Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Prezentări trasee regionale

133 posts, 76486 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

4604 - Linia 422 - Pasaj C.F.R. Chitila





4611- Linia 422 - Primaria Chitila





4805 - Linia 422 - Statia "Libertatii"





4882 - Linia 422 - Pasaj Chitila





Concurenta
DSC_0967.JPG (237.33 KB; downloaded 12886 times)

Concurenta
DSC_0988.JPG (197.55 KB; downloaded 12873 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 406: Lujerului - Chiajna
Autobaza Militari - 4 ture (Luni-Vineri); 2 ture (Sambata-Duminica)

Date tehnice

- 22 de statii pe sensul spre Chiajna, respectiv 19 la intoarcere.
- Durata unei semicurse:
Dus (Sens Chiajna): 33- 35 de minute (in functie de ora/zi);
Intors (Sens BucurestI): 30 - 32 - 36 minute (in functie de ora/zi);
- Interval de succedare: 12 - 13 - 15 - 25 - 40 - 55 de minute (in functie de ora);
- Lungime Traseu:
Dus (Sens Chiajna): 8,75 km (Conform Google Maps)
Lujerului - Bulevardul Iuliu Maniu - Strada Dezrobirii - Bulevardul Uverturii - DJ 601A - Bulevardul/Strada 1 Decembrie 1918 - Strada Ion Luca Caragiale - Strada Eroului - Chiajna (Terminal)

Intors (Sens Bucuresti): 7,52 km (Conform Google Maps)
Chiajna (Terminal) - DJ 601A - Strada Eroului - Strada Ion Luca Caragiale - Bulevardul/Strada 1 Decembrie 1918 - Bulevardul Uverturii - Soseaua Virtutii - Lujerului
- 1 ranfosare - retragere tur dimineata aproximativ 7:25;
- Autobuze repartizate: 4157, 4344, 4390, 4413, 4421 (Defect cu motorul), 4657, 4659, 4758.

Observatii personale

De la 1 Octombrie 2016, in urma parteneriatului incheiat intre Regia Autonoma de Transport Bucuresti si Primaria Comunei Chiajna, a fost infiintata linia 406 intre Bucuresti (Statia de Metrou Lujerului) si comuna aflata in partea de vest a Capitalei.

In anii 2000, aceasta linie avea indicativul 152, fiind deservita, intr-un timp, si de catre Autobaza Alexandria cu Ikarus-uri 260 sau Dac-uri. In perioada in care a fost administrata de catre cei de la Militari au circulat Rocar-uri de Simon.

Din punctul meu de vedere, este o linie extrem de utila, avand in vedere numarul ridicat de locuitori care se afla in cele 3 sate care alcatuiesc comuna Chiajna (Chiajna - resedinta, Dudu si Rosu). Conform unui recensamant efectuat in anul 2011, peste 15 000 locuiesc in Chiajna, iar cifrele probabil sunt date peste cap avand in vedere dezvoltarea pe care o vedem cu totii. Multe blocuri si case se construiesc, dar partea cea buna e ca se pune foarte mult accentul pe infrastructura, iar multe strazi sunt asfaltate si racordate la reteaua de gaze si apa. De asemenea, sunt multe artere in care se ragasesc piste pentru biciclisti, care, din pacate, sunt ocupate de catre masinile parcate. Totodata, faptul ca statia de plecare se afla fix la gura de metrou constituie un mare avantaj pentru cei care fac naveta in Bucuresti.

Revenind la linia 406, aceasta a fost reiinfintata, iar Autobaza Militari o detine, dupa ce a pierdut linia urbana 601, in dauna celor de la Nordului. Toate sau majoritatea statiilor sunt dotate cu refugiu pentru calatori, iar in toata aceasta ecutie, factorul uman, in speta - calatorul - reprezinta minusul. Desi autobuzele sunt pline, cu precadere dimineata si seara, numarul celor care valideaza este unul extrem de redus. Desigur, e mai simplu sa calatoresti pe gratis, in loc sa achiti 2 sau 3 lei la maxi-taxi. O alta problema pe care am sesizat-o (ca si in cazul liniei 422 unde am uitat sa mentionez) e faptul ca dubarii stiu la ce ora pleaca autobuzele RATB si pornesc in directia Chiajna/Bucuresti cu 2-5 minute mai devreme pentru a-i prelua pe calatori ... Din punctul meu de vedere, ar trebui facut ceva ca astfel de situatii sa nu se mai repete. Sunt de acord ca toti vor sa munceasca, sa faca un ban, dar sunt convins ca odata cu trecerea timpului si in functie de marirea curselor RATB preorasenesti, oamenii isi vor da seama ca un autobuz este mult mai sigur, mai ieftin si mai eficient decat o duba/maxi-taxi.

