Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar

120 posts, 32278 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar shoppy

:applause: Ar trebui sa se dea amenda corelata cu numarul de cai putere, la 450 cat are asta ar fi luat ceva.

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar Cristi N

Incepand de saptamana viitoare incepe ridicarea masinilor parcate pe trecerile de pietoni, statiile STB si a celor care blocheaza trotuarele din dreptul scolilor, gradinitelor, spitalelor din Sectorul 2.

Facebook
Mă bucur că mulți șoferi au înțeles și acolo unde am intervenit cu avertismente sau amenzi situația s-a îmbunățit.
Însă știm cu toții că pentru unii riscul amenzii nu e suficient. Fie nu o plătesc, fie suma nu îi deranjează. Pentru cei cu obrazul gros care continuă să pună în pericol ceilalți participanți la trafic vom avea și opțiunea să le ridicăm mașina.
Sper să nu avem mare forfotă la platforma de la Bistricioara, să nu fie nevoie de ea, însă probabil va fi pentru că bunul-simț uneori se învață cu sancțiuni usturătoare.

 



  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ADK

Ăștia de au curți, iar mașina (ori mașinile) le țin afară ar trebui mai dur sancționați pentru că ocupă domeniul public nejustificat. Ori unii știu doar cu fața să meargă, pentru ei manevrele sunt teoretic "nu mă chinui" practic "nu știu s-o bag".  Nu că alții ar fi scutiți, contravențiile există pentru fiecare dacă nu respectă prevederile.

Suntem încă departe de civilizația pe care ne-o dorim. Cu nesimțirea și tupeul încă în floare gen "tu știi cine-i taică-miu?" n-o să apună prea curând dacă nu avem legi care să-ți fie frică să te mai dai în spectacol...

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar andrei11

Un poliţist opreşte un bombardier.
Bombardierul: Tu știi cine-i taică-miu ?
Poliţistul: Ce, mama ta încă nu ţi-a spus ?

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar shoppy

Cel cu curtea plateste acelasi impozit pe masina lafel ca cel cu apartamentul si nu spune nici o lege ca e obligat sa iroseasca spatiul din curte cu parcatul masinii daca doreste sa se bucure altfel de spatiul sau(pe care plateste iar taxe).
Defapt astia cu blocurile ar trebuii sanctionati mai dur, ca legea spune sa se construiasca apartament cu loc de parcare dar nu spune ca apartamentul trebuie sa se vanda impreuna cu locul de parcare, asa ca tot smecherul din afara orasului cu doua cazane de 1.000€ isi cumpara apartament la oras dar fara sa cumpere si locul de parcare, ca e scump, lasa ca se descurca el cu tupeu, isi parcheaza cazanele in dreptul fraierilor cu curte si le misca o data la 2 saptamani, ca este scump gazul.

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ByOnu

Hai ca nu e chiar asa:

uite, iti zic cum e in Paris, direct de la sursa - evident, curtea ta, ai libertatea de a alege cum doresti sa o utilizezi. DAR, daca iti pui pe poarta semn de < nu parca, garaj >, nici tu nu ai voie sa parchezi in fata. Pentru ca este ca si cum ti-ai rezerva intr-un mod mincinos locul de parcare. Ori este spatiu liber pentru deschiderea portii, ori este domeniu public in care oricine are dreptul sa parcheze. Nu ai voie sa le zici altora, pe domeniul public, sa nu iti parcheze in fata portii tale pentru ca acolo pachezi doar tu.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ADK

Acum, cât ar fi de bună o lege care s-ar mai fi discutat - dacă vrei să-ți cumperi o mașină, demonstrează că ai unde s-o ții (locul de parcare dacă stai la bloc, și acela bineînțeles liber, nu am eu mașină, stai că-și ia și fi-miu, ori terenul dacă stai la curte, dar teren de măcar X mp, că nu chiar toate casele, mai ales în oraș, au și spațiu pentru măcar o mașină). S-ar fi înregistrat undeva și peste 20 de mașini cu același domiciliu pe un singur apartament.

Nu mai suntem în timpurile când la 100 de apartamente, nici măcar jumătate aveau mașini, și evident aveau unde să și le parcheze (erau inși care veneau chiar în fața blocului cu camionul sau autobuzul, iar astăzi greu mai găsești un loc și pentru un scuter). Astăzi sunt destul de puțini cei care nu au măcar o mașină în familie, și bineînțeles că locuri de unde dacă unele încă s-au și redus (așa pățisem la penultimul domiciliu, la un cazan de bloc, după reabilitarea din vara-toamna lui 2018), astfel că ajung parcate te miri pe unde, doar incomodând prezența lor, iar ce s-a creat s-a ocupat rapid.

