De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Proiectul Rosia Montana

29 posts, 12660 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Proiectul Rosia Montana ADY881

Fara sa mai caut argumente anti RMGC(*de parca nu ar fi deajunse deja  :lol:  ), am dat peste 2 stiri, una mai mult sau mai putin recenta si alta "usor" mai veche(din o alta epoca), insa ambele dupa parerea mea nu arata RMGC-ul din partea pozitiva:
a)
Adevarul wrote:
Roşia Montană Gold Corporation, investigată într-un scandal de spălare de bani

Roşia Montană Gold Corporation (RMGC) este investigată de către procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti într-un caz de spălare de bani care are în centru activităţile unei companii numită Kadok, a declarat Jonathan Henry, preşedintele-director general al Gabriel Resources, citat de către CBC News.

El a spus că procurorul „a ordonat extinderea investigaţiei şi începerea urmăririi penale“ împotriva unui număr de peste 40 de societăţi. Henry a spus că RMGC a comandat îmbrăcăminte de circa 300.000 de dolari de la Kadok. Executivul a menţionat că nu are toate detaliile privind hainele, pentru că acest lucru nu este relevant, însă a adăugat că acestea sunt legate de activităţile miniere ale societăţii. „Suntem una din cele peste 40 de companii, toate societăţi legitime în România, care s-a întâmplat să facă afaceri cu un grup de companii care nu au plătit taxele către statul român“, a mai precizat Henry. Oficialul a mai spus că RMGC cooperează pe deplin cu autorităţile. „Niciun angajat sau membru al managementului nu este vizat“, a mai dclarat şeful Gabriel Resources. Potrivit jurnaliştilor de la RISE Project, RMGC a plătit peste un milion de lei către Kadok Interprest – o firmă cu domiciliul fiscal în Ploieşti pe care procurorii o califică drept „fantomă”. Informaţia figurează într-un referat întocmit de anchetatori în luna octombrie. Kadok Interprest SRL este investigată în cazul „Păvaleanu”, fiind acuzată de operaţiuni comerciale fictive în cadrul unui circuit de spălare de bani. În acest dosar a fost arestat Marcel Păvăleanu, fost consilierul de la Secretariatul General al Guvernului. Gabriel controlează 80,69% din acţiunile RMGC, restul participaţiilor fiind deţinute de către statul român, prim compania Minvest.

Sursa:http://adevarul.ro/economie/afaceri/rosia-montana-gold-corporation-urmarita-penal-intr-un-scandal-spalare-bani-1_52a7301ac7b855ff569a1ec8/index.html
PS Referitor la  tov.  Marcel Păvăleanu, consider important de remarcat faptul ca el  a "fost" in PSD, de aici putem intelege de ce PSD-ul cum a venit la putere, a devenit din opozant in cel mai mare sustinator.
Am gasit si niste poze cu tov.:
ce pot spune, parul lung si imprejurimea(clubul), il caracterizeaza bine, in mintea lui ar fi un Zorro de Prahova, un 007 de Dambovita.







b) Stirea un pic mai veche, dateaza din 1971, in acea stire se povesteste  despre un accident  petrecut la o exploatare aurifera, dar mai bine cititi la inceput:
Adevarul wrote:
Certej, 1971. Cronica uitată a unei morţi colective

