Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Renumerotarea liniilor STB

47 posts, 15873 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Renumerotarea liniilor STB ANTENA

Ne intoarcem un pic si la istorie.
15:  Depoul Titan - Piata Unirii - Depoul Alexandria
23: Republica - Piata Unirii - Zetarilor
24: Republica - Pta Muncii - Bucur Obor - Cart. Damaroaia

Daca va place alaturare, langa 14 e mai logic sa fie 13.
Pentru moment 13 sa circule la P-ta Sf Vineri, iar in viitor se prelungeasca pana la Depoul Militari.
Si iar ajung la traversarea prin Piata Unirii, urgenta 0 (zero) a dezvoltarii retelei de tramvai.
Fosta si sper viitoarea linie 13 va realiza aproximativ magistrala 5 de metrou de suprafata.
Iar 21+32, magistrala 7. Viitoarea linie va functiona sub indicativ 21, intrucat 32 nu are nici o istorie. Ma rog din 1990 incoace.

Bun, vorbim de renumerotari, sa vorbim si de 605. Intrucat pana astazi nu a aparut picior de om si utilaj la reparatia liniei actuale, sunt mari sanse  sa ramanem definitiv cu 605.
Adica 605 se va reboteza 305.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB andrei11

13 în Militari n-are legătură cu M 5 poate numai din Pantelimon la  Mișu.
N-ai ce face și cu 15 și cu 21 în Rahova.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB ANTENA

13 a fost legatura Est - Vest de bază. Și sperăm ca la un momentan dat să revină.  
Nu ai cum sa restaurezi exact traseul întrucât au fost dezafectate bulevarde întregi de regimul comunist: Panduri, Iuliu Maniu sunt doar câteva exemple.
Pentru Rahova - Colentina, nu este tradiție, dar sa vedem noi legătura executată prin Piața Unirii și apoi dezbatem și indicativul.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB WT_fan06

Indicativul nu ar trebui dezbătut, ci stabilit printr-o strategie oficială de numerotare a liniilor, așa cum se întâmplă la Londra, Berlin, etc..

Uitați-vă de exemplu la Berlin: https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_transp ... al_buses

Criteriile istorice, în opinia mea, nu au ce să mai caute în prezent, iar în lipsa unei strategii, toate propunerile sunt strict păreri subiective.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB messe

@ANTENA, 55-ul de azi este fix ramura de est a fostului 13 (pana la Sf. Vineri mai  precis).

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Renumerotarea liniilor STB TPB

Până la urmă, toate liniile pot fi renumerotate, nu-I tragedie dacă ne actualizăm puțin!
Propun ca:
Liniile de tramvaie să fie numerotate de la 1 la 30;
Liniile de troleibuze să fie numerotate de la 31 la 50;
Liniile de autobuze (toate) să fie numerotate de la 51 la 300. Bine, nu aveam atât de multe linii, dar am dat un nr. aproximativ.

De asemenea:
Linia 43 să fie desființată;
Linia 8 să fie desființată (traseu comun cu 25 și 23, doar acoperă linia din intersecția Trafic Greu);
Liniile 11 și 35 să fie comasate (și transformate în linia 29, când se va deschide Bd Vasile Milea);
Linia 46 să fie desființată și 3-ul modificat de la Clăbucet la Bd Banu Manta;
Linia 36 meargă de la Mall Veranda până la Baicului (sau Gara de Est);
Linia 10 să fie suspendată dat fiind faptul că are traseu comun cu 1 și 232;
Linia 323 să fie scurtată de la Zetarilor la Șura Mare, având traseu comun cu linia 19;
Liniile 79 și 97 să fie comasate în 49 (dacă am tine cont de numerotarea mea, dacă nu, ar fi 88);
Linia 460 să fie scurtată la Bd Basarabia, unde întoarce și 455. De la Bd Basarabia la Republica dublează 36-le;
Liniile 311 și 201 să fie comasate cu indicativul 201 (sau 110 după numerotarea mea).

Vă rog să NU vă supărați după ce o să citiți acest mesaj, este doar opinia mea, dacă nu sunteți de acord cu mine, vă rog să-mi spuneți intr-un mod civilizat, fără certuri și epitete.
Renumerotarea știu că se poate face, dar ar fi o chestie de lungă durată, și nu cred că toată lumea vrea asta... dacă rămânem la liniile actuale, măcar să le desființăm pe cele inutile, și să le modificăm pe cele mai puțin folosite.

As fi adăugat și modificări în legături cu Liniile 313, 381 și 73, 74, 76 astfel:
Linia 243 - prelimgita de la Bd Alexandru Obregia la Piața de Gros pe traseul lui 313, apoi 313-ul să fie desfiintat;
381 să fie înlocuit de troleibuzele liniei 76, autobuzele liniei 361 (sau 783) și apoi cu tramvaiele liniei 45.
De 312 nu știu ce să zic, nu mă bag, pentru că nu știu traseul complet.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB PTMZ

Ba e tragedie dacă ne actualizăm fără cap și fără coadă. O renumerotare trebuie făcută cu un plan de acțiune serios și cu o implementare ca la carte pentru a avea succes. Ar trebui să se țină cont de zonele unde ajung liniile și importanța traseelor acestora.

Nu am înțeles cum ți-au dat ție 49 sau 110 prin sistemul tău de numerotare, va trebui să explici mai în detaliu cum ai procedat ca să înțeleg.

