Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie

71 posts, 39093 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie Dominatrix

bercenicity wrote:
La pct.6 - ca alternative la desfiintare ar fi limitarea lui 46 la Piata Iancului (pentru cei care iau metroul) sau la Obor (pentru pietari care sunt destul de multi, mai ales in weekend, cu intoarcere via Colentina - Ziduri Mosi - Ferdinand)
Faceti cum credeti ca e mai bine, eu am incercat sa va dau "o baza de pornire", modificati-o cum credeti.

bercenicity wrote:
La pct.8 - mentionarea faptului ca 11 ajunge sa aiba mari goluri din cauza blocajelor de pe Oltenitei si Vasile Milea si nu te poti baza pe el (in Giulesti)
Foarte adevarat, merita adaugat.

bercenicity wrote:
Unde-i pct.9?  :D
Scuze, punctul 10 trebuia sa fie punctul 9.

bercenicity wrote:
Dar ar trebui o audienta si la Directorul Exploatare, ca ma gandesc ca fata de la "Relatii Clienti" o sa dea cu tifla intre doua partide de solitare.
Celor de la Felatii cu Clientii stim deja ce le poate pielea, deci nu e cazul sa insistam. O solutie ar fi mers cu Jalba in bat la Gh. Aron (directorul de Exploatare din RATB) si Ion Dedu (Directia de Transport si Infrastructura din PMB).

Haideti, dragi colegi, miscati-va si voi mai "vioi", eventual imbunatatiti argumentele pentru linia 27 cu ideile de pe site'ul lui Dr2005 si puneti mana la treaba!

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie linia 69

Revenind la discutia cu liniile din zona Basarab si propunerea desfiintarii liniei 46 eu zic ca totusi sa o unim cu 45 si sa o lasam sa "traiasca" pe traseul Granitul - Mezes. Sau in caz ca nu se realizeaza unirea 24+47 (Damaroaia - CET VEST) mai vad si varianta 24+46 Granitul - Cart. Damaroaia.
Deasemenea as scoate si linia 42.
In rest subscriu la propunerea de petitie facuta de Dominatrix.      

In alta ordine de idei nici linia 55 dupa ce trece de intersectia Iancului - Mihai Bravu nu are calatori. De aici si pana la Sf Vineri poate fi comparata cu 27 in portiunea 11 Iunie - P-ta Unirii sau 47 in Ghencea. La numai 2 statii distanta mergand pe Bd. Pache Protopopescu apare 14 care ajunge tot la Sf. Vineri. Fluxul de calatori din P-ta Iancului este spre Rosetti fiind solicitat 311 nicidecum 55. Dar sigur ca in conditiile desfiintarii liniei 46 este util, iar in cazul mentinerii acesteia mai degraba l-as scoate pe 55.

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie DocOctavius

Rog să corectați dacă nu am dreptate însă 34 nu era gândit de la început să fie dublat pe o parte de 46 și pe restul de 1. Eu parcă așa îmi aduc aminte. În fine mai era și 17 care dubla parte din traseul lui 1.
Chiar dacă veneau o data/ de două ori pe oră se intercalau pe bulevard între 34 și preluau din fluxul de călători. Acum presupun că sunt mi multe ture pe 34 pentru a păstra același interval între tramvaie pe bulevard.€

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie Dominatrix

linia 69 wrote:
Revenind la discutia cu liniile din zona Basarab si propunerea desfiintarii liniei 46 eu zic ca totusi sa o unim cu 45 si sa o lasam sa "traiasca" pe traseul Granitul - Mezes.
Atunci trebuie gasita alta linie care sa intoarca la Gara de Nord prin bucla Cuza-Duca - Grivitei. in propunerea mea, linia 45 era singura care folosea acea bucla.  
linia 69 wrote:
Sau in caz ca nu se realizeaza unirea 24+47 (Damaroaia - CET VEST) mai vad si varianta 24+46 Granitul - Cart. Damaroaia.
In acest caz ar trebui suplimentat destul de mult parcul de vagoane, fiindca liniile 24 si 46 au in prezent frecvente INEGALE. Deci pentru pastrarea intervalului de succedare pe tronsonul mai solicitat (deservit in prezent de 46), e nevoie de o sporire semnificativa a parcului circulant, care de unde sa vina? Avantajul variantei 24+47 e ca ambele trasee au frecvente asemanatoare si traseul se paote realiza fara suplimentare de parc. In plus mi se pare si un traseu mai logic ("diagonal") nu in forma de U ca varianta 24+46.
linia 69 wrote:
Deasemenea as scoate si linia 42.
Nu se va scoate prea curand din motive cunoscute, decat daca intra depoul Bucurestii Noi in modernizare. In conditiile de fata, traseul spre Mezes mi se pare singurul cat de cat logic.
DocOctavius wrote:
Acum presupun că sunt mi multe ture pe 34 pentru a păstra același interval între tramvaie pe bulevard.
De fapt, sunt mai putine, mult mai putine. De exemplu in anii '90, pe 34 circulau peste 35 de ture la ora de varf, in plus de liniile 1, 17 si 46.

