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Metrou File de Poveste

766 posts, 263884 views
 
Go to page:  1  ... 49 50 51 52 53 54 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Metrou File de Poveste Dristorul Nr.3

sorin.niculescu_ wrote here:
Sunt fascinat de anunțurile vocale ale transportului în comun bucureștean. Am încercat câțiva ani de zile să aflu cine este doamna care a făcut voice-over pentru M1, M2, M3 și M4. Într-adevăr, acum pe M4 a fost înlocuită pentru adăugirea noilor stații inaugurate după 2017 în sistem și pentru corectarea anunțului de la Jiului. Numele doamnei respective, care încă se poate auzi în trenurile ce circulă pe M1, M2 și M3 este Andreea Măcelaru Șofron. Această informație am aflat-o chiar de la domnul Marius Bodochi în timp ce repetam pentru un spectacol al Teatrului Dramaturgilor Români din București. Revenind, urăsc să aud când oamenii, chiar și actori din domeniu care poate au mai cochetat cu voice-acting-ul, răspund la întrebarea „Cine este vocea de la metrou?” cu „Isabela Neamțu”. Ca să fie clar, Isabela Neamțu a fost pentru un răstimp vocea magistralelor M1, M2 și M3 (nu știu dacă și M4). Cred că prin 2008, doamna Andreea Șofron „a preluat cârma” și a dat voce magistralelor de metrou bucureștene existente la momentul respectiv. Spun 2008 și nu 2009 pentru că știu că dumneaei a înregistrat anunțuri inclusiv cu vechile denumiri ale stațiilor, cele de dinainte de 2009 (exemplu: Linia de Centură, Policolor, Armata Poporului etc.) Personal, o consider cea mai frumoasă voce de până acum și care este, în adevăratul sens al cuvântului, iconică! :))

Cum am mai spus și în trecut pe forum, unul din visurile cele mai mari este să dau voce unui tip de transport public bucureștean (și nu numai). Cea mai mare plăcere ar fi, desigur, să dau voce magistralelor bucureștene. Recent, în 2023 a existat un casting la Taine Multimedia pentru a alege vocea Magistralei 5, la care s-au prezentat inclusiv actori de gen masculin, spre marea mea surprindere, căci auzisem de multe ori chestii precum „ei pun numai femei” sau mai știu eu ce.

Din punctul meu de vedere, ce a urmat după doamna Șofron, respectiv vocea actuală de pe M4, vocea de pe M5 și sinistrul anunț cu doamna de la Arghezi sunt o involuție vădită. Nu știu ce are Metrorex în ultimii ani de alege voci așa de… „speciale”.

P.S.: Niciodată nu am înțeles de ce nu au pus-o pe dna. Șofron să înregistreze anunțul complet pentru stația Berceni, căci acolo se putea menționa faptul că este peron pe partea dreaptă. Într-adevăr, la Saligny, Dristor 2, Gara de Nord 2, Străulești, Valea Ialomiței, Râul Doamnei, Eroilor 2 și Tudor Arghezi nu se poate menționa peronul în anunț pentru că poate crea confuzie, neștiind exact pe ce parte a peronului urmează să coboare călătorii, dar la Pipera, Berceni, Preciziei, Republica și Pantelimon se știe exact întotdeauna pe ce parte urmează să intre metroul în stație, așa că va rămâne un mister acest lucru…

Probabil cei de la Metrorex / Metroul S.A (cea din urma ocupandu-se cu selectia/contractele persoanelor ce vor anunta statiile) au considerat ca este prea scump s-o mai cheme pe Dna.Sofron la auditii si asa s-au incercat "metode" mai ieftine.  Sunt de acord cu tine.... Si macar daca renuntau la anunturile actuale si alegeau un alt actor de voce puteau totusi sa foloseasca o singura voce pentru toate magistralele..... Nu babatia aia pe M4, vocea aia tremuranda de pe M5 etc.  :popa:

 


