MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou

24 posts, 1447 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Identitatea vizuală a trenurilor de metrou shoppy

WT_fan06 wrote here:
2. Sunt personalizate dpdv cromatic pentru M5, așa cum BM3 au fost personalizate pentru M2. Au o identitate vizuală. Asta a lipsit din păcate la BM2.

Este o prostie sa fie vagonul personalizat pentru o anumita linie, Bombardierele pentru ce linie trebuiau personalizate? Si daca le faceau o treime albstre, una rosie si una galbena ce faceai cu rezervele, triplai numaul rezervelor ca sa fii sigur ca ai culoarea corecta sa nu bagi galben pe rosu?
Au incercat si la Londra sa personalizeze autobuzele cu traseul liniei desenat mare pe laterala si tot au ajuns sa circule pa alte linii

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) AndreyCFR

Avem personalizare a ramelor pe liniile din Tokyo, Shanghai, Riyadh, Istanbul și alte câteva orașe și se descurcă perfect.
Într-adevăr, nu putem să comparăm Metrorex cu nici unul din operatorii din orașele menționate. Este un nice to have, nu un must to have dar este un exemplu că se poate dacă se dorește și reprezinta identitatea vizuala a fiecărei magistrale. S-a putut pe M2 și pe M5, nu vad de ce nu s-ar putea și pe celelalte magistrale. Călătorii pot identifica de asemenea și mai ușor metroul pe care trebuie să îl ia.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) orex

De acord, asta in cazul in care magistralele se intersecteaza la acelasi peron! :D

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) shoppy

Așa reușită cum este CAF pe M2, mai bine lipsă.
Și unii au incompatibilitate între magistrale deci nu pierd nimic prin personalizare.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) AndreyCFR

Reușită sau nu, asta avem și cu asta ne plimbăm. Măcar mai avem o pată de culoare în orașul ăsta plin de gri și pesimism. Oricum, poți personaliza foarte puțin (la exterior) la ramele noastre; cel mult botul pentru că restul e inox.
Lăsând la o parte schemele de culoare, care contează prea puțin, în momentul de față este mai important să vedem cum decurg probele statice și dinamice ale noilor rame Alstom și să le vedem puse în circulație.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) orex

Daca nici Urbalis CBTC nu se va intelege cu trenul Alstom Metropolis am sfeclit-o! :rofl:

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) GPS

La BM2/21 aveam mânerele din interior diferite. Florile de pe M2 aveau albastru, iar capitalele de pe M1 galbene.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) shoppy

Circulam pe M2 ca am scos trenurile de pe M3...
Si n-am spus sa nu-i puna culoare, sa ii puna cu nemiluita mai multe culori, dar nu personalizat cu magistrala.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) WT_fan06

shoppy wrote here:
Este o prostie sa fie vagonul personalizat pentru o anumita linie, Bombardierele pentru ce linie trebuiau personalizate? Si daca le faceau o treime albstre, una rosie si una galbena ce faceai cu rezervele, triplai numaul rezervelor ca sa fii sigur ca ai culoarea corecta sa nu bagi galben pe rosu?
Au incercat si la Londra sa personalizeze autobuzele cu traseul liniei desenat mare pe laterala si tot au ajuns sa circule pa alte linii

Total de acord în cazul autobuzelor, unde azi circulă pe o linie și mâine pe alta.

La metrou situația este radical diferită, iar inclusiv exemplul tău, Londra, ilustrează perfect acest lucru. Fiecare magistrală are trenurile ei personalizate pentru magistrala pe care circulă (mochete speciale, hărți speciale, bare de culoarea magistralei). La exterior nu diferă, în schimb fiecare interior este personalizat. Și foarte bine că este așa - aduce un plus de personalitate magistralelor.

În ceea ce privește operabilitatea, CAF rămân pe M2 iar Alstom pe M5. Și dacă nu se va întâmpla așa peste 10 ani, nu e nicio tragedie că vor circula trenuri cu portocaliu pe M2 și invers. Sunt situații temporare.

Dacă era o prostie cum zici tu, țările mult mai avansate ca România ar fi desființat de mult această practică. Realitatea însă demonstrează altceva.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) shoppy

De ce e gresit la autobuz si corect la metrou?, ca asa s-a impuscat in picior si marea Londra?
Majoritatea calatorilor nu sunt pasionati si statia de metrou este un mediu mult mai controlat si usor de semnalizat decat strada, nu e ca te ratacesti in statia de metrou si te informezi doar dupa culoarea trenului, deci logic la autobuz conteaza mai mult decat la metrou; mai ales ca la metrou ai capete multiple pentru aceeasi directie geografica a unei linii deci degeaba te ghidezi doar dupa culoare si directie geografica la metrou.
Dezavantajul este ca ai nevoie de mai multe rezerve daca un tren nu poate circula decat pe o magistrala, iar la Londra oricum sunt vreo 3 dimensiuni de gabarit si sisteme de conducere cu sau fara mecanic, deci oricum iti trebuiesc vreo 3 modele diferite de trenuri si dezavantajele personalizarii se dimuneaza, la Paris lafel mai multe sisteme, dar noi mergem catre un sistem unitar, ar trebui sa folosim toate avantajele si nu sa creem obstacole artificiale doar ca sa sa isi faca politicienii mai usor campanie electorala si ca le place ghiveci de scheme unor pasionati.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) Luca M.

Este doar un metrou vopsit cu putin portocaliu… care o sa circule pe linia portocalie…

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) WT_fan06

@shoppy, personalizatul ramelor de metrou are 0% legătură cu informarea călătorilor și 100% legătură cu branding-ul / marketing-ul. La metrouri are sens acest lucru întrucât fiecare magistrală are identitate proprie, flotă proprie, depou propriu de regulă. Așa este pe majoritatea rețelelor. Impactul vizual are rolul său foarte important în conferirea unei identități pentru transportul public. Studiu de caz: roundel.

La autobuze evident că branding-ul nu are mereu sens (cu toate că se practică pe scară largă și acolo!) pentru că ai un parc de xxx vehicule ce deservesc xx linii și autobuzele brand-uite pentru o linie au mult mai multe șanse de a circula pe altă linie decât Alstomurile au șanse să circule pe altă magistrală.

Chiar nu e cazul să facem teoria chibritului de pomană pentru niște lucruri pe care le știi și tu deja...

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) Isaac

Mie mi se pare foarte relevant să fie fiecare metrou colorat după magistrala pe care circulă. Nu văd de ce incomodează pe cineva. Aveți unii dintre voi o fixație neîntemeiată cu uniformitatea asta.

Dacă pe viitor două metrouri de pe două magistrale diferite fac stație la același peron de corespondență?
Pentru mine, calatorul, e mult mai simplu să fac distincția între metrouri. Până ajung să identific panoul de informare cu ce metrou e în stație îmi închide ușile în nas. Poate sunt în grabă și îl văd din depărtare în stație. Să știu măcar să nu mă grăbesc dacă văd albastru în loc de oranj.

Momentan cele de pe M5 nu au peron comun cu celelalte magistrale dar poate într-un viitor vor avea.

Sincer pe M3/M1 mă deranjează destul de mult ca nu e o distincție între Bombardier Movia alocate fiecărei magistrale, având în vedere ca au la comun o bună parte din traseu.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) soldy

Cam mult off topic pe tema culorilor.
Eu zic ca mai important e sa nu fie pobleme cu ele ( vezi ce se intampla cu trenul aflat in teste).

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422350 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use