Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

29 posts, 12934 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective GPS

DN10, Kilometrul 11 (sat Cândești, comuna Vernești)

DSC_0572.JPG (391.96 KB; downloaded 3216 times)


DN2, Kilometrul 119

DSC_0002.JPG (311.03 KB; downloaded 3215 times)


Am actualizat din nou lista: DN1, DN2, DN2C, DN3, DN3A, DN5, DN6, DN6F (VO), DN7, DN10, DN14, DN21, DN22, DN24, DN52, DN66 și DN76. De asemenea pe DN31 și DN41 au început sa fie revopsite vechile borne, care încă se țin bine după ani de înfruntat intemperii.
De menționat faptul ca aceste borne nu se găsesc pe toată lungimea drumurilor, decât cu mici excepții (DN6F (VO), DN52).

Câteva straturi bune, cei drept au rezistat mai bine anilor decât ceea ce avem acum.

DN2, Kilometrul 257

DSC_0003.JPG (459.73 KB; downloaded 3220 times)

DSC_0005.JPG (513.84 KB; downloaded 3219 times)

DSC_0007.JPG (147.92 KB; downloaded 3215 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Grindeanu spune că la Centura Tecuci se lucrează de 13 ani şi este un ,,record absolut”/Tot de 13 ani se lucrează şi pe Centura Bucureşti şi tot nu e terminată iar Autostrada Transilvania a început acum aproape 18 ani
Şantierul centurii municipiului Tecuci va fi primul obiectiv monitorizat cu ajutorul dronelor, întârzierea fiind un ,,record absolut” pentru că se lucrează de 13 ani, a anunţat la Galaţi, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.  Centura Tecuci are aproape 7 kilometri şi este la al treilea constructor, asocierea Mavgo Holding-Aqua Parc care a preluat lucrarea la 58 % şi a realizat aproape 20 % în cadrul noului proiect.  ,,Am venit aici şi cu directorul general CNAIR (n.r. Cristian Pistol) care a prezentat stadiul proiectelor. Am aflat o chestiune de Cartea Recordurilor, recunosc că nu am ştiut că de 13 ani se lucrează la Centura de la Tecuci, şi am înţeles că e un record absolut. Mi-au comunicat, şi vă spun lucrul acesta pentru că vreau să-l fac public, că în luna mai este termen de finalizare. I-am informat, la rândul meu, că pe proiectul pe care l-am anunţat, acela de a urmări şantierele din ţară cu drone direct, primul proiect pe care o să-l urmăresc şi o să-l vedem live pe site-ul ministerului transporturilor o să fie acesta, pentru că asta este ceva de domeniul incredibilului, ca de 13 ani să se lucreze, zici că a fost Centura Parisului nu centura de la Tecuci” a spus Grindeanu.

Din păcate, Centura Tecuci nu este chiar un ,,record absolut” în România chiar dacă lucrarea, privită ca proiect distinct, este relativ simplă. Îi reamintim ministrului Grindeanu că, la Autostrada Transilvania (Braşov – Borş, în varianta iniţială) se lucrează de aproape 18 ani, de la semnarea primului contract cu Bechtel, iar pe Centura Capitalei primele lucrări de lărgire pentru sectorul de nord au început prin 2007 şi tot nu sunt recepţionate. În fapt, mai puţin de jumătate din cei 70 de kilometri ai centurii încă nu sunt lărgiţi la 4 benzi.

Alte proiecte la CNAIR care nu sunt gata nici după un deceniu de la primele contracte/sunt Pasajul de la Micălaca, pe Centura Aradului şi reabilitarea unui tronson de 50 de kilometri de pe DN 6 Alexandria – Craiova.

PS
”Nu cumva” dansul, Grindeanu Sorin a fost al patrulea om in stat, in perioada ianuarie-iunie 2017? Cam... :yes:

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

„Pachet mobilitate militară aferent unor lucrări de artă aflate pe rețeaua de drumuri naționale”
„Pachet mobilitate militară aferent unor lucrări de artă aflate pe rețeaua de drumuri naționale”

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 18.01.2022, Cererea de Finanțare pentru proiectul „Pachet mobilitate militară aferent unor lucrări de artă aflate pe rețeaua de drumuri naționale” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Connecting Europe Facility (CEF)-CEF 2 Transport - Adaptation of the TEN-T to civilian-defence dual use - Military mobility envelope.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea infrastructurii de transport, prin reabilitare/modernizare/construcție a unui pachet de 5 poduri, în vederea asigurării unui trafic rutier fluid și în condiții tehnice corespunzătoare, în conformitate cu reglementările în vigoare.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

•  Reabilitare Pod pe DN 2A, km 196 + 739, la Ovidiu;

•  Reabilitare Pod pe DN 1, km 133+941 la Azuga;

•  Reabilitare Pod pe DN 6, km 268+371 la Arginești;

•  Reabilitare Pod pe DN 15, km 297+918 la Straja (Stejaru);

•  Reabilitare Pod pe DN 15, km 304+680 la Viișoara.

