Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Complexul Colosseum

144 posts, 73695 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) telvanni

Am studiat si eu un pic PUZ-ul si pot sa spun ca totul pare foarte bine gandit pentru traficul auto. Prelungirea liniei de tramvai pana in inima complexului e piesa de rezistenta. Ce nu inteleg insa este ce se intampla cu pasajul subteran de pe directia Constantin Godeanu - Maica Teofana. Din cate vad eu Maica Teofana trebuie supralargita, asta inseamna exproprieri de case, dar cel mai interesant este: UNDE va duce acel nou bulevard impreuna cu pasaj cu tot pentru ca urmeaza calea ferata? E vorba de vreo "strapungere" de care nu stiu eu (noi)?
Pentru a va scuti de cautat am pus o mica captura din plan. E vorba de pasajul perpendicular pe sos Chitila.
pasaj fara destinatie.jpg (238.18 KB; downloaded 5208 times)
pasajul care duce catre nicaieri.JPG (277.68 KB; downloaded 5240 times)

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) danielstan

Mai pun problema o data in termeni mai simpli:
- Bucurestiul are nevoie de N proiecte utile si are bani pentru M, unde M << N (M mult mai mic decat N)
- doar de dragul discutiei pornesc de la premiza ca, intre proiectele utile Bucurestiului se regaseste si pasajul suprateran Baneasa 1
- iau ca exemplu un alt proiect util AMANAT ani de zile: Pasajul Razoare

Acum intervine MAGARIA si felul de a face politica in Romania (considerand ca primaria are datoria de a imbunatati infractructura in Bucuresti oriunde e nevoie):
- se pune in fruntea listei Pasajul suprateran Baneasa 1 (si se fac eforturi bugetare grele in anii 2005 - 2007 cand Romania avea PIB si salarii mai mici decat azi) si se muta la coada Pasajul Razoare. Asadar primarie nu zice NU la Razoare, dar zice AMANARE (ceea ce tot aia inseamna).
- daca s-a construit Baneasa 1 - castiga in mod EVIDENT centrul comercial de acolo (explic totusi evidenta: in lipsa unui pasaj unii bucuresteni nu s-ar duce prea des la Baneasa Mall pentru ca ar fi stat multe minute la fostul semafor de la intersectia Jandarmeriei cu Sos. Bucuresti - Ploiesti; acest fapt ar fi scazut din profitul obtinut de comercianti)
- in schimb bucurestenii din Drumul Taberei se inghesuie de vreo 10 ani de zile pe la Razoare ca sa ajunga in centru.
Rezulta ca pretul unui apartament din Drumul Taberei este mai scazut decat in alte zone pentru ca nu are metrou si nu are pasaj si cei ce s-ar muta acolo stiu ca ar face 1 ora cu masina pana la servici.
Explic acea cugetare: "Capitalismul inseamna colectivizarea pierderii si privatizarea castigului" => pierderea este colectivizata in preturile mai scazute ale fiecarui apartament din Drumul Taberei, iar castigul este privatizat de cateva centre comerciale din Baneasa.
- si Centrul Comercial Baneasa plateste impozite (desi ma indoiesc ca profitul ramane in Romania si nu se duce afara prin vreo firma off-shore din Cipru) si locuitorii Drumului Taberei platesc impozite, si nu este aici disputa cine aduce bani mai multi la buget.

Sa nu confundam CAUZA cu EFECTUL.
Inainte de a se construi centrul comercial Baneasa, acolo era o statiune de cercetari pomicole si nu era nevoie de pasaj, nefiind puncte de interes in zona.
CAUZA ambuteiajelor de pe Sos. Bucuresti Ploiesti este in mare parte constructia acelui centru comercial, care a atras trafic.

Rezulta ca dezvoltatorul imobiliar a creat o problema de trafic si, in mod cinstit, el ar fi trebuit sa o rezolve, construind PE BANII LUI oricate pasaje ar fi fost nevoie.
Primaria Bucuresti l-ar fi sprijinit cu aprobari de constructie si plan urbanistic, eventual cu ceva expropieri de teren care s-au facut pentru largirea la 5 benzi pe sens a acelei sosele.