Ruperea digului şi alunecarea muntelui de steril din iazul de decantare al exploatării miniere au provocat, acum 39 de ani, cea mai cumplită tragedie pe timp de pace. Dezastrul ecologic provocat săptămâna trecută de noroiul toxic din Ungaria aduce în actualitate un precedent românesc.
Supravieţuitorii şi martorii cumplitei tragedii din zorii zilei de 30 octombrie 1971 descriu scene de sfârşit de lume petrecute atunci când 300.000 de tone de nămol s-au năpustit asupra localităţii Certej. Sterilul a omorât pe întuneric zeci de oameni şi a acoperit blocuri de locuinţe, case, grădini, cămine. Totul a început cu trei bubuituri puternice. Preludiul morţii Sâmbătă, 30 octombrie 1971 a fost o zi friguroasă. Ioan Chirla (73 de ani) îşi aminteşte că la ora cinci fără cinci minute dimineaţa se îmbrăca pentru a merge la lucru, când a fost surprins de un zgomot puternic de crengi şi copaci rupţi. „Imediat s-au auzit trei explozii puternice şi s-a întrerupt curentul. Am ieşit repede din casă. Se auzeau pocniturile stranii pe care le făceau blocurile când se prăbuşeau sub forţa viiturii. Atunci au început să se audă în întuneric primele urlete şi strigăte după ajutor. Totul s-a petrecut în câteva minute, timp în care valul de steril a ras totul în cale", povesteşte Ioan Chirla, care la acea vreme lucra ca şofer la mina Certej.
Ioan Chirla îşi aminteşte şi acum cu groază că toate cadavrele recuperate de militari din mâl erau goale. „Cianura folosită în procesul de extracţie se găsea în nămolul scurs şi a ars hainele de pe oameni. Toate cadavrele care au fost scoase din mâl erau goale, cu urme de lovituri şi arsuri pe corp", spune martorul. Supravieţuitorul Râul de steril le făcea militarilor aduşi la faţa locului extrem de grea munca de salvare. „Am văzut numeroase cazuri în care oamenii căzuţi în mâl cereau de pomană ajutor pentru că era imposibil să ajungi la ei fără să ai aceeaşi soartă", spune Ioan Chirla. Pe Sorin Chirla (45 de ani), nepotul lui Ioan Chirla, l-au găsit în cadrul ferestrei, în casa din care jumătate fusese pusă la pământ de valul ucigaş. În casă zăceau fără viaţă, mama, fratele şi unchiul lui Sorin. Casa familiei lui Sorin Chirla era cea mai apropiată de locul în care s-a rupt digul iazului. „Pe vremea aceea eram un băieţel de cinci ani şi jumătate. Fără să apuce să ştie vreodată, mama m-a salvat. Aveam obiceiul să dorm în pat lângă ea, iar lângă noi dormea într-un leagăn fratele meu de un an. În acea noapte, deşi nu mai făcuse niciodată asta, mama m-a mutat, după ce am adormit, în patul din partea cealaltă a camerei. Aşa am scăpat. Mi s-a spus că mama şi fratele meu au murit striviţi de zidul casei care s-a prăbuşit peste ei", spune Sorin Chirla. Maistrul Ion Mârza (74 de ani) a fost şi el martor la evenimente. „Au pus morţii în sala căminului cultural şi ţin minte că au spălat cadavrele cu furtunul sub presiune pentru a îndepărta de pe ele mâlul. Pe urmă ne-au chemat să ajutăm la identificare. Casa părinţilor mei a fost distrusă, dar, din fericire, pe ei i-am găsit în viaţă. Se salvaseră plutind pe o saltea pe râul de mâl", îşi aminteşte Ion Mârza.
Pagubă de 8 milioane de lei
În dosarul anchetei făcute în 1971 de Procuratura judeţului Hunedoara, procurorul de caz a consemnat, la finalul anchetei în mai 1972, bilanţul tragediei. Au murit 89 de oameni şi au fost răniţi 76. Pe o lăţime de 80 de metri, digul s-a rupt şi din iaz au fost expulzaţi în câteva minute 300.000 de metri cubi de steril. Şase blocuri de locuinţe cu 25 de apartamente fiecare, un cămin cu 30 de camere, şapte locuinţe individuale şi 24 de gospodării au fost distruse sau avariate. Paguba totală a fost evaluată la 8 milioane de lei. Niciun vinovat Comisia de cercetare tehnică a tragediei a pornit de la opt posibile cauze ale producerii acesteia. De la cârtiţele care ar fi putut săpa galerii în masa de steril la posibile mişcări tectonice, toate au fost eliminate. S-a reţinut doar pierderea în timp a stabilităţii masivului de steril pe una dintre laturi din cauza creşterii peste limita critică în înălţime. De asemenea, conţinutul iazului a fost eterogen. În perioada de exploatare a iazului, între 1936 şi 1971, au fost depozitate în el elemente de depunere complet diferite ca şi granulaţie, tasare şi umiditate care au creat o falie de alunecare. În ordonanţa de scoatere de sub urmărire penală se arată că aceste deficienţe nu explică complet cauzele dezastrului. Astfel, „nu se reţine vinovăţia vreunei persoane, lipsind răspunderea penală pentru această faptă".
Certej, după 40 de ani
Urmele potopului de acum patru decenii sunt aproape şterse în comuna Certej. Pe locul fostelor blocuri dărâmate de viitura de steril zac acum alte ruine, ale fostei flotaţii construite la mijlocul anilor '70 şi care acum este închisă. Practic, întreaga industrie minieră din Certej este moartă. Potrivit Georgetei Barabaş, şefa Agenţiei de Mediu Hunedoara, toate studiile făcute după 1990 la Certej nu au relevat probleme legate de poluare a solului în zona revărsării de steril. Autorităţile locale au intenţia să ridice un monument în memoria celor care au murit la Certej în 1971.