Valoare totala proiect:       170.544.620, 94 lei cu TVA;
Valoare proiect :                   143.417.758,78 lei fără TVA;
Valoare eligibila proiect:    142.798.158,78 lei, din care:

•        Contribuție UE : 50% din valoarea eligibila:              71.399.079,39 lei;
•        Contributia naționala: 50% din valoarea eligibilă:  71.399.079,39 lei.

Proiect cofinanţat prin CEF-T-2021-MILMOB-WORKS: Adaptation of the TEN-T to civilian-defence dual use - works or mixed.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

CNAIR a anulat licitația pentru proiectarea drumului de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova -Pitești/Cele două oferte depuse nu sunt conforme
Compania de Drumuri a anulat licitația pentru proiectarea unei șosele de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova -Pitești, cele două oferte depuse fiind considerate inacceptabile/neconforme. Licitația pentru proiectarea unui drum de legătură cu o lungime de aprox. 10 kilometri între Uzina Ford și lotul 1 Craiova-Robănești (17 km.) a fost lansată în august 2021 iar la termenul din 16 septembrie au fost depuse două oferte, ambele de la firme românești : SC IRIMAT CONS SRL – SC Studio CORONA SRL CIVIL Engineering și SC TOTAL ROAD SRL. Comisia de Evaluare din CNAIR a decis respingerea ambelor oferte și, cel mai probabil, licitația va fi reluată. Fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă anunța în vara anului trecut că durata de execuție a șoselei este de 24 de luni.

,,Proiectul are ca scop realizarea unui drum de legătură prin care să fie preluat traficul de la Uzina Ford către Drumul Expres Craiova – Piteşti, tronsonul 1. Traseul preconizat se află în zona administrativă a localităţilor din judeţul Dolj : Malu mare, Pieleşti, Cârcea şi Gherceşti. De asemenea, se va elimina riscul apariţiei unui punct de congestie la sensul giratoriu care face legătura între Drumul Expres Craiova – Piteşti şi Centura de Nord a Craiovei – DN 65 F” se arată în Caietul de Sarcini publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Durata contractului este de 3 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, 2 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție. “- DRDP Craiova.

Drumul de Legătură urmează să se conecteze și cu Centura Craiova Sud, șosea tot de aprox. 10 kilometri unde lucrările pot începe, Ministerul Transporturilor eliberând săptămâna trecută Autorizația de Construire. Primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești (antreprenor Tirrena Scavi) ar trebui să fie deschis circulației până la sfârșitul anului, dar șansele de finalizare sunt foarte mici, stadiul fizic de execuție fiind de doar 43 %, cu o mobilizare insuficientă a constructorului.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Descentralizarea în Transporturi : CNAIR transferă către autoritățile locale Centurile Curtea de Argeș și Reșița/Ce alte proiecte de drumuri pleacă de la ,,centru”
Ministerul Transporturilor transferă alte șase proiecte de infrastructură rutieră către autoritățile locale, printre acestea fiind Centurile municipiilor Curtea de Argeș și Reșița sau Drumul de Legătură între Centura Galați și Drumul Expres Brăila -Galați, a anunțat miercuri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Este vorba despre proiecte ,,pe hârtie” aflate în etapa de pregătire pentru studii de fezabilitate sau avize, nu investiții care au documentație tehnică și pot fi lansate în licitație pentru execuție. Protocolul a fost aprobat marți, prin decizia Consiliului de Administrație al CNAIR. Transferul de la Compania de Drumuri la autoritățile locale (Primării și Consilii Județene) se face pe baza unei Ordonanțe din 2020 pentru descentralizarea în Transporturi care va permite derularea mai rapidă a unor proiecte de interes local, a explicat Grindeanu : ,,