Ca să împaci și capra și varza e puțin stupid să mărești cum vrei taxele, trebuiesc într-adevăr impuse niște restricții cum am spus și în primele rânduri, însă să și creem locuri de parcare fără a distruge spații verzi, parcuri etc. Pasajele supraterane sau subterane nu le văd o soluție, în caz de cutremur e dezastru, nici parcările în subsolul blocurilor cum am văzut la construcțiile după 2010 nu știu cât sunt de wow, mă gândesc că-i gălăgie, nu știu, dat măcar un loc pe apartament iar pentru al doilea să se liciteze dacă mai rămân, ori... să se descurce căutând parcări dacă vor mașină, fără să-și ia de-o grijă parcând unde vor, la oraș nu-i spațiu dacă vrei mai mult de o mașină pe locuință.

@ByOnu, acum cca. 2 săptămâni, pe undeva prin Constanța am zărit un cetățean care-și monta la curte "parcarea interzisă" însă nu pe poarta garajului cum s-ar fi așteptat oricine, ci pe gardul lateral, practic în dreptul curții dânsului să nu parchezi, deși ești evident pe domeniul public. Chiar aș fi vrut să-mi ridice măcar un ștergător (nu mai zic de ceva mai mult), să văd ce avea de zis dacă chemam poliția.

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar Valentin

shoppy wrote here:
Cel cu curtea plateste acelasi impozit pe masina lafel ca cel cu apartamentul si nu spune nici o lege ca e obligat sa iroseasca spatiul din curte cu parcatul masinii daca doreste sa se bucure altfel de spatiul sau(pe care plateste iar taxe).
Defapt astia cu blocurile ar trebuii sanctionati mai dur, ca legea spune sa se construiasca apartament cu loc de parcare dar nu spune ca apartamentul trebuie sa se vanda impreuna cu locul de parcare, asa ca tot smecherul din afara orasului cu doua cazane de 1.000€ isi cumpara apartament la oras dar fara sa cumpere si locul de parcare, ca e scump, lasa ca se descurca el cu tupeu, isi parcheaza cazanele in dreptul fraierilor cu curte si le misca o data la 2 saptamani, ca este scump gazul.

Pai nu e nicio lege cum sa-ti folosesti spatiul din curte, dar eu sunt destul de sigur ca daca s-ar aplica amenzi pe fiecare strada cu case, dar nu o data, ci constant, saptamanal/lunar brusc, unii o sa ia in calcul ca e mai ieftin sa parcheze in curte/garaj. Nu suntem in oras ca in mediu rural sa-ti poti lasa masina in fata portii fara sa deranjeze pe nimeni.

In acelasi timp, sunt de acord cu tine cu obligatia introducerii costului unui loc de parcare in pretul unui apartament. Eu garantez, ca tot ce scrie aici colegul nostru e cat se poate de adevarat, stiind multe cazuri de tipul asta.

De asemenea, nu sunt de acord cu colegul asupra cresterii taxelor de parcare/altele ca nu ajuta, ar trebui 100% sa coste total diferit faptul ca parchezi langa bloc, la 200m distanta de bloc, 1km distanta, s.a.m.d., cat si X m fata de buricul targului (km 0).  Toate parcarile publice (prezente si viitoare) cu cat sunt mai departe de centru, cu atat ar trebui sa fie mai ieftin, in asa fel incat, natural, romanul care s-ar uita si la buzunar si n-ar prefera sa plateasca mai scump parcarea in detrimentul sanatatii, mancarii sau altele (da, e pe bune) sa prefere sa parcheze, hai poate nu la Preciziei, de exemplu, poate la Apusului, alta statie apropiata.
Treaba asta implica de fapt, multe aspecte, in primul rand un program obligatoriu si comun de abordare a parcarii la nivelul intregului oras, indiferent ca e PMB, S1 sau altele, sa se delimiteze clar locurile de parcare de resedinta fata de cele cu program pe ora (in sensul in care exista inca multe parcari, poate in jurul unor obiective de interes public care sunt de resedinta, dar poate n-ar trebui lasate asa) si 100% nu 100000% ca TOATE locurile de parcare sa fie cu plata, acum inca exista unele gratis, in special prin mijlocul sectoarelor, care sincer nici nu stiu ce regim juridic au (daca sunt la PMB sau sectoare), dar care ar putea, prin implicarea sectoarelor sa devina cu plata mai repede, decat sa astepte sa ajunga PMB-ul acolo (daca le apartin).

