Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Știri despre transportul regional din Ilfov (4XX)

259 posts, 192344 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective V2A

Linia 421 a fost desfiintata,nu mai apare pe site.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Mickael

De astazi, linia preoraseneasca 407 (Depoul Alexandria-Primaria Cornetu) a fost desfiinta. Multumim RATB!

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre operatorii AMTB Utilizator anonim

Ilfov: Noul program de transport va fi publicat după deciderea viitorului AMTB

În prezent, Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB) lucrează la noul program de transport public aplicabil pe raza judeţului Ilfov, care presupune reorganizarea traseelor în grupe de trasee, a declarat directorul general al AMTB, Doru Constantin.

Astfel, cele 63 de trasee vor fi organizate în 14 grupe de trasee care să aibă capete de traseu în terminale intermodale. Terminalele intermodale vor putea fi utilizate şi de operatori pe cursele interjudeţene, evitându-se astfel aglomerarea traficului urban şi suprapunerea cu traseele Regiei Autonome de Transport Bucureşti. Numărul operatorilor de transport va fi redus de la 53 la maxim 14.

Înainte de publicarea noului program de transport va trebui însă să fie luată decizia privind viitorul AMTB. O variantă este ca AMTB să rămână în subordinea MT fie ca unitate bugetară 100%, fie ca unitate autofinanţată 51% şi bugetară 49% sau autofinanţată 100%. O altă soluţie este preluarea atribuţiilor AMTB de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Bucureşti Ilfov (ADIBI), având ca obiect de activitate transportul de călători în zona metropolitană, prin aprobarea în Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi în Consiliul Judeţean Ilfov.

Deoarece termenul de valabilitate al programului de transport din judeţul Ilfov este 30 aprilie 2013, iar ordinul comun MAI nr. 258/15.11.2012 şi MTI nr.1672/15.11.2012 stipulează că noul program de transport şi procedura de atribuire trebuie publicate cu cel putin 180 de zile înainte de expirarea vechiului program de transport, AMTB susţine necesitatea prelungirii programului actual de transport, cu minim 9 luni, printr-o ordonanţă de urgenţă.

Declaraţiile directorului Doru Constantin au fost făcute în cadrul conferinţei de lansare la nivelul Ministerului Transporturilor a proiectului „Suport pentru punerea în aplicare a unei strategii generale în sectorul de transport şi infrastructură”, proiect care presupune şi dezvoltarea AMTB

http://www.clubmetropolitan.ro/WP/ilfov ... ului-amtb/

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

Se infiinteaza de la 1 noiembrie linia 455 intre Dep. Alexandria si Facultatea de Fizica.
Linia va fi deservita de 2 autobuze in timpul saptamanii (intre orele 5-9 si 15-19 sunt doua, in rest unul) si de unul in weekend.

Programul:
http://www.ratb.ro/docpdf2/455%20DEPOUL...ANDRIA.pdf
http://www.ratb.ro/docpdf2/455%20FACULT...FIZICA.pdf

Se va updata cu stirea oficiala!

 


Re: Stiri despre operatorii AMTB misterr

Pasageri inghesuiti si fara bilete in microbuze private. De ce nu fac nimic autoritatile locale (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/06/22/61893629-2.mp4

Zeci de transportatori privati care au trasee intre Bucuresti si Ilfov au fost amendati joi de politisti, pentru ca transportau oamenii ca pe sacii de cartofi. Multi calatori care stateau inghesuiti nu aveau nici macar bilete.

Pe de alta parte, primariile platesc zeci de mii de euro pe linii de autobuz pre-orasenesti, care nu ajung insa la gurile de metrou, asa ca navetistii nu circula cu ele. Ca sa ajunga la munca, in Bucuresti, iau microbuzele private, chiar daca o asemenea calatorie le poate pune viata in pericol. Iar autoritatile ignora aceasta situatie.

Prin acest calvar trec zilnic mii de oameni care locuiesc in judetul Ilfov dar muncesc in Capitala. Stau inghesuiti, in picioare in microbuzele firmelor private de transport. Nu au alternativa, reclama ei.

Firmele private au castigat 24 de rute pe care circula, iar mijloacele de transport ale statului au doar 11. Mai mult, autobuzele primariei nu au voie sa urmeze acelasi traseu cu cei privati, pentru a nu le face concurenta.

Un exemplu este orasul Popesti Leordeni. Locuitorii care au nevoie sa ajunga in Bucuresti suporta un adevarat test al rabdarii: fie se inghesuie in mijloacele de transport ale privatilor, fie merg pe jos 1,5 kilometri pana la prima statie de metrou din locul de unde ii lasa autobuzele primariei.