În continuarea procesului de descentralizare a proiectelor de infrastructură rutieră am semnat astăzi 6 protocoale cu autoritățile locale. Prin această abordare îmi doresc să urgentăm proiectarea și construcția mai multor obiective cu impact local:
–“Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire (P.A.C.) și obținerea Autorizației de Construire (A.C.) pentru obiectivul de investiții “Drum de legatură între DX Brăila – Galați și VO Galați”
–“Elaborare Studiu de Fezabilitate și realizare documentație tehnică pentru Autorizația de Construire (P.A.C.) pentru obiectivul de investiții TransRegio Brăila – Slobozia – Drajna – Chiciu și Drajna- A2”
–“Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire (P.A.C.) și obținerea Autorizației de Construire (A.C.) pentru obiectivul de investiții “Modernizare drum existent DN 25, între Galați și Tudor Vladimirescu”
–”Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții Varianta de ocolire Curtea de Argeș”
–“Elaborare Studiu de Fezabilitate, PAC și elaborare Proiect Tehnic pentru Drum de ocolire Municipiul Reșița între DN58 și DN58B – Faza 1 și Drum de ocolire Municipiul Reșița între DN58B si DJ581 – Faza 2”
–“Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire (P.A.C.) și obținerea Autorizației de Construire (A.C.) pentru obiectivul de investiții Varianta de ocolire Băbeni (județul Vâlcea)”
Cel mai important proiect de infrastructură rutieră (de interes național) transferat de la CNAIR către autoritățile locale este Drumul Expres Oradea -Arad, investiție de un miliard de euro pe care o derulează Consiliile Județene Bihor și Arad, respectiv primăriile celor două municipii.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Centura București : au început lucrările pentru construirea unei bretele noi la pasajul Bragadiru (DN 6)
Compania de Drumuri a început lucrările pentru construirea unei bretele de legătură între Centura București și Drumul Național 6 în zona orașului ilfovean Bragadiru, breteaua cu o singură bandă pe sens urmând să fluidizeze circulația pe un tronson extrem de aglomerat și, totodată să reducă riscurile de accidente la ieșirea din București spre Alexandria. Contractul este semnat încă din mai 2021, lucrările costă aproape 4 milioane de lei și ar trebui finalizate în aprox. 3 luni. Intersecţia Centurii Bucureşti cu DN 6 la Bragadiru este amenajată cu pasaj suprateran, dar podul nu are şi breteaua de pe partea stângă a drumului care să asigure relaţia Centură – DN 6, cu viraj la dreapta, iar şoferii care vin de pe Centură spre Bucureşti trebuie să „taie” cele două benzi de pe contrasens, manevră foarte periculoasă.

Breteaua de la Bragadiru va fi dată în trafic cel mai târziu la sfârșitul lunii mai, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu : ,,Au început lucrările la breteaua de legătură DN 6 -Centura București, la pasaj pe DN 6 km. 10. Este vorba despre realizarea unei bretele de legătură între DN 6 și Centura Bucureștiului pe partea dreaptă în sensul de mers Bragadiru -București, dar cu impact major în creșterea siguranței rutiere și descongestionarea traficului pe DN 6 – zona Bragadiru. Lucrarea se va finaliza cel târziu la sfârșitul lunii mai a.c.”

 


Re: Stiri, noutati, perspective messe

Cred ca aici e topicul potrivit unde pot mentiona lucrarile de asfaltare pe DN 2A intre Galbiori si Dorobantu si in curand va intra in reabilitare si podul peste Canalul Poarta Alba-Midia Navodari la intrarea in Ovidiu. Daca cei rosii sau verzi ai acestui site considera ca este necesar si un topic dedicat lucrarilor aferente DN 2A il pot deschide, nu vreau sa incarc forumul cu subiecte care, poate nu sunt reprezentative, ca sa deschid eu un topic de genul: "DN 2A, lucrari sau ceva de genul acesta.

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Momentan consider ca e suficient in cadrul acestui topic. Daca pe viitor apar discutii, materiale, articole de presa, se poate face topic nou si mutate mesajele.

 


Re: Știri, noutăți, perspective shoppy

Pe DN1 Valea Prahovei in zona Cornu de Jos:
- se construieste banda lipsa dintre cele doua intersectii cu DJ101R sensul spre Brasov
- se construieste giratoriu la intersectia cu DJ101R spre Cornu de Jos / Campina

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru autorizarea Lucrarilor de Construire pentru Pasaje rutiere denivelate pe reteaua de drumuri nationale
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul national de redresare si rezilienta, au convenit în data de 21.03.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.21 pentru proiectul “Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru autorizarea Lucrarilor de Construire pentru Pasaje rutiere denivelate pe reteaua de drumuri nationale in vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Componenta  4. Transport sustenabil.

Obiectivul general al proiectului este: Proiectul are ca obiect cresterea mobilitatii pe reteaua de infrastructură rutiera TEN-T, asigurand cresterea gradului de siguranta rutiera in aria de incidenta a localitatilor Balotesti, Breaza, Giurgiu, Siculeni,Iasi si Harsova, prin scaderea numarului de accidente rutiere si fluidizarea traficului.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Realizarea studiilor de fezabilitate si a Proiectelor pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru 6 pasaje rutiere:
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 20+750 cu DJ 101;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 1 km 95+650;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 5 km 56+150 cu VO Giurgiu (DN 5D) ;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 87+200 cu trecerea la nivel cu calea ferată;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 28 km 63+290 cu DN 28D km 0+000;
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 2A km 126+980 cu DN 22A km 85+925.

