Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1201 posts, 316824 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 80 81 82 83 84 85 86
 
 

📖 Pagination options
Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze cosminduru

Apropo de acest capăt al lui 178, în contextul topicului, propun instaurarea culoarului unic pe Știrbei Vodă la urcarea spre Ateneu, pe breteaua din dreapta (separată de trafic). Acea bretea este perfectă pentru a fi folosită numai de transportul public. Autobuzele (122 137 168 178 226 368) ar putea urca pe acolo spre Ateneu, și să primească verde intermitent la dreapta, evitând astfel să stea la un semafor foarte lung. De asemenea, acea bretea este acum folosită de șmecheri drept scurtătură, pentru că exact asta fac, semilegal după părerea mea, ignoră semaforul și se bagă pe Victoriei.

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Aron

De ceva timp merg aproape zilnic pe o bucata din bucla Dr. Taberei si tot ma gandesc la un culoar unic pentru TP, de ce nu chiar un fel de BRT. Ieri m-am apucat clasic in paint sa vad cam cum ar arata o idee(cu ajutorul googl earth pentru a masura metri). Deci liniile nu sunt trase dupa ochi, macar atat. Momentan astept licenta pentru un program de road design, dar am zis totusi sa fac in paint si streetmix ca sa nu uit. Implementarea am gandit-o pentru intregul bulevard Dr. Taberei, incepand de la Parcul Drumul Taberei(Tricodava) pana la statia Danny Huwe (Razoare).

Am ales ca sistemul sa fie pozitionat central, adica folosind ultima banda de circulatie, iata care au fost motivele:
- nu afecteaza parcarile in spic care sunt prezente in majoritatea locurilor pe bucla
- imapct minim asupra spatiului verde median

Avantaje:
-eliminarea parcarii ilegale pe banda 1
- semaforizare separata pentru TP

Dezavantaje:
-posibil un cost mai mare pentru relocarea stalpilor de sustinere a retelei de troleibuz de pe lateral pe mijloc.

Dupa masuratori(atat din teren cat si cu ajutorul google earth) bulevard in ceea mai mare parte(exceptand intersectii) are o latime de 29m, cu tot cu spatiul median. 3 benzi pe sens de 3,5 m fiecare.
Dupa un calcul avem 21m asfalt/bulevard propriu zis si 8m spatiu median.
Astfel  spatiul median permite, cu minim impact, folosirea spatiului drept banda de TP pentru a permite in zona statiilor, peroanele sa fie amplasate pe banda a 3-a, cu latimea de 2m.

In poze se va vedea mai clara:

Astfel ca niste masuratori.

Peroanele statiilor vor avea:
- 2m latime
- 37m lungime (suficient pentru 3 vehicule de 12 m sau 2 de 18m)
si  momentan am reusit sa fac de la Tricodava pana la intersectia cu V. Argesului. Dupa cum urmeaza:

Asa se vede Dr. Taberei daca te pui in mijlocul intersectie. Ca nota, ultima banda pe care se afla masina cu fata la noi e de obligatoriu stanga catre P-ta Dr. Taberei

Tricodava 3.jpg (181.25 KB; downloaded 964 times)



Iar propunere mea aici ar veni asa:

Tricodava 2.jpg (187.88 KB; downloaded 964 times)


Din nou ca nota, trotuarul/blocurile nu le luati in calcul, nu reflecta realitatea. Ne raportam stric la latime bulevardului.

Deci se poate observa ca largirea bulevardului nu este necesara, in schimb trebui ingustat spatiul verde, si mai ramane o zona mediana mica de 0.5m.
Pentru o imagine mai clara va prezint schita din paint.\


Tricodava1.jpg (427.12 KB; downloaded 964 times)


Cu verde este peronul statiei.
Cu rosu culoarul TP/BRT
Cu negru delimitare cu borduri/garduri/spatiu verde


Nu am avut timp pentru masurarea timpilor fazelor semaforizarii din intersectie, dar le stiu ordinea. Astfel avem:
F1: Tramvai -> verde
      Pieton (Piata->Dedeman) -> verde
      Restul -> rosu

F2: Masini(Piata-Dedeman/1Mai) -> verde
     Pietoni(zona mediana->Dedeman) -> verde / (piata-zona mediana) -> rosu
     Statie 41(sens Ghencea) -> Eugen Lovinescu -> verde
     Restul -> rosu