Asta pentru ca autobuzele platite de primarie se opresc imediat ce intra in Capitala. Si circula si la ore tarzii din noapte.

"La ora 10 e ultimul microbuz la Popesti. Adio apoi. Trebuie sa-ti cauti altceva. Noi terminam programul la Obor la 10, ce facem?"

Angajatii primariei Popesti Leordeni spun ca asteapta ca Bucurestiul sa ii ajute.

Eozefin Craciunescu, sef Serviciu intretinere drumuri si spatii verzi Primaria Popesti Leordeni: "Am efectuat demersurile catre Primaria Capitalei pentru a asigura transportul la o linie de metrou, Sura Mare sau Piata Sudului."

Cand s-ar intampla asta? Primarita Capitalei nu a vrut sa raspunda la intrebare.

Pana atunci, politistii trag pe dreapta microbuzele prea aglomerate si dau amenzi, insa aceste controale nu schimba cu nimic situatia.

Lepadatu Ionut, Serviciul Rutier Ilfov: "Au fost constatate mai multe nereguli privind transportul mai multor persoane decat locuri disponibile si neeliberarea biletelor de calatorie. Cu aceasta ocazie am dat 15 amenzi in valoare de 5,470 de lei."

Iar soferii microbuzelor private se anunta unii pe altii ca are loc un control astfel ca politistii nu mai au pe cine sa opreasca.

 


Re: Stiri despre operatorii AMTB misterr

Locuiesc în cartiere rezidențiale de lângă București, dar fac câteva ore până în centru. De ce nu există reţea de transport

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/09/03/61983537-2.mp4

Zona metropolitană a Capitalei nu are transport public de calitate şi nici strategie pentru viitor. Ne lipsesc zeci de linii de autobuz pe cursele preorășenești, sute de staţii, dar şi gări sau autogări.

Din această cauză, locuitorii cartierelor rezidenţiale depind exclusiv de autoturisme, de multe ori ieftine şi poluante. Şi astfel, Bucureşti - Ilfov a devenit regiunea cu cel mai aglomerat trafic din ţară.

Bucureştiul este singura capitală europenă fără transport metropolitan integrat. Metroul şi tramvaiele nu ajung în afara oraşului, iar microbuzele nu sunt sincronizate între ele. Nu au staţii şi nu au un orar bine stabilit. Oamenii fac ore din centru până în zonele limitrofe.

Transportul nu a ţinut pasul cu explozia de cartiere din zona metropolitană. Responsabilă este o fostă autoritate din Ministerul Transporturilor. Angajaţii, majoritatea şefi, au tocat șapte ani la rând banii statului degeaba, susţin patronatele.

Ultimul director general a fost Nicoleta Jianu.

Reporter: „Ce-ați făcut pentru transport atâția ani de zile?”
Nicoleta Jianu: „Îmi pare rău, nu mă pot întâlni cu dumneavoastră.”

O echipă de la „Inspectorul Pro” a încercat să se pună în pielea sutelor de mii de oameni care fac naveta între Ilfov şi Bucureşti. A ales ales Corbeanca, pentru că locuitorii de aici au cerut în nenumărate rânduri rezolvarea problemei transportului în comun. Cine nu are maşină e pierdut.

Localnic: „În toată zona asta locuiesc aproape 5.000 de oameni. Oamenii aceştia sunt rupţi total de orice legătură cu Bucureştiul sau cu Buftea.”

Ramona Țițea: „Este ora 15:25. Facem un test să vedem cât facem de aici, din centrul Bucureştiului, până în Corbeanca. Avem de schimbat un metrou, un autobuz şi un microbuz. Este ora 16 şi 57 de minute, am ajuns în Corbeanca cu transportul în comun, în aproximativ o oră şi 20 de minute. Problema cea mai mare nu este asta, ci faptul că de aici, de la staţie, de unde m-a lăsat microbuzul, până în zona în care s-a construit cel mai mult în Corbeanca nu mai am transport.”

Toţi locuitorii depind, aşadar, de autoturismele personale. Şi astfel, DN1 a devenit cea mai aglomerată arteră de intrare în Bucureşti: câte 54.000 de autovehicule pe zi.

Femeie: „Noi avem două maşini în familie. Suntem norocoşi faţă de alte familii, care nu au niciuna.”

Femeie: „Eu îl iau pe soţul meu şi îl duc la serviciu, pe copii dimineaţa şi seara la școală. Eu sunt şofer toată ziua.”