Valoarea totală a  proiectului este de 5.786.932,63 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1.704.050,79 lei, contributia publica nationala 3.164.665,71 lei, iar TVA aferent reprezinta 918.216,13 lei.

Durata proiectului: Studiul de Fezabilitate si Proiectul pentru autorizarea lucrarilor de construire aferente celor 6 obiective de investitie urmeaza a fi realizate pana in trim.I 2024, ulterior finalizarii procedurilor de achizitie publica si semnarea contractelor de servicii proiectare. Perioada de implementare a proiectului cuprinde si, daca este cazul, perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea contractului de finantare.

 


Re: Știri, noutăți, perspective shoppy

Primul este vorba de DJ101 spre Balotesti.
Al doilea este intersectia cu DJ101R spre Breaza de Jos.

 


Re: Știri, noutăți, perspective Adrian Rosca











Cica largirea de la Cornu a DN1 nu ar fi gata, dar am fost in weekend pe acolo si nu mai era nimic de facut, vezi si min 25.17-25.30 al filmarii de mai jos, realizate de userul Youtube Constantin, unde apare si noul giratoriu de la Cornu (min. 24.38-25.06):




Acelasi user are si o alta filmare cu noul pod si parcarea de la Lainici de pe DN66 (min 0.25-0.55 si 1.23-2.25):


 


Re: Știri, noutăți, perspective orex




Montăm plase de retenție și bariere dinamice pe stâncile de pe DN7C – #Transfăgărășan.
🟠Lucrările începute în acestă primăvară sunt în plină desfășurare în trei zone periculoase din cauza căderilor de pietre de pe Transfăgărășan.
🟠O parte din lucrări vor fi finalizate până la sfârșitul anului iar altele în primăvara anului viitor astfel încât cei care vizitează cel mai spectaculos drum din România să aibă parte de condiții sigure și confortabile de #trafic.

 


Re: Știri, noutăți, perspective andreiiul

Poate le iese de data asta
𝗧𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝘀𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗮 𝘀𝗶 𝗮𝗶𝗰𝗶 𝗮 𝘁𝗿𝗲𝗶𝗮 𝗼𝗮𝗿𝗮

În sfârșit, astăzi au fost depuse 5 oferte pentru reluarea lucrărilor de largire la 4 benzi a Centurii București între DN2 și A2, după cum urmează:
1️⃣ Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD – PATSTROY VDH EAD (România – Bulgaria)
2️⃣ Asocierea CONI SRL (lider) – GOTT STASSE SEL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL – INFRA EXPERT AD (România – Bulgaria)
3️⃣ Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – IBB-HIB ROMANIA SRL (România)
4️⃣ Asocierea ROMAIR CONSULTING SRL (lider) –  OYL COMPANY HOLDING AG SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA (România - Spania)
5️⃣ Asocierea CONCELEX SRL (lider) –  X-WAY INFRASTRUCTURE SRL – BOG’ART SRL – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (România - Ucraina)

Noul constructor va relua lucrările de la stadiul fizic de 20,76% și va executa:
✅ lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe 11,45 km lungime
✅ pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 metri
✅ pasaj rutier peste calea ferată București - Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri
✅ pasaj rutier peste calea ferată București - Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri

Valoarea estimată a contractului este de peste 458 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021-2027.

Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.

Reamintesc faptul că pentru acest proiect, au fost reziliate 2 contracte de execuție în ultimii 8 ani din cauza neseriozității constructorilor, ultimul fiind reziliat în luna decembrie 2022, așa cum am promis, fiind vorba de Tirrena Scavi, caruia i-am reziliat trei lucrări: acest sector al Centurii Capitalei, Lotul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești și Centura Timișoara. Ulterior acestei noi licitații, a fost necesară realizarea unei expertizei tehnice de către Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR.

Sper ca procedura de evaluare a ofertelor să decurgă în condiții normale, fără contestații, astfel încât să putem relua lucrările pe acest sector al Centurii București cât mai repede posibil.

🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴
_______________
#DNCB #CenturaBucuresti #CenturaCapitalei
#Bucuresti #Ilfov #ilfovimpreuna #PT
#infrastructuraIlfov #dezvoltamIlfov
#infrastructura #rutier #infrastructurarutiera
#infrastructuraRomania #infrastructuratransport
#Cernica #PasajCernica #DN2A2
#HaiRomaniaHaiCaSePoate

Sursa: FB/Irinel Scriosteanu

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422350 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use