Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Lucrari DN 24 Tișița-Iași

17 posts, 2686 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Lucrari DN 24 Tișița-Iași orex

CNAIR face o nouă licitaţie pentru construirea podului peste Siret de la Cosmeşti/Primul contract, cu un constructor din Italia a fost reziliat ca urmare a exploziei preţurilor la materialele de construcţii
Compania de Drumuri a scos la licitaţie un nou contract pentru proiectarea şi construirea podului peste Siret de la Cosmeşti pe Drumul Naţional 24 Tişiţa -Tecuci. Este al doilea contract pentru realizarea podului de la Cosmeşti după ce, constructorul italian (Asocierea Operes – Cosedil) care a câştigat licitaţia nu a mai început lucrările invocând explozia preţurilor la materialele de construcţii, în special oţel (în Italia, creşterea a fost de 110 %). Despre creşterile semnificative, Economedia a scris aici. Spre deosebire de prima licitaţie, care a fost câştigată pentru 112 milioane lei, acum CNAIR a majorat substanţial estimarea de cost, până la 185 de milioane lei. Durata contractului este de 84 de luni din care 5 luni proiectare, 19 luni execuţie şi minimum 60 de luni garanţie, cu punctaj mai mare pentru o garanţie de 10 ani, potrivit documentelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Proiectul, finanţat din fonduri europene, este foarte important pentru Moldova, acest Drum European ducând spre Iaşi şi Vama Albiţa. Podul rutier şi feroviar peste Siret cu o lungime de 512 metri este foarte vechi, fiind construit acum un secol şi refăcut în 1986.

Expertiza tehnică realizată în 2012 arată starea de degradare avansată a podului de peste Siret, care pune în pericol siguranţa circulaţiei: „Drumul National DN 24, Tişiţa – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Crasna – Iaşi, traversează râul Siret pe un pod mixt de şosea şi cale ferată cu lungimea totală de 541,06 m. În forma actuală, podul este dat în folosinţă din anul 1986. Podul este într-o stare de degradare avansată:
– pe tablierele metalice există suprafeţe cu început de oxidare, protecţia anticorozivă prezintă un început de degradare
– platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave care pun în pericol siguranţa circulaţiei şi integritatea elementelor structurale principale ale podului;
– podul existent va fi utilizat în continuare ca pod de cale ferată, iar reabilitarea elementelor structurale degradate (platelaj de la partea inferioară a structurii) este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere pe podul existent până la darea în folosinţă a noului pod rutier”.

Pentru noul pod peste Siret, schema statică a tablierului este grindă continuă din beton armat percomprimat, având deschiderile teoretice 95,00 m + 147,00 m + 147,00 m + 95,00 m = 484,00 m. Lungimea tablierului este 486 m. Lungimea podului este 501,20 m. Pasajul peste calea ferată are trei deschideri: Varianta de pasaj CF nou studiată este un pasaj mixt, grinzi simplu rezemate din beton precomprimat şi arc metalic, pe 3 deschideri, având următoarele lungimi de calcul pentru fiecare deschidere: 23,25 m – 79,00 m – 23,25 m.

Pe lângă construirea unui nou pod peste Siret, proiectul mai prevede şi o centură de 5,6 kilometri, preciza Compania de Drumuri, în martie, la desemnarea câştigătorului. „În cadrul proiectului sunt prevăzute și lucrări de reparații ale podului existent în vederea desfășurării traficului în condiții de siguranță în timpul execuției podului nou. După darea în circulație a podului nou partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru Calea Ferată. De asemenea, acest proiect prevede amenajarea unui pasaj peste calea ferată Mărășești – Tecuci și construcția a 5,6 km de drum nou cu o viteză de proiectare de 80 km/h”, arată comunicatul CNAIR.

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași orex

Constructorul român UMB va ridica noul pod peste Siret de la Cosmești cu o lungime de aproape 500 de metri/După eșecul primei licitații, CNAIR a majorat contractul cu peste 60 %
Constructorul român UMB a depus singura ofertă la noua licitație pentru podul peste Siret de la Cosmești în județul Galați, un contract pe care CNAIR l-a majorat de la 112 milioane de lei la 185 de milioane (65 %) ca urmare a creșterii prețurilor la materialele de construcții. Pe lângă construirea unui nou pod peste Siret pe DN 24, ruta spre vama Albița, contractul include și o șosea nouă de aproape 6 kilometri la Cosmești. La prima licitație, firma din Italia a renunțat la acest contract după ce prețurile la oțel au crescut cu 70 -80 % și chiar peste 100 % în Italia, după cum Economedia a arătat aici.  CNAIR a sancționat asocierea Operes -Cosedil cu certificat negativ, adică interzicerea participării la licitații pentru o perioadă de trei ani, dar situația se ,,tranșează” în instanță.