F3. Masini(Dedeman-Piata/Eugen Lovinescu) -> verde
      Pietoni(Eugen Lovinescu-Statie 41 sens Piata) -> verde
     Pietoni(Auchan-spatiu median sens Piata) -> verde
     Restul -> rosu

F4: Masini(1Mai-Eugen Lovinescu/Dedeman) -> verde
     Pietoni(Statie 41 sens Ghencea - Auchan) -> verde
     Pietoni(statie 41 sens centru - McDonalds) -> verde
     Restul -> rosu

F5: Masini(Eugen Lovinescu - 1Mai/Piata) -> verde
     Pietoni(zona mediana - McDonalds) -> verde
     Pietoni(Piata-zona mediana) -> verde
     Restul -> rosu

Nota: Posibil la pietoni sa fii ratat ceva, dar la masini este precum am descris.
Astfel propunerea mea ar fi sa se pastreze fazele si doar o modificare pentru F5, si anume:
In primele 5-7 secunde VERDE pentru TP(inainte si stanga) si MASINI (DOAR inainte). Dupa 5-7 secunde VERDE pentru AUTOTURISME (inainte si stanga) si ROSU pentru TP





Exista solutie si pentru liniile care vin dinspre Piata(368) si fizic este imposibil sa se incadreze pe culoar. Astfel statia care e in prezent se mentine, iar intrare pe culoar se va face prin scuarul care este deja existent.
De altfel poate fi folosit ca vehiculele sa paraseasca culoarul pentru a face dreapta pe Str. Brasov.

Interstatia Tricodava-Lovinescu.jpg (247.25 KB; downloaded 964 times)





Revin mai tarziu cu continuarea.

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Aron

Continuam cu stati “Liceul Eugen Lovinescu”
Aici neavand o banda în plus, in zona statiei ne ramane o zona mediana mult mai larga, mai exact 4m

IMG_9271.jpeg (452.89 KB; downloaded 767 times)



Mergem mai departe si din nou la primul scuar avem o zona de acces pentru linia 368, sens centru.
Mentionez că la intersectia cu Râul Doamnei ar avea loc sa faca virajul sa intre direct pe culoar. Dar bazandu-ma pe regulile si semnele de circulatie prezente am ales sa pun si aceasta optiune. Deci statia Aleea Vlasiei ramane pe loc.

IMG_9265.png (1.52 MB; downloaded 767 times)



Ajungem la intersectia cu Valea Argesului. Iar configuratia propusa este astfel:

La fel virajul de incadrare direct pe culoar dinspre V Argesului este posibil dacă se elimină bucata de scuara din chenar

IMG_9266.jpeg (430.57 KB; downloaded 767 times)



Cu aceleasi mențiuni de la intersatia R. Doamnei - Eugen Lovinescu mergem pe interstatia V. Ialomitei - V Argesului unde va trebuie facut un scuar nou pentru ca vehiculele care vin din V. Ialomitei sa intre pe culoar


IMG_9267.jpeg (385.06 KB; downloaded 767 times)



Ajungem si la intersectia cu V. Ialomitei
Ca in celelalte cazuri virajul direct pe culoar se poate executa cu mici modificari

IMG_9268.jpeg (432.54 KB; downloaded 767 times)



Momentan atat, mai departe o sa prezint în alta zi. Fiind un pic mai complicat, trebuie sa gasesc o solutie deoarece incep sa apara gurile de ventilație ale metroului si majoritate sunt in proximitatea intersectiilor/statiei

Evident critici constructive si pareri pro/contra sunt bine venit


LE: unde am mentionat de viraje am zis pe baza unui software, AutoTURN, care fix asta face simuleaza virajele luate de diverse vehicule. O sa postez si datele de acolo cand am acces la pc

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze orex

In Drumul Taberei faci ca pe Iuliu Maniu, in zona ”APACA”, si cu asta basta! ;)
bd. Iuliu Maniu banda unica.png (1.96 MB; downloaded 739 times)

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze reiny2000

Decât așa mai bine deloc, prea mulți care se bagă pe banda de autobuz "ca să parcheze" sau care nu sunt în stare să parcheze în spic și blochează tot. Fie elimini parcările și faci pe banda 1, fie pe mijloc. @Aron ideea ta este excelentă, ar fi interesant să trimiți propunerea ta la TPBI și PMB.

