De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: MUZ-TRANS 2020

8 posts, 3984 views
MUZ-TRANS 2020 aztec

Incep cu o idee
In romania ideea muzeelor este cam vaduvita de efecte, avem cateva muzee, majoritatea invechite si cu putine exponate.
Muzee cu ceva exponate si cunoscute sunt cateva, cu exceptia Muzeului Satului, Antipa (bucuresti) si poate Astra in Sibiu.. foarte rar sunt cunoscute.
Transporturile sunt vaduvite sau extrem de slab dotate, fara prea mult spatiu sau exponate.
O mica exceptie este muzeul CFR.. sincer in opinia mea, se apropie de cuvantul "jalnic".
De ce?
Spatiul total insuficient pt prezentarea exponatelor(ce exista am inteles, dar sunt imprastiate prin remize sau expuse prin diverse gari din tara...
Alte muzee au o gama limitata de exponate din domeniul transportului.
Ma rog, asta e o mica introducere.

Idea pe scurt- infintarea unui muzeu al Transporturilor intititulat "Muz-Trans" .
Sa reuneasca exponate si istoria transportului atat rutier cat si feroviar, de la caruta la metrou, de la bicicleta si motociclete la autobuze  ... cum de fapt exista in multe capitale europene.
Ar duna exponate ce se regasesc in diverse colectii atat la diverse regii de transport, armata, institutii de stat si private...
Asta este introducerea, in functie de timp si interes voi dezvolta


Cateva linkuri laintamplare..

Ulster Folk & Transport Museum
http://nmni.com/uftm
The Hungarian Museum of Science, Technology and Transport
http://www.mmkm.hu/
Swiss Museum of Transport
https://www.verkehrshaus.ch/en/museum
Muzeului Transporturilor din Ruse
https://www.facebook.com/transportmuseum?fref=ts

 


Re: MUZ-TRANS 2020 andrei11

A fost in intentie, de mult de tot, de prin anii '980  infiintarea unui  muzeu permanent CFR / ITB in spatiul de la ( fosta ) Expozitie de langa PPL. Eu imi aduc aminte ( vag ) ca exista si  o cale ferata in interiorul complexului, implicit o legatura pe undeva cu reteaua CFR, spatiu aveau, mai faceau ceva linii, probabil ca de aceea vroiau sa organizeze expozitiapermanenta acolo.

 


Re: MUZ-TRANS 2020 aztec

Ok, dezvoltam ideea locatiei.
Posibilitati, necesar..
In primul rand trebuie un spatiu generos, proprietate publica(din cauza banilor) acces usor in ce priveste transportul public, vecinatati istorice si posibilitati suplimentare de recreere. Accesul CF si tramvaie ar fi un plus util in privinta eventualelor mutari de exponate pt alte evenimente ale proprietarilor de tramvaie sau exponate CF
Sa luam la rand eventuale amplasamente, in ordine oarecare.

Prima amplasare.
Locul cu incarcatura istorica mare, cu posibilitati de recreere in apropiere, alt muzeu in relativa apropiere... Gara Filaret.
Nu stiu care este acum statul ei (altul decat autogara, ma refer la  proprietar si ce teren detine ), insa istoric a mai fost propunerea pentru  un muzeu.
In opinia mea este zona cea mai buna, insa un muzeu de asemenea anvergura are nevoie de spatiu si nu stiu statutul terenurilor si proprietarilor din zona.
Facilitati.
Vecinatatea unei linii de tramvai ar usura eventualele mutari ale tramvaie proprietatea RATB pt diverse evenimente proprii, in restul timpului putand fi exponate in muzeu.
Din pacate accesul pe CF a fost dezafectat si facut inutilizabil de diversele constructii din zona...

Amplasament 2
Gara Cotroceni.
Acces CF, zona relativ libera de constructii,teren liber(daca mai este proprietar CFR-ul)
Acces usor, atat CF cat si tramvai(din pacate pe linia CF), posibilitatea mentinerii si liniei CF active pt dezvoltare ulterioara si necesitati
"strategice".
Vecinatati comerciale dezvoltate, o mica legatura istorica(cladirea garii)...

