Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 91484 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Cristi N

Nu se va putea aplica faza cu plata/scutirea in functie de numarul de inmatriculare, e descriminatorie, va fi contestata si apoi anulata. Este fix acelasi lucru pe care il facuse Mazare cu barierele la intrarea in Mamaia. Dupa asta au incercat si nemtii sa impuna o vignetta care sa fie platita doar de cetatenii altor state. In incercarea de a ocolii faza cu discriminarea au mers pe ideea ca o plateste toata lumea dar nemtii o vor putea deduce din cuantumul altor taxe. Intr-un final nici asa nu a mers si s-a considerat ca e tot discriminare.

Legat de motoare, in principiu, daca nu iti bati joc de ele sunt cam ultima componenta a masinii care va ceda. Si eu sunt tot posesor de TDI 2L dar o generatie putin mai noua, Euro 4, desi masina are 11 ani si vreo 135k km trece cu brio ITP-ul inclusiv testul de noxe dar aici e prostia statului Roman. La ITP pentru Diesel se masoara doar opacitatea noxelor. Pentru E4 limita maxima este 3, a mea a scos 0.3 sau 0.4, cred ca si daca ii scot DPF-ul tot trece, nu mai zic de resoftare.
Un prieten are urmatoarea generatie de TDI, Euro 5, 1.6L, unul din cele afectate de scandalul noxelor. La cei 230k km nu a avut probleme majore, din nou motorul probabil va fi ultima problema.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. shoppy

Pai da, si daca intrii in oras pe A1 ai blocaj de la Hornbach pana la Pacii, dupaia mai stai vreo 4 stopuri la Apusului, 4 la Grozavesti, 4 la Apaca, 2 la Leu, 2 la Cotroceni, 4 la Eroilor, 4 la Natiunilor Unite, 3 sa intrii la Unirii, 12 pe Unirii pana la Alba Iulia, 2 la Dudesti, inca vreo 12 pe Theodor Palady pana la A2 si mai punem vreo 5-7 pe care le-am trecut cu vedere, chiar nu am chef sa le numar.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

De la Unirii mai ai cam 4 semafoare pana in centura..pe splai.
Testeaza seara portiunea Domnesti...3 km..40 min.
Fara variante posibile.
Prin oras...pana la Unirii ai variante multe, apoi ai ruta express catre centura(nu pe Th Palady).
Din pacate asta e Bucuresti...o centura care daca nu esti tirist, mai bine eviti..cel putin ramura sud.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Pentru a conditiona plata vreunei viniete trebuie mai intai facute cai de circulatie, respectiv P&R. Pentru Centru e OK sa se inscrie numai masinile care indeplinesc normele E5-E6! Pentru acest lucru trebuie ca veritabilele camere de trafic sa identifice numerele de inmatriculare si sa le asocieze cu  detaliile din C.I.!

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. ByOnu

Ce inseamna mai intai? Pai pana faci toate cele enumerate mai trec 20 de ani. Prea mult pentru plamanii mei si pentru timpul meu pierdut in autobuze blocate dupa cate unul singur in masina.

Masura este buna si trebuie aplicata TUTUROR masinilor, inclusiv celor cu numere de Bucuresti.

Pozitiile populiste ale USR si PNL mi-au provocat GREATA.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Păi să fim atunci și mai radicali, interzicem total circulația auto în Centru. Evident cu excepțiile de rigoare.( STB adică și evident bicicletele). Voi care sunteți bicicliști de bicicliști, să vă  văd cât de bicicliști sunteți în toate anotimpurile și în toate condițiile atmosferice. Că am impresia că sunteți bicicliști numai când vă convine, vara, pe vreme frumoasă. Iar cei mai tineri să vedem dacă vă mențineți părerea ( adică bicicletele să nu plătească taxa de centru și să aibă acces în el ) și când vă apropiați de o vârstă sau dacă contractați o boală care vă împiedică să bicicliți. Sunt saituri întregi cu Nord Korea unde biciliștii sunt la putere. Raiul de pe pământ, ce mai, mașini particulare lipsă, ( STB ) la greu, biciclete și mersul pe jos.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Valentin

