Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 91471 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

C'an romania...
Pana si ala de la CNCD zice ca e problem'...

Marca inregistrata Firea.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Zonele din București unde mașinile poluante vor fi interzise. Când nu se vor aplica noile taxe

Click pe imagine pentru video:





Autorităţile anunţă măsuri fără precedent pentru reducerea poluării în capitala României, oraş în care este tot mai dificil să duci o viaţă normală şi să respiri aer curat.

Din cele aproximativ două milioane de autoturisme care circulă aici, primăria vrea să le interzică în centru pe cele extrem de vechi, care dăunează grav sănătăţii.

Mai mult decât atât, cei care tranzitează Bucureştiul şi au maşini înmatriculate în alte judeţe sau în alte ţări ar urma să plătească o vinietă electronică. Noile taxe apar şi pentru bucureştenii care au vehicule cu grad de poluare euro 3 şi vor să circule în zona zero.

Vor plăti vinieta electronică în primul rând proprietarii maşinilor înmatriculate în alte judeţe, în afară de Ilfov sau în alte ţări, inclusiv cele cu număr de Bulgaria.

Toate, indiferent de gradul de poluare, vor putea intra în centrul Bucureştiului doar dacă plătesc 10 lei pe zi sau 1900 de lei pe an.

Mihai Teodorescu, Direcția Transporturi: ”Se va putea achiziţiona şi prin sms, online şi de la fiecare benzinărie, aşa cum este buna practică cu rovinieta de la CNAIR.”


Ce mașini nu vor mai putea circula în centrul Bucureștiului. Nu se aplica noaptea, în weekend și de sărbători

ATENŢIE, în centrul oraşului nu vor putea circula deloc maşinile care poluează: non euro, euro 1 sau euro 2.

Măsură nu va fi impusă noaptea, între orele 22 şi 7 şi nici în weekend sau de sărbătorile legale.

Iniţiatorii proiectului au delimitat astfel centrul, Piaţa Victoriei, Şoseaua Ştefan cel Mare, Strada Polonă, Mihai Eminescu, Bulevardul Nerva Traian, Bulevarul Mărăşeşti, Piaţa Constituţiei, Strada Izvor, pe lângă parcul Izvor, Strada Berzei şi apoi Buzești până în Piaţa Victoriei.

Pentru a circula în acest perimetru, cei care au maşinile înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov cu normă de poluare euro 3 vor fi obligaţi şi ei să achite vinieta electronică.

În acest caz sunt valabile două abonamente, în valoare de 75 de lei pe lună sau 900 de lei pe an.

Cei care locuiesc în centru nu sunt scutiţi de taxe şi nici nu scapă de interdicţie dacă au maşinile poluante.

Gabriela Firea: ″Nu vor mai avea acces în centru şi cred că vor fi dezarmaţi şi vor încerca să le vândă, să procure un alt autoturism sau cel mai bine ar fi şi cel mai indicat să folosească transportul public în comun, e adevărat, care are în continuare anumite probleme, nimeni nu spune că este perfect. ”

Pentru a identifica maşinile care nu achita această nouă vinieta electronică, ar urma să fie montate aproape 200 de camere de supraveghere care vor citi numerele de înmatriculare, la fiecare intrare în Bucureşti şi în zeci de intersecţii din centru. Şi cei care nu respecta aceste noi reguli ar putea plăti amenzi de până la 2000 de lei.

Excepţie de la plata vinietei fac doar vehiculele care aparţin serviciilor publice comunitare, maşinile de ambulanţă, smurd sau pompieri.

Măsuri similare au luat şi alte capitale. În Londra, de exemplu, există din 2003 o taxă de congestie pentru maşinile care intră în centrul oraşului, de 11,5 lire pe zi, iar parcarea este cu 50% mai scumpă pentru maşinile diesel. În Milano, taxa, în valoare de 5 euro pe zi, se plăteşte doar de luni până joi. Şi aici sunt interzise în centru maşinile foarte poluante.

București, unul dintre cele mai poluate oraşe europene

La km 0 al Bucureştiului, în timpul vacanţei de vară, străzile sunt pline de maşini, iar aerul este greu de respirat în special în zilele caniculare ca cea de azi.