Sursa:http://adevarul.ro/news/societate/certej-1971-cronica-uitata-morti-colective-1_50ae98967c42d5a6639e4843/index.html
Consider important de aratat pozele  cu rezultatele accidentului:












Un mic documentar



Precum secrie mai sus valul a sters "cateva" cladiri, a ucis "oficial" 89 de oameni, si aici vine un detaliu, toti oamenii ce au intrat in contact cu acel steril cu cianura, au fost gasiti fara haine, comform presei imbracamintea a fost dizolvata  de catre substantele chimice:



(poza este grea, insa asta e riscul pe care ne il asumam in cazul proiectului RMGC, mai jos voi concretiza  de ce).
Tot acest dezastru a fost provocat de un  lac care avea un baraj de 20m:






Intrebarea este, ce se va intampla cu localitatea Abrud(populatia acum 6.000persoane) in caz de se rupe viitorul lac de 185m?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Proiectul Rosia Montana ADY881

Am incercat sa suprapun schema, deasupra hartii de azi:


 


Re: Proiectul Rosia Montana shoppy

Daca se rupe Vidraru se rade Pitestiu, Nehoias - Buzau, Bicaz - Piatra Neamt, etc, etc, ce facem, le golim pe toate ca poate se rup? Sau inchidem toate rafinariile ca poate explodeaza?

 


Re: Proiectul Rosia Montana andrei11

Nu, le calculam asa cum trebuie ca sa reziste.  ;)

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Proiectul Rosia Montana ADY881

shoppy wrote:
Daca se rupe Vidraru se rade Pitestiu, Nehoias - Buzau, Bicaz - Piatra Neamt, etc, etc, ce facem, le golim pe toate ca poate se rup? Sau inchidem toate rafinariile ca poate explodeaza?

Diferenta enorma intre Barajul Vidraru si barajul RMGC, consta in faptul ca:
a)Barajul Vidraru e din BETON ARMAT - RMGC face barajul din ROCI
b)Barajul Vidraru e inserat IN MUNTE - RMGC face barajulPE un DEAL
c)Barajul Vidraru are O FORMA CURBATA(arc) - RMGC face barajul rectiliniu
d)Barajul Vidraru a fost proiectat si construit in Perioada comunista atunci cand pentru o gafa de gen puteai sa.... deci aveai o garantie  - RMGC nu se stie cu ce companie , cu ce ingineri va proiecta acest baraj , iar in caz de s-ar intampla ceva toti ei isi vor lua talpasita si ne vor spune noua PAAAAA, deci avem ca garantie doar cuvantul lor (eu   demult nu mai cred in Mos Craciun, ca sa il cred pe un Dragos pe cuvant).
Tot ei se lauda ca substantele chimice din steril nu vor putea sa ajunga in apele subterane, datorita unui strat de argila,