Singurele blocaje pe care le-am observat pe linia 406 ar fi dimineata, inainte de intersectia cu Strada Apusului de pe DJ 601A (Sens Lujerului), continuand pe Bulevardul Uverturii pana la Soseaua Virturii. Singura solutie ar fi ca proiectul initiat de Primaria Capitalei din urma cu ani buni sa fie dus la final (artera dinspre Pod Ciurel - A1/Nod Centura Vest) pentru ca in ritmul acesta alert de constructie si dezvoltarea spre Chiajna, s-ar putea ajunge in situatia in care coada se va intinde pana in Dudu. Dupa-amiaza, scenariul se repeta pe sensul spre comuna Chiajna, cu ambuteiaje inca de la intersectia cu Strada Dezrobirii. Ca o solutie rapida ar fi marirea timpirilor de semaforizare de la intersectiile cu Bulevardul Uverturii.

In alta orinde de idei, de aproximativ 2 saptamani, RATB a modificat traseul liniei 406 pe sensul spre Chiajna (despre care am scris in acest topic), asigurand astfel o legatura mai eficienta pentru elevii de la Liceul Tehnologic "Doamna Chiajna", dar si pentru cei care doresc sa mearga la Cimitirul Rosu.

De punctat ar mai fi capatul modern si civilizat de care beneficiaza soferii acestei linii (undeva aproape de Centura Capitalei). Acesta ar putea fi un exemplu si pentru celelalte linii preorasenesti, in special pentru linia 422. Pe vremuri, capatul liniei din Chiajna era pe Strada Vlad Tepes, inainte de baiera CFR.

Sa urmarim cateva poze realizate pe parcursul acestui traseu, incepand cu Strada Dezrobirii spre Chiajna, respectiv placutele cu statii si 4 autobuze surprinse in cursul zilei de vineri, 7 Iulie 2017, la schimbul 2.

Traseu Linia 406
406.jpg (1.61 MB; downloaded 12660 times)

Traseu Linia 406 - Sens Chiajna
406 DUS.jpg (183.46 KB; downloaded 12657 times)
406 Intors.jpg (192.87 KB; downloaded 12656 times)
DSC_1066.JPG (248.62 KB; downloaded 12667 times)
DSC_1071.JPG (247.83 KB; downloaded 12654 times)
DSC_1072.JPG (274.05 KB; downloaded 12687 times)
DSC_1075.JPG (265.46 KB; downloaded 12657 times)
DSC_1076.JPG (286.86 KB; downloaded 12705 times)
DSC_1078.JPG (249.46 KB; downloaded 12652 times)
DSC_1079.JPG (260.46 KB; downloaded 12652 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Continuarea pe DJ 601A ...

DSC_1080.JPG (339.07 KB; downloaded 8590 times)

DSC_1081.JPG (220.09 KB; downloaded 8585 times)
DSC_1088.JPG (321.69 KB; downloaded 8586 times)
DSC_1089.JPG (259.72 KB; downloaded 8585 times)
DSC_1091.JPG (243.75 KB; downloaded 8590 times)
DSC_1093.JPG (231.41 KB; downloaded 8593 times)
DSC_1095.JPG (223.12 KB; downloaded 8588 times)
DSC_1097.JPG (272.75 KB; downloaded 8589 times)
DSC_1106.JPG (254.6 KB; downloaded 8590 times)
DSC_1109.JPG (246.75 KB; downloaded 8584 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

...

DSC_1111.JPG (233.08 KB; downloaded 8591 times)
DSC_1112.JPG (214.94 KB; downloaded 8591 times)
DSC_1118.JPG (331.63 KB; downloaded 8585 times)
DSC_1120.JPG (232.01 KB; downloaded 8586 times)
DSC_1121.JPG (211.07 KB; downloaded 8596 times)
DSC_1123.JPG (256.16 KB; downloaded 8584 times)
DSC_1125.JPG (179.48 KB; downloaded 8588 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Diverse placute de pe traseu ...

