MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Greva la metrou

292 posts, 105524 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 21
 
 

📖 Pagination options
Re: Greva la metrou Costin

Ba pune problema foarte corect. Daca ar aplica filozofia "iti faci treaba sau pleci" ar avea o îmbunătățire vizibila a serviciilor prestate. Nu trebuie sa reinventam roata (mai ales in companiile de stat), treaba asta functioneaza foarte bine de multa vreme pe la altii.

 


Re: Greva la metrou TibiV

Nu cred ca Andrei pune problema gresit.

Metrorex este o pravalie care nu isi acopera cheltuielile din incasari.
Daca ar fi o simpla companie privata, intr-o lume normala, maine ar trebui sa inchida portile.
(Orice om/firma are aceeasi regula: trebuia sa castigi cel putin tot atat cat cheltuiesti (caz in care nu esti "profitabil", doar supravietuiesti de azi pe maine...)

In cazul Metrorex "s-a acceptat" (de cine?... cand?...) ca rolul social este atat de important incat trebuie subventionat de "autoritati".
In cazul unei firme, "subventia" este termenul elegant pentru "pomana".
Adica tu nu iti castigi singur painea de toate zilele, asa ca trebuie sa te "pomanageasca" cineva luna de luna, an de an...

OK, acceptam si ideea asta.
Statul este de acord sa iti dea permanent o pomana...
Dar cand incepi sa sari in sus cu mega-cereri de mega-salarii este o problema...

Tu ceri de fapt cresterea pomenii, pentru ca veniturile tale nu esti in stare sa le cresti, nici cheltuielile nu vrei sa le reduci (de exemplu prin reducerea numarului de angajati, din care foarte multi freaca menta...)
Deci practic tu tipi ca vrei o pomana tot mai mare...
Daca nu se mareste pomana, faci greva  - ca deh, iti permiti, esti singurul furnizor al serviciului respectiv...
Si nu te poate opri nimeni, desi tu primesti pomana aia fix pentru ca prestezi un serviciu cu un important rol social...

Nu imi argumentati ca peste tot se subventioneaza transportul in comun.
Dar cred ca nicaieri nu se cer cresteri salariale de genul asta (pana acum cativa ani cereau cresteri de doua cifre).
Pai cum, cand inflatia este la minime istorice, (ba chiar de aproape un an avem inflatie negativa) tu ceri aproape 10% ?
Sindicatele din Germania ies in strada cand patronatul nu accepta +1,85% si ofera doar +1,45%...
Cresterea de salarii trebui sa acopere cresterea preturilor plus cresterea de productivitate !
Care cretere de productivitate ? Aia amintita de Andrei: "la 7:20 sa astept 8 minute si 30 secunde un metrou pe M1" ?!...

Deci...
Despre cd naiba vorbim aici ?!...

Eu lucrez la o firma privata, am un salariu decent, dar in ultimii 5 ani am avut o singura crestere de salariu, de sub 10%.
Dar firma mea traieste din ce vinde.
Nu primeste pomeni de la nimeni.

 


Re: Greva la metrou mcosmin

Puneti problema cu totii gresit.

1) Toate problemele retelei de metrou semnalate de Andrei nu sunt vina angajatilor. Nu mecanicul de tren decide ca acum in secunda asta pleaca, ci un dispecer care are un grafic de circulatie pus la punct de mai marii firmei.

2) Nu angajatii vin de acasa cu vopsea pentru statii, ci managerii decid cand si cum se cumpara.

3) Nu poti sa spui "daca nu iti convine pleaca", oamenii care lucreaza acolo au probabil zeci de ani vechime, o anumita varsta si sunt specializati pe ceva ce nu mai exista pe piata din Romania, deci nu se pot angaja in alta parte.

Deci inainte sa vorbim pe langa, cred ca e bine sa privim problema mai tehnic si mai obiectiv, ca doar asta este principalul rol al forumului. Ca asa putem sa ne uitam la Antena 3/Realitatea/Romania TV si acolo gasim destui care vorbesc fara sa aibe habar de subiect.

La stat nu este ca la firma privata sa poti sa iti negociezi salariul cum ai tu chef. Daca voi sunteti la firma privata si nu cereti mariri cel putin anual, you are doing it wrong, sau e cazul sa va mutati in alta parte, daca puteti.
CCM-ul este un act extrem de important si asigura o uniformitate si management mai usor in firma, la fel si vizibilitate mai buna asupra beneficiilor angajatiilor, si oricine ar trebui sa lucreze la o companie care dispune de CCM.