Cat despre confuzia creata de mine cu MT care are in sarcina metroul, intr-adevar am ales un caz nepotrivit de investitie intarziata din cauza altor 'prioritati' bagate in fata.
Totusi cand se vrea se face orice:
- Oprescu a suplimentat pretul pasajului Basarab cu 17 milioane euro pentru a construi un trotuar rulant intre Gara Basarab si Gara de Nord, pe terenul acestor gari, deci pe terenul MT.
Nu s-a intrebat nimeni de ce nu plateste MT pentru acel trotuar pietonal si de ce e treaba primariei sa faca o lucrare in folosul MT.
Da, mi se poate replica faptul ca acel trotuar nu este in interesul MT, ci in interesul bucurestenilor care ar circula pe el, dar la fel e si construirea metroului.

Sa fim bineintelesi:
- nu s-a inventat capitalismul de cumetrie in Romania si nu este Bucurestiul primul caz din lume de astfel de constructii publice cu dedicatie
- dar daca vedem ca banii publici se duc spre interese private nu putem spune ca acele interese sunt ale bucurestenilor care vin la mall, ci sunt ale Mall-ului care vrea sa atraga clientii.

Am pus o poza in postul meu anterior pentru ca cititorii neutri care urmaresc aceasta disputa sa judece cu mintea lor cine are dreptate.

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) DanCld

Hai sa bagam in ecuatie si mall-urile Plaza si (W)Afi precum si noul parc de distractii, obiective accesibile dinspre oras trecand aproape numai prin zona Razoare. Dupa rationamentul tau se pare ca primaria i-a discriminat pe turci (Plaza) si pe evrei (AFI) sustinand business-ul pur romanesc al mogulului Popoviciu.

Dar oricum, esti fixat pe cateva idei putine si fixe; chiar ar trebui sa te angajezi in trust la Voiculescu, acolo chiar au nevoie de trompete de genul asta  :?

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) Serban

Ne obosim degeaba, oricum nu intelegi nimic din ce zicem noi, sau te faci ca nu intelegi.

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) andrei11

Este clar ca si intunericul noptii ca sa nu spun lumina zilei, ca ambele sunt clare, Pasajul Razoare era prioritatea nr 1 dupa Basarab si inaintea celor 2 pasaje de la Baneasa. Si este clar ca in timp ce inaintam spre Sud interesul edililor catre investitii de acest gen scade proportional cu suta de metri departare fata de Nord.
Sa-ti dau niste exemple :
Pasajul Doamna Ghica / Colentina - abandonat in stare de intentie
Pasajul peste Calea Ferata Doamna Ghica- inceput "la plesneala" - abandonat
Cele 2 pasaje peste Dambovita - la Dudescu si Mihai Bravu incepute la plesneala si abandonate
Pasajul de la Piata Sudului - abandonat in intentie
La Bellu statia de tramvai cu acces direct la metrou - abandonata, accesele sunt construite in proportie de 99%
Pasajele de la Razoare - abandonate in stare de intentie, iti reamintesc ca in campania de acum 3 ani aparusera si planse frumos colorate pe acolo. Dupa alegeri au disparut.
Podul Basarab -  statiei  de tramvai nu i se da drumul din idiotenia unora. Reamintesc ca statia de tramvai are si scari fixe, poate fi folosita la ora actuala de populatia nehandicapata locomotor. Presupun ca majoritara.
Statia de tramvai "Victoriei" - nu vrea sa i se dea drumul tot din cauza idioteniei unora.
In schimb facem pasaj la Baneasa ptr "supermarkete" ca asa "vrea" muschii nostri.
Aceste aspecte, asa cum am spus, sunt clare ca intunericul noptii / lumina zilei.
PS : Nu suport Antenele / Jurnalul National  asa incat nu ma lua si pe mine cu Voiculescu.