A se observa cea a statiei "Policlinica"  :twisted:

Apusului 406.JPG (164.6 KB; downloaded 8596 times)
Canal Arges.JPG (221.23 KB; downloaded 8592 times)
Chiajna 406 (2).JPG (223.96 KB; downloaded 8590 times)
Cimit. Chiajna 406.JPG (206.92 KB; downloaded 8601 times)
Policlinica 406 (2).JPG (153.98 KB; downloaded 8585 times)
Policlinica 406.JPG (304.94 KB; downloaded 8587 times)
Sat Dudu 406.JPG (224.02 KB; downloaded 8584 times)
Statuie 406.JPG (230.19 KB; downloaded 8584 times)

406 CHI.jpg (122.59 KB; downloaded 8288 times)
406 Lujerului.jpg (121.27 KB; downloaded 8289 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

4413 - LInia 406 - Biserica Sfantul Nicolae (Chiajna)





4657 - LInia 406 - Statia "Bisericii"





4659 - LInia 406 - Statia "Eminescu"





4758 - LInia 406 - DJ601A



 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 460: Cartier Damaroaia - DN 1A - Buftea (Petrom)
Autobaza Nordului - 4 ture (Luni-Vineri); 1 tur (Sambata-Duminica)

Date tehnice

- 21 de statii pe ambele sensuri;
- Durata unei semicurse: 45 - 50 de minute (in functie de ora/zi);
- Interval de succedare: 25 - 30 - 35 - 55 - 120 - 160 minute (in functie de ora/zi);
- Lungime Traseu: Dus - Intors (Aproximativ 14,50 km - Conform Google Maps):

DUS: Cartier Damaroaia - Strada Piatra Morii - Bulevardul Gloriei - Bulevardul Bucurestii-Noi - Soseaua Bucuresti-Targoviste - DN1A - Mogosoaia - Buftea - Strada Industriei - Buftea Oras/Petrom

INTORS: Buftea Oras/Petrom - Buftea Mogosoaia - DN1A - Soseaua Bucuresti-Targoviste - Bulevardul Bucurestii-Noi - Bulevardul Gloriei - Strada Piatra Morii - Cartier Damaroaia.

- Turatie:
Luni Vineri: Schimbul 1: 4 ture; Schimbul 2: 3 ture - 1 ranfosare la schimbul 1 in timpul saptamanii, iar dupa-amiaza sunt 3 autobuze; in jurul pranzului, din 4 ture (cate sunt dimineata), ramane doar un autobuz
Sambata - Duminica  - 1 tur (Nu circula intre orele 13:05 - 15:00); 4 curse la fiecare schimb.

- Autobuze repartizate: 4149, 4342, 4359, 6223, 6263; In situatii extreme, mai pot fi: 4867, 4910.  

Observatii personale

Linia 460 reprezinta una dintre principalele linii preorasenesti care uneste Capitala Romania de orasul Buftea din Judetul Ilfov. Acesta din urma este alcatuit din localitatea componentă Buftea (reședința) și din satul Buciumeni, aflat imediat la iesirea din Mogosoaia. Conform recensământului din anul 2011, Buftea are o populație de 22.178 de locuitori, fiind al treilea centru urban al județului Ilfov din punct de vedere demografic, după Voluntari și Pantelimon. Localitatea a primit statutul de oraș în anul 1968, fiind singurul oraș din fostul sector agricol Ilfov și cel mai vechi oraș din actualul județ Ilfov.

Buftea este compusă din șase cartiere (Centru, Studio, Bucoveni, Atârnați, Oțetărie și Săbăreni-Gară) și localitatea aparținătoare Buciumeni.

Daca ar fi sa facem o calatorie in timp, as putea sa va spun ca initila linia a fost detinuta tocmai de catre indepartata Autobaza Alexandria, fiind deservita (cel putin in anul 2006) cu autobuze Dac sau Ikarus. Din informatiile putine pe care le-am colectat de pe internet, linia a fost desfiintata ulterior si reinfiintata pe 13 Septembrie 2010, dar cu un traseu scurtat intre Laromet S.A. si Mogosoaia (Preventoriu/Padurea Bogdana).

Pe 17 Septembrie 2012, Regia Autonoma de Transport Bucuresti a infiintat linia de autobuze 460 BIS intre Laromet si Oras Buftea; aceasta linie nu efectueaza opriri pe raza localitatii Mogosoaia, intervalul de succedare - 45 de minute in zilele de lucru si de 85 de minute in zilele de weekend (2 autobuze). Introducerea acestei linii nu a afectat linia 460 care a functionat in continuare intre Cartier Damaroaia si Mogosoaia cu opriri in toate statiile (3 autobuze, interval de 25 de minute de luni pana vineri si 35 de minute in weekend).