Eu personal as vrea sa vad zona Unirii cu o usoara extindere catre C.Vechi-Universitate total verde si doar cu benzi pentru STB si biciclete (in rest, totul transformat intr-un continuu parc), se va realiza vreodata? Nu cred!
Andrei, daca as ajunge la o varsta inaintata sau n-as mai putea pedala nu vad de ce n-as mai fi de acord cu ceva cu care am fost deja, ar fi aiurea si nu vad de ce ar trebui sa distrug placerea altuia pentru faptul ca a mea a fost distrusa in X fel. Bicicletele n-ar trebui sa plateasca nicio taxa (de mediu, de centru) pentru ca acestea NU polueaza SI nu deranjeaza d.p.d.v. fonic!
Exista biciclistii care merg si iarna, mai putin cand pe asfalt e un strat consistent de zapada, eu personal am mers pana in 5 grade celsius destul de mult, nu e chiar asa neplacut daca ai o vestimentatie corecta. Oricum, in centru o pista de biciclete ocupa CEL mai mic spatiu in raport cu celelalte mijloace (ca exemplu Universitate - in functie de pe care bulevard vii sunt 3-4 benzi destinate masinilor - din acestea, o banda de biciclisti ocupa 0.5 dintr-o banda auto - daca am avea si benzi speciale STB inseamna ca din 4 benzi , 2.5 benzi sunt auto, 1.5 transport public. Daca am avea 3 benzi, 1.5 pentru auto si 1.5 pentru transport public - aici avem un raport egal 50-50).

Problema adevarata in centru este zgomotul(claxoane, injuraturi,etc.) si poluarea - nu de multe ori cand ajung pe la Unirii sunt dezamagit de atmosfera creata , ce sa mai zica un turist cand vede atata agitatie? In zona Unirii sunt cateva obiective de vizitat, in mod special centrul vechi (am fost adesea intrebat de straini pe strada cum sa ajunga acolo), fantaniile, Biblioteca Nationala, Casa Poporului, Palatul Patriarhiei (pentru cei credinciosi), etc. Eu personal, n-as vrea sa vizitez centrul asa cum e el acum, aglomerat, plin de agitatie, claxoane, etc. as prefera sa vad un parc continuu de la Casa Poporului la Biblioteca Nationala - de la Patriarhie la Centrul Vechi - Universitate (pana in iesirea din pasaj) - amenajare peisagistica pe malurile Dambovitei (asemanator cu ce e acum inspre Biblioteca) - cu o cafenea, banci de odihnit, etc. Potentialul turistic ar creste cu siguranta! Plus, nu numai pentru turisti, ci si pentru noi, cei care stam aici in oras si am vrea in weekend sa mai mergem si intr-un alt loc linistit decat Herastrau, Cismigiu, etc. sa admiram spectacolul de la fantani, sa te poti plimba prin zona centrala in liniste, eventual la umbra copacilor noi care ar fi plantati in plus odata cu extinderea spatiului verde, fara claxoane lungi, fara injuraturi, fara certuri ca n-ai voie sa parchezi in statia de autobuz, etc.
Nemultumiti?: probabil cei care isi vor pierde locurile de parcare de pe cel mai CENTRAL bulevard posibil. Plus, e si in avantajul lor d.p.d.v. al sanatatii pe termen lung (dar, na, nu intereseaza!). Centrele comerciale ar fi "alimentate" prin spatele blocurilor (la Unirea S.Center asa e si acum).

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Costin

Din pacate Bucurestiul a ajuns intr-un punct critic cu poluarea incat e nevoie de niste masuri drastice. Si din pacate e prea tarziu sa avem pretentia la tunele si pasaje si parcari supra si subterane, ca nu prea mai e timp sa le construim pe toate. Singura alternativa ce poate fi pusa in loc este transportul in comun, desi si acolo e de munca pentru a fi imbunatatit. Dar politica idioata a primarilor din ultimii 10 ani ne-a adus fix aici, in care aerul e irespirabil. Asta trebuie reparat urgent, si din pacate vor fi mereu nemultumiti, dar na, nu poti face omleta fara sa spargi oua...