Re: Metrou File de Poveste Mihaidraghici

sorin.niculescu_ wrote here:
Sunt fascinat de anunțurile vocale ale transportului în comun bucureștean. Am încercat câțiva ani de zile să aflu cine este doamna care a făcut voice-over pentru M1, M2, M3 și M4. Într-adevăr, acum pe M4 a fost înlocuită pentru adăugirea noilor stații inaugurate după 2017 în sistem și pentru corectarea anunțului de la Jiului. Numele doamnei respective, care încă se poate auzi în trenurile ce circulă pe M1, M2 și M3 este Andreea Măcelaru Șofron. Această informație am aflat-o chiar de la domnul Marius Bodochi în timp ce repetam pentru un spectacol al Teatrului Dramaturgilor Români din București. Revenind, urăsc să aud când oamenii, chiar și actori din domeniu care poate au mai cochetat cu voice-acting-ul, răspund la întrebarea „Cine este vocea de la metrou?” cu „Isabela Neamțu”. Ca să fie clar, Isabela Neamțu a fost pentru un răstimp vocea magistralelor M1, M2 și M3 (nu știu dacă și M4). Cred că prin 2008, doamna Andreea Șofron „a preluat cârma” și a dat voce magistralelor de metrou bucureștene existente la momentul respectiv. Spun 2008 și nu 2009 pentru că știu că dumneaei a înregistrat anunțuri inclusiv cu vechile denumiri ale stațiilor, cele de dinainte de 2009 (exemplu: Linia de Centură, Policolor, Armata Poporului etc.) Personal, o consider cea mai frumoasă voce de până acum și care este, în adevăratul sens al cuvântului, iconică! :))

Cum am mai spus și în trecut pe forum, unul din visurile cele mai mari este să dau voce unui tip de transport public bucureștean (și nu numai). Cea mai mare plăcere ar fi, desigur, să dau voce magistralelor bucureștene. Recent, în 2023 a existat un casting la Taine Multimedia pentru a alege vocea Magistralei 5, la care s-au prezentat inclusiv actori de gen masculin, spre marea mea surprindere, căci auzisem de multe ori chestii precum „ei pun numai femei” sau mai știu eu ce.

Din punctul meu de vedere, ce a urmat după doamna Șofron, respectiv vocea actuală de pe M4, vocea de pe M5 și sinistrul anunț cu doamna de la Arghezi sunt o involuție vădită. Nu știu ce are Metrorex în ultimii ani de alege voci așa de… „speciale”.

P.S.: Niciodată nu am înțeles de ce nu au pus-o pe dna. Șofron să înregistreze anunțul complet pentru stația Berceni, căci acolo se putea menționa faptul că este peron pe partea dreaptă. Într-adevăr, la Saligny, Dristor 2, Gara de Nord 2, Străulești, Valea Ialomiței, Râul Doamnei, Eroilor 2 și Tudor Arghezi nu se poate menționa peronul în anunț pentru că poate crea confuzie, neștiind exact pe ce parte a peronului urmează să coboare călătorii, dar la Pipera, Berceni, Preciziei, Republica și Pantelimon se știe exact întotdeauna pe ce parte urmează să intre metroul în stație, așa că va rămâne un mister acest lucru…

La Berceni nu anunta peronul pentru ca la nevoie, inainte de statie, la indicatiile IDM-ului, trenul o poate lua pe abatuta firul 1 astfel ca mecanicul schimba postul direct de la peron. Treaba asta functioneaza cu scopul de a mai recupera din timp, in cazul intarzierilor aparute pe parcurs, ba chiar de dinainte de a se construi statia Tudor Arghezi.  ;)

 


Re: Metrou File de Poveste Mihaidraghici

Dristorul Nr.3 wrote here:
sorin.niculescu_ wrote here:
Sunt fascinat de anunțurile vocale ale transportului în comun bucureștean. Am încercat câțiva ani de zile să aflu cine este doamna care a făcut voice-over pentru M1, M2, M3 și M4. Într-adevăr, acum pe M4 a fost înlocuită pentru adăugirea noilor stații inaugurate după 2017 în sistem și pentru corectarea anunțului de la Jiului. Numele doamnei respective, care încă se poate auzi în trenurile ce circulă pe M1, M2 și M3 este Andreea Măcelaru Șofron. Această informație am aflat-o chiar de la domnul Marius Bodochi în timp ce repetam pentru un spectacol al Teatrului Dramaturgilor Români din București. Revenind, urăsc să aud când oamenii, chiar și actori din domeniu care poate au mai cochetat cu voice-acting-ul, răspund la întrebarea „Cine este vocea de la metrou?” cu „Isabela Neamțu”. Ca să fie clar, Isabela Neamțu a fost pentru un răstimp vocea magistralelor M1, M2 și M3 (nu știu dacă și M4). Cred că prin 2008, doamna Andreea Șofron „a preluat cârma” și a dat voce magistralelor de metrou bucureștene existente la momentul respectiv. Spun 2008 și nu 2009 pentru că știu că dumneaei a înregistrat anunțuri inclusiv cu vechile denumiri ale stațiilor, cele de dinainte de 2009 (exemplu: Linia de Centură, Policolor, Armata Poporului etc.) Personal, o consider cea mai frumoasă voce de până acum și care este, în adevăratul sens al cuvântului, iconică! :))

Cum am mai spus și în trecut pe forum, unul din visurile cele mai mari este să dau voce unui tip de transport public bucureștean (și nu numai). Cea mai mare plăcere ar fi, desigur, să dau voce magistralelor bucureștene. Recent, în 2023 a existat un casting la Taine Multimedia pentru a alege vocea Magistralei 5, la care s-au prezentat inclusiv actori de gen masculin, spre marea mea surprindere, căci auzisem de multe ori chestii precum „ei pun numai femei” sau mai știu eu ce.