Separarea celor doua linii a fost ceruta de catre Primaria Comunei Mogosoaia pentru a le oferi cetatenilor un interval de succedare mai decent si pentru a evita situatiile in care autobuzele vin/pleaca pline din/spre Buftea.

Ulterior, din cele 2 linii, a ramas in picioare doar 460B cu traseul spre orasul din Ilfov care numara peste 22 000 de locuitori (date de la recensamantul din 2011), iar pe 06 Mai 2016, ca urmare a perfectării Contractului de transport public nr. 4.316/C/29.04.2016, încheiat între Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi Primăria Comunei Mogoşoaia, precum şi a emiterii licenţelor de transport, s-a înfiinţat linia 460, între terminalul ,,Cartier Dămăroaia" şi ,,Preventoriu Mogoşoaia".

Astazi, 13 Iulie 2017, avem in zona doua linii cu numerele de indicativ 460 (Cartier Damaroaia - Buftea) si 461 (Cartier Damaroaia - Mogosoaia). Despre ultima am sa revin cu un reportaj in perioada urmatoare.

In privinta actualei linii 460, aceasta este detinuta de catre Autobaza Nordului, iar din punctul meu de vedere, este una utila, asigurand o legatura rapida intre orasul din Judetul Ilfov si Capitala. Partea cea buna e ca din luna aprilie, cei care fac naveta zilnic beneficiaza de o conexiune mai rapida cu metroul, acestia avand posibilitatea de a se imbarca de la statia "Straulesti".

Am facut o plimbare ieri dis-de-dimineata, chiar cu al treilea autobuz spre Capitala. M-a surprins numarul mare de calatori pentru ora 6:05, dar m-a dezamagit faptul ca multi dintre acestia nu si-au validat calatoria (practic, asa se explica de ce maxi-taxi 508 a plecat gol de la bezinaria Petrom la ora aceea). Desi soferii au 45-50 de minute pe semi-cursa, se poate parcurge lejer in 30-35 de minute. Singura problema de pe traseu ar fi intersectia cu Soseaua de Centura unde se dau adevarate lupte dimineata, dat fiind faptul ca pe sensul spre Bucuresti, Drumul National 1A are doar o banda pe sens, iar coada se intinde pana dupa intarea in Parcul Mogosoaia.

Asa cum s-a cerut de catre Primaria Mogosoaia, autobuzele NU efectueaza opriri pe reza acestei localitati, dar vestea cea buna, pentru bucuresteni, e ca de la inceputul lunii, autobuzele liniei 460 efectueaza opriri şi staţii: ,,Doi Cocoşi”, ,,Buziaş”, ,,Bd. Petrila”(în ambele sensuri), amplasate pe Bd. Bucureştii Noi.

Ceea ce mi-a sarit in ochi, in privinta graficului de weekend, e cursa a doua de la schimbul 2:
Plecare Bucuresti: 17:00;
Sosire Buftea si plecare: 17:50 -> 18:10
Sosire Bucuresti: 18:50 + Plecare: 19:40. Practic, soferul beneficiaza de o pauza de masa cum rar am mai intalnit la RATB ...

Problema pe care o vad in privinta acestei linii o reprezinta validarile insuficiente care sunt (o sa urmariti pozele pentru a va convinge), numarul de curse mic de curse si timpii trasi de par (aici explicatia s-ar regasi in intelegerea contractuala incheiata intre Primaria Orasului Buftea si RATB), dar si accesul dificil la o casa de bilete pentru a achizitiona un titlu de calatorie (doar casele de bilete de la Cartier Damaroaia sau Laminorului ar fi la indemana calatoriilor - conform site-ului RATB). Avantajul il reprezinta, din nou, ca si in cazul celorlalte linii preorasenesti, pretul de 1,5 lei calatorie sau abonamentul de 35 de lei pe luna pe care RATB il pune la dispozitia oamenilor. E imbatabil in comparatie cu cel oferit de catre privatul care efectueaza curse de la Piata Chibrit/1 Mai la Benzinaria Petrom din Buftea (3 lei).

In privinta reportajului fotografic, calatoria noastra va incepe imediat dupa bariera de cale ferata care separa Mogosoaia de Buftea si pornim la drum din satul Buciumeni spre Buftea Oras.

