Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: IK4

195 posts, 73421 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
  • EMDiesel63
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze IK4 EMDiesel63

COSTACHE MIHAIL wrote here:
Acest model de autobuze a aparut prin anul 1974, iar ultimul lot a fost adus in anul 1980. Au circulat in mare parte pe linii rapide, gen 131, 231, 331, 176, 313,182, 209 si alte linii care nu imi trec momentan prin minte. Dupa  o perioada de timp, invechindu-se,  unele  din ele au fost dotate cu butelii de gaz metan (rachete) si acestea au circulat pe linii marginase precum 148, 149, 304, 350, 161, 261, 361.Dupa revolutie au inceput usor sa dispara din peisaj. In anul 1993 au fost taiate toate autobuzele IK4, iar acoperisurile lor au folosit ca acoperis la o hala in Autobaza Nordului. Au mai fost oprite doar 5 bucati, care au circulat pe linii marginase, inca 5 sau 6 ani! Nu ca acum ca s-au taiat in masa toate UDM-urile si Ikarusurile 260! Daca mai opreau cateva , si sa mai circule cativa ani, ce bine ar fi fost! Cele 5 autobuze care au ramas netaiate IK4 de la Nordului au fost: 611 care a circulat Cursa Speciala, iar apoi pe linia 475, 263 care era un mare harb si circula ultima oara pe linia 261; 1625, avea o culoare rosu cu mai mult alb decat la celelalte, si atat sigla RATB cat si nr de parc erau scrise cu negru. Acest autobuz a circulat pe linia 233, mergea f incet, iar usa 3 era defecta si nu s-a mai folosit pana a fost casat. Al patrulea IK4 a fost 1626 vopsit rosu normal si nu mai avea trecuta sigla RATB pe el, ci numai nr de parc. Acest autobuz avea scaunele tapitate si era cursa speciala, si foarte rar mai circula si pe linia 233, si al 5-lea IK4 era 1628 vopsit in rosu si cu mai mult alb, gen 1625 si era si acesta un mare harb, iar acesta circula numai pe linia 304.

Au circulat până prin 1982 și pe 105 . Îmi plăcea  faptul că erau niște autobuze robuste și zgomotul făcut la oprirea în stații prin activarea frânei de motor . :love:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze IK4 ADK

Frâna de motor se asemăna mult din câte știu cu Ikarusul obișnuit, acel sunet îmi plăcea și mie (mai ales că erau autobuze care la manetă aveau un mic buton electric, deși nu mai știu exact unde era legat).

 


Re: Autobuze IK4 1689

Ultimele IK 4 au fost livrate in 1981 - sigur 1600, posibil si 1599, 1602, si seria 1611-1614.

 


Re: Autobuze IK4 1689

Zgomotul produs de frina de motor de la IK4 era mult mai evident decit cel de la Ikarus-urile venite dupa 1990. Probabil ca avea de-a face cu design-il diferit al tobei de esapament.
Actionarea frinei de motor era - original - “automata” - cel mai probabil un contact/releu la pedala de frina.
In ultimii ani, intr-adevar, aparusera tot felul de improvizatii (releu montat pe maneta frinei de mina sau - pur si simplu - actionarea butonului de oprire a motorului plasat in bord, linga coloana volanului).

 


Re: Autobuze IK4 Chev Celios

Sunetul era produs de o clapeta ce obtura esapamentul si producea o frana gen retarder, direct pe motor.

 


Re: Autobuze IK4 1689

Pe 105 au fost prezente (intermitent) pina prin ‘88.
Din ce tin minte, 105 n-a fost decit o perioada scurta de timp integral IK 4, ca de altfel majoritatea liniilor de la Militari.

Doar Serban Voda si Nordului au avut linii integral IK 4, ulterior Ferentari a pastrat o distribuire omogena pe 232/133.

 


Re: Autobuze IK4 rosetti61

In Militari au fost pe 126, 236, 274, 321 si 336.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze IK4 Utilizator anonim 2

Pe 178 sigur nu erau? Mergeam catre gara cu ele si urcam in statia de pe Uverturii colt cu Virtutii. Sa fi fost alta linie? Nu prea cred.

 


Re: Autobuze IK4 messe

Au fost si pe 178, 278, 180(cand circula pe la Crangasi), 306( varianta de traseu Apusului-Piata Scintetii), 136 si 221. Cand s-a infiintat 305 pe actualul traseu al lui 41 era full IK4.

@COSTACHE MIHAIL , din lotul din '74 au mai circulat autobuze IK4 si pe liniile (1)32, 32 barat(232), (1)38(au inlocuit vechile Skoda 706RTO), (1)42, apoi din lotul '81 pe 124, 133, 276, 282, R1 devenita 300.