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie linia 69

Daca se accepta varianta 45+46 si nu se accepta 24+47 atunci linia care ar merge la Gara de Nord prin Str. Al. I. Cuza ar fi 24. Ca o paranteza, a nu se intelege ca nu sustin varianta 24+47, ar fi ideala  8-) Variantele mele erau doar ca in caz  ca .... Macar de s-ar realiza cel putin una, mi-e greu sa cred ca se va tine cont de ele cunoscand cu cine avem de-aface (RATB-ul) :(

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie Dominatrix

Daca la RATB se dorea o linie 45+46 se putea face demult, si asa se mai descongestiona si capatul de la Banu Manta. Faptul ca nu s-a facut pana acum ma face sa cred ca nici macar nu s-a pus aceasta problema in mod serios si se merge pe ideea de trasee "traditionale" (ce termen aberant!) pentru aceste 2 linii.

Revenind la petitie, cine se ofera sa intocmeasca varianta finala si pe cand o strangere de semnaturi?

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie rosetti61

Ce trasee traditionale? Cele care circula acum sunt amputari, traseele traditionale ar fi fost 20 Bucurestii Noi - Oltenitei si 24 Damaroaia - Republica. Linia 45 a fost de la inceput locala, iar 46 a pornit mereu din zona garii (Berthelot/Gara de Hord). RATB ar putea face niste combinatii interesante daca ar vrea 20+34, 45+46, etc.
Interesant cu 24 de la un traseu Gara de Nord - Gara Obor prin anii 50 a reusit sa devina o linie locala Gara de Nord - Damaroaia (fostul 6 barat pana la inceputul anilor 60), dupa ce se incadrase lejer printre cele mai lungi linii de tramvai in anii 70-80.
In conditiile actuale, pentru ca tot baga bani in reconditionarea ei, bucla de pe Cuza va fi folosita de 24 si de 45, pentru ca 20 se va duce la Parvan, iar de 42 nu se stie pe unde va intoarce. Daca ar fi desfiintat linia de pe Duca (n-o sa renunte asa de usor pentru ca este o linie "traditionala") mutarea liniilor 24, 42 si 45 la Basarab ar fi avut cerere in randul calatorilor?

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie bercenicity

Am pus documentul la https://docs.google.com/document/d/1zGv ... ey=CNCOynA

Oricine poate modifica, dar daca vreti sa stergeti, sa nu dati "delete", taiati textul (selectati textul de "sters, apoi din meniu Format -> Strikethrough)  ;)

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie bercenicity

Poate cineva care are cunostinta de ce parc ar fi disponibil sa calculeze cam cate ture ar fi disponibile pentru fiecare linie, durata semicursei -> sa avem frecventa fiecarei linii pentru a realiza o harta cu frecventele liniilor propuse?  Asta ar fi de bagat in document (poate Domix, Gabi23?)

A picture is worth a thousand words


Am pus si un cap de tabel pentru semnaturi...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie Dr2005

Nu ştiu dacă şi cum se poate modifica documentul ăla...
Cred totuşi că 46 ar trebui, cel puţin deocamdată, lăsat în circulaţie până la Banu Mata. În caz contrar, 34 nu prea ar face faţă între Perla şi Obor, mai ales că 5 va reveni şi el pe traseu de bază prin Str. Tunari (chiar... putem pune asta la punctul 9 care lipsea), iar 330 şi 335 oricum sunt pline cu călători din afara tronsonului comun cu 34. Nu mai zic că 330 şi 335 nu opresc la Obor şi la Stadionul Dinamo, ,,huburi" importante în zonă, din care - cel puţin de la Dinamo - se vor adăuga şi călătorii lui 5 care nu vor mai putea ajunge direct la Obor.

