Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj)

22 posts, 4913 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) PTMZ

CNAIR a lansat o licitație pentru studiul de fezabilitate privind realizarea drumului de mare viteză Craiova - Lugoj. Bugetul alocat se înscrie în intervalul 107.465.138,85 - 127.001.527,73 RON, cu finanțare europeană. Ponderea punctajului:
- 40% preț
- 18% demonstrarea unei metodologii adecvate de prestare a serviciilor
- 12% planificarea adecvată a resurselor tehnice si umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților desfășurate în cadrul contractului
- 8% experiența managerului de proiect
- 6% experiența specialistului în geotehnică și fundații
- 6% experiența specialistului în poduri
- 6% experiența specialistului în drumuri
- 4% experiența specialistului în protecția mediului

Termene limită:
- depuneri oferte: 12 iulie
- evaluări: 4 octombrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100121178

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cerere de finanțare prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) a studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Craiova - Drobeta Turnu Severin - Lugoj. Acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate licitat în România.

„COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 16.07.2021, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru „Drum de mare viteza Craiova-Drobeta Turnu Severin-Lugoj” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1 – Îmbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului, Obiectiv Specific 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operațiunea- Cresterea mobilitaþii pe reþeaua rutiera TENT centrala”, se arată într-un comunicat al CNAIR.

Valoarea totală a proiectului este de 130,22  milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 93,29 milioane de lei, 15% contribuția proprie 16,46 milioane de lei, restul de 20,46 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului ce va putea fi finanțat prin POIM 2014 – 2020 este de 27 luni, potrivit comunicatului citat.

Licitația pentru studiul de fezabilitate necesar construirii drumului de mare viteză Craiova-Lugoj a fost publicată pe 1 iunie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Termenul limită pentru depunerea ofertelor era 12 iulie 2021, însă între timp procedura a fost suspendată, potrivit informațiilor din SEAP de la momentul publicării acestui articol.

Contractul scos la licitație are o valoare estimată cuprinsă între 107,46 milioane de lei și 127 milioane de lei.

Durata contractului este de 43 luni de la data de începere a contractului (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate), potrivit anunțului din SEAP.

În cadrul contractului vor fi prestate următoarele servicii și vor fi elaborate următoarele documente:

• Elaborarea Studiului de fezabilitate, cu respectarea legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc);

• Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare

• Asistență Tehnică pentru pregătirea documentației de atribuire a contractului de proiectare și executie lucrări

În iunie, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat la rândul său lansarea acestei licitații și a prezentat câteva date:

– lungime estimată: ~250 kilometri
– licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare

– profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului

– din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul „preliminary design” (proiect tehnic „preliminar”), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului.

Tronsonul Craiova – Lugoj era inclus în Autostrada Sudului (A6), proiect pe care fostele guvernări social – democrate intenționau să îl realizeze prin parteneriat public – privat (PPP).



Din cadrul acestui proiect, CNAIR a mai scos la licitație în luna mai studiul de fezabilitate pentru tronsonul București – Alexandria. Contractul pentru studierea celor circa 76 de kilometri are o valoare estimată de până la 21 milioane de lei. Și această licitație apare ca fiind suspendată, conform datelor actuale din SEAP.

Sursa: Economica

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) PTMZ

Luni, 06.09.2021, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU „DRUM DE MARE VITEZĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN - LUGOJ".

Pâna la termenul limită au depus oferte următorii agenți economici:

1. Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS

2. Asocierea SC IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – SC STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING -  G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL

3. Asocierea – SC EXPLAN SRL (lider de asociere) – SC GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA –SCA TEAHA&FUZESI

4. Asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider de asociere) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – SC STEROGIS PROIECT SRL – SC SAIDEL PROIECT SRL – SC SIDEL ENGINEERING SRL – SC ERNST & YOUNG SRL

5. Ofertant YUKSEL PROJE AS

Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în  intervalul 107.465.138,85 - 127.001.527,73 lei fără TVA.