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) telvanni

DanCld wrote:
Dar oricum, esti fixat pe cateva idei putine si fixe; chiar ar trebui sa te angajezi in trust la Voiculescu, acolo chiar au nevoie de trompete de genul asta

Acesta e atac la persoana, nu-ti face cinste.

In alta dezordine de idei, revin cu intrebarea: unde duce acel pasaj? Spre unde se indreapta noua artera?

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) Serban

Pasajele de pe DN1 nu sunt cumva facute de MT?

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) DanCld

Da, inclusiv cel subteran. Cu atacul la persoana... nu e politically correct, da' unii o cauta...  8-)

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) andrei11

#  telvanni Aceasta nu e "Suspendata lui Oprescu" ? Oricum, dupa ce trece Calea Ferata nu are alta sansa decat Militariul ( si prin "simpatie" si Giulestiul / 16 Februarie sau ce o fi pe acolo ca nu stapanesc zona prea bine ).
Mai amintesc aici un proiect abandonat care-mi sta in gat ( si ma opresc ca-mi fac nervi degeaba ), - Hobanatul de la Virtutii.

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) Serban

Pai si daca sunt facute de MT, ce treaba au insiruirile de proiecte nerealizate din sudul Bucurestiului pe care le tot aduceti in discutie ca fiind prioritare (in locul celor de pe DN1)?

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) DanCld

In Bucuresti exista o situatie perpetuata din perioada comunista, cea a diferentei de dezvoltare intre nord si sud; sunt mai multi factori aici care tin atat de alocarile bugetare, de proiectele publice cat si de interesul privat care in mod evident a fost accentuat de faptul ca aeroporturile sunt situate in nordul orasului. In orice caz peste tot in lumea asta banii privati urmeaza banii publici prin fenomenul de "cerc virtuos" (opusul cercului vicios); daca autoritatea locala largeste sau construieste un drum sau un pasaj aproape imediat vin si investitiile private; mall-ul din Baneasa e doar partea vizibila insa acolo in zona s-au ridicat foarte multe cladiri de birouri. Urmeaza zona Basarab; in 5 ani nu va mai fi de recunoscut!

Ca nu s-a facut si nu se face pasaj la Razoare e intr-adevar o magarie; ce ne scapa noua e ca si Videanu s-a imprumutat pe la banci pentru proiecte, nu a creat bani prin magie, bani care sa fi plecat la plimbare odata cu Titan Maru' de pe Trafic greu. Oprescu a vrut sa continue aceeasi smecherie cu pornitul simultan de proiecte si rostogolitul datoriei prin refinantare pe termen nelimitat; din pacate contextul economic s-a schimbat si am ramas doar cu smecheria si cu nevoile. Asta e marea tristete pe care o putem privi realist sau o putem comenta in stilul Gidea-Ciutacu-Badea.

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) shoppy

Asta dintre nord si sud nu cred ca opreste cineva sa se faca mall in sud.

Cat despre idei putine si fixe, daca o luam asa, orice drum care nu duce din cartierul muncitoresc doar la rudele de la tara este in interesul privatilor.

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) Costin

telvanni wrote:
ACe nu inteleg insa este ce se intampla cu pasajul subteran de pe directia Constantin Godeanu - Maica Teofana. Din cate vad eu Maica Teofana trebuie supralargita, asta inseamna exproprieri de case, dar cel mai interesant este: UNDE va duce acel nou bulevard impreuna cu pasaj cu tot pentru ca urmeaza calea ferata? E vorba de vreo "strapungere" de care nu stiu eu (noi)?

Strapungerea Chitila-Giulesti, o idee veche de cel putin un an... dar ramasa la stadiul de idee.

 


Re: Strada 16 Februarie si Complexul Colosseum (linia 45) Dominatrix

andrei11 wrote:
#  telvanni Aceasta nu e "Suspendata lui Oprescu" ?
Nu e. Cauta in subiectul cu "zburatoarea" plansele proiectului puse de mine si sunt sigura ca te lamuresti.

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2290 forum members have written 421620 posts in 5252 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use