Deci chiar daca noi ii platim pe ei, ei nu sunt sclavii nostrii si au si ei drepturile lor, printre care se numara si dreptul la greva - care se acorda exact din motivul ca ei nu pot pleca in alta parte.


Concluzia: nu mai dati vina pe angajati doar pentru ca voi acum stati la caldurica. Managementul este de vina pentru statiile urate, intervale de circulatie haotice si proasta sincronizare in legaturi. Daca vreti sa va luati de cineva, luati-va de ei, nu de angajatii fara putere de decizie.

PS: nu mai dati voi exemple din Germania pe auzite. Am lucrat destul cu firme din Germania (atat in Germania cat si remote). E un mit tembel asta cu "productivitatea". Si acolo se asigura mariri de salarii in functie de vechime si alti factori economici (gen inflatie).

 


Re: Greva la metrou abc_XC

La stat nu este ca la firma privata sa poti sa iti negociezi salariul cum ai tu chef. Daca voi sunteti la firma privata si nu cereti mariri cel putin anual, you are doing it wrong, sau e cazul sa va mutati in alta parte, daca puteti.

Adica daca nu-mi place angajatorul privat pot sa plec, dar la stat sunt legat acolo, nu pot pleca sa caut unul mai bun, cu beneficii mai mari? Singura scapare e sa ies pe strada si sa strig greva?
Parerea mea e ca mcosmin pune gresit problema. Rau de tot.
Prin firmele alea private unde iti negociezi salariul cum vrei ai niste obiective, target-uri clare, ti se fac niste evaluari periodice, ai indeplinit tinta, ori ba. Daca nu ai facut asta, adio crestere salariala. Eu cel putin asa am intalnit pana acum. Iar cresterea aia salariala nu o dam maxima la toti, fiecare angajat primeste dupa rezultate, unii mai mult, altii mai putin, ca sa te motiveze. Altfel rupi smartphonul pe Candy Crush ca oricum da marire la toata lumea la fel, chiar daca doar colegul a muncit.
Exista asa ceva la Metrorex? Evaluare angajati, obiective pentru departamente? Firmele private au timpi maxim de remediere a incidentelor/ reclamatilor din partea clientilor, Metrorex nici nu raspunde la solicitarile calatorilor. Managementul vinovat de dezastru nu cumva beneficiaza si el de aceeasi marire ca doar lucreaza tot la Metrorex? Adica dupa ce ca sefii sunt incompetenti si treaba merge prost +8% marire de salariu.
Esti convins ca toti angajatii merita +8%? Poate unii chiar au muncit si merita +20% iar altii merita 0%. Asa se incurajeaza dezinteresul pentru locul de munca, aceleasi prime pt toata lumea, indiferent de rezultate. Rezultatul e ce vedem acum la Metrorex, Ratb, Radet, etc

 


