Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)

1780 posts, 794725 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 128
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Pfff...
Tot banii nostri sunt... Amenzile platite din bilete sau prin subventii din bugetul public. Incredibile sanctiuni. Mai bine procente din salariile sefilor?

 


Re: Stiri, noutati, perspective aztec

http://www.anpc.gov.ro/articol/647/ratb...ei-de-anpc Vizitand informatia la sursa, adica sitele ANPC, aflu ca au indisponibilizat mijloacele panala remediere....
Sa ma bucur sau nu de control, ca si calator?
Unu la mana, poate se remediaza, dar pana atunci, la un parc insuficient de vehicule, mai avem si un numar indisponibilizat...si pe langa amenda mai trebuiesc si reparate.
Unele reparati sau intretineri merg facute rapid si fara multi bani.. Dar la restul...
Deci, pe caldura astasa ma bucur daca vine un autobuz fara AC sau unul cu AC defect, dar cu geamuri mai multe si mai mari decat cel fara. Ideal unul cu AC functional...dar daca e indisponibilizat pana la remediere....ce sa fac va si calator.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Mda, la o prima aruncatura de privire, zici: in sfarsit se gandeste si cineva la noi.
Daca incepi sa gandesti un pic, vezi ca tot banii nostri sunt si daca se mai si imobilizeaza mijloacele respective, practic poti spune ca s-a redus parcul cu motiv acum. ;)
ANPC trebuie sa isi schimbe numele in ANPV...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

30% din liniile de tramvai, un pericol pentru călători. CARE SUNT CELE MAI AFECTATE LINII

Liniile de tramvai din Capitală au nevoie urgentă de reparații. În acest moment, RATB întâmpină mari probleme în a menţine în funcţiune la un standard de calitate şi de mediu liniile de tramvai din Capitală. Afectate de aceste probleme sunt aproape jumătate dintre liniile de tramvai ale RATB. Astfel, din cele 24 de trasee acoperite de RATB cu tramvaiele, 11 sunt pe lista cu probleme.

Tramvaiele aflate în circulație pe străzile Capitalei se apropie de durata maximă de utilizare, iar unele chiar au depășit aceste termen. Astfel, durata normală de utilizare a tramvaielor este de 12-18 ani, iar la începutul acestui an tramvaiele din București aveau o vechime de peste 17 ani.

Vechimea tramvaielor nu este însă singura problemă. Și calea de rulare este învechită și necesită reparații constante, pentru care nu există însă întodeauna și fondurile necesare.

"Starea actuală a căii de rulare la transportul cu tramvai, pune mari probleme operatorului în a o menţine în funcţiune la un standard de calitate şi de mediu. Eliminarea riscului în ceea ce priveşte evenimentele cauzate de uzură  presupune preocuparea permanentă a operatorului, dar aceasta trebuie şi susţinută financiar. Lipsa acestor investiţii pentru reabilitări sau modernizări, nu fac decât să ducă la o degradare continuă a prestaţiei, cu efecte negative şi asupra mijloacelor care asigură capacitatea de transport. Lungimea de şină cale dublă afectată la acesta dată reprezintă aproximativ 30%, din total şină pe care RATB o utilizează în prestarea serviciului de transport public local", se precizează într-un raport de monitorizare al Autorității Municipale de Reglementare a Serviciilor Publice, din mai 2015.

Sectoarele de cale de rulare la tramvaiele cele mai afectate sunt cele de pe următoarele arterele de circulaţie:

- Str. Barbu Vacarescu- linia de tramvai 5

- B.dul Mihalache – linia de tramvai 24, 42, 45

- Calea Calarasi – linia de tramvai 14, 40

- B.dul Basarabia – linia de tramvai 14, 40, 46

- B.dul Chisinau – linia de tramvai 14, 36, 46

- Calea Serban Voda, Sincai, Nerva Traian – linia de tramvai 1

- B.dul Camil Ressu – linia de tramvai 23, 27.

http://www.b365.ro/30prc-din-liniile-de...jxJ9V.dpuf

 


Re: Stiri, noutati, perspective florin

Falimentul e aproape:

ANAF a pus popriri pe conturile RATB si TVR

La inceputul acestui an RATB avea o datorie de circa 230 milioane lei catre ANAF, sumele provenind in mare parte din TVA-ul perceput pentru gratuitatile acordate elevilor si pensionarilor.  Cornel Pieptea, viceprimar al Capitalei, declara la inceputul acestui an pentru HotNews.ro ca Primaria Capitalei nu acopera sumele pentru acordarea gratuitatilor si nu exista o evidenta a pensionarilor care folosesc aceste gratuitati pentru calcularea sumelor ce trebuie decontate. Din aceasta cauza RATB a ajuns sa aiba o datorie de peste 200 de milioane de lei la ANAF.