Acum eu stiu ca datorita combinarii nefericite intre apa si argila, unii versanti au alunecat la vale, cine imi garanteaza mie ca acel baraj din pietre la un moment dat nu va porni spre Abrud, datorita apei din steril(ce va servi ca lubrifiant), pe argila desenata de RMGC-isti?
PS Nu inteleg de ce tot insisti sa sustii teapa asta. Dar presupun ca ii crezi pe cuvant pe unii ce ne spun ca statul va primi milarde de $ :lol: .
Chiar daca si va primi in acei 25 de ani, ce te face sa crezi ca tu vei avea de profitat pe seama acelor bani? Sau crezi ca statul va avea bani sa impanzeasca toata tara cu autostrazi  si cel mai important (daca nu ma gresesc tot tu spuneai, ca ai fi vrut ca toate intersectiile  din Bucuresti sa fie cu pasaje ruitere) tot orasul cu pasaje, ce te face sa crezi ca acei bani vor ajunge in infrastructura si nu in vilele de tip MALL si masini de lux  ale alesilor nostri?
De ce am mai venit in UE? daca evitam sa luam fonduri UE(care sunt moca) pentru infrastructura, si vrem sa exploatam resurse minerale ca sa avem bani pentru infrastructura, ce dracu suntem in situatia Republicii Moldova(care nu are acces la fonduri UE)?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Proiectul Rosia Montana ADY881

Pentru pur interes, am cautat pe net, ceva despre Institutul Norvegian de Geotehnica, am gasit, dar si un raport despre viitorul baraj. Si am gasit:
a) niste citari din un studiu efectuat  de un specialist (Dick Chandler, Colegiul Imperial de Ştiinţe şi Tehnologie), si am gasit urmatoarele afirmatii:
Evaluarea riscurilor Roşia Montană, România wrote:
Există fără îndoială în cadrul straturilor argiloase din cadrul Proiectului unele zone extensive de alunecare, însă în afară de regiunea în care se află stiva de sol de decopertă de pe malul stâng în aval de amplasamentul barajului, aceste zone nu par să pună probleme de ordin tehnic.

Evaluarea riscurilor Roşia Montană, România wrote:
Ridicăturile existente pe taluzul dealului par să fie perfect stabile, ceea ce nu cred că s-ar fi putut dacă fundamentul lor era alcătuit din zone pe-existente de alunecare deteren."

Deci noi aici discutam despre siguranta a 6.000oameni cu tremeni de gen PARE?
Evaluarea riscurilor Roşia Montană, România wrote:
Există trăsături de tipul alunecărilor de teren la coronamentul taluzului malului stâng din cadrul amplasamentului barajului; acestea pot fi rezultatele uneialunecări de mari dimensiuni prin rotire, însă se pot face şi alte interpretări.

Sursa:http://www.mmediu.ro/protectia_mediului/rosia_montana/februarie_2011/Vol.-3_Rapoarte-si-Studii-Aditionale/Anexa_NE_Cap-7_01_Raport_NGI.pdf (pag.8)

 


Re: Proiectul Rosia Montana shoppy

Documenteaza-te si despre barajul de pe Buzau, parca era cel mai mare baraj din roci din tara, si nu e "incastrat" in munte, lafel este si la Bolboci.
Asta ca numai in comunism se puteau face si se faceau numai lucruri bune e o prostie, vezi linia Valcea-Valcele; eu zic sa lasam fatalismu asta ieftin si, pe ramura inginereasca, sa lasam expertii sa-si faca treaba si noi sa militam sa se faca lucrurile respectandu-se toate normele in vigoare, nu sa nu se faca, ca nu suntem in stare sa facem.

 


Re: Proiectul Rosia Montana andrei11

# ADY881 Pot sa-ti dau extrem de multe exemple din lumea capitalista de constructii de arta / alte constructii / masini care rezista cu brio incercarilor de tot felul.
Nici o tara fosta  comunista nu a reusit de exemplu sa construiasca un automobil care sa concureze tarile vestice.*
Ca si baraje, un singur exemplu, celebrul baraj de langa orasul Las Vegas / SUA.
__________________
* Poate numai celebrul Trabant, dar nemtii sunt nemti, si in Socialism  ( ca tot ei l-au inventat, la o adica ), si in Capitalism.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Proiectul Rosia Montana ADY881

Tot pe undeva pe forum eu am scris:
ADY881 wrote:
Eu nu am vrut sa afirm cumva ca regimul comunist a fost mai bun ca regimurile capitaliste din SUA, este evident ca regimurile comuniste au fost, sunt si vor fi regmuri neeficinte(si faptul ca aproape tot ce s-a inventat (in timpul cand existau ambele blocuri 1917-90), a fost inventat la capitalisti si Moscova cumpara sau fura tehnologie in draci, e un argument pe care nu ai cu ce sa il contrazici). Faptul ca Romania in 1989 a schimbat regimul, a fost o reusita mare, datorita acestui fapt astazi putem sa alegem intre Dacia Logan si si o masina vestica, putem alege intre o rosie crescuta in tara sau in Turcia.... adica traim mai bine.