Primarul din Corbeanca nu are răspunsuri pentru oamenii care îl acuză că nu a rezolvat problema transportului în două mandate. Puţinele curse de microbuze nu sunt capabile să preia numărul total de călători.

Sorin Jula, președintele Asociației Activ Corbeanca: „Suntem împărţiţi între două entităţi. Au spus că nu au bani pentru asta.”

Reporter: „De la Campania Inspectorul PRO suntem şi vrem să discutăm cu domnul primar.”
Secretară: „Nu este. Dacă vreţi, îl sun pe domnul vice imediat.”
Reporter: „Da, vă rog frumos.”

Timpul de aşteptare n-a fost deloc unul scurt.

Reporter: „Ce zice domnul vice, a trecut o oră şi jumătate de când îl așteptăm.”
Secretară: „Zice că o să vină…”
Reporter: „Când?”
Secretară: „Nu mi-a dat ora exactă, v-am dat toate informaţiile pe care le deţin.”

Atât viceprimarul, cât şi primarul, au evitat astfel întâlnirea cu echipa noastră.

Secretar: „O să-i contactaţi dacă doriţi. L-am contactat. Nu mi-au răspuns la telefon. Domnul vice a zis că vine la primărie.”
Reporter: „L-am aşteptat o oră şi jumătate. Cred că e de bun simţ să stau o oră şi jumătate.”
Secretar: „N-aş vrea să răspund nici pentru primar, nici pentru viceprimar…”

Situaţia din Corbeanca se repetă la indigo în multe localităţi. Soluţiile se află la îndemâna autorităţilor locale.

Iar inspiraţia poate veni dinspre orice mare oraş european, ales la întâmplare. Barcelona, de exemplu, are în zona metropolitană 96 de linii de autobuz şi alte 10 de metrou. O distanţă similară, de 21 de kilometri, din centrul oraşului către o localitate din afara metropolei, se parcurge în 20 de minute. Adică de 4 ori mai repede decât în Bucureşti.

Ramona Țintea: „Acesta este unul din autobuzele care merge spre zona metropolitană a Barcelonei. Acesta este semnul distinct - Bus Metropolita de Barcelona. Mai devreme am plecat cu unul similar către una din plajele din Barcelona. Nu am fost nevoită să schimb autobuz, metrou, tren şi alte mijloace de transport în comn. Am ajuns foarte repede.”

Autoritatea Metropolitană de Transport care ar fi trebuit să gândească şi pentru capitala noastră o astfel de reţea a fost, timp de 7 ani, o gaură neagră în buget, susţin patronatele.

Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Române a Operatorilor de Transport: „Au cheltuit bani, au luat salarii, au schimbat directori. Au furat.”

Transportatorii acuză toţi directorii, care s-au perindat la conducerea Autorităţii, că nu şi-au atins obiectivele propuse: transport public fiabil, la preţuri accesibile, capabil să răspundă necesitaţilor clienţilor.

Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Române a Operatorilor de Transport: „Investiţiile au rămas în aer.”

Ultimul manager al Autorităţii, Nicoleta Jianu, care a deţinut în toţi aceşti ani numai funcţii de conducere, a refuzat să comenteze acuzaţiile.

Nicoleta Jianu, fost director al Autorității Metropolitane de Transport București: „Nu mă pot întâlni cu dumneavoastră în acest moment, nu mai am această calitate.”
Reporter: „Dar ați avut-o.”
Nicoleta Jianu: „Dacă doriți mai multe detalii, vă rog luați legătura cu Ministerul Transporturilor.”

Guvernul a desfiinţat de curând Autoritatea din cadrul Ministerului Transporturilor. Ea a fost însă reînființată, în Primăria Capitalei, iar Nicoleta Jianu figurează şi aici angajată.

Reporter: „Pe doamna Nicoleta Jianu, o căutăm.”
Angajat: „Doamna Jianu este la Ministerul Transporturilor. S-a extins contractul, avem încă un sediu.”

Noua instituţie îşi propune să aplice planul integrat de transport public în comun, care există pe hârtie de acum 2 ani. Descris în detaliu pe 800 de pagini, proiectul prevede 58 de linii noi de autobuz, pe cursele preorăşeneşti; 231 de staţii în plus; gări şi autogări, acolo unde nu sunt; şi un sistem integrat de ticketing. Nimeni nu ştie însă când toate acestea vor fi operaţionale.