Peste două milioane de locuitori ai Capitalei, neoficial chiar patru milioane, stau într-unul dintre cele mai poluate oraşe europene, mai precis suntem pe locul 6 în acest top nefast. Este nevoie urgentă aşadar de măsuri care să reducă poluarea ajunsă la cote alarmante.

Din cele şase staţii de măsurare a calităţii aerului în Bucureşti, două arată frecvent depăşiri ale limitelor admise, chiar şi de nouă-zece ori, potrivit datelor oficiale.

Şi nu ajută deloc numărul mare de maşini care circulă momentan fără restricţii în Bucureşti - în ultimii 10 ani numărul lor s-a dublat.

Dacă va fi aprobat acest proiect, multe dintre maşini nu vor mai avea voie să circule pe aici. Proiectul este momentan în dezbatere publică pentru 45 de zile, apoi ar putea suferi modificări, spun reprezentanţii primăriei, după discuţiile cu cetățentii şi cu ONG-urile, pentru ca forma finală a proiectului să fie votată în toamnă de consilierii generali iar măsurile să intre în vigoare din ianuarie 2020.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Reacțiile șoferilor la vinieta pentru București. Avertismentul specialiștilor de mediu

Click pe imagine pentru video:





Potrivit datelor oficiale, în fiecare zi Capitala este traversată de aproape două miloane de maşini.

Numărul maşinilor înmatriculate în Bucureşti a depăşit 1,3 milioane, dintre care peste 800.000 sunt mai vechi de 11 ani. Dacă le punem şi pe cele din judeţul Ilfov, ajungem la 1,5 milioane. Poliţiştii vorbesc însă despre încă o jumătate de milion din alte zone ale ţării.

Locuitor: “Sunt mult mai multe maşini decât ar trebui să fie, imediat cum venim aici, simt în nas că nu pot să respir”

Locuitor: “Sunt maşini ca nişte locomotive negre la spate, ITP-urile nu ştiu cum se dau de circulă asemenea maşini pe stradă. Este foarte bine măcar în zona centrală să fie protejată de poluare.”

Vinietă pentru Bucureşti

Taxele Primăriei îi vor afecta în special pe cei cu motoare poluante. Potrivit statisticilor, ar fi vorba despre 380.000, care vor avea interzis în Centru. Peste 200.000 de proprietari de maşini cu Euro 3 ar trebui să plătească taxe mari dacă vor în zona verde. Pentru peşte un milion de maşini din Bucureşti şi Ilfov, cu norme de poluare 4,5 şi 6 taxele nu se aplică.

Norma de poluare poate fi aflată din cartea tehnica a maşinii. Cei cu maşini vechi spun că taxa îi dezavantajează.

Șofer: “Depinde ce se întâmplă cu banii respectivi, dacă sunt investiţi în depoluarea Bucureştiului, da, dar dacă sunt investiţi doar pentru buzunarul lor, atunci nu.”

Taxarea ar trebui să vină şi cu alternative, care apar în Planul de calitate a Aerului, aprobat de Primărie. De exemplu: “Primăria administrează doar 10.000 de locuri de parcare - primăriile de sector alte 30.000, adică sub 3% din totalul maşinilor. Pistele de biciclete nu sunt nici ele suficiente”.

Şofer: “Ar trebui mijloacele de transport în comun să fie mult mai eficiente, locuri de parcare bine amenajate la marginea oraşului sau la gurile de metrou în aşa fel încât lucrurile, adică să fie o soluţie nu doar interzicerea sau amenzi sau ridicarea ca asta nu e o soluţie dacă nu pui alternative”.

Bucureştiul a fost anul trecut pe locul 3 în Europa în topul celor mai aglomerate oraşe, şi pe 11 în lume. Practic, dimineaţa şi seara, zi de zi, între orele 8-9 şi 17-18 timpul parcurs de o maşină între două puncte din Bucureşti se dublează.

Între timp, Capitala se sufocă din cauza dioxidului de azot, monoxidului de carbon, particulelor în suspensie şi a altor zeci de substanţe toxice degajate de maşini, spun autorităţile.

Simona Popa, director de mediu PMB: “Poluantul PM 10 înregistrează din păcate în continuare depăşiri ale valorii limita zilnice la staţiile de trafic Mihai Bravu şi Cercul Militar. Cu o creştere importantă la staţia Mihai Bravu - 70 de depăşiri în 2018 faţă de 57 de depăşiri în 2017.”