Din punctul meu de vedere, ce a urmat după doamna Șofron, respectiv vocea actuală de pe M4, vocea de pe M5 și sinistrul anunț cu doamna de la Arghezi sunt o involuție vădită. Nu știu ce are Metrorex în ultimii ani de alege voci așa de… „speciale”.

P.S.: Niciodată nu am înțeles de ce nu au pus-o pe dna. Șofron să înregistreze anunțul complet pentru stația Berceni, căci acolo se putea menționa faptul că este peron pe partea dreaptă. Într-adevăr, la Saligny, Dristor 2, Gara de Nord 2, Străulești, Valea Ialomiței, Râul Doamnei, Eroilor 2 și Tudor Arghezi nu se poate menționa peronul în anunț pentru că poate crea confuzie, neștiind exact pe ce parte a peronului urmează să coboare călătorii, dar la Pipera, Berceni, Preciziei, Republica și Pantelimon se știe exact întotdeauna pe ce parte urmează să intre metroul în stație, așa că va rămâne un mister acest lucru…

Probabil cei de la Metrorex / Metroul S.A (cea din urma ocupandu-se cu selectia/contractele persoanelor ce vor anunta statiile) au considerat ca este prea scump s-o mai cheme pe Dna.Sofron la auditii si asa s-au incercat "metode" mai ieftine.  Sunt de acord cu tine.... Si macar daca renuntau la anunturile actuale si alegeau un alt actor de voce puteau totusi sa foloseasca o singura voce pentru toate magistralele..... Nu babatia aia pe M4, vocea aia tremuranda de pe M5 etc.  :popa:

Pentru M4, aveau posibilitatea de a pastra anunturile statiilor care si-au mentinut numele (Gara de Nord 2, Basarab, Grivita, 1 Mai, Bazilescu, Laminorului) si de a modifica doar la Jiului si Straulesti, situatie regasita pe M2.

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex sorin.niculescu_

Știu că poate suna foarte stupidă întrebarea pe care urmează să ve-o adresez, însă: aveți idee dacă pe vremea comunismului, atunci când nu se mai distribuia curent și străzile rămâneau neluminate, la metrou se întâmpla același lucru? De asemenea, programul metroului a fost același dintotdeauna, respectiv 05:00-23:00?

 


Re: Metrou File de Poveste rosetti61

Transportul electric si in special metroul (750V) nu aveau nici treaba cu intreruperile din reteaua publica de curent (iluminat si casnic 220-380V) . Programul metroului parca era pana la 23.30 cu ceva prelungiri pentru ultimele legaturi la Piata Unirii. ITB avea de la 04.30 (teoretic, ca mai erau iesiri timpurii de pe la si 20) pana cel tarziu la 24.00.

 


Re: Metrou File de Poveste cosminduru

sorin.niculescu_ wrote here:
Cum am mai spus și în trecut pe forum, unul din visurile cele mai mari este să dau voce unui tip de transport public bucureștean (și nu numai). Cea mai mare plăcere ar fi, desigur, să dau voce magistralelor bucureștene. Recent, în 2023 a existat un casting la Taine Multimedia pentru a alege vocea Magistralei 5, la care s-au prezentat inclusiv actori de gen masculin, spre marea mea surprindere, căci auzisem de multe ori chestii precum „ei pun numai femei” sau mai știu eu ce.


Interesant da, nu prea auzi voci masculine care să facă anunțuri. Eu aud asta în tramvaiele din Riga, cele mai vechi, care au o voce de bărbat care zice "Atenție, se închid ușile" cu un ton brutal, așa.

Cred că totuși în general este o preferință pentru femei, care au glasul mai melodios.

Și la posibilitățile actuale de AI, nu mai reprezintă o problemă, vocile pot fi generate, sintetizate, într-o jumătate de oră.

Asta ar fi de datoria Metrorex, să modifice aceste anunțuri de fiecare dată când se schimbă numele stațiilor..