Re: Greva la metrou andrei11

Deci chiar daca noi ii platim pe ei, ei nu sunt sclavii nostrii si au si ei drepturile lor, printre care se numara si dreptul la greva - care se acorda exact din motivul ca ei nu pot pleca in alta parte.
Fals.
Fals la patrat, la cub chiar. Sa le luam pe rand.
1) Fiinta umana in general in Europa sec XXI  teoretic nu se mai intalneste cu fenomenul sclavagismului, cel putin in acte,  pentru ca el de facto exista in forma mascata.
2) Oamenii care lucreaza in cadrul metroului nu sunt nici mai destepti nici mai speciali nici superiori nici...nici fata de restul cetatenilor, asadar nu ar trebui sa beneficieze de compasiunile noastre ca vai saracii de ei, ca nu stiu ce.
3) Inteleg ca superoamenii acestia au venit din dragoste la metrou, ca alta meserie nu stiu si n-au venit pentru banii care se castiga aici ? Asadar daca au venit din pasiune ar trebui sa munceasca 12 luni si sa primeasca salariul pentru 11,  un salariu il doneaza pentru cei aflati in nevoi.
4) Am lucrat dupa 1989 numai la companii particulare, la una chiar 17 ani incontinuu.
5) Fiind intreprindere de stat subventionata masiv salariile ar trebui reglementate de stat prin legi speciale, n-au treaba sindicatele cu afacerea asta.
6) Cea mai mare gogomanie treaba asta ca ei nu pot pleca in alta parte. Eu am fost nevoit sa-mi schimb meseria de vreo cateva ori, sa fac cursuri de specializare ( pe banii mei ) cursuri postuniversitare tot pe banii mei ca sa pot supravietui. Tot omul se perfectioneaza, ce e cu argumentul acesta << saracii nu pot pleca in alta parte >>. Ba pot, daca sunt incapabili sa mai faca altceva sa se pensioneze pe caz de boala. Sa le luam pe rand :
a) Meserii conexe : casieri, functionari, economisti, etc, --> e clar, da ?
b) Mentenanta. Adica aia care intretin materialul rulant. Reconversie primara, cum invârţi susubul la roata, poti invarti suruburi si intr-un service auto.
c) Intretinere tunel, etc. Cum schimbi macazul defect la Gara de Nord ( metrou ) iesi la suprafata si schimbi macazele la Gara de Nord ( tren ). Numa' ca aici sus te si ploua, te si ninge, e si frig, e si cald.
d) Mecanic de metrou. Curs de calificare mecanic de locomotiva, numai ca aici nu stai numai pe acasa, poate sa te prinda noaptea si in alta parte.
e)...
Eu spun sa ma opresc aici, oricum ca ei sunt supercalificati intr-o singura meserie complexa e falsa. Pana la pensie omul tot invata. Cine nu poate, la piata la Obor la taraba sau la vanzare gogosi. Da' si acolo iti trebuie scoala, sa deosebesti patrunjelul de marar si sa nu pui in gogsi branza ca-ti ies langosi.

 


Re: Greva la metrou mcosmin

Andrei11,

Salut efortul tau de a citi macar printre randuri ce am scris. E ceva cea ce abc_xc nu s-a obosit sa faca.

Am sa raspund la cea ce ai spus tu, stiu ca nu am dezvoltat prea bine ideea.
Hai sa luam exemplul unui mecanic de tren.
Ce stie sa faca un mecanic de tren? Pai sa conduca trenuri, chiar trenuri bune si moderne (CAF, Bombardier etc).
Pai hai sa zicem ca asta are o varsta (as zice ca media ar fi cam la 40-50 de ani), din care 20 de ani experienta la stat. El a fost mecanic de tren toata viata.

Pai sa vedem ce oportunitati de angajare are in Romania:
Paznic, maturator de strazi, casier la fast food (ca astea nu cer experienta)-> Salariu minim pe economie.

SAU

Ar putea sa mearga la una din nenumaratele companii (aici e sarcasm) de transport din Romania care opereaza metrouri sau trenuri. Acolo ar avea o sansa, avand in vedere experienta pe care o are, insa de cele mai multe ori, nu va fi angajat acolo, pentru ca deja are o varsta.

Cazul mecanicului de tren este unul fericit. El are unde sa se duca.

Dar hai sa ne gandim la cei care sunt mai necalificati: muncitori de toate felurile, secretare, lucatori comerciali: majoritatea au deja o varsta, si mai mult ca sigur nu vor mai fi angajati in Romania.
Si aici intervine problema: migrarea fortei de munca in afara, migreaza pentru ca noi, in Romania, nu le oferim ocazia de a se reorienta pe piata muncii. Se duc in vest, unde unii au sanse sa devina cineva, altii nu (majoritatea nu), si ajung lucratori necalificati, si oricum vor castiga mai mult decat in Romania. Si vor pleca si vor isi vor lua si familiile cu ei, si tot Romania pierde, inclusiv noi care ne dam cu parerea.

Greva este dreptul lor. Ei nu acum cum sa plece, majoritatea angajatiilor au imprumuturi la banci, parinti/copii care au nevoie de sustinere, si in principal, au si ei cam aceleasi probleme pe care le avem si noi.

Tu ai avut un noroc imens ca ai sarit, probabil erai si relativ tanar, dupa varsta de 40 de ani, nu prea mai merge sa treci de la stat la privat, e diferenta de mentalitate si agilitatea mentala mai scade, iar pantronii nu vor sa isi asume risuri cu tine.

Un alt lucru pe care as vrea sa il subliniez: sindicatele mai joaca si la cacealma. Ei mizeaza exact pe discutii de genul acesta pe forumuri ca acesta ca sa creeze presiune pe factorii de decizie. Faptul ca se anunta o greva nu inseamna ca va si fi o greva.
Dupa ce va calmazi, puteti sa vedeti si cazuri de greve in companiile de stat din afara, veti vedea ca si pe acolo se cere cam ce se cere si pe aici.