Amplasament 3
Patinuarul Drumul Taberei.
Inca in mare parte libera de constructii, din cate stiam proprietatea MApN,..
Zona fara istoric. Acces CF lipsa, tramvai mai greu..
Vecinatate parc, si viitoare statie de metrou..

Amplasament 4
Casa Radio.
Zona relativ centrala, o mica legatura istorica cu vechiul amplasament al garii centrale, spatiu generos.
Fara legatura CF si Tramvai, proprietar privat... si spatiu abandonat.
Vecinatate parc, acces metrou, apropiere Gara de Nord...
Scump de reintrat in posesie..

Amplasament 5
Parcul Grozavesti.
Legatura tramvai in zona, liber de constructii,
Din pacate e parc, chiar daca utilitate zero, ar insemna sa se construiasca in zona "verde."
Deci plusuri si minusuri.
Acces metrou, apropiere de  Gradina Botanica,

Amplasament 6
Gara Basarab
Istorie, acces CF, tramvai.
Ar fi proiprietatea CFR, necesar dezvoltare si  pe spatiu fostelor remize de locomotive.
In acest caz spatiu generos.

va continua...

 


Re: MUZ-TRANS 2020 andrei11

Cred ca amplasamentul nr 6 e perfect...
O precizare, Gara Centrala nu a existat niciodata, tot ce s-a facut a fost sa i se rezerve un spatiu dedicat.
Ok, planuri, schite, etc, da, dar ca si constructie nu s-a pornit niciodata.
Si inca o observatie.
Ca sa faci un muzeu al CFR - ului ( eventual al RATB - ului ) trebuie obligatoriu sa ai linie CFR functionala. Hai ca tramvaiele le mai cari cu trailerul, dar pentru vagoane, locomotive e imposibil fara linie CFR.
Mai ales ca pe langa expozitia permanenta se mai organizeaza si expozitii sezoniere in parteneriat si cu alte tari care vor trebui sa-si duca cumva exponatele in expozitie.

 


Re: MUZ-TRANS 2020 aztec

De accea e mentionat la fiecare amplasament legatura cu CF.
O sa incerc ca la fiecare postare sa adaug cate un link catre diverse muzee.
Dar, in opinia mea, este important urgentarea infiintari... pana nu dispar majoritatea exponatelor, atat rutiere cat si feroviare...prin nebunia casarii sau vanzarii ca fier vechi.

Ipswich Transport Museum, plimbare virtuala cu google earth
http://www.ipswichtransportmuseum.co.uk/

https://www.google.co.uk/maps/@52.04084...!1e1?hl=en

London Transport Museum
http://www.ltmuseum.co.uk/

Transport Museum, Wythall.
http://www.wythall.org.uk/index.asp
https://www.google.com/maps/place/The+T...!1e1?hl=en

 


Re: MUZ-TRANS 2020 aztec

Amplasament 7
Romexpo. sau posibil  Comp Ind Grivita...
Ampasament cu vecinatati de recreere, acces tramvai in apropiere, acces CF din pacate din cate stiu desfiintat.
Teren fragmentat, extrem de scump, acces la viitoarea magistrala de metrou..
Plus...nu vreau sa supar musulmanii....
Bun dar greu de realizat

Amplasament 8
Muzeul Aviatiei.  sau pepiniera de vis-a-vis
Ar insemna absortia muzeului...nu e el cine stie ce dar nu prea sunt adeptul desfintarii acestiua.
fara acces CF, acces tramvai in apropiere

Terenul pepinierei ramane de verificat posesia..acces tramvai in zona, fara acces CF din cate stiu, acces doar la pepiniera Tei Toboc...

Amplasament 9
Terenul din spatele stadionului Steaua.. fost poligon militar. Momentan liber de constructii, geneors...
Fara acces CF, acces tramvai facil prin depoul Alexandria sau eventual terminal Ghencea...
Fara alte legaturi recreationale

Amplasament 10

Ferma Boja sau Sere Ghencea..
Acces CF mai dificil(prin centura sau varianta Cet Vest, linii tramvai in zona)
Fara (momentan) alte puncte de atractie



Coventry Transport Museum
http://www.transport-museum.com/

Dresden Transport Museum
http://www.verkehrsmuseum-dresden.de/

 