Sursa documentatie:
http://www.amosnews.ro/arhiva/ratb-rein...12-09-2010
http://www.ratb.ro
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/ratb-a...48554.html

460 Buftea.jpg (276.56 KB; downloaded 8505 times)
460.jpg (136.99 KB; downloaded 8501 times)
DSC_0225.JPG (202.02 KB; downloaded 8511 times)
DSC_0224.JPG (253.3 KB; downloaded 8548 times)
DSC_0215.JPG (214.21 KB; downloaded 8501 times)
DSC_0214.JPG (227.99 KB; downloaded 8514 times)
DSC_0211.JPG (185.01 KB; downloaded 8545 times)
DSC_0210.JPG (219.57 KB; downloaded 8501 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Buftea Oras si numarul consistent de calatori care pasesc in cursa de la ora 06:05 spre Capitala

DSC_0209.JPG (236.23 KB; downloaded 8471 times)
DSC_0188.JPG (216.79 KB; downloaded 8470 times)
DSC_0189.JPG (242.56 KB; downloaded 8470 times)
DSC_0193.JPG (205.59 KB; downloaded 8477 times)
DSC_0195.JPG (212.32 KB; downloaded 8470 times)
DSC_0197.JPG (229.49 KB; downloaded 8471 times)
DSC_0198.JPG (222.73 KB; downloaded 8468 times)
DSC_0205.JPG (242.18 KB; downloaded 8473 times)
DSC_0206.JPG (246.7 KB; downloaded 8470 times)
DSC_0207.JPG (235.16 KB; downloaded 8515 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Diferite refugii si placute de statie ...

DSC_0208.JPG (272.19 KB; downloaded 8472 times)
DSC_0190.JPG (314 KB; downloaded 8472 times)
DSC_0191.JPG (291.25 KB; downloaded 8470 times)
Buciumeni 460.JPG (160.25 KB; downloaded 8471 times)
Posta 460.JPG (227.69 KB; downloaded 8473 times)
Lic. Dumitru Dumitrescu 460.JPG (215.61 KB; downloaded 8519 times)
Buftea 460.JPG (276.71 KB; downloaded 8476 times)
460 Buftea program.jpg (129.82 KB; downloaded 8286 times)
460 Damaroaia.jpg (114.25 KB; downloaded 8255 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Cateva dintre autobuzele surprinse pe traseu si concurenta.

4149 - Linia 460 - Bulevardul Bucurestii-Noi - 13 Iulie 2017





4342 - Linia 460 - Soseaua Bucuresti-Targoviste (Statia "Posta" - Buftea) - 12 Iulie 2017





4342 - Linia 460 - Soseaua Bucuresti-Targoviste - Mogosoaia - 12 Iulie 2017





6223 - Linia 460 - Buftea Oras/Petrom - 12 Iulie 2017





6263 - Linia 460 - Strada Piatra Morii - 13 Iulie 2017





DSC_0201.JPG (267.18 KB; downloaded 8548 times)


DSC_0213.JPG (190.58 KB; downloaded 8499 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 461: Cartier Damaroaia - DN 1A - Mogosoaia (Preventoriu/Padurea Bogdana)
Autobaza Floreasca - 1 tur (Luni-Vineri); Sambata-Duminica - Nu circula;

Date tehnice

- 23 de statii pe ambele sensuri;
- Durata unei semicurse: 37 minute (sens Mogosoaia);  38- 40 - 45 de minute (sens Bucuresti);
- Interval de succedare:  90 - 95 - 100 - 105 minute (in functie de ora/zi);
- Lungime Traseu: Dus - Intors (Aproximativ 9,40 km- Conform Google Maps):

DUS: Cartier Damaroaia - Strada Piatra Morii - Bulevardul Gloriei - Bulevardul Bucurestii-Noi - Soseaua Bucuresti-Targoviste - DN1A - Mogosoaia (Preventoriu/Padurea Bogdana);

INTORS: Mogosoaia (Preventoriu/Padurea Bogdana) - DN1A - Soseaua Bucuresti-Targoviste - Bulevardul Bucurestii-Noi - Bulevardul Gloriei - Strada Piatra Morii - Cartier Damaroaia.

- Turatie:
Luni Vineri: Schimbul 1: 1 tur (5 curse); Schimbul 2: 1 tur (5 curse); Nu circula intre orele 13:05 si 16:00, respectiv in weekend.