Pentru 27 am făcut o estimare a timpilor de mers, ar ieşi ceva gen:

Nr. crt.     Denumire staţie     Artera     Dist. faţă de staţia precedentă     Legături     Timp estimat de parcurs (incl. oprire în staţii) (oră norm. / vârf)
1.     Complex RATB Titan     Bd. Th. Pallady     -     19, 40, 246     -
2.     Chimopar     Bd. Th. Pallady     290 m     19, 40     1 / 1
3.     Policolor     Bd. Th. Pallady     540 m     19, 40, M3     2 / 2
4.     Stirom     Bd. Th. Pallady     260 m     19, 40     1 / 1
5.     IOR 2     Bd. Th. Pallady     460 m     19, 40     1,5 / 1,5
6.     Ozana     Bd. Th. Pallady     480 m     19, 40     2 / 3
7.     Bd. 1 Decembrie 1918     Bd. Th. Pallady     320 m     19, 40, M3     1,5 / 2
8.     Dumbrava Nouă     Bd. Th. Pallady     480 m     -     2 / 2
9.     Piaţa Titan     Bd. Camil Ressu     410 m     102, M1, M3     3 / 4
10.     Ilioara     Bd. Camil Ressu     430 m     102     1,5 / 1,5
11.     Fizicienilor     Bd. Camil Ressu     310 m     102     2 / 2
12.     Voluntarilor     Bd. Camil Ressu     360 m     -     2 / 2
13.     Liviu Rebreanu     Bd. Camil Ressu     380 m     19, 23     3 / 3,5
14.     Dristorului     Bd. Camil Ressu     440 m     19, 23, M1, M3     2,5 / 3,5
15.     Şos. Mihai Bravu     Bd. Camil Ressu     250 m     19, 23, 34, 135, 181, 634     2 / 3
16.     Depoul Dudeşti     Cal. Dudeşti     450 m     23, 34     2 / 2
17.     Policlinica Vitan     Cal. Dudeşti     450 m     23, 34     2 / 2
18.     Poşta Vitan     Bd. Octavian Goga     430 m     19, 23, 34, 123, 124     3 / 3
19.     Nerva Traian     Bd. Octavian Goga     220 m     19, 23, 133     1,5 / 1,5
20.     Pasajul Mărăşeşti     Bd. Mărăşeşti     860 m     23, 312     3 / 4
21.     Bd. Dimitrie Cantemir     Bd. Mărăşeşti     380 m     23, 312, 313, 381     3 / 3
22.     Parcul Carol I     Bd. Mărăşeşti     720 m     23     3 / 3
23.     Autogara Filaret     Str. Dr. C-tin. Istrate     710 m     7, 232     3 / 3
24.     Şos. Viilor     Str. Dr. C-tin. Istrate     380 m     7, 11, 25, 173, 232     2 / 2
25.     Spătarul Preda     Şos. Progresului     690 m     11, 25     3 / 3,5
26.     Cal. Rahovei     Şos. Progresului     740 m     8, 11, 25, 32, 173     3 / 3
27.     Inox     Şos. Progresului     290 m     8, 11, 25     1,5 / 1,5
28.     Cal. 13 Septembrie     Şos. Progresului     580 m     8, 11, 25, 47, 122, 226, 385     2 / 2
29.     Mihail Sebastian     Cal. 13 Septembrie     490 m     47, 122, 173, 226, 385     2 / 3
30.     Petre Ispirescu     Cal. 13 Septembrie     490 m     47, 96, 122, 139, 173, 226, 302, 385, 427, 453, 635     3 / 3
31.     Cimitirul Ghencea     Bd. Ghencea     590 m     47, 122, 173, 385, 635     2 / 2
32.     Ghencea     Terminal Ghencea     560 m     41, 47, 122, 126, 173, 185, 221, 385, 427, 453, 635     2 / 2,5

Total: 32 de staţii pe sens, interstaţia medie 451,25 m.
Timp total de parcurs: 66 - 76 minute
Lungime traseu complet (inclusiv buclele de întoarcere): 29,22 km cale simplă. Viteza comercială (nu s-a ţinut cont de staţionările la cap de linie):  13,12 km/h / 11,40 km/h.