Durata contractului este de 43 luni de la Data de Începere a Contractului (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate)

Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Sursa: CNAIR

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) orex

Ai studiat cerintele CS-ului? Nici pe departe!
A6...in alt film, deci modifica! Va fi un DX! Bun si asa! :D
DX Craiova Lugoj.png (262.25 KB; downloaded 3041 times)

Diferenta A DX.png (43.03 KB; downloaded 3028 times)

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) PTMZ

Înțeleg. Totuși, tronsonul existent Lugoj - Balinț (care este parte a drumului care face obiectul prezentului topic) e catalogat în prezent, după cum se știe, A6, deci de aceea am denumit topicul așa. În plus, vorbim doar despre studiul de fezabilitate, deci profilul poate fi modificat oricând de la DX la A (dovadă A7 între Pașcani și Siret, care inițial trebuia să fie DX complet pe această porțiune, dar a devenit autostradă în planurile cele mai recente pe Pașcani - Suceava).

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) andrei11

A 7 ?   :rofl: Cred că cu puțin noroc copii tăi când vor fi în prag de pensionare vor prinde A / DX pe Pașcani  - Suceava. La ora asta A pe acea porțiune e prea mult. Și oricum DN 2 nici nu trece prin Pașcani. Ți-o spune unul care chiar circulă pe  DN 2 "mai sus" de Urziceni.
Dar hai să discutăm de A 6 și să lăsăm fanteziile din Moldova în pace...

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) PTMZ

Știu că DN2 nu trece prin Pașcani, ci câțiva kilometri mai la vest de oraș, am mai călătorit pe acolo; A7 va trece mai aproape de oraș, conform planurilor. Dar ce-are a face DN2 cu A7 în discuție?
Revenind la A6, ideea în sine este că profilul tronsonului existent este, momentan, de autostradă, iar indicatorii din SF pot fi modificați pentru schimbarea profilului de la DX la autostradă.

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) orex

Pana una alta vorbim de un CS unde-i scris negru pe alb ca-i DX, chiar daca vrei sau nu! Ce va vrea sa fie altceva dupa, e alta mancare de peste! Si, Sebes-Turda a fost initial DX si a devenit A 10! ;)
”A6”  e doar un deziderat extrem de putin probabil, poate un proiect prea ambitios!  Stii de ce? Simplu! Daca Pitesti-Craiova e DX si ce va pleca din Craiova va fi DX! Parerea mea!
UE a aprobat un coridor rutier la nivel de autostrada-n Romania sa treaca Carpatii, Pitesti-Sibiu, restul daca vrem, sa scrutam muntii, ne intereseaza, dar din propriul ”bozonar”! :mrgreen:
Si, stii de ce? Simplu! Au fost valori de trafic  considerabile pe A1 Pitesti-Sibiu (nu-i cazul de fata, ca nu exista)? Dar daca, da? Trebuie sa convingem LUMEA, recte CE ca e necesara o ruta alternativa de defluire, cu sensul de scurgere, a traficului spre/dinspre sud, nu?!  Momentan, nu ne putem convinge nici pe noi, daramite pe altii! :headbash:

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) PTMZ

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) declară câștigătoare oferta asocierii conduse de Egis la licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate al drumului de mare viteză Craiova - Lugoj, au spus pentru ECONOMICA.NET surse oficiale. Cu o valoare estimată de peste 107 milioane de lei, contractul pentru acest tronson de 250 km din "Autostrada Sudului" reprezintă cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate.

Informația a apărut inițial pe forumul PeUndeMerg al Asociației Pro Infrastructură și a fost confirmată pentru ECONOMICA.NET de surse oficiale.

CNAIR a primit pe 6 septembrie 2021 cinci oferte la licitația pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru „Drum de Mare Viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj”.