Exemplu concret: de ce parcarea pe I.Maniu la bordura e inca gratis? E parcare legala, de resedinta sigur nu e (si nici n-ai cum altfel), deci de ce nu se percepe o taxa?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ADK

Pai nu e nicio lege cum sa-ti folosesti spatiul din curte, dar eu sunt destul de sigur ca daca s-ar aplica amenzi pe fiecare strada cu case, dar nu o data, ci constant, saptamanal/lunar brusc, unii o sa ia in calcul ca e mai ieftin sa parcheze in curte/garaj. Nu suntem in oras ca in mediu rural sa-ti poti lasa masina in fata portii fara sa deranjeze pe nimeni.

Evident că nu prea are cum să te oblige cineva ce să faci cu terenul tău, dar e de prost gust să-l deții și să nu-l folosești, adică să abuzezi tot de domeniul public...

În mediul rural ca în mediul rural, deși nici acolo nu poți fi ultimul bădăran să-ți lași mașina unde îți vine și cum îți vine, dar e cei drept ceva mai lejer decât în oraș. Unii nu parchează în garaje fiindcă sunt deja ocupate cu diverse, ori și le-au convertit covrigării sau minimarketuri sau au făcut camere de locuit. Deși în schiță apare că-i garaj, în realitate de ce-i dormitor? Personal cunosc pe cineva care de când are casa, și-a făcut 2 garaje dar pe unul l-a transformat într-un fel de anexă iar celălalt într-o sufragerie, restul casei cu tot cu etaj camerele (nu puține) find goale, iar mașina e-n stradă bineînțeles ocupând chiar și o bandă de mers.

Sau altă problemă: ai firmă cu ceva mașini (fie mici sau mari) dar n-ai nici măcar un metru de curte, cu ăștia cum rămâne de-și parchează pe unde vor mașinile de lucru? Dar și mai frustrant, demult un patron bucureștean avea (și încă are cred) o firmă de transport persoane, cu ceva autobuze și autocare, iar un autocar, deși nu-l mai folosea, îl ținea parcat fix pe B1 în dreptul garajului deși în curte încăpeau câte mașini vroiai. Eu sunt adeptul mașinilor în curți, chiar și dacă e vorba de doar 10 minute de stat, în timpul ăsta poți încurca mult traficul dacă strada este foarte solicitată.

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar shoppy

Daca pentru cel de la curte este de prost gust sa-si parcheze masina pe strada atunci si pentru cel de la bloc este de prost gust sa-si cumpere masina cand nu are loc s-o parcheze in fata blocului lui. Macar cel de la curte poate sa-si mai planteze un copac / floare / gazon in curte, cel de la bloc ce face?

Stiu foarte bine cum este in Franta ca am facut 1 an umbra pe acolo, acolo intrarea pe poarta are fix 2m latime, parcare gratis in mediul urban nu exista si este mult mai scumpa pentru masinile din alt departament, politia da amenzi peste tot, amenda pentru parcat ilegal si lasat pe avarii este 10.000€, asigurarea obligatorie pentru o masina este 1.000€ pe an si pentru a doua masina inregistrata pe aceeasi adresa din mediu urban este de 3.000€ pe an, motocicletele fiind si ele incluse la masini.
Daca ar fi dupa mine am face de maine ca in Franta cu sumele reduse la jumatate dar nu se poate pentru ca romanii mai usor se invrajbesc unii impotriva altora decat sa-si doreasca civilizatie.

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar oc7avian

În lege ai obligații clare cel puțin la construcții noi, indiferent că sunt locuințe individuale sau colective. Numărul de locuri minim e specificat în funcție de suprafață, de exemplu, și este vorba de locuri de parcare în afara domeniului public. Deci da, ești obligat să ai niște funcțiuni pe terenul tău.

Mă rog, legea e mai stufoasă și are anumite excepții.

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar cosminduru

Polemica este interesantă, dar se duce într-o divizare în tabere cei de la case vs cei de la blocuri și pierde esența problemei. Cum folosim spațiul public?