- Autobuz repartizat: 4547. In cazul unor situatii speciale, este trimis 4882

Observatii personale

Pe Drumul Nationa 1A, la iesirea din Bucuresti, prima localitate care se afla e Mogosoaia. Aceasta este recunoscuta datorita Palatului construit in stilul brancovenesc pe malurile Lacului Mogosoaia si finalizat in anul 1702.

Despre linia 461 (conform noii numerotari recente) nu ar fi multe de spus. Este o linie deservita doar de catre un autobuz de la Floreasca, aceasta fiind infiintata anul trecut, pe 06 Mai 2016. Primaria Mogosoaia si-a dorit in mod expres o linie RATB care sa uneasca localitatea de Capitala, dar, in trecut, erau repartizate 3 autobuze de la Nordului (pana sa apara actualul 460, fostul 460B).

Din toata povestea cu aceasta linie, mai interesanta mi se pare decizia RATB de o redenumi in 461, dupa ce, timp de un an de la ultima reaparitie, a inzestrat indicativul 460. Pe site-ul RATB, respectiv in Sistemul Automat de Taxare, 460B era socotit a fi 462, dar, pentru a nu mai exista confuzii, s-a hotarat recent:
460: Cartier Damaroaia - DN 1A - Buftea Oras/Petrom
461: Cartier Damaroaia - DN 1A - Mogosoaia Preventoriu/Padurea Bogdana.
Ciudata este alegerea si actualului indicativ dat fiind faptul ca acesta, in trecut, era atribuit liniei de la Titan care lega Cernica de terminalul Granitu'.

As mai puncta faptul ca autobuzul efectueaza opriri pe toata raza localitatii, dar interesante sunt si placutele de statii pe care Primaria din Mogosoaia le-a personalizat.

Din punct de vedere al concurentei, singurul adversar al RATB-ului ar fi maxi-taxi 508 (1 Mai - Buftea Oras). Daca ma intrebati personal, la intervalul pe care il are, nu prea ii vad rostu' acestei linii. Nu am vazut sa care calatori multi nici dimineata (la ora de varf-cursa de la 7:15 spre Bucuresti, respectiv dupa-amiaza la cursele de la orele 16, 17:35).

Sa urmarim cateva poze cu traseul acestei linii, respectiv cateva placute de statii ...

461.jpg (147.57 KB; downloaded 8355 times)
Traseul 461.jpg (162.6 KB; downloaded 8356 times)
DSC_0259.JPG (265.9 KB; downloaded 8360 times)
DSC_0253.JPG (269.97 KB; downloaded 8365 times)
DSC_0251.JPG (312.86 KB; downloaded 8360 times)
DSC_0249.JPG (322.09 KB; downloaded 8358 times)
DSC_0272.JPG (275.97 KB; downloaded 8359 times)
DSC_0275.JPG (318.21 KB; downloaded 8357 times)
DSC_0276.JPG (289.68 KB; downloaded 8369 times)
DSC_0278.JPG (185.62 KB; downloaded 8356 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Cateva poze de pe DN 1A (Mogosoaia).

DSC_0244.JPG (250.31 KB; downloaded 8344 times)
DSC_0241.JPG (236.25 KB; downloaded 8346 times)
DSC_0240.JPG (205.99 KB; downloaded 8344 times)
DSC_0233.JPG (234.32 KB; downloaded 8397 times)
DSC_0229.JPG (268.02 KB; downloaded 8396 times)
DSC_0228.JPG (267.41 KB; downloaded 8344 times)
Stadion FRF.JPG (251.72 KB; downloaded 8348 times)
Primaria Mogosoaia.JPG (235.44 KB; downloaded 8355 times)
Intrarea Noua.JPG (187.6 KB; downloaded 8337 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Placute de statii din Bucuresti ...

Cartier Damaroaia 331, 460, 460B, N113.JPG (267.57 KB; downloaded 8353 times)
Neatarnarii 331, 460, 461.JPG (243.45 KB; downloaded 8355 times)
Bd. Gloriei 460, 461, N113.JPG (322.61 KB; downloaded 8354 times)
Teatrul Masca 112, 460 , 461, 697, N117.JPG (231.07 KB; downloaded 8354 times)
Laromet 112, 460, 461, 697, N117.JPG (162.73 KB; downloaded 8354 times)
Precizia 205, 304, 460, 461, 697, N117.JPG (246.61 KB; downloaded 8354 times)
461 Mogos.jpg (108.75 KB; downloaded 8257 times)
461 Dam.jpg (117.99 KB; downloaded 8256 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 449: Piata Presei Libere - DN 1- Otopeni (C.F.R. Balotesti)
Autobaza Nordului - 4 ture (Luni-Vineri); 2 ture (Sambata-Duminica)