 


Re: Greva la metrou andrei11

Off topic
Afla ca la fix 47 de ani ( dupa ce am lucrat 17 ani la ei ) patronii au decis sa inchida afacerea, sa-si ia banii pe vanzarea cladirilor, a terenurilor, etc ( 5 patroni au luat aprox. 500.000 EURO fiecare )  iar noi ne-am ales cu un  şut in  [bip]  << descurcati-va ca s-a stins lumina >> . Frumos, n-am ce zice. Surse autorizate si credibile mi-au spus ca de acolo mi se trage si actualul diabet.
__________
PS : De ce am spus ca exista si la ora actuala un sclavagism mascat : Programul meu era de aproximativ 10 - 11 ore in societate ( Martie - Octombrie ), bine, faceam treaba pentru 4  - 5 persoane si era imposibil sa-mi rezolv activitatile in 8 ore. Aveam si jumatate de ora pauza de somn. Cateodata se lucra ( moka ) si sambata ( juma de zi ), eu mai veneam si duminica cateodata pentru o ora / doua. Da' numai o luna ( vara ).

 


Re: Greva la metrou TibiV

mcosmin wrote:
ei nu sunt sclavii nostrii si au si ei drepturile lor, printre care se numara si dreptul la greva - care se acorda exact din motivul ca ei nu pot pleca in alta parte.

:lol:  :lol:  :lol:
Pot pleca, dar nu vor....
Cine este fraier sa plece de undeva unde "freaca pisoiul" si ia o carca de bani ?!...

mcosmin wrote:
Concluzia: nu mai dati vina pe angajati doar pentru ca voi acum stati la caldurica. Managementul este de vina pentru statiile urate, intervale de circulatie haotice si proasta sincronizare in legaturi. Daca vreti sa va luati de cineva, luati-va de ei, nu de angajatii fara putere de decizie.

Cine i-a scuzat aici pe manageri ?
Iar tie cine iti spune ca "noi stam la caldurica" ?
Eu "stau la caldurica" in soare in iulie-august, cand job-ul o cere.
Stau si la -15 grade afara, in ianuarie, cand job-ul o cere.
Cate 7-8 ore, daca este nevoie. Si in august, si in ianuarie...
Nu te arunca cu "explicatii" cand nu stii sum lucreaza "ceilalti", de la privat.
La noi trebuie sa iti realizezi target-ul: cumparatori multumiti.
Nu reusesti asta, poti pleca acasa....

mcosmin wrote:
nu mai dati voi exemple din Germania pe auzite. Am lucrat destul cu firme din Germania (atat in Germania cat si remote). E un mit tembel asta cu "productivitatea". Si acolo se asigura mariri de salarii in functie de vechime si alti factori economici (gen inflatie).

"gen inflatie"...
Asta este un argument valid - singurul- daca te uiti cu atentie, am scris si eu despre el mai sus.

"E un mit tembel asta cu "productivitatea". "
Te astept sa castigi Nobelul pentru economie cu "Mitul Tembel al Productivitatii"....
Daca ai fi fost student la ASE, dupa postarea asta sigur ai fi repetat anul... :lol:
Baietii din Suedia care se ocupa cu Nobelul nu cred ca ti-ar fi dat insa prea mute sanse...

"Si acolo se asigura mariri de salarii in functie de vechime"
Da, individual, noi vorbim aici despre CCM... Care este "regula" generala, iar "vechimea" este doar un "supliment".
Exista ramuri (de regula la stat) in care se spune "salariul pentru functia X este Y, la care se adaua sporul de vechime de N% pentru vechime peste 5 ani, M% 10-15 ani, samd"

Si in Germania exista CCM, care stabileste niste salarii pe functii.
Diferentierile pentru vechime/studii/etc se prevad tot in acel CCM.
Dar fii sigur ca daca Daimler sau BMW sau Bosch pun ochii pe un tanar promitator (in inginerie/design/marketing - "exclus" strungar/vopsitor/tapiter) il vor plati bine. Iar tanarul promitator probabil nici nu va intra in sindicat, poate doar isi va plati cotizatia "din politete".