1. Asocierea EGIS România SA (lider de asociere) – Search Corporation S.R.L.– Italrom Inginerie Iinternațională SRL – Geostud S.R.L. – Eco Geodrum S.R.L. – EGIS Iinternational SAS;

2. Asocierea SC Irimat Cons SRL (lider de asociere) – SC Studio Coronoa SRL Civil Engineering – G&M Road Building Engineering SRL;

3. Asocierea – SC Explan SRL (lider de asociere) – SC Geologic Site SRL – DP Consult SA –SCA Teaha & Fuzesi;

4. Asocierea SC TPF Inginerie SRL (lider de asociere) – TPF-Consultores de Engenharia e Arquitetura SA – SC Sterogis Proiect SRL – SC Saidel Proiect SRL – SC Sidel Eenineering SRL – SC Ernst & Young SRL;

5. Ofertant Yuksel Proje AS.

Sursa: Economica

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) orex

A fost desemnat castigatorul pentru elaborarea SF-ului necesar constructiei drumul de mare viteza Craiova-Drobeta Turnu Severin-Lugoj
Miercuri, 22.12.2021, a fost desemnat câstigătorul contactului Elaborare Studiu de Fezabilitate "DRUM DE MARE VITEZĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN - LUGOJ".

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea EGIS ROMANIA SA – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS.

Valoarea ofertei câștigătoare este de 92.755.765,47 lei fără TVA.

Durata contractului este de 43 luni de la data de începere (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate).
Realizarea acestui drum de mare viteză va face posibilă reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei  medii de deplasare între localitățile Craiova si Lugoj, precum și conectarea cu viitoarele drumuri expres Craiova – Pitești, respectiv Craiova – Târgu Jiu.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Egis a câştigat contractul pentru proiectarea completă a „Autostrăzii Sudului” Craiova-Lugoj
Firma de proiectare Egis a câştigat contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al ,,Autostrăzii Sudului” Craiova – Lugoj, cel mai mare contract pentru realizarea unui astfel de studiu, oferta fiind de aproape 93 de milioane de lei, la o estimare a CNAIR de 107 milioane, valoarea din licitaţie. Şoseaua de mare viteză (Drum Expres sau Autostradă) care va asigura legătura între Oltenia şi Banat are o lungime estimată de 250 de km. iar proiectarea completă va dura 43 de luni din care 36 reprezintă Studiul de Fezabilitate. La licitaţia lansată pe 1 iunie au fost depuse 5 oferte iar contractul cu firma câştigătoare poate fi semnat dacă nu se depun contestaţii, a transmis CNAIR : ,,Miercuri, 22.12.2021, a fost desemnat câstigătorul contactului Elaborare Studiu de Fezabilitate “DRUM DE MARE VITEZĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – LUGOJ”. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea EGIS ROMANIA SA – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS. Valoarea ofertei câștigătoare este de 92.755.765,47 lei fără TVA. Durata contractului este de 43 luni de la data de începere (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate). Realizarea acestui drum de mare viteză va face posibilă reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei  medii de deplasare între localitățile Craiova si Lugoj, precum și conectarea cu viitoarele drumuri expres Craiova – Pitești, respectiv Craiova – Târgu Jiu.” -CNAIR

Durata aparent mare de realizare a studiului de fezabilitate a fost explicată de fostul ministru Cătălin Drulă prin gradul mare de detaliu care previne apariţia unor blocaje pe şantier : ,, Autostrada/drumul expres va avea o lungime de circa 250 de km și are avantajul de a fi lansat/ă pe un model nou de caiet de sarcini care vine în ajutorul proiectantului, pe de o parte (prin stabilirea unui calendar clar de termene și plăți) și, pe de altă parte, avantajează și beneficiarul care primește la final un studiu de fezabilitate foarte detaliat (un așa-numit „preliminary design”). Acesta va permite, pe viitor, lansarea unei licitații pentru proiectare și execuție, având la bază un SF care elimină surprizele neplăcute de pe traseu, dar care dă, în același timp, constructorului libertatea de a inova și adapta proiectul.”