În primul rând, locurile alocate de reședință sunt un abuz și un sistem discriminatoriu, fiindcă acordă unui cetățean din 4 drept exclusiv de a parca contra unei sume derizorii. Deci un norocos pe criteriul comunist al vechimii are loc și alți 3 mai ghinioniști, mai noi în bloc, nu au. Și nici nu vor avea niciodată, dacă cei vechi lasă moștenire locul din tată-n fiu cum se practică. Deci prima măsură, desființarea alocării și trecerea la sistem de parcare unde găsești loc, indiferent ce loc. Nu alocat cuiva (excepție persoanele cu handicap - deși și aici sunt multe dosare false, mulți care s-au scos cu acte de handicap pe o șpagă bine împinsă)

A doua, avem prea multe mașini raportat la locuri, densitatea mult prea mare și deci o problemă reală cu raportul dintre cerere și ofertă. 2 milioane de mașini și doar vreo 400k locuri. Nu se mai pot crea altele, nu e spațiu fizic. Parcări subterane/supraterane sunt enorm de scumpe și nu merită investiția. Deci revenim, cum folosim spațiul public? Păi este evident că niciodată, în vecii vecilor, nu vor exista 2 milioane de parcări. Deci echitabil ar fi, după mine, ca primăria să înceapă să descurajeze deținerea de mașini, prin taxe mărite, și prin desființarea treptată a locurilor publice. Orașele din vest au această politică, ce transformă orașele în zone plăcute, pietonale, benzi de biciclete, spații verzi, astfel câștigi de 2x. Una, că primești un oraș mai plăcut omului, și a doua că induci în piață nevoia de business pentru parcări private. Dacă parcările publice încep să se împuțineze, problema parcării se acutizează, coroborat cu ridicări, amenzi, sancțiuni, astfel posesorii de mașini încep să caute alternative, ori vând mașina ori își cumpără/închiriază parcare privată. Corect, capitalist, la prețul pieței.

Atunci, dezvoltatorii imobiliari vor avea motivația să investească în parcări supraterane/subterane pentru că vor recupera investiția din chirii pe acele locuri (100 euro pe lună), nu pe mărunțiș ca acum ce pomană dă statul (10 euro pe lună).

Oricum chestia asta va dura zeci de ani, mentalitatea și respectarea legii sunt probleme aici..  Oamenii nu parchează corect nici măcar când au liber și gratuit. Vezi parcări din mall, unde se bagă pe locurile cu handicap sau parchează strâmb sau în bandă... Pe str. Orzari proaspăt refăcută, sunt locuri gratuite, marcate, libere, și tot sunt mașini puse aiurea jumate pe trotuar, în fața porților, pe spațiu marcat cu X sau în zona trecerii de pietoni. Fără sancțiuni nu se poate, poliția trebuie să ia dimineața strada la picior și să pună avertismente în parbriz tuturor acestor mașini (cam 1/3)..   La a doua abatere, direct amendă.

 


Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar Valentin

Suna frumos, dar atata timp cat PMB e mult prea slabit in fata sectoarelor, iar acestea au prea multa putere nu o sa se schimbe prea multe, deja avem metoda "Balutiana", "Negoitiana", mai nou si la S5 o "Melniciana" si sa speram ca nu o sa vedem prea curand o "Ciucuiana". Toti cei enumerati au facut fix invers, au distrus spatii care inainte erau bune si le-au facut parcari (disparitia de trotuare, parcare pe trotuar legala s.a.m.d.).

Solutia pentru parcarile din Bucuresti este extrem de complexa, iar rezolvarea d.p.m.d.v. ar trebui sa fie prin investitii in transportul public (in special realizarea metroului in schema ei "totala"), prin construirea de benzi bus/bike, prin finalizarea proiectului PMB de a taxa orice loc care acum e "moca", prin cresterea preturilor pentru parcare asa cum ziceau colegii, in asa fel incat sa fie rentabile proiectele pentru parcari subterane (supraterane dpmdv ar trebui doar la iesirile din oras), trebuie investit si in capacitatea rutiera a comunelor/mini-oraselor de pe langa Bucuresti, ca la o banda/sens nu prea poti sa ai perspectiva de banda BUS sau cine stie, poate un tramvai in viitor, trebuie investit dpmdv si national in orasele mai mari de pe langa Bucuresti care se depopuleaza de la an la an si pe buna dreptate, majoritatea vin la Bucuresti ca au sanse mult mai mari in orice, nu e de condamnat.

#PS: eu ma indoiesc profund ca oricare marire de taxe sau orice alta idee va face ceva cu adevarat, doar am trecut cu totii prin fazele cu asigurarile, chiar crede cineva ca romanu' o sa renunte la masina? O sa renunte la orice altceva (treaba deja dovedita mie de catre niste cunoscuti).

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2290 forum members have written 421604 posts in 5252 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use