Deci eu nu incerc nicidecum sa cant elogii lui Ceausescu, normal ca produsele scoase in comunism erau mai proaste, insa in domeniul constructiilor eu imi permit sa am incredere in calitatea superioara a obiectivelor construite inainte de 1989, din simplul motiv ca inginerul stia ca daca blocul cade   el va fi sigur mierlit, acum se musamalizeaza tot, ex cazul lui Necolaiciuc, a furat cateva sute de milioane de euro de la CFR  si ce face el ? Umbla fara probleme in SUA si traieste in apartamentul cumparat din banii nostri, iar judecatorii independenti l-au declarat nevinovat. Pot sa imi aduc aminte de alt ex din capitalismul romanesc de inaite de Dej, la cutremurul din 1940 a cazut un bloc din Piata Universitatii(Carlton), desi era un bloc in care locuiau potentatii timpului(adica erau apartamente scumpe => ar trebui sa fie o calitate superioara materialelor de constructie), blocul a cazut(eu sunt sigur ca ala ce a construit blocul a furat din materiale de constructie). Asta din pacate e romanul, face sigur bine(nu fura in cazul nostru) daca are o sabie deasupra capului.
Referitor la experti, nu dau nici 2 lei pe ei, in o tara in care expertii sunt subfinantati, cand vine o companie cu parnos, expertiza lor se face  = cu 0.
Deci eu am incerdere in faptul ca barajele din roca precizate de tine vor rezista, insa nu o am deloc in cazul RMGC.
Acum am suprapus viitorul lac aspura hartii existente:
Sus AZI
Jos DUPA RMGC
O imagine de sus, sageata rosie pe harta reliefului marcheaza calea sterilului ce va merge la vale, exact peste Abrud, asta e relieful.



O simulare de pe centura Abrudului.



Alta de la intrarea in Abrud.



Deasupra aceluiasi punct(intrarii).



O simulare spre vest, barajul e marcat in departare cu albastru.



Ultima simulare cu imagine spre Abrud.


 


Re: Proiectul Rosia Montana shoppy

Poti sa stai linistit ca, oricat de smecheri sunt unii, nu este economic fezabil sa faci un baraj care peste 3-4 ani o sa-ti pice in cap cand ai activitate preconizata pentru 10 ani.

Daca totul e corupt si nu mai e nici o speranta sa se faca ceva calumea atunci trebuie facuta demonstratie sa nu mai fie coruptie si sa se repstecte legea, ca degeaba faci demonstratie impotriva unui anume proeict, ca se fac altele intre timp si trebuie sa o iei de la capat, sau apare unu mai destept care fura mai putin da se misca mai repede si pana inflamezi iar opinia publica cu toate prostiile despre cianuri si inundatii ala deja e pornit.

 


Re: Proiectul Rosia Montana andrei11

Blocul Carlton a cazut din cu totul alte motive, greseala de proiectare, nu de constructie.
Dealtfel toate blocurile vechi care au cazut la cutremurul din 1977 au fost grav avariate la cutremurul din 1940 si consolidate.

 


Re: Proiectul Rosia Montana florin

shoppy wrote:
Poti sa stai linistit ca, oricat de smecheri sunt unii, nu este economic fezabil sa faci un baraj care peste 3-4 ani o sa-ti pice in cap cand ai activitate preconizata pentru 10 ani.

Daca totul e corupt si nu mai e nici o speranta sa se faca ceva calumea atunci trebuie facuta demonstratie sa nu mai fie coruptie si sa se repstecte legea, ca degeaba faci demonstratie impotriva unui anume proeict, ca se fac altele intre timp si trebuie sa o iei de la capat, sau apare unu mai destept care fura mai putin da se misca mai repede si pana inflamezi iar opinia publica cu toate prostiile despre cianuri si inundatii ala deja e pornit.