În schimb, actualul ministru, Sorin Grindeanu declara la Craiova pe 16 decembrie că este nemulţumit de aceste termene din contract, deşi nu preciza duratele corecte nici pentru Autostrada Sudului nici pentru proiectarea Autostrăzii de pe Valea Prahovei : „Vreau să vă fac un anunţ, că tot văd anumite luări de poziţie, …. a unora. Să ştiţi că la începutul acestui an nu eram titular la acest minister, era altcineva, s-a scos la licitaţie caietul de sarcini pentru Drumul Expres Lugoj – Craiova, vă repet SF şi Proiectare, termenul e zilele astea, ştiţi cât e durata? 4 ani. Apropo de cum s-au făcut lucrurile la începutul anului. Sigur că ne vom gândi la soluţii viitoare.” Informaţii despre desemnarea câştigătorului Egis au apărut încă de la jumătatea lunii pe forumul ,,Pe unde Merg” al Asociaţiei Pro Infrastructură, după care a urmat o reacţie neobişnuită a CNAIR care a acuzat public Asociaţia că ar promova o agendă ascunsă, comunicat retras, ulterior aşa cum Economedia a remarcat aici.

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) PTMZ

Răsturnare de situație în cazul celui mai mare contract pentru studiu de fezabilitate din România. A fost admisă contestația clujenilor de la Explan împotriva declarării câștigătoare a ofertei Egis pentru drumul de mare viteză Craiova - Lugoj.

Consilul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis pe 11 februarie contestația clujenilor de la Explan în cazul licitației pentru elaborarea studiului de fezabilitate al drumului de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj.

„Admite contestația formulată de către EXPLAN SRL în calitate de lider al ASOCIERII EXPLAN SRL – GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA – SCA TEAHA & FUZESI, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Mărginașă nr. 29C1, județul Cluj, în contradictoriu cu autoritatea contractantă COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA, cu sediul în București, sector 1, str. Golescu Dinicu nr. 38, și anulează raportul procedurii nr. 24/14472/ 22.12.2021, în partea ce privește evaluarea ofertei Asocierii EGIS ROMANIA SA – SEARCH CORPORATION SRL – ITALROM INGINERIE INTERNAȚIONALĂ SRL – GEOSTUD SRL – ECO GEODRUM SRL – EGIS INTERNATIONAL SAS, precum și actele subsecvente acestuia, inclusiv adresa de comunicare a rezultatului procedurii nr. 92/104792/ 22.12.2021″, se arată în decizia CNSC.

De asemenea, CNSC obligă CNAIR la continuarea licitației cu reanalizarea ofertei asocierii conduse de Egis, declarată inițial câștigătoare. Rămâne de văzut dacă oferta asocierii Egis – Search Corporation va fi declarată neconformă, după cum a solicitat firma contestatoare, sau dacă telenovela va fi continuată în instanță, prin atacarea deciziei CNSC.

Pe 22 decembrie 2021, CNAIR a desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției drumului de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj. „Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea EGIS ROMANIA SA – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS”, anunța atunci CNAIR.

Valoarea ofertei câștigătoare era de 92,75 milionae de lei fără TVA. Valoarea estimată la licitație depășește 107 milioane de lei, contractul pentru acest tronson de 250 km din „Autostrada Sudului” fiind cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate.

Durata contractului este de 43 luni de la data de începere (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate).