Re: MUZ-TRANS 2020 aztec

Exponate posibile.
Pt ca suntem un forum de transport urban.. incepem cu aceste posibile exponate.
Va rog sa fiti indulgenti cu lipsurile mele in ce priveste istoria ITB-ului, pt ca pe istoria dotarii acestiua s-ar baza exponatele, fiind reprezentative pt transportul in romania...
Puteti face completari si propuneri...si daca se poate, existenta acestora...fizica..
Lista e deschisa
Transport suprafata.
Autobuze.
Antebelice nu cred ca se pune problema sa mai existe pe undeva, atat la RATB sau alta regie publica.
Interbelice.. foarte greu, cu achizitionare din afara in masura existentei sau la fel ca cele antebelice, posibil la stadiu de machete..
La fel si la Trolee.. aici nu existau, deci scapam.
Postbelice...
Avem variantele comuniste, atat varianta romaneasca, cat si fost URSS, unde cu greu se pot recupera diverse posibile exponate..
Autobuz M.T.D. Nu cred sa se poata expune, nu stiu de existenta vreunuia sau inlocuirii cu exponat macar la stadiu de macheta...
Trecem la TV...
Aici e grav. Cu toate ca sunt produse romanesti...istoria a trecut grav prin ele si majoritatea nu au scapat.
Nu stiu daca mai exista in patrimoniul RATB
ROMAN si DAC-uri.
Mai exista, se mai pot salva...
Ikarus-uri...sau modele mai noi, aici se poate discuta si rezolva, atat prin exponate din tara sau achizitionare externa...
Pe forum exista o sursa de inspiratie, daca se poate aduce la zi....
viewtopic.php?f=217&t=2396
Tramvaie.
Surprinzator si din fericire aici se sta mai bine.
Banuiesc ca se pot adauga si modele mai noi, pe masura casarii sau modernizarii, mai ales ca se pot expune doar parti din ele..

Metrou
Se poate expune un vagon IVA...nu neaparat o garnitura intreaga..
Cu toate ca ar parea saracacioasa o sectiune a metroului prin existenta dar a unui model istoric, se pot expune si alte obiecte, machete de garnituri atat vechi cat si noi, de exemplu ar fi frumos de expus pe un perete un model(posibil la scara) a primului scut comunist cu care au sapat galeriile, un tunel mic din inele..etc

Transport auto...pasageri.
Aici ar intra Dacia, Oltcit, Aro, Lastun, Daewoo. .. cu toate variantele posibile atat la Dacia cat si la Aro, (de la IMS la 243.de la 1100 pana la logan)..
Ce e bine, ca din 2018 se va deschide la Mioveni un muzeu Dacia..asta ca acolada..
Microbuze TV...
Motociclete...IMS-53 stiam ca era una in patrimoniul ARO...nu mai stiu de istoria ei.
Apoi am avut Mobra, Mobra-super, Hoinar, Mini Mobra...
Biciclete....de la Victoria la Pegas...
La auto se mai pot face diverse parteneriate cu proprietari pt a expune si modele private antebelice, interbelice si postbelice de diverse marci
Vehicule animal-motorizate
De la droaga la caruta, de la sareta la caleasca...sunt posibilitati de exponate, se mai pot gasi si salva prin satele romanesti...

Transport bunuri
Lista deschisa, iarasi antebelic si interbelic mai greu, posbelic se mai poate salva ce mai exista prin dotarea armatei sau tarilor comuniste...
Ar intra SR-uri,



Transport CF
Exista posibile exponate in patrimoniul CFR, se mai pot salva o gramada. atat ecartament normal cat si ingust..
De exemplu eu nu am mai vazut vagoane cu o cabina de franar.... atat de dese in copilarie. Exista macar unul restaurat?
Din pacate si aici furia autogenului si lacomia fierului recuperat a facut ravagii, dau doar 2 exempe, trenul Sanitar sau "trenului Bucuresti" din gara Obor

Atat pt azi... astept comentarile voastre si adaugirile.

Bratislava Transport Museum
http://www.muzeumdopravy.com/

 


Re: MUZ-TRANS 2020 Gabi23

Eu sunt de părere că un muzeu ar putea fi construit la Gara București Obor. Ar avea acces CF, linie de tramvai, zonă relativ centrală cu un spațiu extrem de generos aflat încă în propietatea statului (?).

 


Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421386 posts in 5248 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use