Date tehnice
- 14 de statii pe ambele sensuri;

- Durata unei semicurse: 42 – 44 – 45 de minute (in functie de ora/zi);
- Interval de succedare: 24 – 25 – 30 – 35 – 47 – 50 – 60 - 100 minute (in functie de ora/zi);
- Lungime Traseu: Dus - Intors (Aproximativ 12,82 km - Conform Google Maps):
DUS-INTORS: Piata Presei (Libere) – Soseaua Bucuresti-Ploiesti – DN 1 – Calea Bucurestilor – Otopeni (C.F.R. Balotesti/Bezinaria Rompetrol)

- Turatie:
Luni Vineri: 4 ture;
Sambata – Duminica: 2 ture
Mentiuni: In timpul saptamanii, turul 3 e ranfosare (se retrage la 10:08 si iese din nou cu prima cursa la 15:45)
In weekend, un tur se retrage la ora 12:45 si are prima cursa de la schimbul 2 la 15:25;

- Autobuze repartizate: 4636, 4772, 4794, 4925, 4974, 4982. Acum 2 ani, a circulat, pentru o perioada si 6222. Posibil sa aiba licenta de 449 pentru situatii speciale.

Observatii personale

In nordul Bucurestiului, la aproximativ 13 kilometri de Piata Universitatii, se afla orasul Otopeni, traversat de la un capat la altul de cel mai important drum din tara - Drumul National 1 (D.N. 1). Locuitorii de aici beneficiaza, in clipa de fata, de 2 linii expres (780, respectiv 783) si o linie preoraseneasca - 449. Candva, numarul traseelor depasea 10, era lumea autobuzelor Ikarus 260 sau a Daf-urilor, dar s-ar putea ca in perioada urmatoare, Otopeniul sa fie tranzitat de mai multe autobuze Mercedes, in functie de contractele de transport incheiate de primariile localitatilor din Ilfov si RATB.

Tot la capitolul istorie, nu detin multe informatii in privinta acestei linii, dar pot sa va spun ca, in urma unor "sapaturi" pe Google, am descoperit ca linia exista in anul 1996. Pe 5 Iunie (in acel an), linia a fost prelungita pana la celebrul complex de magazine Prisma Corbeanca. Imi aduc aminte ca pe vremea aceea era un fel de Baneasa Shopping Center (din prezent). Toti locuitorii din Bucuresti dadeau buzna in weekend, iar Daf-urile plecau pline de la Piata Presei, respectiv de la Prisma spre Capitala. Anii au trecut, iar pe la mijlocul anilor 2000 circula si autobuzul Hess cu numarul de parc #904 pe aceasta linie. In urma desfiintarii liniilor preorasenesti in 2005, 449 a fost prelungit, un an mai tarziu cand a reaparut, pana la Tamasi, fiind deservita tot de Autobaza Nordului. Ulterior, prin 2010, a ajuns sa fie detinuta de catre Pipera si chiar a circulat pret de cateva saptamani/luni (?) pana in Buftea, pana la Liceul Barbu Stirbei, vis-a-vis de Gara Buftea. In octombrie 2010, traseul a fost scurtat la acutalul capat de la C.F.R. Balotesti, fiind deservita, in continuare, cu autobuze Daf de la Pipera. In unele zile, a fost repartizat si un DAF ELBO cu numarul de parc #823. Linia a reajuns la Nordului (daca nu ma insel in Martie 2011 cand a avut retragerea masina a autobuzelor Daf si Rocar de Simon din Capitala), fiind preluata cu autobuze Mercedes Citaro Euro 4, situatie pe care o regasim si in ziua de azi.

Revenind la linia 449, aceasta are un traseu extrem de simplu, intr-o singura directie: tot inainte. Din punctul meu de vedere, aceasta este una extrem de utila, in special dimineata cand are un interval decent de aproximativ 25 de minute. Din pacate, numarul dubelor care si-au depasit viata este unul extrem de mare ... tocmai de aceea, calatorii aleg RATB-ul, din simplu fapt de-a face blatu'. Culmea ... ca in inima Otopeniului, in preajma primariei, se afla un centru de reincarcare a cardurilor de calatorie, repsectiv de achizitionare, deschis de luni pana duminica, cu un program foarte bun (luni-vineri: 6.30-20.45, sambata-duminica: 7.00-21.00 - conform site-ului RATB).

