Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Stații, case de bilete, microdispecerate

2220 posts, 627201 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 159
 
 

📖 Pagination options
Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Chev Celios

Are o luna de zile de cand a fost pusa????
Gara Basarab, tabla statie, 21-05-11,17.18 (Large).jpg (58.58 KB; downloaded 6318 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Utilizator anonim

Joi era... :roll:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Dr2005

Lipseşte şi cea de la Tricodava (cu stâlp cu tot). Probabil a reînceput goana după fier vechi şi cum grătarele de la blocuri şi mânerele de lift metalice s-au cam terminat, s-a trecut la staţii RATB.

Bine... nu că RATB le-ar monta bine (unele nu sunt nici măcar prinse în şuruburi).

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Utilizator anonim

Sau poate le-au dat jos si urmeaza sa puna LCDuri in locurile alea  :mrgreen:  :ugeek:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Dr2005

Măcar la LCD mai vedem un pornache până vine autobuzul, care autobuz oricum are nişte intervale obscene de succedare :)

 


Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Aron

imi pare rau daca nu e topicul potrivit pentru ce urmeaza sa spun.
Dupa Parerea mea, in statiile de pe Bd. Tmisoara(nu toate), sunt probabil cele mai bune harti cu trasportul in comun fiind aratate si toate statiile de pe traseu si chiar ar ajuta turistii. Ar fi bine daca s-ar amplasa din astea mai peste tot incepand cu locurile importante sau cu mai multi turisti.
DSCN0835.jpg (418.05 KB; downloaded 6523 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Dr2005

Sunt bune, dar neactualizate din 2004 :))

 


Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Aron

Dr2005 wrote:
Sunt bune, dar neactualizate din 2004 :))


Am observat, dar e chiar asa greu sa o scoti si sa pui alta care corespunde cu, hai sa zicem anu respectiv, macar daca e sa-l schimbe odata pe an(daca e nevoie).

 


Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Dominatrix

Nu e greu, dar de ce atata agitatie pentru un serviciu care - in conceptia romanesca - e destinat doar "amarastenilor"?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Dr2005

http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 27385.html

Transporturi. O călătorie cu mijloacele de transport în comun din Bucureşti este mai scumpă decât un bilet la muzeu
Culisele dispariţiei biletelor de hârtie de la RATB

6 Iunie 2011 de SERBAN BUSCU

Bucureştiul este singura capitală europeană unde nu mai există bilete de hârtie pentru transportul în comun. Introducerea plăţilor electronice pe autobuze aduce unei firme private zeci de milioane de euro.
Aproximativ 1,5 euro. Atât l-ar costa pe un turist o călătorie cu mijloacele de transport în comun din Bucureşti, fapt care plasează capitala României în topul celor mai scumpe oraşe din Europa din acest punct de vedere. RATB a decis recent să elimine biletele de hârtie pentru a încuraja plata cu mijloace electronice.
Astfel că, cea mai ieftină metodă pentru a circula "legal" cu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul a rămas achiziţionarea unei cartele magnetice al cărei preţ, incluzând cei 1,3 lei care reprezintă călătoria în sine, ajunge la aproximativ 6 lei. Marele câştigător al acestei afaceri este UTI, compania care a instalat cititoarele electronice ale RATB, care emite în parteneriat cu regia aşa numitele "carduri verzi" şi care, în plus, ia bani şi de la două bănci mari  pentru a le pune la dispoziţie softul de acceptare a plăţilor prin card bancar.
Mai mult, orice bancă va dori de acum încolo să lanseze un card cu ajutorul căruia să poată fi achitate călătoriile cu mijloacele de transport în comun va fi obligată să lucreze în parteneriat cu aceaşi firmă UTI, aparţinând omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu. Situaţia este aproape identică şi în cazul călătoriilor cu metroul.