De ce sa comparam sindicatele germane cu... sindicatul (apolitic!) al lui Radoi ?
Pe bune?!?@?@ ....
:lol:  :lol:  :lol:

(Am mai spus pe undeva: verificati de cate ori a facut Radoi greva la Mrex in timpul guvernelor PSD vs. de cate ori a facut in timpul guvernelor non-PSD....)
HINT
0-multe



Dar nu vorbeam de specialisti.
Asa cum in aviatie nu se dau afara pilotii, controlorii de trafic si mecancii de avion (iar daca se dau, isi gasesc maine alt job. Pentru ca sunt super-calificati....)

Dar nici acolo nu sunt toti "specialisti".
Esti in aeroport si cineva ar trebui sa iti aduca/confirme nu'sh ce hartie dar nu a mai adus-o pentru ca s-a intalnit pe coridor cu colega de la departamentul X si au ramas sa "schimbe o vorba" vreo 20 de minute...

Dar de regula la Mrex vezi sute de oameni (este adevarat, doar 7-8/statie) care se plictisesc.
Nu stim ce este in spatiile tehnice, unde alte zeci pot sa joace barbut sau sa doarma.

Marturisesc ca o buna parte din ceea ce afirm vine din experienta "impersonala", dar foarte apropriata....
Am avut doua colege de facultate (cu tatici "vanjosi", ca altfel nu ar fi avut nici o sansa) care au lucrat la Mrex...
Si fetele spuneau sincer: : "Nu stiu de ce iau atia bani pentru ca nu fac nimic.. Dar banii... fie bineveniti!"

 


Re: Greva la metrou subway guru

La London Tube, calificarea unui mecanic de tren dureaza...fix o luna si se face aproape exclusiv pe 'simulator'... :lol:
In spatiile tehnice?...toate sistemele sunt 'telecomandate' din dispeceratul central!...clic pe maus...
:bere:
Sporuri de vechime sau de 'fidelitate' exista si la privati...dar nu sunt prevazute a fi platite de clienti ci de firma angajatoare...
In ce priveste balanta si contul de profit/pierderi ce mama lui de management vrei cand tariful de transport e fixat de stat si nu de piata???
Singura parghie ce ramane managerului daca nu poate actiona la 'venituri' e sa taie la cheltuielile non-salariale...cu consecintele vizibile peste tot, tarom, metrorex, CFR, RATB, RADET, etc...jale mare... :bere:
Managementul a anuntat ca nu creste tarifele de calatorie...si atunci de unde se acopera cei 8%???
Daca pui mana pe un bilant si vezi pe unde se scurg banii...si nu sunt putini!...te lamuresti
Concluzia? Vor taia masiv din cheltuielile de mentenanta care si asa sunt in grava suferinta...
:twisted:
P.S.
Un sindicat e cu atat mai 'potent' cu cat are mai multi cotizanti ce freaca tziparul...iar cresterea de productivitate se realizeaza prin reduceri de personal datorate introducerii de tehnologii noi...
P.P.S.
Nici nu va inchipuiti voi ce razboi de o suta de ani a fost ca sa ramana un singur mecanic pe tren, ca erau doi...noroc cu Udriste...ca a avut 'cohones'  :mrgreen:
Urmatorul pas inevitabil?...trenul fara conductor...si va veni si acest moment, vrem nu vrem...si statia fara casierita...
:ugeek:
Si in final o trecere in revista prin Europa...sindicatele germane nu s-au opus niciodata cresterii de productivitate, cele franceze sunt ca ale noastre, la engleji au trecut exploatarea la privat, scurt pe doi!
:o

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Greva la metrou IK4

Nu mai comparati companiile de transport public cu firme din domeniul privat. Peste tot in lume transportul public este subventionat de stat, inclusiv in Austria sau Germania. Daca nu ar exista subventia, pretul unei calatorii ar fi la concurenta cu litrul de motorina iar explozia transportului cu autoturismele private ar fi inevitabila. Nu poate fi vorba de profit la un serviciu "social", esential pentru functionarea orasului si chiar pentru existenta lui.

La Metrorex nivelul incasarilor este maxim (nu intra in calcul cativa derbedei pe zi care sar portile fata de blatul masiv de la suprafata), eficienta energetica este buna (trenuri moderne cu consum redus, scari rulante moderne, ventilatie modernizata, iluminat preponderent fluorescent si pe alocuri LED), operare tren cu o singura persoana, intretinerea, paza si curatenia sunt externalizate. Pisica o freaca probabil doar cativa insi la nivel inalt, in nici un caz aia de jos. Iar salariile acolo jos nu sunt atat de mari pentru munca prestata decat in mintea ingusta a celor care le compara cu 5 milioane cat castiga ei la negru nu cu salarii pe posturi similare de la metrourile din Viena, Paris, Munchen, etc. De salarii mari ce aveau aici au plecat o multime de soferi de autobuz din Bucuresti la Londra si prin Germania.