Interval mediu de succedare propus [min] / Nr. vehicule propus pentru cele 5 intervale orare
               
Zi lucătoare     8 / 19 ture     9 / 16 ture     11 / 14 ture     9 / 17 ture     15 / 10 ture
Zi nelucrătoare     15 / 10 ture     10 / 15 ture     10 / 15 ture     10 / 15 ture     22 / 7 ture

Ture necesare: maxim 19. În prezent, sunt asigurate maxim 12 de la Titan, deci s-ar putea uşor adăuga 7 de la Alexandria sau tot Titan (ideal ar fi de la Alexandria). La ora actuală, Depoul Alexandria are un parc circulant de 73 de tramvaie pentru un necesar maxim de 51 de tramvaie (CUP = 69%). Astfel, s-ar putea asigura cele 7 vehicule, rezultând un număr maxim de 58 de tramvaie din 73, rezultând cu CUP de 79,5 % pentru parcul Depoului Alexandria.
În lipsă de altceva, ar merge şi de la Militari, că tot nu îi plac Tatrele lui Oprică.€

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie Dominatrix

Legat de apropiata reluare a circulatiei tramvaielor pe sub pasaj, cred ca in conditiile lipsei de parc din prezent, cel mai logic ar fi sa se infiinteze doar linia 44 intr-o prima faza pe traseul 16 Februarie - Basarab, pentru o legatura mai buna a cartierului Giulesti cu metroul si cu Gara. Asa s-ar mai degreva si liniile 162 si 163 folosite in prezent de giulesteni pentru legatura cu statia de metrou de la Crangasi.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie Dr2005

Am re-sintetizat petiţia, fiind adăugată la coada documentului din GoogleDocs.

Deasemenea, ea este disponibilă şi în format DOC, atât ca ataşament al acestui mesaj, cât şi direct în format DOC, pentru cei care nu vor să se complice cu arhive, la adresa http://www.transport-in-comun.ro/Petitie.doc .

Evident, ea poate suferi modificări, nu e bătută în cuie, e doar o rearanajre şi o uşoară adăugire a ideilor deja exprimate.

În ceea ce priveşte estimările de timp şi parc circulant, le condiser în continuare necesare şi ar trebui adăugate în petiţie. Voi încerca să le dau gata până la sfârşitul săptămânii, până atunci urmând să se mai aducă modificări la petiţie, dacă va mai fi cazul.

După ce o finalizăm, ar trebui să începe să o promovăm... trebuie să gândim şi să acţionăm rapid.
O soluţie ar fi stârngerea de semnături direct în stradă. Dar aici pot apărea diverse probleme:
- o autorizaţie pentru aşa ceva costă şi e greu de obţinut de la Primărie, iar Miliţia comunitară va taxa ,,promoterii" prinşi, chiar dacă au la ei doar un clipboard, 2 foi şi un pix (deci fără mese, standuri, corturi etc.)
- tanti Nuţi Undrea tocmai îşi stârnge semnături pentru proiectul de desfiinţare a sectoarelor, riscăm să fim confundaţi cu pedeleii şi trataţi ca atare (înjurături, bătaie etc.)
- cum putem convinge nişte oameni să semneze ceva ce nu ştiu? Evident, putem afişa petiţia în staţiile de tramvai importante, dar tot va trebui să explicăm fiecărui cetăţean de ce e bine să semneze
- va trebui să îi convingem cumva că suntem de încredere... o să sune cam aiurea ,,Bună ziua, eu şi cu prietenii mei stârngem semnături pentru modificarea traseelor RATB. V-am fi recunoscători dacă aţi semna." O exprimare gen ,,Suntem de la forumul X şi strângem semnături" ar suna mai bine, dar tot nu sună la fel de bine ca ,,Suntem de la Asociaţia Non-Guvernamentală, cu sediul în..., cod de înregistrare .... şi avem legitimaţiile Y şi stârngem semntărui"

Ar mai fi şi problema discuţiei cu administratorii blocurilor de pe traseele modificate... măcar să le propunem să ne permită să afişăm petiţia în scară şi să ne contacteze dacă sunt doritori de a o semna. Nu ştiu însă câtă deschidere putem găsi aici, mai ales că mulţi admini sunt trecuţi de prima tinereţe (deci merg moka oricum cu orice traseu), ori sunt neîncrezători (ori ambele de până acum) ori li se rupe scara de traseele RATB. O soluţie elegantă de a le transmite petiţia ar fi prin poştă, dar asta costă destul de mult (1 RON timbrul pentru vreo 300 de scări de bloc...). Altă soluţie ar fi să livrăm petiţiile personal la cutia poştală a administraţiei, dar majoritatea blocurilor au interfon şi e cam greu de intrat (să fiu sincer, şi eu închid uşa în nas celor cu pliante sau alte ,,livrări" când îi văd în faţa scării mele). Dacă mergem şi lipim clandestin hârtiile la fiecare bloc, riscăm să ne trezim cu înjurături, oale de apă, bătaie şi chiar cu Miliţia peste noi, mai ales că vorbim de minim 3 foi A4 (textul petiţiei), pe care va trebui să le lipim cu scotch sau cu clei, nu de stickere auto-adezive de mici dimensiuni, după modelul celor pe care alţi bucureşteni cu iniţiativă le-au postat prin staţii şi tramvaie cu linia 27.€
Petitie.zip
Petitie.zip (21.16 KB; downloaded 307 times)