Am calatorit cu dus-intors cu una dintre primele curse, dintr-o zi lucratoare, iar la capatul de la Otopeni (langa pasarela C.F.R. Balotesti/Benzinaria Rompetrol), autobuzul a avut, la plecare, un grad de ocupare 3/5. Asa cum am precizat aseara, de ceva timp, afisajele au fost modificate, dar si placuta de statie de la capatul din localitatea ilfoveana.

Printre probleme pe care le-as mentiona despre aceasta linie ar fi faptul ca pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti (pana la Pasarela Otopeni), autobuzele indura un drum anevoios, plin de gropi in preajma gurilor de canal, in special pe portiunea dintre Aeroportul Baneasa si Pasarala Otopeni. Situatia se prezinta in conditii identice pe ambele sensuri, dar soferii sunt nevoiti sa circule jumatate pe banda 1 si a-II-a pentru a afecta autobuzele ... Desigur, mai sunt si "colegi" care spun: "E masina lui x. Nu imi pasa si o baga in toate gurile de canal". Tot la capitolul minusuri as mai puncta statia "Filan" unde multi soferi isi abandoneaza masinile fix in alveola statiei, deoarece nu isi gasesc loc de parcare sub pasajul de deasupra giratoriului de iesire Aeroport "Henri Coanda". La urmatoarea statie spre capatul din Otopeni (n.r.: "Geriatrie Otopeni) nu exista alveola, iar la intoarcere, 2 taxiuri stationau la "Aleea Privighetorilor", incurand astfel procedura de oprire in statie a autobuzelor. As mai puncta virajul la stanga, spre Bucuresti, unul extrem de periculos si de greu ...sunt situatii in care soferii stau si 5 minute pentru a face la stanga din cauza numarului mare de masini care tranziteaza DN 1.

Exista si plusuri:
- intervalul decent pe care il are aceasta linie dimineata si seara exact cand e nevoie ca oamenii sa calatoreasca spre si dinspre Bucuresti (aproximativ 25 de minute;
- linia 449 e completata, pe teritoriul Capitalei, de linia urbana 304 care si ea are un interval bun la orele de varf (sunt situatii in care vin/pleaca trenulet :roll: );
- pe linia 449 circula exclusiv autobuze Mercedes Citaro Euro 4;
- conexiuni rapide pe parcursul traseului cu linii importante (41, 105, 131, 304, 335);
- spatiu de refugiu pentru calatori in fiecare statie din Otopeni.

Din punct de vedere al concurentei, RATB ar trebuie sa castige detasat, punand la bataie conditii civilizate de transport, in comparatie cu dughenele de maxi-taxi care pleaca de la Piata Presei. Repet, este o parere personala, iar toate datele puse pe foaie (pret, conditii, siguranta) scoate RATB ca invingator. Nu cunosc care e pretul concurentei, dar precis e mai mare de 1,5 lei, cat ofera RATB. Separat, sunt si niste curse cu autobuze BMC spre Peris ...

In final, linia 449 este una extrem de utila. La un moment dat s-a discutat despre o posibila prelungire catre complexul Therme, dar faptul ca acesta se afla in Balotesti a dus sansele la 0 ... Consider ca RATB ar fi data o lovitura buna de imagine, numarul calatorilor ar fi fost si el pe masura ...

Sa urmarim pozele cu traseul acestei linii, cu mentiunea ca harta descarcata de pe site-ul regiei contine traseul din perioada efectuarii lucrarilor la Pasajul Subteran Piata Presei (anul 2015)...

449.jpg (1.05 MB; downloaded 8326 times)


Traseu 449.jpg (127.46 KB; downloaded 8326 times)


DSC_0443.JPG (259.59 KB; downloaded 8327 times)


DSC_0406.JPG (194.53 KB; downloaded 8327 times)


DSC_0407.JPG (165.94 KB; downloaded 8326 times)


DSC_0408.JPG (222.1 KB; downloaded 8325 times)


DSC_0411.JPG (189.7 KB; downloaded 8326 times)


DSC_0412.JPG (217.24 KB; downloaded 8325 times)


DSC_0414.JPG (181.29 KB; downloaded 8324 times)


DSC_0415.JPG (193.78 KB; downloaded 8324 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421772 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use