 


Re: Stiri despre operatorii AMTB dany

Se pare ca de la 1 noiembrie vom avea periferiile reintroduse. Doua-trei ture din 335, unul din 103 si uite asa se face de o periferie :D.

https://www.google.ro/amp/s/www.liberta ... 431478/amp

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre operatorii AMTB V2A

De miercuri, 100.000 de oameni nu vor mai avea cu ce să ajungă la serviciu: transportul public între Bucureşti şi Ilfov va fi suspendat

Transportul public de persoane între Bucureşti şi localităţile din Ilfov va fi suspendat, începând cu data de 31 octombrie, din cauza faptului că nu mai există nicio autoritate care să reglementeze această piaţă, a anunţat luni Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.  COTAR îşi cere scuze faţă de clienţii care vor avea de suferit în urma măsurilor de urgenţă pe care transportatorii le vor lua, în zilele următoare, dar îi roagă pe cei afectaţi de această situaţie să înţeleagă de ce se întâmplă aceste lucruri în România.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a decis soarta a peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele şi microbuzele între Bucureşti şi localităţile din Ilfov. În ultimii ani, firmele care operează curse între Bucureşti şi Ilfov au investit peste 20 milioane euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj şi pentru care se plăteşte leasing fără să circule pe vreun traseu.

Au trecut şase luni de la desfiinţarea, de către ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a Autorităţii Metropolitane de Transport. Astfel, atribuţiile în privinţa serviicilor de transport persoane Bucureşti-Ilfov s-au transferat, în subordinea Primarie Capitalei, respectiv la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public. În prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, nu a luat nicio decizie privind atribuirea licenţelor de transport. Specialiştii acestei asociaţii, odată cu preluarea regelementării acestui serviciu, aveau obligaţia să prezinte strategia privind atribuirea licenţelor, un studiu de fundamantare, astfel încât operatorii de transport să îşi pregatească din timp investiţiile în flotele auto. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov nu a luat nicio decizie în privinţa reglementărilor transportului public de persoane intre Bucuresti şi Ilfov si nici nu a rezolvat problema emiterilor de licente pentru acestea.

Ordonanţa emisă de Ministrul Lucian Şova nu este în favoarea cetăţenilor. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, care a preluat atribuţiile, nu este competentă să gestioneze acest domeniu. Mai mult, autorităţile nu respectă deciziile justiţiei, hotărârea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 2017 prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele care fac legătura între Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov şi nici sentinţa din 2018 a Tribunalului Bucureşti prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele ce fac legătura între Capitală şi localităţile din Ilfov.

“Refuzul autorităţilor de a derula o procedură transparentă de atribuire a traseelor şi licenţelor, pe rutele de transport între Bucureşti şi Ilfov, ascunde sub preş un abuz ce va urma începând cu 1 ianuarie 2019. Credem că se urmăreşte interesul societăţilor de transport nou înfiinţate şi finanţate de bugetele locale ale primăriilor din oraşele resedinţă de judeţ. Transportatorii nu au primit niciun leu pentru achiziţia de autobuze, suportă integral achiziţia de mijloace de transport. Se încalcă principiul liberei concurenţe privind condiţiile de acces la piaţa transportului de persoane”, a declarat Dan Leasă , prim vicepreşedinte COTAR-filiala Ilfov.

În speranţa că statul român ţine cont de cele expuse mai sus, transportatorii cer armonizarea legislaţiei naţionale cu cea europeană, precum şi înnoirea parcului auto într-un mediu concurenţial , în condiţii egale de acces la piaţa transportului de persoane Bucureşti-Ilfov.

https://adevarul.ro/economie/stiri-econ ... aign=POSTS

 


Re: Știri despre transportul regional (spre și dinspre Ilfov Gabi23

Autobuzele liniei regionale R424 vor efectua mai multe stații

Având în vedere solicitările Unităților Administrativ Teritoriale din județul Ilfov, cu acordul Asociației de Dezvoltare pentru Transport Public în Regiunea București-Ilfov, începând din data de 09.01.2019, autobuzele liniei R424 vor efectua opriri, suplimentar, şi în stațiile: ,,Celofibrei”, ,,Smârdan”, ,,Fabrica de Margarină”, ,,Dumbrăveni”, ,,Primăria Bragadiru”, situate în oraşul Bragadiru, pe ambele sensuri, corespunzătoare cu cele ale liniei R421.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=988

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri despre transportul regional (spre și dinspre Ilfov V2A

Autobuzele liniilor regionale R441, R446, R447, R448 și R436 vor efectua mai multe stații

Având în vedere solicitările Unităților Administrativ Teritoriale din județul Ilfov, cu acordul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, începând din data de 11.01.2019, se vor lua următoarele măsuri:

- Autobuzele liniilor R441, R446, R447 şi R448 vor efectua opriri, suplimentar, şi în stația ,,Drumul Mătăsii”, amplasată pe Şos. Bucureşti - Ploieşti, în ambele sensuri;

- Autobuzele liniei R436 vor efectua opriri şi în stațiile din Mogoşoaia, în ambele sensuri, corespunzătoare liniei R474: ,,Fortului”, ,,Parc Industrial”, ,,Parcul Mogoşoaia”, ,,Palatul Brâncovenesc”, ,,Primăria Mogoşoaia”, ,,Intrarea Nouă”, ,,IPSO”, ,,Stadion FRF”, şi  ,,Mogoşoaia”.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=989

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri despre transportul regional (spre și dinspre Ilfov V2A

Autobuzele linie regionale R419 vor avea un traseu modificat

Având în vedere solicitările Unităţilor Administrativ Teritoriale din judeţul Ilfov cu acordul A.D.T.P.B.I., începând cu data de 15.01.2019, linia R419 va funcţiona între "CFR Progresul” şi "Jilava” (Bumbăcărie) pe Şos. Giurgiului, Jilava, Str. Odăi, Str. Mierlari, Str. Morii, Şos. Giurgiului, Str. Ungureni, Str. Gării, cu întoarcere pe Str. Gării, Str. Ungureni, Şos. Giurgiului.

Pe Şos. Giurgiului autobuzele vor opri comun cu cele ale liniei 465 în staţiile "Prefabricate” (fostă Nipon), "Nicolae Bălcescu”, "Vasile Roaită", "Cimitir Jilava” (fostă Pielorex), "Cartier Tăbăcărie” (fostă Pielorex), "Cartier Arteca” (fostă Arteca) şi "Libertăţii”

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=990

 


Re: Știri despre transportul regional (spre și dinspre Ilfov Gabi23

Autobuzele linieiR426 vor efectua opriri suplimentare

Având în vedere solicitările Unitatilor Administrativ Teritoriale din judeţui Ilfov cu acordul A.D.T.P.B.I., începând cu data de 16.01.2019, autobuzele liniei R426 vor efectua opriri, suplimentar şi în staţiile nou înfiinţate ”Liliacului", situate între staţiile ,”Sat Dumitrana” şi “Prunuri”, pe ambele sensuri.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=991

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri despre transportul regional (spre și dinspre Ilfov V2A

Autobuzele liniilor regionale R443, R446,R447 şi R448 vor efectua mai multe stații

Având în vedere solicitările Unităţilor Administrativ Teritoriale din judeţul Ilfov cu acordul A.D.T.P.B.I., începând cu data de 18.01.2019, se vor lua următoarele măsuri:

- autobuzele liniilor R443, R446, R447 şi R448 vor efectua opriri, suplimentar şi în staţiile: ,,Institutul Meteorologic”, amplasate pe Şos. Bucureşti - Ploieşti, în ambele sensuri;

- autobuzele liniei R443, vor efectua opriri şi în staţiile nou înfiinţate ,,I.S.T.I.S. Tâncăbeşti”, amplasate pe DJ101B, în ambele sensuri, între staţiile „Tâncăbeşti”, respectiv „Prof. Popa Angela”

Denumirea staţiilor "Tâncăbeşti DJ 101B 1” se va modifica în „Prof. Popa Angela”, amplasate pe DJ101B, în ambele sensuri, iar staţia „Tâncăbeşti DJ 101B 2”, situată pe sens Periş se va redenumi „Tâncăbeşti”;

-  autobuzele liniei R447 vor efectua opriri suplimentar şi în staţiile: ,,Piatra Craiului”, amplasate pe DJ101B, în ambele sensuri între staţiile ,,Şcoala Ghermăneşti”, respectiv ,,Plopilor” ;

-  autobuzele liniei R448 nu vor mai efectua opriri în staţiile „Aleea Privighetorilor”, situate pe Şos. Bucureşti - Ploieşti în ambele sensuri.

De asemenea, pe traseul liniilor R443 şi R446 se vor desfiinţa staţiile „Mirage”, situate pe DN 1 în ambele sensuri, precum şi staţia „Tâncăbeşti DJ101B 2”, situată pe traseul liniei R443 pe DJ101B, sens Piaţa Presei.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=992

 


Re: Știri despre transportul regional (spre și dinspre Ilfov Beaver_27

Știre din ziarul Chitila Azi, legată de liniile regionale din Mogoșoaia și Chitila, operate de către firma înființată de cele două primării.
Screenshot_20190205-013434_cropped.png (543.37 KB; downloaded 6273 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421788 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use