"Problemele cele mai mari sunt legate de sistemul de gratuitati, gratuitati pe care municipalitatea nu le acopera, dar pentru care RATB trebuie sa plateasca TVA-ul aferent. Si avem deja o decizie a ANAF prin care se imputa RATB-ului TVA de 80 milioane pe ultimii 5 ani, si se solicita dobanzi si penalitati de 150 milioane lei. Deci discutam de o suma de aproxomativ 234 milioane lei. Este o suma colosala. Deci, municipalitatea a zis ca acorda niste gratuitati dar nu a dat bani pentru ele. Nu exista o evidenta clara a acestor cheltuieli. RATB a contestat aceasta decizie si se afla in instanta. Daca va pierde, trebuie sa plateasca aceasta suma. Atat timp cat Primaria nu va dori sa spuna explicit modul in care se calculeaza gratuitatile si MF va considera ca toti pensionarii circula cu RATB-ul, ANAF va cere TVA pentru toti cei 400.000 de pensionari. La RATB nu exista nicio evidenta a pensionarilor care circula cu transportul in comun deoarece ei nu sunt obligati sa valideze cand circula cu transportul in comun, ei circula cu cuponul de pensie. Sunt aspecte care sunt cunoscute, dar Primaria care a dat gratuitatea si trebuie sa reglementeze nu este interesata sa rezolve aceasta problema", a explicat Cornel Pieptea la vremea respectiva.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Florinds

Si deci nu e totul calculat?... Ma mir sa nu fie asa. A se vedea si postarile anterioare. ;) Deci acum o saptamana intra ANPC-ul in ei si acum ANAF-ul?
Cineva are interes sa ii puna pe butuci...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Asta da descoperire.  :D  Cam toate intrerpinderile si regiile de stat a vrut cate "cineva" sa le puna pe butuci in ultimii 25 de ani. Unele au fost atat de resourcefull incat au furat pe fata si tot n-au falimentat. Dar le vine randul. Orice sac are un fund.
Aia de la ANPC eu zic ca a fost prea tarzie. Daca mai stateau nespalate mult vehiculele ne umpleam de antrax si ebola. Da-o in moashesa, cum sa circuli cu sobolani morti in aeroterma pe caldura asta?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

RATB “rupe” prietenia cu pensionarii

După 5 ani de solicitări şi insistenţe, argumentele conducerii RATB se pare că au prevalat în faţa considerentelor politice. Bursa Zvonurilor a aflat că aleşii locali vor fi nevoiţi să se sacrifice politic şi să anuleze gratuităţile pentru pensionari, în cel mai fericit caz să le restricţioneze numărul de călătorii lunare. Mai mult, ei vor fi nevoiţi să aprobe şi majorarea preţului, de la 1,3 lei până la un nivel de 1,8-2 lei/călătoria.
Se pare că ANAF ar fi dispus să reeşaloneze datoria RATB, de 130 de milioane lei, numai dacă ia măsuri concrete de redresare financiară. RATB este nevoită să ia decizii radicale, iar Municipalitatea să le accepte, pentru că are conturile blocate şi nu mai are bani de motorină. Decât să paralizeze transportul public în Capitală, mai bine sacrifică o categorie socială, aşa cum sunt pensionarii, elevii şi studenţii. Că acesta este raţionamentul!
Măsura ar urma să fie luată de la 1 septembrie, după ce va fi aprobată în Consiliul General la şedinţa din luna august. Juriştii au descoperit şi o anomalie. De 25 de ani există o lege care obligă Municipalitatea să acorde gratuităţi veteranilor de război sau persoanelor cu dizabilităţi, iar ANAF calculează TVA, ceea ce contravine legii. Pentru restul pensionarilor, există doar o hotărâre de consiliu local care va fi anulată.