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Aron

orex wrote here:
In Drumul Taberei faci ca pe Iuliu Maniu, in zona ”APACA”, si cu asta basta! ;)




Tocmai din cauza la parcările în spic am venit cu această propunere. Și bănuiesc ca este una mai ieftină decât construcția unor parcări subterane/supraetajate ca să poate fii cele în spic desființate astfel încât să se implanteze un culoar clasic pe banda 1. Culmea după ce termin partea de Dr Taberei mă gândeam ca este o soluție  care poate fi implementat și pe Iuliu Maniu, cel puțin bucata cuprinsă între V Cascadelor și Piața Leu

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze orex

@reiny2000
1. Sa ma edifici si pe mine cum vor face, la dreapta pe str. Brasov, de pe banda a 3-a  138, 232, 485, la ”Tricodava”?
2. Cum 368 va ”sari” pe banda a 3-a in statia Parcul Drumul Taberei venind dinspre Moghioros?

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze reiny2000

1. Așa cum face și 41 dreapta la intersecția strada Brașov x Prelungirea Ghencea.
2. Se desființează breteaua pentru viraj la dreapta, 368 va vira de pe banda întâi direct pe banda de autobuz, stația trebuie să fie mai departe de intersecție a.î. să permită acest viraj.

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Aron

orex wrote here:
@reiny2000
1. Sa ma edifici si pe mine cum vor face, la dreapta pe str. Brasov, de pe banda a 3-a  138, 232, 485, la ”Tricodava”?
2. Cum 368 va ”sari” pe banda a 3-a in statia Parcul Drumul Taberei venind dinspre Moghioros?



Am mentionat in mesaj daca se citeste pana la capat si nu pe sarite. Am exemplificat ca sunt situatii unde intr-adevar ar fi conflict prea mare, astfel pentru cazul tau concret am zis ca ne folosim de scuarul deja existent pentru intrare/iesire din culoar

Aron wrote here:
Exista solutie si pentru liniile care vin dinspre Piata(368) si fizic este imposibil sa se incadreze pe culoar. Astfel statia care e in prezent se mentine, iar intrare pe culoar se va face prin scuarul care este deja existent.
De altfel poate fi folosit ca vehiculele sa paraseasca culoarul pentru a face dreapta pe Str. Brasov.



 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze orex

Pe ”bucla” adica de la ”Tricodava” pana la ”Piata”, uitandu-ne pe toata potcoava nu exista decat o singura ”MARE” problema de congestie a traficului. Unde? La ”Tricodava”.
De ce?
1. Ca s-a adaugat un timp de semaforizare separat pentru tramvaie;
2. Ca trecerea la nivel cu 41 e dezastruoasa de 24 de ani, si numarul de vehicule care tranziteaza intersectia e mult redus.
Ca atare, daca lucrurile ar fi regandite/revizuite, cel putin ca la ”Piata” situatia ar sta mult, mult mai bine, d.p.v. al fluentei traficului.
In rest, succes, dar din partea mea ai un ”NU”, nu de alta dar daca ai fi  concitadin cu subsemnatul, in DT, o sa vezi altfel lucrurile, in toate anotimpurile, la mai multe ore din zi, eventual si din noapte, sa-ti dai seama ca n-are rost sa ” paradesti” zona mediana pentru niste fantasmagorii!  :yes:

 


Re: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze Aron

1. Da, pe bucla nu e mare congestionare de trafic si da, ar trebui implementate culoare in zone unde congestionarea e permanenta si mult mai de durata samd. Asta trebuie prioritizat. Asta nu inseamna ca nu putem avea benzi unice in zone unde nu sunt aglomerari constante.
2. Nu stiu de tine dar ambele intersectii sunt supra aglomerate dimineata si seara. Dimineata ai coada de masini pana la Targu Neamt, iar seara uneori se ajunge si pana la Dr. Taberei 34. Si acolo aproape este aceeasi semaforizare ca la Tricodava. Singura diferenta ca traficul de pe Str. Brasov are O faza de verde pentru ambele sensuri(cu tot cu tramvaiul).
3. Am zis ca sunt deschis la critici constructive, nu la vorbe aruncate in vant doar ca "nu imi place, e o fantasmogorie". Sanatate!

 


Go to page:  1  ... 80 81 82 83 84 85 86
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421781 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use