Potenţial de milioane pe termen lung
Potrivit Regiei Autonome de Transport Bucureşti(RATB), cititoarele de carduri de pe mijloacele de transport în comun din Bucureşti au fost instalate de către o asociaţie de firme condusă de SC UTI International. Încasările companiei din această afacere se ridică la câteva milioane de euro doar că lucrurile nu se opresc aici.
Aceeaşi companie a dezvoltat şi softul de acceptare pe care l-a vândut RATB. Mai mult, UTI are de câştigat pe termen lung nu numai de la stat ci şi de la bănci. Recent, BCR şi BRD au lansat câte un card care include aşa numitul "portofel electronic", instrument ce permite plata călătoriilor pe mijloacele de transport în comun din Bucureşti. Ideea, lăudabilă în sine, aduce un profit sigur aceleaşi companii UTI.
Astfel, pentru a putea adapta cardul la cititoarele RATB, BCR a achiziţionat interfaţa de la compania mai sus citată, după cum ne informează atât BCR cât şi RATB. Mai mult decât atât, deşi a evitat să dea un răspuns concret în acest sens, UTI va lucra cu orice bancă va dori să lanseze în Bucureşti un astfel de card deşi, în mod normal, infrastructura odată instalată poate citi cardurile emise de orice bancă.
"Pentru instituţiile bancare ce doresc să exploateze cardul dual, acestea trebuie să achiziţioneze un modul de soft de interconectare de la  SC UTI International, urmând să încheie un contract comercial cu RATB", ne-au spus reprezentanţii regiei.
Potrivit unor surse apropiate situaţiei, costurile interfeţei se ridică la aproximativ un milion de euro.
Şi mai interesant este faptul că UTI nu a făcut altceva decât să preia un soft(Mifare) existent deja de ani buni pe piaţa internaţională şi să îl adapteze la condiţiile specifice RATB. Pentru acest lucru a încasat deja milioane de euro de la Regie şi s-a ales şi cu o afacere pe termen lung. Menţionăm că UTI este una dintre companiile abonate la contractele cu statul dezvoltând soluţii de soft dar şi lucrări de infrastructură pentru Metrorex şi RATB a căror valoare totală se ridică la sute de milioane de euro.

Cardul BRD nu este activ
Două bănci au lansat în România carduri duale contactless care pot fi utilizate atât ca intrument de plată îm magazine, restaurante şi altele cât şi pentru achitarea călătoriilor cu mijloacele RATB. Cu toate acestea cardul BRD nu poate fi utilizat, cel puţin deocamdată, după cum ne informează angajaţii unei sucursale a băncii. Cardul BCR este activ şi poate fi utilizat. La insistenţele RL, şeful departamentului de comunicare al BRD, Traian Traicu, a spus doar că „nu comentează".

 


Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Aron

Dr2005 wrote:
http://www.romanialibera.ro/actualitate/ ... 385.html

Transporturi. O călătorie cu mijloacele de transport în comun din Bucureşti este mai scumpă decât un bilet la muzeu
Culisele dispariţiei biletelor de hârtie de la RATB

6 Iunie 2011 de SERBAN BUSCU

Bucureştiul este singura capitală europeană unde nu mai există bilete de hârtie pentru transportul în comun. Introducerea plăţilor electronice pe autobuze aduce unei firme private zeci de milioane de euro.
Aproximativ 1,5 euro. Atât l-ar costa pe un turist o călătorie cu mijloacele de transport în comun din Bucureşti, fapt care plasează capitala României în topul celor mai scumpe oraşe din Europa din acest punct de vedere. RATB a decis recent să elimine biletele de hârtie pentru a încuraja plata cu mijloace electronice.
Astfel că, cea mai ieftină metodă pentru a circula "legal" cu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul a rămas achiziţionarea unei cartele magnetice al cărei preţ, incluzând cei 1,3 lei care reprezintă călătoria în sine, ajunge la aproximativ 6 lei. Marele câştigător al acestei afaceri este UTI, compania care a instalat cititoarele electronice ale RATB, care emite în parteneriat cu regia aşa numitele "carduri verzi" şi care, în plus, ia bani şi de la două bănci mari  pentru a le pune la dispoziţie softul de acceptare a plăţilor prin card bancar.
Mai mult, orice bancă va dori de acum încolo să lanseze un card cu ajutorul căruia să poată fi achitate călătoriile cu mijloacele de transport în comun va fi obligată să lucreze în parteneriat cu aceaşi firmă UTI, aparţinând omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu. Situaţia este aproape identică şi în cazul călătoriilor cu metroul.