Also, 79 și 97, dacă ar fi comasate (deși am explicat în detaliu aici de ce nu ar fi optim) ar trebui să primească indicativul, în sistemul de numerotare actual, fie 79, fie 97 ca indicativ, să fie apropiat de realitate. Nu facem medie aritmetică sau mai știu eu ce giumbușlucuri.

Traseele le-am comentat aici pe toate.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB andreicfr

Linia 3 nu trebuie desfintata fiindca pe traseul acutual are clienti, iar frecventa tramvaiului este bună dimineata (pe la ora 5:30) cand ajung la capat la 41 vad vreo 5 persoane care se urca in 3, iar daca nu vine 45 lumea se urca in 3.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB georgica2704

Ar avea si mai multi daca ar mai fi macar un tur in plus. La infiintare linia avea 4 ture si un interval de 10-15 minute , iar la orele de varf   era destul de aglomerat, asta daca nu îi  lua fata vreun 105. Acum a ramas doar cu 2 ture, doar la orele de varf.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB valy

Ar fi oportună renumerotarea liniilor de troleibuz.in intervalul 100-399?
Mă gândesc că dacă tot se comasează liniile am putea umbla și la indicative.
Argumentul ar fi că așa am avea o numerotare unitară și troleibuzele ar fi integrate în actualul sistem de la autobuze. De exemplu Militari are ca specific liniile 136-138 anterior cu derivatele 236 și 336.
Renumerotarea s-ar putea face în primul rând în cazul comasărilor indicativul preluat urmând să fie cel al autobuzului. De exemplu 61 ar redeveni 336. De asemenea în cazul liniilor care nu se comasează ne-am putea orienta după  alte linii din acea zonă, de exemplu 62 poate deveni 236.
O altă variantă ar fi ghidarea după un autobuz cu care are traseu similar.
În cazul liniilor care nu pot fi renumerotate pe aceste criterii s-ar putea recicla vechiul număr de exemplu 69 ar putea fi 269 sau 369.
Acest proces s-ar face treptat în 3-6 luni, câteva linii la 2 săptămâni fie pe cartiere fie câte o linie din fiecare zonă.
Vă rog să analizați propunerea și de ce nu poate facem un subiect separat. Mi se pare aiurea să le ținem separare cât timp folosesc aceleași drumuri și pe călător nu-l interesează dacă e pe motorină sau electric.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB ByOnu

Fix pe dos. Eu consider ca seriile autobuzelor sunt anacronice si ar putea fi trase mai jos. Intervalul 3xx avea un rost inainte de Revolutie, astazi doar avem goluri in indicative.

Oricum, nu se va intampla, asa ca nu insist. In ultimii ani s-au facut < igienizari > importante la capitolul indicative: disparitia lui 601, a lui 783, niste anomalii.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB valy

Dar ideea principală de comasare a plajelor e oportună?

 


Re: Renumerotarea liniilor STB ByOnu

Cred ca poate fi o dezbatere intr-adevar despre oportunitatea utilizarii unor numere similare pe fiecare axa principala de transport in sine.w

Cu toate ca nu sustin ancorarea anacronica in indicative istorice, realitatea obiectiva este ca ai linii de tramvai cu indicative impamantenite de peste 1 secol, iar pana si in occident acestea sunt pastrate ca atare.

Daca ai idei concrete, pune-le cu incredere aici, cu siguranta colegii forumisti le vor comenta.

Eu doar ti-am zis parerea mea. Inlocuirea lui 61 cu 336 este fix pe dos față de ceea ce ar trebui. Idem 90, 73, 97 si/sau orice alte comasari vor mai avea loc.

 


Re: Renumerotarea liniilor STB cosminduru

Pentru publicul călător, este mai ușor de reținut un număr mai scurt. Deci aș merge spre diminuarea numerelor în cazul comasărilor, noua linie să preia indicativul troleibuzului.
Defalcările pe categorii de linii nu își mai au rostul, lucru vizibil și cu renumerotarea 783 - 100. Deci este ceva asumat că autobuzele vor lucra în plaja 100, cele cu 2xx și 3xx nemaiavând vreo logică (doar istoric).

Mă aștept ca pe viitor să se taie 2-ul sau 3-ul din unele linii, de ex. 311 poate deveni 111. ce facem cu cele care se suprapun, gen 182/282? probabil că ar trebui ca 282 să fie redenumit în 183 sau chiar 82, de ce nu? 135/335 - acesta poate fi 134. și tot așa până se umplu golurile.  Am făcut o statistică, și în plaja 100 avem doar 28 de linii, și în 2xx/3xx avem alte 32, deci o eventuală renumerotare ar acoperi abia 60% din interval, suficient pentru toate liniile urbane să încapă cu numere de 100.

Dacă mai intrăm și în numerele de troleibuz, mai găsim și acolo 27 de indicative libere. Aș amesteca astfel anumite autobuze, cum ziceam 82 sau 78, cu troleibuzele. Până la urmă nu contează ce fel de vehicul este, ci ce număr are linia. Desigur, aș păstra separația între tramvaie și restul, și de asemenea trebuie separate preorășeneștile și liniile de noapte. Deși la acestea aș folosi indicative mai apropiate de traseul de zi, adică 104 și N104, nu cum sunt acum N-urile la rând fără noimă.

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421785 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use