Sursa: Economica

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) orex

Cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate : Drulă îl acuză pe ministrul ,,anti-infrastructură” Grindeanu că anulat fără temei licitația pentru drumul de mare viteză Craiova-Lugoj/ Explicațiile CNAIR
Compania de Drumuri a anulat licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj (250 km.), cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate de până acum invocând suprapunerea traseului pe un tronson de 30 de kilometri cu viitorul drum expres Craiova-Târgu Jiu, proiect contractat anul trecut. Anularea contractului de aprox. 100 de milioane lei este oficializată și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) cu mențiunea ,,22 03 2022, abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”. Rezilierea contractului câștigat de proiectantul Egis și apoi contestat la CNSC a fost anunțată de fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, care îl acuză pe Sorin Grindeanu, actualul șef de la Transporturi că a folosit un pretext pentru reziliere, după ce, în mai multe rânduri, actualul ministru s-a plâns că documentația completă pentru drumul de mare viteză Autostradă/Drum Expres Craiova -Lugoj ar avea o durată prea mare de realizare : 36 de luni, după cum Economedia a relatat aici. Drulă acuză că posibile fapte de corupție ar fi motivul real pentru rezilierea procedurii : ,,BREAKING: MINISTRUL ANTI-INFRASTRUCTURĂ GRINDEANU A ANULAT LICITAȚIA PENTRU PROIECTAREA AUTOSTRĂZII CRAIOVA-LUGOJ. Este o veste foarte proastă pentru autostrăzi. Licitația lansată anul trecut în mandatul meu era pe final, cu câștigător desemnat, nu trebuia decât semnat contractul. Motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect și cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut. Așadar pentru o pretinsă suprapunere pe o lungime de 30km (sectorul Craiova-Filiași) se anulează un proiect de 250km – autostrada Craiova-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Lugoj. Era (da, era, la trecut) un proiect crucial pentru România, legătura dintre Oltenia și Banat. Am scos la licitație pe un caiet de sarcini modern cu proiectare la cheie, cu prevederi contractuale corecte și echilibrate, această investiție…Această anulare a unei licitații în faza finală miroase foarte urât. Cred că autoritățile statului ar trebui să se autosesizeze aici. Oare e vorba că cineva n-a plătit șpagă? Numai așa pot merge înainte proiectele în epoca PSD-PNL, cu parandărăt inclus?” a transmis Drulă.

Este o decizie cel puțin ciudată a CNAIR care nu reușește să justifice de ce nu a realizat din timp eventuala suprapunere de traseu și nu a continuat reanalizarea ofertei așa cum a dispus CNSC. În plus, chiar Compania de Drumuri transmite că ambii ofertanți, Egis și Explan au contestat decizia parțială a CNSC la Curtea de Apel București.

Practic, Ministerul Transporturilor a solicitat în 7 martie CNAIR să coreleze proiectele drumurilor de mare viteză Craiova-Lugoj respectiv Craiova -Târgu Jiu astfel încât să se evite suprapunerea celor două contracte pe tronsonul comun dintre Craiova și Filiași : ,,Încheierea contractului Drum de Mare Viteză Craiova-Drobeta Turnu Severin Lugoj în condițiile prevăzute în prezent în documentația de atribuire ar avea consecințe negative asupra Bugetului de Stat și a fondurilor europene întrucât s-ar încălca principiul cheltuirii eficiente a fondurilor publice având în vedere suprapunerea parțială a obiectului celor două contracte. Se prezintă ca fiind imposibilă încheierea contractului de servicii ,,Studiu de Fezabilitate Drum de Mare Viteză Craiova-Drobeta Turnu Severin -Lugoj, realizarea studiului fiind necesară doar pentru tronsonul Filiași -Lugoj, nefiind posibilă/permisă suprapunerea a două autostrăzi/drumuri expres pe același tronson. ” a transmis CNAIR în notificarea către ofertanți.

Cu toate acestea, Compania de Drumuri nu a reușit să explice concret de ce a lansat licitația știind suprapunerea dintre Craiova și Filiași și ce departament este răspunzător pentru această eroare.

PS
”Something is rotten in the state of Denmark!” :headbash:

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) orex

Grindeanu anunță că licitația pentru proiectarea autostrăzii Craiova (Filiași) – Lugoj va fi reluată săptămâna viitoare. Șoseaua de mare viteză va fi separată în 4 loturi, fiecare cu o durată de proiectare de 20 de luni
Licitația pentru proiectarea autostrăzii Filiași – Lugoj va fi reluată săptămâna viitoare, dar nu într-un singur proiect, ci în 4 segmente, fiecare cu o durată de 20 de luni pentru realizarea studiului de fezabilitate, a anunțat la Timișoara ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Practic, față de licitația inițială lansată în 2021, dar anulată luna trecută, care prevedea realizarea Studiului de Fezabilitate pentru traseul dintre Craiova și Lugoj (250 de kilometri) în 36 de luni, CNAIR va scoate la licitație traseul Filiași – Lugoj (220 km) cu patru secțiuni: Filiași – Drobeta Turnu Severin, Severin – Domașnea, Domașnea – Caransebeș și Caransebeș – Lugoj, a explicat Grindeanu.