 


Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie Dominatrix

In legatura cu timpii de parcurs pentru traseele propuse in petitie, mi-am consultat unele notite mai vechi cu privire la durata curselor in trecut pe diferite trasee si imi permit sa fac niste estimari. Nu am pretentia sa fie "perfecte", de aceea rog pe cei care "calaresc" zilnic RATB'ul si sunt mai in tema cu conditiile de trafic sa vina cu corecturi, daca e cazul. Estimarile sunt pentru o cursa completa, dus- intors, cu tot cu stationarile la capete:

  • Linia 8 pe traseul Zetarilor - Gara Basarab: 90 minute (exact aceasta era durata semicursei pe foaia de parc din 2004 - 2005, cand linia 8 a circulat exact pe acest traseu)!
  • Linia 11 pe traseul actual Romprim - Cart. 16 Februarie: 130 minute (asa era in 2004)
  • Linia 20 pe traseul Laromet - Vasile Parvan: 100 minute
  • Linia 24 pe traseul Damaroaia - Cet Vest: 120 - 130 minute (estimare proprie).
  • Linia 25 pe traseul actual CFR Progresul - Depoul Militari: 130 minute (asa era in 2008)
  • Linia 34 pe traseul Romprim - Depoul Militari : circa 180-190 minute (estimare proprie, bazata pe durata cursei pe 34 si pe fostul 35 cand circula pana la Vasile Parvan)
  • Linia 44 pe traseul Cart. 16 Februarie - Gara Basarab: 40 - 45 minute
  • Linia 45 pe traseul Mezes - Gara de Nord (via Piata Victoriei): 70 - 75 minute
  • Linia 46 pe traseul actual Granitul - Banu Manta: 80 minute


Legat de frecventele de circulatie, las pe cei mai in tema sa se pronunte.

Cred totusi (apropo de ce zicea Dr2005 mai sus cu pastrarea parcului actual pe linia 25) ca in conditiile in care la Depoul Militari ar ramane liniile 25 si 34, frecventa combinata pe tronsonul comun Depoul Militari - Bd. Vasile Milea ar fi prea mare, in conditiile in care ambele linii (25 si 34) au frecvente foarte bune.

In aceste conditii, poate ar fi indicata o reducere de parc pe linia 25 (presupunand ca va fi pastrata), si parcul excedentar sa fie realocat pe liniile "de dublura" pentru 25, adica 7 (pentru mentinerea capacitatii de transport existente pe Sos. Giurgiului - sa nu uitam ca tramvaiul pe Giurgiului e folosit intens de riverani pentru legatura cu metroul la Eroii Revolutiei), respectiv 11 (pentru tronsonul Eroii Revolutiei - Vasile Milea, dar ar prinde bine si pentru cartierul Giulesti). Nu cred ca asta sa fie o problema prea mare, pentru ca de exemplu in cazul suplimentarii liniei 7, nu ar rezulta o aglomerare suplimentara in "punctul nevralgic" din bucla Piata Unirii, ba dimpotriva, presupunand ca linia 27 ar fi modificata spre Ghencea.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Petitie pentru modificarea traseelor de tramvaie Dr2005

25 vine acum cam la 6 - 7 minute. 34 vine cam la 5 minute, dar o dată cu prelungirea traseului probabil tot la 6 - 7 minute va circula.

Mai e problema că Tatrele au interzis pe Pasajul Basarab (ordin de sus), deci va trebui musai să fie numai V3A-uri. Bine,, să zicem că mai ia Alexandria ture în 41, iar Bucureştii-Noi va acoperi integral linia 24, mai ia Giurgiului ture pe 23, 7 şi 19, deci 34 ar rămâne să fie deserit tot de Dudeşti şi Victoria. Mai e şi soluţia ca Militari să preia turele de Alexandria de pe 11 şi să scoată şi măcar 5 ture pe 27. Dar pentru 44 de unde tramvaie, în condiţiile în care nu se doreşte repararea Tatrelor?€

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421774 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use