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Valentin, eu NU sunt contra bicicletelor, sunt pentru măsuri mai raționale pentru accesul mașinilor în centru. Pentru mine personal va fi o problemă, nu o să mai pot ajunge cu mașina în interiorul inelului principal, va  trebui să merg pe jos mult mai mult. Și să car și un bagaj de 10 kile în spate. E problematic să-mi iau mașină nouă. Asta e, majoritatea are dreptate. A, și încă o chestie, am o problemă cu aerul condiționat, dar  tot așa, majoritatea are dreptate. Deși mie îmi face efectiv rău.  Asta de vreo 5-6 ani, nu mai mult.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Si cand trebuie sa ajung la un spital  cu un copil, parinte ce as face daca ar fi inchis total...iau autobuzul?
Sau taxiul?
Taxiul ar fi electric? Sau ar fi un avantaj nemeritat pt tagma asta?
Sau daca ma mut, cu ce car, sau  daca fac cumparaturile...sau daca pur si simplu am masina?
Trebuie privit cu extrema precautie, nu doar din prisma sunt tanar si merg cu bicicleta...

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Păi plătești accesul, parcă vreo 2800 lei / an sau nu știu cât pe zi, nu  mai stau să caut. Deși repet, plata accesului NU reduce poluarea. Ori de aici am pornit, să reducem poluarea, nu să plătim o taxă ( în plus ) pentru poluare...Măsura logică dacă avem toate datele nu e Vinieta de București, de centru, etc ci interzicerea accesului. Se bagă cineva la treaba asta ?
Și oricum - a spus-o cineva tot aici - nu poți face discriminare între mașinile dintr-un anumit județ și celelalte, ce, mașinile de București / IF nu poluează și celelalte da ? Dacă se va introduce, și celelalte orașe / orășele / comune  / sate vor fi îndreptățite să introducă taxa de tranzit...Nu vrei să plătești ? Ok, așteaptă autostrada, că autostrada nu trece prin comune și sate...Sau ia-o prin câmp, pe drumurile între tarlale...

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Ok...treci taxiurile pe electric in maxim 3-5 ani ..adica sa nu mai primeasca / prelungeasca autorizarea daca nu sunt electrice.. .ca tot se lupta cu Uber..
Ca degeaba interzici accesul daca taxiul are voie si are si derogare ca e mijloc de transport public...( Zic si eu..nu stiu)
Sau deja avem o zona restrictionata ...centrul vechi...o largim...cat?
Ce treaba are dealul parlamentului cu zona asta...?

Si sunt nelamurit. .pe Stefan cel Mare am voie dar sa nu intru pe strazile laterale sau nu am voie deloc..

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Pe Inel o să ai voie, dar cum o să faci un  metru spre interior nu...
Eu aș introduce din nou circulația alternativă...o  zi  numerele care se termină cu A,C,E,G... blablabla ( din două în două ), o zi numerele care se termină cu B,D,F,H...blablabla ( din două în două ).

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. ByOnu

andrei11 wrote:
Deși repet, plata accesului NU reduce poluarea.


Ba da, evident. Prin simplul fapt ca multi (foarte multi) vor evita cu orice pret plata si vor ocoli centrul. De asemenea, cei care doar au nevoie sa tranziteze orasul, nu vor fi incurajati sa o faca pe axa N-S ("Magheru") sau E-V ("Elisabeta"), ci vor ocoli nitel pe inelul principal, ba poate chiar pe cel median, atat cat avem din el.

In acelasi timp, iti dau dreptate ca pot exista situatii exceptionale: daca ai in intretinere persoane cu dizabilitati, cu handicap locomotor sau orice tip de handicap care face aproape imposibila deplasarea cu mijloacele alternative. Poate asta este o tema adevarata de dezbatere: anumite exceptii justificate.

aztec wrote:
1. Sau daca ma mut, cu ce car,
2. sau daca fac cumparaturile
3. sau daca pur si simplu am masina?
4. nu doar din prisma sunt tanar si merg cu bicicleta


1. De cate ori te muti pe an?! :lol: Exista firme specializate de transport / livrari / mutari all-inclusive, ei te vor ajuta cu TOT ce tine de logistica mutarii.
2. Well, poate ar trebui sa-ti schimbi habbitul de cumparaturi. Nu toti cei care fac cumparaturi le fac cu masina.
3. LOL. Viata, prietene. Ce viata grea. :rofl: Te priveste. O vinzi, platesti taxa anuala, etc. Solutii exista. :yes:
4. Ce v-a apucat cu bicicletele? Exista transport public. Problema mea este tocmai cu tinerii care din motive de bunastare economico-sociala opteaza NEJUSTIFICAT pentru masina. Pe aia eu ii vreau pe biciclete sau in bus. Daca nu, sa plateasca, ei sau taticu.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2290 forum members have written 421605 posts in 5252 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use