„Pentru realizarea studiului de fezabilitate, predecesorii mei s-au gândit să dea o perioadă de 4 ani zile, nu puteam să intervin pe parcurs, apoi a fost contestată, iar CNSC-ul a spus că trebuie să fie reevaluată. Toate aceste decizii ale predecesorilor mei arătau că nu vor să facă acest proiect. Atunci i-am rugat pe cei de la CNAIR să lotizeze tot acest tronson. Pentru că putem vorbi și de relief, una e tipul de relief de la Craiova la Severin, alta e de la Severin la Slatina-Timiș, când se iese din zona de munte. Este decizia corectă. Probabil la începutul săptămânii viitoare, lotizat tronsonul va reintra în licitație. Nu de la Craiova la Lugoj ci de la Filiași la Lugoj pentru că tronsonul Craiova – Filiași se suprapunea cu traseul Drumului Expres Craiova -Târgu Jiu. Durata pentru realizarea acestor studii de fezabilitate este de sub doi ani, 20 de luni, ceea ce înseamnă o scurtare evidentă și va duce la o implementare mai rapidă”, a spus ministrul.

 


Re: A6 (Craiova - Drobeta Turnu-Severin - Lugoj) orex

,,Autostrada Sudului” Filiași -Lugoj : CNAIR a trimis la ANAP documentația pentru relansarea licitației
Compania de Drumuri a trimis Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru relansarea licitației de proiectare a ,,Autostrăzii Sudului” Filiași-Lugoj, drum de mare viteză cu o lungime de 230 de kilometri. Proiectul inițial, Craiova-Lugoj (250 km.) cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate a fost anulat după ce  tronsonul Craiova-Filiași s-ar fi suprapus peste traseul Drumului Expres Craiova-Târgu Jiu, în proiectare. Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drum de Mare viteză Craiova – Lugoa fost lansată în 2021 cu o durată totală de 43 de luni (din care 3 ani pentru SF). Compania Egis a câștigat contractul, dar Explan a făcut contestație și CNSC a dispus CNAIR reevaluarea ofertelor. Pe 22 martie a fost anulată cu mențiunea: „22.03.2022, abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”.

Fiecare din cele patru loturi va avea o durată de proiectare de 20 de luni, a anunțat luni, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu : ,,CNAIR a transmis astăzi la ANAP documentațiile de atribuire pentru relansarea Studiilor de fezabilitate pentru Drumul de mare viteză Filiași- Lugoj (230 km)!
Așa cum am anunțat săptămâna trecută, întregul traseu va fi împărțit în 4 loturi:
Lotul 1: Filiași- Drobeta Turnu Severin (70 km)
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin-Domașnea (65 km)
Lotul 3: Domașnea-Caransebeș (45 km)
Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km)
Contractele pentru fiecare din cele 4 loturi vor avea o perioada de derulare de cel mult doi ani.
Astfel ne asigurăm că documentația va putea fi realizată eficient iar acest drum de mare viteză va putea fi construit cu adevărat. ANAP are la dispoziție maximum 10 zile pentru a finaliza verificarea documentelor, iar după validare CNAIR va putea lansa licitațiile pentru elaborarea celor patru studii de fezabilitate.”
Durata aparent mare de realizare a studiului de fezabilitate a fost explicată de fostul ministru Cătălin Drulă prin gradul mare de detaliu care previne apariţia unor blocaje pe şantier: „Autostrada/drumul expres va avea o lungime de circa 250 de km și are avantajul de a fi lansat/ă pe un model nou de caiet de sarcini care vine în ajutorul proiectantului, pe de o parte (prin stabilirea unui calendar clar de termene și plăți) și, pe de altă parte, avantajează și beneficiarul care primește la final un studiu de fezabilitate foarte detaliat (un așa-numit „preliminary design”). Acesta va permite, pe viitor, lansarea unei licitații pentru proiectare și execuție, având la bază un SF care elimină surprizele neplăcute de pe traseu, dar care dă, în același timp, constructorului libertatea de a inova și adapta proiectul”.

PS
Clar DEx! :yes:

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422349 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use