Poluarea a atras şi sancţionarea României de către Comisia Europeană, care a declanşat o procedură de Infrigement încă din 2011. Nici acum nu am scăpat de avertismente şi dacă până la finalul anului nu impunem măsuri clare, România ar putea fi amendata.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Si
TEXTUL in link

https://www3.pmb.ro/storage/proiecte/15 ... erului.pdf


Pt laude/injuraturi/propuneri//

https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dez ... iecte/1429



Si biserica intra la exceptii...  :popa:  :mrgreen:  :rofl:  :rofl:

Tare imi este frica sa nu rezolve discriminarea prin plata taxei si de catre bucuresteni.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. realistul

Ca și Mazăre la Mamaia...

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. shoppy

Cine zice ca este unii impotriva celorlalti nu a citit bine, si bucurestenii trebuie sa plateasca pentru zona centrala daca polueaza.

Exista 2 deosebiri intre Bucuresti si puzderia de comune / orasele pe care trebuie sa le traversezi:
- Bucurestiul este municipiu
- Bucurestiul are sosea de centura (ca sa nu mai vorbim ca o sa avem si A0)
Mi se pare normal ca orice oras care indeplineste conditiile sa introduca taxe asemanatoare.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Puss in Boots

Cred ca s-a mai zis, ca principiu e ok (si pe-afara sunt destule interdictii de toate felurile), dar iar se pune caruta inaintea boilor. Traficul il rezolvi taxand parcarile, interzicand parcarea care pe unde apuca si construirea de parcari subterane si supraterane (oriunde situatia o impune). Sosea de centura pe mai multe benzi si conexiuni multiple cu alte drumuri/sosele/autostrazi. In paralel investesti in transport public de mare capacitate (tramvaie, trolee si autobuze articulate si metrou). Masinile se vor reduce de la sine. Apoi poti sa pui ce taxa vrei tu pentru non euro, euro 1, 2 si poate cu timpul 3.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Eu oricum nu pricep o treabă. Dacă nu mă calific plătesc o taxă și pot intra cu mașina  în centru, da ? Păi plătirea taxei suplimentare reduce poluarea sau cum ? Ideea este ca în centru să nu mai intre mașinile care poluează. Dacă plătesc taxa că nu am euro nu mai poluează mașina respectivă ?
# shoppy,
1) Ce legătură este între a fi sau nu municipiu și poluare ? Ce, în orașele nonmunicipii nu e poluare ?  Și Petroșaniul de exemplu e municipiu, și Slobozia, și multe alte orașe și orășele.
2) O grămadă de orașe / orășele au centuri ocolitoare.
3) Ce legătură este între centura ocolitoare și  poluare ? Dacă are centură orașul respectiv poluează dacă traversezi orașul, și dacă n-are nu  mai poluează ?
4) Aici vorbim de poluare sau de centurile ocolitoare ?
Poluezi, plătești, asta indiferent dacă treci sau nu prin centru, dacă există sau nu centură. Logic, nu ?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Costin

Daca ai centura, nu ai nici un motiv sa vrei sa faci tranzit prin centrul orasului. Daca ai si taxa pentru asta, atunci foarte multi vor folosi centura pentru ca nu vor dori sa plateasca. Si iata cum banii si centura ajuta la scaderea poluarii ;) E o chestiune de descurajare a traficului de tranzit, nu de reducere a poluarii folosind bani, ca asa ceva evident ca nu functioneaza. Motivul pentru care nu este aplicabil principiul la alte localitati nu este denumirea (municipiu sau nu) ci lipsa centurii, si asta zicea shoppy, sa oferi intai alternative (intai centura ca sa ai pe unde sa faci tranzit), apoi sa descurajezi (taxa pe tranzit).