Problema in transportul public din Romania este lipsa organizarii, functionarea operatorilor "dupa cum li se scoala" si de aici lipsa performantei si nemultumirile calatorilor. Nu exista contracte de transport incheiate de operatori cu municipalitatile/autoritatile, in care sa se stipuleze criterii minime clare de performanta (inclusiv intervale de succedare, program normal circulatie, program pentru evenimente speciale, dotari obligatorii vehicule, dotari statii, conditii de siguranta si igiena, etc.) a caror nerespectare sa duca la sanctiuni care sa mearga pana la refuzul platii subventiei. Asa cum este sanctionat orice prestator de servicii care nu-si respecta standardele, fie el restaurant cu mancare veche sau frizerie cu foarfeci nesterilizate.
Daca imi vine metroul in statie la Crangasi la 4 minute in loc de 10, nu ploua inauntru (vezi Titan) /nu cade tavanul pe mine si nu ma intalnesc cu tantari si sobolani, nu am nici o problema cu salariile angajatilor.

 


Re: Greva la metrou Costin

Cred ca ai inteles gresit. Eu unul zic asa...

IK4 wrote:
functionarea operatorilor "dupa cum li se scoala"

...este cauzata de managementul defectuos. Care este defectuos pentru ca
1. este incompetent
2. este nepasator
3. are interese mai importante

Daca managementul ar fi de tip privat, atunci ar putea impune un model de "functionare" optim si pentru angajatii "de jos" dupa cum le spui tu. Altminteri, ei vor fi captivi mentalitatii "de sindicat" - efort minim si sa nu se schimbe nimic ca e bine cum e acum si mai da-i dracu pe calatori ca iau masina daca nu le convine.

Nu a zis nimeni ca problema sunt salariile mari sau subventia - deci combati putin "pe langa". Problema e managementul si, ca o consecinta directa, calitatea muncii prestate de tot personalul Metrorex si de subcontractanti. Ce se poate optimiza la nivelul angajatilor "de jos" este renuntarea la casierii si inlocuirea lor cu automate. N-au decat sa faca reconversie profesionala pentru persoanele ramase fara job (la urma urmei au nevoie de mecanici si personal auxiliar in statii pentru M5 si M4/M6, daca tot vor sa-si protejeze capitalul uman existent, atunci sa-l foloseasca asa si cred ca si oamenilor le-ar conveni sa faca un efort ca mai apoi sa aiba un salariu considerabil mai mare).

Cat despre curatenie si paza sper ca esti ironic. Optimizarea o fi teoretica, dar serviciile in sine numai optime nu sunt. Si este problema Metrorexului ca nu stie sa impuna standarde, nu e problema privatilor care au preluat serviciile.

 


Re: Greva la metrou punmeister

Pe langa mecanici pentru M4/5/6/bla bla bla, ei se mai pot ocupa si de mentenanta automatelor de cartele. Ca sa nu ne trezim ca aparatul X nu are cartele disponibile sau plata in cash sau bancar nu functioneaza.

 


Re: Greva la metrou subway guru

Sistemul de ticketing este actualmente prins intr-un program masiv de modernizare... :bere:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Greva la metrou sab

Angajații de la metrou au anunțat când vor face grevă

https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... va-1008172

Va fi grevă la metrou, luna viitoare. Nemulţumiţi că le expiră contractul colectiv de de muncă şi nu ajung la niciun acord cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, cei cinci mii de membri de sindicat anunţă că intră in grevă de avertisment, în prima săptămână a lunii noiembrie. Sindicaliştii cer condiţii de lucru mai bune şi salarii majorate.
Ion Radoi, preşedintele USLM: Pe data de 27 octombrie va expira contractul şi, se pare, că ne îndreptăm, din păcate, spre un nou conflict colectiv de muncă, care poate să se termine cu greva generală. Din punct de vedere legal, înseamnă că după data de 27, în circa zece zile, se poate declanşa greva la metrou. Greva la metrou este iminentă

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 21
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422367 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use