 


Re: IK4 1689

IK 105 in schema de culoare STB :)
DA35AA6A-5652-4766-967D-A63DC2CCD9E7.jpeg (71.84 KB; downloaded 1099 times)
Bord IK 105
32B177FE-7DB3-48F1-860C-0A4B964BF547.jpeg (76.88 KB; downloaded 1099 times)
IK 105 in schema de culoare STB :)
DA35AA6A-5652-4766-967D-A63DC2CCD9E7.jpeg (71.84 KB; downloaded 1099 times)
Citeva poze cu IK 105 (inclusiv una cu bordul spartan de care pomeneam intr-un mesaj anterior):

Sursa autobusi.org (baietii vad ca si-au insusit si imaginea cu placuta VIN a lui 1604 :D )
E9772737-AD4C-4C34-BCCC-8FEFB58BE63C.jpeg (88.42 KB; downloaded 1101 times)
Interior cu scaune tapisate
8560327B-B298-429E-8156-DA4F2F9774FD.jpeg (83.33 KB; downloaded 1099 times)
Singura poza cu spatele original al IK 105 pe care o stiu
5422119E-ACC2-497D-9302-C3BA889B717C.jpeg (31.54 KB; downloaded 1099 times)
370E2E49-490D-4374-A8F3-F62CF69A84D1.jpeg (98.73 KB; downloaded 1099 times)

 


Re: IK4 1689

Daca la IK4-urile din cel de-al doilea lot (1978-1981) informatiile sint destul de clare referitor la alocarea acestora la diverse autobaze (Serban Voda, Nordului - integral IK 4 pina in ‘86, Militari partial), ramine deschisa intrebarea referitoare la alocarea primului lot.

Stim - din imagini disponibile inclusiv pe forum - ca o parte (?) au fost garate la Nordului, dar a mai existat vreo autobaza care a primit IK 4 in ‘73-‘74 ?

Mentionam mai demult ca in Anexa Dumitru Petrescu (situata pe locatia actualei autobaze Metalurgiei), parte din Autobaza Serban Voda, erau conservate - la inceputul/mijlocul anilor ‘80 - un numar semnificativ de IK 4 din primul lot scoase din serviciul activ, dar complete.

Am indoieli, insa, ca acestea au fost initial operate de Serban Voda…

Ridic aceeasi intrebare pe care am pus-o si in celelate topic-uri: are cineva informatii documentate despre alocarea IK4 din primul lot (in afara Autobazei Nordului) ?

 


Re: IK4 1689

Continui si aici seria de mesaje dedicate celor mai solicitante linii de transport deservite de diverse tipuri de vehicule in anii ‘80 si vreau sa refer acum la IK4.

Daca exista o linie emblematica pentru solicitarea la care au fost supuse aceste autobuze, cred ca 331 (31R) este cel mai bun exemplu.

In peroada sa de glorie, 331 lega sudul orasului de nord, intre Platforma Metalurgiei si Cartierul Damaroaia.

Linia era alocata autobazelor Serban Voda si Nordului (cred ca in mod egal) si o semicursa dura 74 de minute.

Mentionam intr-un mesaj anterior ca 331 functiona ca o linie rapida (nu oprea decit in statiile principale de pe traseu), dar - cu toate acestea - era suprasolicitata intreaga zi (cel putin intre Berceni si Televiziune).

Pina la restructurarea sa in 1986 a reprezentat principala linie de transport din sud spre centrul orasului. Avea o frecventa de succedare extraordinara (la orele de virf sub 5 minute la mijlocul anilor ‘80) si cu toate acestea - dat fiind faptul ca IK 4 erau autobuze din clasa de 12 metri - nu facea fata…

Sint convins ca aceste conditii extreme de functionare (IK 4 fusese proiectat pentru 21/(+1/2 - sofer/ incasator) locuri jos si 79 de pasageri in picioare - deci 100 in total, in conditiile in care operau in practica mod obisnuit cu peste 150 de calatori…) au contribuit la degradarea prematura a structurii de rezistenta a caroseriei (fara a mentiona si adaugarea buteliilor de gaz pe acoperis in a doua jumatate a anilor ‘80…).

IK 4 - din punctul de vedere al confortului - a fost cu mult deasupra autobuzelor ce i-au urmat (in majoritate DAC 112) pina la sosirea lotului de Ikarus in 199*.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: IK4 ADK

Acum o săptămână...
Autor: Ilie Goruneanu
438711373_7915978001767991_4488084109828768132_n.jpg (771.54 KB; downloaded 260 times)

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422376 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use