Potenţial de milioane pe termen lung
Potrivit Regiei Autonome de Transport Bucureşti(RATB), cititoarele de carduri de pe mijloacele de transport în comun din Bucureşti au fost instalate de către o asociaţie de firme condusă de SC UTI International. Încasările companiei din această afacere se ridică la câteva milioane de euro doar că lucrurile nu se opresc aici.
Aceeaşi companie a dezvoltat şi softul de acceptare pe care l-a vândut RATB. Mai mult, UTI are de câştigat pe termen lung nu numai de la stat ci şi de la bănci. Recent, BCR şi BRD au lansat câte un card care include aşa numitul "portofel electronic", instrument ce permite plata călătoriilor pe mijloacele de transport în comun din Bucureşti. Ideea, lăudabilă în sine, aduce un profit sigur aceleaşi companii UTI.
Astfel, pentru a putea adapta cardul la cititoarele RATB, BCR a achiziţionat interfaţa de la compania mai sus citată, după cum ne informează atât BCR cât şi RATB. Mai mult decât atât, deşi a evitat să dea un răspuns concret în acest sens, UTI va lucra cu orice bancă va dori să lanseze în Bucureşti un astfel de card deşi, în mod normal, infrastructura odată instalată poate citi cardurile emise de orice bancă.
"Pentru instituţiile bancare ce doresc să exploateze cardul dual, acestea trebuie să achiziţioneze un modul de soft de interconectare de la  SC UTI International, urmând să încheie un contract comercial cu RATB", ne-au spus reprezentanţii regiei.
Potrivit unor surse apropiate situaţiei, costurile interfeţei se ridică la aproximativ un milion de euro.
Şi mai interesant este faptul că UTI nu a făcut altceva decât să preia un soft(Mifare) existent deja de ani buni pe piaţa internaţională şi să îl adapteze la condiţiile specifice RATB. Pentru acest lucru a încasat deja milioane de euro de la Regie şi s-a ales şi cu o afacere pe termen lung. Menţionăm că UTI este una dintre companiile abonate la contractele cu statul dezvoltând soluţii de soft dar şi lucrări de infrastructură pentru Metrorex şi RATB a căror valoare totală se ridică la sute de milioane de euro.

Cardul BRD nu este activ
Două bănci au lansat în România carduri duale contactless care pot fi utilizate atât ca intrument de plată îm magazine, restaurante şi altele cât şi pentru achitarea călătoriilor cu mijloacele RATB. Cu toate acestea cardul BRD nu poate fi utilizat, cel puţin deocamdată, după cum ne informează angajaţii unei sucursale a băncii. Cardul BCR este activ şi poate fi utilizat. La insistenţele RL, şeful departamentului de comunicare al BRD, Traian Traicu, a spus doar că „nu comentează".


si la RATB ce ramane, cartela??
din cate am citit totul se duce la UTI, poi si la RATB nimic, sau doar costul biletului(1,3 lei) pe persoana?? ca nu inteleg
acum nu ca sunt rau si creau ca Uti sa intre in faliment sau ceva de genu, bravo lor, dar naspa ca Ratb a trebuit sa lucreze cu  firma respectiva pentru aceste cititoare, daca le fabricau in proria uzina, aveau pana acum bani pentru inca 15 bucur lf, zic si eu asa.... :D

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Statii, case de bilete, microdispecerate Dr2005

SAT-ul este doar închiriat de la UTI, RATB plăteşte câteva milioane de lei noi pe an drept chirie.