Problema e că cianurile alea rămân acolo mult timp după ce RGMC şi-a luat aurul, despăgubirile în caz de incident sunt infime, asigurarea proiectului la un mare asigurător internaţional lipseşte. Iar RMGC poate să dea oricând faliment caz în care România rămâne cu ochii în soare, nici măcar banii ăia puţini pentru ecologizare nu-i vede.

Cât despre manifestaţii, depinde pe cine întrebi şi de unde te informezi. Eu personal nu am o poziţie clară împotriva proiectului ci a modului în care s-a încercat demararea lui, cu o lege scandaloasă, cu derogări de la legi existente doar pentru că pe căi legale nu au reuşit să obţină toate avizele. Adică eu chiar am demonstrat împotriva corupţiei şi n-am fost singurul. Că presa, care are RMGC printre cei mai mari clienţi de publicitate, a dus discuţia în bălării care se mulează pe PR-ul RMGC e evident, iar dacă tu îi crezi e problema ta.

La demonstraţiile anti-corupţie nu vine mai nimeni pentru că mulţi nu înţeleg că banii pe care îi fură politicienii nu sunt ai "statului", căzuţi din cer, ci sunt banii lor, munciţi de ei. Şi nu sunt doar bani furaţi, sunt luni şi ani pierduţi din viaţa noastră la fiecare călătorie pe un DN aglomerat, cu un tren care se târâie, la coadă la taxe, la coadă la doctor, etc.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Proiectul Rosia Montana ADY881

shoppy wrote:
Poti sa stai linistit ca, oricat de smecheri sunt unii, nu este economic fezabil sa faci un baraj care peste 3-4 ani o sa-ti pice in cap cand ai activitate preconizata pentru 10 ani.

Problema ta consta in faptul ca, tu pornesti de la ideea ca toti polititcienii sunt de  buna credinta, iar eu pronesc de la premiza ca ei toti sunt la fel de maro(si ei ar trebui prin actiuni concrete, sa imi demonstreze ca sunt mai putin maro si au facut ceva) , ca un ex pod da cazul cu masinile pe care se deplaseaza unii polticieni, desi A3 a facut mult tam-tam cu faptul ca Base circula pe Logan, doar cand este suspendat,(iar in mod normal preferatul lui e Mertanul S-class), mai mult decat atat recent am vazut o stire prin care se afirma ca admin prezidentiala se jeluie guvernului ca are masini invechite (si ce sa vezi Sanchi) ar fi mai ieftin pentru bugetul national, sa se cumpere masini noi  :lol: ), sa fi fost o coincidenta faptul ca recent a aparut noul S-class? ;)
Pe de partea lui Ponta, in principiu a facut bine ca a facut mai permanent ca masina de protocol, Dacia Duster, (astfel cumva macar ajuta economiei nationale), (spre ex dupa ce gigoloiul Frantei nr. 1 adica presedintele, a fost fotografiat cu amanta nr2 pe un moped cu o casca anume, acel tip de casca in scurt timp a disparut de pe rafturi :lol:, iar producatorul castii respective a cumparat un spatiu in un ziar, in care i-a multumit presedintelui, si i-a recomandat sa mai cumpere si alte casti din gama lui :lol: ), insa a facut o gafa sa foloseasca pe ascunse un VW Tuareg(l-au surprins aia de la B1(cum se spune sau suntem dusteristi, s-au nu mai suntem :lol: )). Insa exista un un membru PSD, pe care mereu o vad pe Dacii, E.Andronescu, ea a nimerit si in accdent pe un Logan, na poate in privat are multi bani si mananca doar somon afumat fara paine, insa doar prin faptul ca circula doar cu masini romanesti, eu o respect.