Sursa: http://www.puterea.ro/bursa_zvonurilor/...18131.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Despre pensionari  la"Diverse"  ;)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

Discutiile despre tarifele RATB s-au mutat in topicul adecvat: viewtopic.php?f=20&t=3594&start=28

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dragos Tanase

RATB va finaliza, până la sfârşitul acestei luni, igienizarea tuturor mijloacelor de transport >> http://jurnalul.ro/stiri/locale/ratb-va...93644.html
autobuz.jpg (124.72 KB; downloaded 5862 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/mobi/linie-speciala-...34593.html

Linie specială RATB pentru SUMMER WELL 2015. Cât costă călătoria

SUMMER WELL 2015: RATB va avea, şi anul acesta, o linie specială de autobuze pentru cei care vor să ajungă la SUMMER WELL.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti înfiinţează o linie specială de autobuze pentru participanţii la Festivalul Summer Well 2015, în perioada 8-9 august, linie care va funcţiona pe traseul Piaţa Victoriei – Buftea (Domeniul Stirbey), între orele 14:30 – 01:00.

Staţia de îmbarcare din Bucureşti este "Muzeul Ţăranului Român", situată pe Bd. Ion Mihalache, comun cu linia 300, iar plecarea din Buftea se va face din staţia amenajată lângă Domeniul Ştirbey. Preţul unei călătorii este de 3,5 lei.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective V2A

Va fi reînfiinţată staţia de autobuze „Piscul Scoarţei”,   Luni, 10 August 2015

Începând din data de 11.08.2015, ora 10:00, se reînfiinţează staţia de autobuze “Piscul Scoarţei”, amplasată pe Şoseaua Gheorghe Ionescu Siseşti, sens Gara de Nord, pe traseul liniei 205. 

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Apar primele tramvaie RATB cu aer condiţionat pentru pasageri, în Bucureşti

Bucureştenii care utilizează tramvaiele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) vor scăpa de căldura sufocantă din mijloacele de transport în comun. Regia a demarat procedurile pentru cumpărarea echipamentelor de climatizare ce vor fi instalate în saloanele de pasageri ale unor tramvaie RATB modernizate.  

Potrivit unui anunţ de participare lansat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) de către Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), instituţia de transport public intenţionează să doteze o parte din tramvaiele din parcul circulant cu aparate de aer condiţionat în saloanele pentru pasageri. Astfel, persoanele care utilizează mijloacele de transport în comun ale RATB vor scăpa de temperaturile ridicate din vagoane şi vor putea beneficia de un transport civilizat.

Conform sursei citate, echipamentele de climatizare salon pasageri vor fi instalate în tramvaiele BUCUR LF-CA . De altfel, directorul general al RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu, a anunţat încă din primăvară că Regia va dota cu aer condiţionat trei dintre tramvaiele RATB care vor fi modernizate în acest an. "Pe partea de investiţii vom avea trei tramvaie noi pe anul 2015, iar alte trei tramvaie din parc, model V3A, vor fi modernizate. În aceste tramvaie care vor fi modernizate se va monta aer condiţionat, se va coborî podeaua la 85% din suprafaţa de utilizare şi vor avea trapă pentru persoane cu dizabilităţi. Tramvaiele noi vor fi livrate spre sfârşitul anului, pentru că achiziţia pieselor este de durată", a declarat, pentru B365.ro, şeful RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu.

Potrivit anunţului lansat în SEAP, echipamentele de climatizare salon pasageri din tramvaiele BUCUR LF vor fi cumpărate prin negociere cu firmele înscrise, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind 24 august 2015. Valoarea estimată a contractului de achiziţie a echipamentelor de climatizare salon pasageri este de 810.000 lei fără TVA, termenul de finalizare a investiţiei fiind de cinci luni de la data atribuirii contractului.

"Echipamentul de climatizare pentru salon pasageri trebuie să fie proiectat conform principiilor ergonomice şi să reducă la cel mai scăzut nivel vibraţiile transmise vehiculului şi pasagerilor", se menţionează în caietul de sarcini elaborat de RATB. Echipamentele de climatizare se montează pe acoperişul tramvaiului şi vor avea efect de încălzire în sezonul rece.

În prezent, doar vatmanii beneficiază de aer condiţionat în tramvaiele RATB.

http://www.b365.ro/apar-primele-tramvai...1R7bp.dpuf

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 128
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421846 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use