 


Re: Statii, case de bilete, microdispecerate alchimistul

Aceleasi povesti spuse de 100 de ori de jurnalisti tendentiosi. Nu te obliga nimeni sa iti cumperi card multiplu - fiecare primeste ceea ce merita, adica pretul propriei ignorante si al lenei de a se informa corect. Ne-am obisnuit sa injuram si sa ne plangem ca suntem furati, ca s-a scumpit calatoria, cand in cazul de fata chiar nu s-a scumpit nimic (inca). In legatura cu restul articolului nu ma pronunt.

O alta poveste repetata obsesiv pe forum este aceea ca politica RATB este de fragmentare a liniilor pentru a obliga calatorul sa valideze de mai multe ori. Oare cat de reprezentativ este acest esantion al calatorilor care realizeaza intr-o zi 2-3-4 transbordari si tot atatea la intors si NU au abonament lunar sau macar de 1 zi ? Nu imi imaginez ca o persoana care merge la serviciu 5 zile din 7 cu transportul in comun prefera sa foloseasca zilnic bilete, fie ele de hartie sau electronice, in detrimentul abonamentului lunar sau pe 15 zile. Un calcul elementar ne spune ca respectivul calator, chiar si in conditiile in care ar folosi pana la serviciu un singur mijloc de transport dus-intors (cazul ideal), ar cheltui oricum, pentru 20-22 de zile lucratoare, o suma mai mare decat contravaloarea abonamentului lunar. Deci politica de fragmentare a liniilor nu are ca si scop principal cresterea incasarilor - aceasta din urma poate fi o consecinta, insa nu una demna de luat in seama.

 


Re: Statii, case de bilete, microdispecerate fider

Problema cu fragmentarea retelei de transport public are foarte mult sens pentru ca obliga ca formele mai ieftine de calatorie sa nu poata fi aplicate. Daca in trecut mai existau linii de mediu parcurs si intervalele de succedare erau mai predictibile, intr-o oarecare masura, se putea strabate orasul fara prea mari probleme. Avand trasee care nu mai sunt atragatoare, harti cu transportul public neactualizate si cu o gramada de schimbari fara nici o logica in ultimii ani avem o minunata retea pe care rar iti poti acoperi satisfacator o calatorie doar cu doua mijloace de transport in comun. Sa mai aduc aminte ca acei calatori ocazionali in Bucuresti aveau odata abonamente de o zi, doua saptamani, lunar pe o linie sau doua luni? Acum cam la ce apeleaza acesti calatori care nu mai au formele mai economice de calatorie zilnica: abonament lunar integral, portofel electronic sau mers pe propria raspundere fara a achita calatoria. Nu este de loc in regula.

Vorbim de cine are nevoie de 3-4 transbordari pe zi, dus-intors... hmm Sa spunem ca ai "norocul" sa lucrezi in zona Baneasa si stai in cartierul Militari, Drumul Taberei, Ghencea, Rahova, Ferentari sau Giurgiului. Ia sa vedem de cate ori schimbam mijlocul de transport! mda, e usor sa ne dam docti cand nu intelegem de fapt realitatea din teren si traseele stupide care nu permit reducerea complexitatii rutei sau costul ei.

In plus ce mai spunem stimate domn alch3mist de faptul ca diferenta dintre abonamentul lunar si cel lunar+preorasenesti este enorma pentru cat de putine trasee au mai ramas de fapt pe rute periurbane? tot asa sa nu uitam nici de alte metode de "extragere" a profitului: controlul selectiv in mijloacele de transport ca sa nu deranjam diversi "conationali" mai tupeisti, validatoare "uitate" cateva minute pe pozitia control desi controlorii au coborat deja din vehicul si alte "mici" nimicuri. Repet, mai corect este sa nu mai incercam sa spunem despre aspecte pe care nu le intelegem, mai ales daca varsta sau nivelul de cunostinte nu ne permite.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 159
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421900 posts in 5256 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use