 


Re: Metrou File de Poveste shoppy

In reteaua electrica liniile electrice sunt organizate ca o linie sa alimenteze doar consumatori de acelasi tip, adica administrative, industriale si rezidentiale. Cand consumul de energie este mai mare decat reteaua poate furniza atunci scade frecventa, in statia electrica exista un echipament numit popular "dasu", numele real este DASf adica "declansare automata la scaderea frecventei"(load shedding pe engleza), echipamentul urmarea frecventa si in caz ca scadea incepea sa deconecteze automat liniile dupa o prioritizare, intai cele rezidentiale, daca apoi cele industriale si doar in final cele administrative, metroul era la administrative deci era deconectat ultimul. De obicei se deconectau automat rezidentialele si apoi la industrie incepea negociatul.

Era si o gluma in domeniu, un membru de partid numit sef intr-o statie electrica(evident fara nici o pregatire), intra in camera de comanda si tipa:
- Cine a oprit curentul! ?! ?! ?! ?! ?
- Dasu... raspunde cineva pana la urma.
- Tovarasul Dasu la mine in birou fuga mars! ! ! ! ! ! ! !, si pleaca trantind usa.

 


Re: Metrou File de Poveste 1689

rosetti61 wrote here:
Transportul electric si in special metroul (750V) nu aveau nici treaba cu intreruperile din reteaua publica de curent (iluminat si casnic 220-380V) .


Confirm si eu, n-am vazut niciodata vreo blocare a transportului in comun datorata intreruperilor programate ale distributiei curentului electric in anii ‘80.

Programul metroului parca era pana la 23.30 cu ceva prelungiri pentru ultimele legaturi la Piata Unirii.


Intr-adevar, la Piata Unirii (cel putin pe
M2) la 23:30 asteptau cite o rama in fiecare sens pina ajungeau cele de pe M1/3 in cealata statie.


ITB avea de la 04.30 (teoretic, ca mai erau iesiri timpurii de pe la si 20) pana cel tarziu la 24.00.


Nu pot confirma despre alte linii, dar cel putin 331 avea - in iarna 1983/1984 - prima plecare de la Dtru Petrescu la 4:24 si ajungea la Coltea in jur de 4:40 - 4:45.
Foloseam destul de des acel prim tur si functiona in mod constant conform programului.

Cel putin liniile care deserveau platformele industriale - spre sfirsitul anilor ‘80 - ieseau in traseu foarte devreme, insa majoritatea dispareau (uneori complet) dupa ora 9:00 si mai reveneau in jurul orei 15:30.

Unele linii mai apareau - sporadic - si in mijlocul zilei (12:00 - 15:00) pentru a asigura transportul elevilor (exemple fiind 313 si 127).

 


Re: Metrou File de Poveste 1689

shoppy wrote here:
[…]
echipamentul urmarea frecventa si in caz ca scadea incepea sa deconecteze automat liniile dupa o prioritizare, intai cele rezidentiale, daca apoi cele industriale si doar in final cele administrative, metroul era la administrative deci era deconectat ultimul. De obicei se deconectau automat rezidentialele si apoi la industrie incepea negociatul.

Era si o gluma in domeniu, un membru de partid numit sef intr-o statie electrica(evident fara nici o pregatire), intra in camera de comanda si tipa:
- Cine a oprit curentul! ?! ?! ?! ?! ?
- Dasu... raspunde cineva pana la urma.
- Tovarasul Dasu la mine in birou fuga mars! ! ! ! ! ! ! !, si pleaca trantind usa.


Povestea e frumoasa (si probabil reala), dar intreruperile distributiei curentului electric pentru consumatorii rezidentiali erau - dupa ‘87 - planificate pentru reducerea consumului.

Fiecare cartier stia deja la ce ora se stinge lumina si - de cele mai multe ori - cam pentru cit timp. Deja exista o industrie paralela de “achizitionare” de acumulatori de camion, constructie de redresoare corespunzatoare si instalare de sisteme paralele de iluminat cu becuri 24V …

Ca sa continuam in spiritul bancurilor vremii, gluma era ca lumea se uita de la 6 la 10 seara la ”serialul Bezna” (varianta era Darlas… c-o sa vina lumina mai tiziu) …

 


Re: Metrou File de Poveste shoppy

Îți garantez că echipamentul există, l-am ținut în mână, în mai multe stații.
Că în unele deconectau manual după program, se poate, sau era defect și ca să fie siguri, depindea și de zone, în sectorul 1 era mai bine, întreruperile erau aleatorii.

 


Go to page:  1  ... 49 50 51 52 53 54 55
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2292 forum members have written 421603 posts in 5252 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use