Apropo informeaza-te despre cazul Bre-X din Indonezia, acolo tot a fost facut mult tam-tam in mass media, au fost cumparati niste specialsti din o firma de consultatii in doemniul cu pricina, chiar si un presesdinte, pentru  face afaceri nu din aur, ci din speculatii pe bursa, si la un moment dat cand presa a dat de LIPSA CONCENTRATIEI de AUR in rocile de care ziceau aia de la Bre-X, teparii rapid au scos banii de pe bursa, si s-au ales cu multi bani facuti din aer, intamplator sediul lor tot era in Canada(tara asta presupun ca e de fapt un paravan pentru multi tepari in domeniul mineritului). Spre ex unii spun ca RMGC de fapt e o companie paravan fondata de unii oameni din Romania(ei fiind politiceni sau altii), ce fac bani pe bursa din aer, adica ei stiu cand vine un politician roman si spune NU proiectului, sau cand sunt proteste(pretul actiunilor scade automat, fiind =2lei) iar ei le cumpara, dupa vine un Ponta si zice ca el vrea proiectul si va da o lege=> pretul actiunilor creste, iar oamenii informati vand pe bursa actiunile (cumparate anterior cu 2lei) cu un pret de 10lei spre ex, si dupa iarasi cineva din presa gaseste ceva compromitator RMGC => pretul scade la 1leu, baietii informati iarasi cumpara actiuni ieftin .... si totul se repeta in bucla....


shoppy wrote:
Daca totul e corupt si nu mai e nici o speranta sa se faca ceva calumea atunci trebuie facuta demonstratie sa nu mai fie coruptie si sa se repstecte legea,

Aceasta e o afrimatie din sirul " La noi in tara nu se respecta statul de drept", "daca vedeti un caz de coruptie adresati-va DNA, daca vedeti un caz de evaziune fiscala adresati-va ANAF " de parca  toate acele autoritati sunt formate din alte cadre, decat acei mebri de partide insetati mereu de bani, sau de parca nu sunt acolo infractori institutionalizati. De fapt sistemul in care traim e bolnav incularbil (insa e mai bun decat acel comunist), noi ca simpli cetateni putem doar sa inecrcam sa stopam niste afaceri dubioase(RMGC), prin intermediul
shoppy wrote:
demonstratie impotriva unui anume proeict ... pana inflamezi iar opinia publica cu toate prostiile despre cianuri si inundatii
.


shoppy wrote:
ca degeaba faci demonstratie impotriva unui anume proeict, ca se fac altele intre timp si trebuie sa o iei de la capat, sau apare unu mai destept care fura mai putin da se misca mai repede si pana inflamezi iar opinia publica cu toate prostiile despre cianuri si inundatii ala deja e pornit.

Asta e avantajul democartiei mioritice, totusi se mai simuleaza o lupta intre partile politice (basistii si uslistii) si mass media aferente lor se dau in gat unul pe altul, respectiv mai devreme sau mai tarziu se va afla despre tot.

andrei11 wrote:
Blocul Carlton a cazut din cu totul alte motive, greseala de proiectare, nu de constructie.
Dealtfel toate blocurile vechi care au cazut la cutremurul din 1977 au fost grav avariate la cutremurul din 1940 si consolidate.

Si eu am citit de varianta asta, insa eu consider mai plauzibila totusi varianta vehiculata de mine, cu furtul din materiale,(posibil ca tovarasul ce a facut blocul, a furat in o proportie in care fura la blocuri mai joase, iar asta fiind dita mai (14 etaje)blocul, nu a rezistat gradului de furaciune din armatura sau din calitatea betonului), referitor la 77 am mai spus, m-a mirat  ca au cazut doar cateva blocuri comuniste, teama imi e ca blocurile construite in anii 90-00, cu autoritatile de mucava, vor fi la un cutremur bun la fel de fragile ca si Carlton, cine i-a controlat pe unii ? aia din inspectoratul de stat in constructii ce iau spaga caltabos?  :lol:

 


despre blocul Carlton andrei11

Nu, iti spun sigur, blocul Carlton a avut grave probleme de proiectare, respectiv stalpi ce se sprijineau pe grinzi la nivelul etajului 1. Daca nu ti-e clar, este exact ceea ce se intampla la blocul turn de langa Catedrala Catolica, bine, acolo e usor altceva, dar in esenta e cam acelasi lucru, stalpii au o discontinuitate flagranta la nivelul etajului 1. Betonul  si armaturile au fost conforme perioadei de constructie.
Iti spun sigur, pentru ca m-a interesat fenomenul cutremurelor, atat dezvoltarea in focar cat si efectul cutremurelor asupra constructiilor  si ti-am citat din carti de specialitate.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421362 posts in 5248 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use