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andreiiul

Daca aceasta masura va fi implementata si coroborat cu lipsa unei centuri care sa poata sa preia tot traficul care "va fugi" de taxa, vom ajunge in situatia in care DNCB sa fie blocat permanent. Sau mare parte din trafic sa se faca prin zonele periferice si tot nu vom elimina aglomeratia sau poluare (chiar poluarea se va concentra pe zonele de locuinte)

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Aha, hai că m-am dumirit. Dacă am treabă în orașul X, nu contează care, va trebui să plătesc o taxă de intrare în oraș. (  O  să se ia mulți după București ). Asta indiferent de ce euro am dacă nu sunt din localitate /  din județul respectiv. Încă o întrebare. Îmi  cumpăr motor nou, ca să fiu sigur Euro 8 ( am sărit și peste 7  :mrgreen:  ). Când se actualizează baza de date din Cartea de Identitate a mașinii ?  Ar trebui instant, că e pe computer totul. Și de unde  știu eu că motorul mașinii după 175.000 km mai corespunde cu parametrii pentru euro 6 de exemplu ?  Sau la Otokare după juma' de milion ?  Știu, teoretic la următorul ITP nu-ți va da drumul, dar ( cel puțin în București ) sunt un milion de firme care n-au treabă când e vorba să treci testul de poluare. Să nu-mi  spuneți că nu e așa.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. shoppy

Daca vrei sa ajungi in centrul unui oras cu centura inseamna ca ai o treaba acolo, deci obtii un castig, deci taxa se scade din acel castig, sau la limita orasului unde este camera de filmat ai si P+R gratuit cu biletul la transportul in comun, asa este afara si asa trebuie sa fie si la noi(daca nu ai treaba in centru mergi pe centura).
Nu cred ca exista masochisti care merg Craiova - Constanta si care sa traverseze Bucurestiul prin centru, deci nu trebuie sa ne speriem ca se blocheaza centura.
Asa se pot gasi multe chichite, problema este peste tot, degeaba calculezi noxele pe modul Eco sau City daca omul merge mereu pe Sport, sau se duce si ii da chip, EGR off, si mai stiu eu ce.
Si mai este o chestie la masinile noi, din ce am observat dieselurile noi se cam sinucid pe la 150.000km mai ales daca ai mers agresiv pe un 1.4 sau 1.6 care se lauda cu consumul, te-ai bagat la setari sau ai pus motorina proasta, pica EGR-ul, pica injectoare, mai repede ii faci un upgrade.
Apoi cine are o masina mai recenta inseamna ca nu pune botul la cazane si este mult mai propabil sa isi faca periodic (la 4-5 ani un upgrade) si poluarea sa scada de la sine; in timp ce TDI-ul meu 1.9 130cp din 2001(acela de il au toti, habar n-am ce euro este), la 180.000km merge ceas, porneste la sfert de cheie, in rest la masina infloreste rugina pe sub vopsea pe peste tot da motorul al  :evil: -ului nu se strica nimic la el, 1.7 CDTI 115cp din aceeasi perioada idem, astea sunt masini la care o sa mearga motorul pana cand rugineste caroseria de se rupe in doua peste vreo inca 10 ani, astea sunt masinile care trebuiesc eliminate.

Asta cu "intai sa ofere conditii si dupaia restrictii, amenzi, etc", cum obtinem lista completa si finala de masuri care sa se ia ca sa fie toti de acord ca sunt juctificate amenzile / restrictiile?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. larus

Eu zic ca dracul nu e asa de negru. Daca va uitați pe harta zonei cu restricție, veti vedea ca se poate trece in partea opusa a orașului (valabil si pentru cei din provincie), prin oras, nu neapărat pe centura. Deci este vorba numai de centrul orașului, nu de tot orașul.
harta taxa poluare.jpg (424.92 KB; downloaded 4336 times)

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

shoppy wrote:
Nu cred ca exista masochisti care merg Craiova - Constanta si care sa traverseze Bucurestiul prin centru, deci nu trebuie sa ne speriem ca se blocheaza centura.
?

Nu cred ca exista masochisti sa o ia pe centura pt a ocoli capitala, exceptand tirurile..

Daca vii pe A1 si cand sa cobori de pe autostrada nu poti intra pe centura de coada de la Domnesti, dupa care te asteapta si restul...eu am recomandat pana acum sa intre, merg drept pana dau de Dambovita si apoi tin Dambovita pana la centura..pana acum au facut mai putin ca pe centura...cu tot traficul..

Plus circul ala cu centru....acolo platesc toti dar clenciul e cercul mai mare, neprecizat inca, unde platesc doar cei care nu au numar de B sau IF...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2292 forum members have written 421599 posts in 5252 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use