A doua licitație pentru construirea podului peste Siret (podul actual are o lungime de 512 metri) a fost lansată în decembrie 2021, iar la termenul- limită 1 februarie 2022, doar UMB (SC SA& PE Construct SRL -Leader – Tehnostrade) a depus ofertă, valoarea licitației fiind cuprinsă între 155 și 185 milioane lei, finanțare europeană prin POIM- Infrastructură Mare. În apropiere de Cosmești, județul Galați, UMB a început lucrările pentru Drumul Expres Brăila-Galați și pregătește deschiderea șantierului pentru Centura Galați (30 km.)

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași orex

UMB va construi noul pod peste Siret de la Cosmești pe DN 24 spre vama Albița / Actualul pod peste Siret a fost ridicat acum 100 de ani
Constructorul român UMB, care a depus singura ofertă la a doua licitație pentru noul pod peste Siret de la Cosmești de pe DN 24 Tișița – Tecuci a avut oferta conformă și urmează să semneze contractul de aproape 150 de milioane de lei. Actualul pod peste Siret, construit acum un secol, și-a depășit durata de viață și urmează să fie dezafectat.

Este un contract cu finanțare europeană pe care CNAIR l-a majorat de la 112 milioane de lei la 185 de milioane (65%) ca urmare a creșterii prețurilor la materialele de construcții.
Pe lângă construirea unui nou pod peste Siret pe DN 24, ruta spre vama Albița, contractul include și o șosea nouă de aproape 6 kilometri la Cosmești.
La prima licitație, firma din Italia a renunțat la acest contract după ce prețurile la oțel au crescut cu 70 – 80% și chiar peste 100% în Italia, după cum Economedia a arătat aici. CNAIR a sancționat asocierea Operes – Cosedil cu certificat negativ, adică interzicerea participării la licitații pentru o perioadă de trei ani, dar situația se „tranșează” în instanță.

Chiar dacă nu au fost alți candidați, Compania de Drumuri trebuie să mai aștepte 10 zile pentru semnarea contractului, termenul legal pentru eventuale contestații, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu:

„CNAIR a desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția Podului de la Cosmești, pe DN24. Antreprenorul român are la dispoziție 5 luni pentru proiectare și 19 luni pentru construcția efectivă. În cadrul Contractului în valoare de 146,49 milioane de lei fără TVA, finanțat din fonduri europene, trebuie executate următoarele lucrări:

– construcția noului pod rutier peste râul Siret;
– construcția unui sector nou de drum (în lungime de aproximativ 6 km);
– amenajarea unui pasaj rutier peste calea ferată Mărășești – Tecuci
După finalizarea lucrărilor noul traseu va asigura ocolirea comunei Cosmești tranzitată acum de DN24 pe relația Tișița – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Crasna – Iași.
Actualul pod de la Cosmești peste râul Siret a fost construit în perioada 1921-1924”.
Durata contractului este de 84 de luni din care 5 luni proiectare, 19 luni execuţie şi minimum 60 de luni garanţie, cu punctaj mai mare pentru o garanţie de 10 ani, potrivit documentelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Proiectul, finanţat din fonduri europene, este foarte important pentru Moldova, acest Drum European ducând spre Iaşi şi Vama Albiţa. Podul rutier şi feroviar peste Siret cu o lungime de 512 metri este foarte vechi, fiind construit acum un secol şi refăcut în 1986.
Expertiza tehnică realizată în 2012 arată starea de degradare avansată a podului de peste Siret, care pune în pericol siguranţa circulaţiei: „Drumul National DN 24, Tişiţa – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Crasna – Iaşi, traversează râul Siret pe un pod mixt de şosea şi cale ferată cu lungimea totală de 541,06 m. În forma actuală, podul este dat în folosinţă din anul 1986. Podul este într-o stare de degradare avansată:

– pe tablierele metalice există suprafeţe cu început de oxidare, protecţia anticorozivă prezintă un început de degradare

– platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave care pun în pericol siguranţa circulaţiei şi integritatea elementelor structurale principale ale podului;

– podul existent va fi utilizat în continuare ca pod de cale ferată, iar reabilitarea elementelor structurale degradate (platelaj de la partea inferioară a structurii) este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere pe podul existent până la darea în folosinţă a noului pod rutier”.

Pentru noul pod peste Siret, schema statică a tablierului este grindă continuă din beton armat percomprimat, având deschiderile teoretice 95,00 m + 147,00 m + 147,00 m + 95,00 m = 484,00 m. Lungimea tablierului este 486 m. Lungimea podului este 501,20 m. Pasajul peste calea ferată are trei deschideri: Varianta de pasaj CF nou studiată este un pasaj mixt, grinzi simplu rezemate din beton precomprimat şi arc metalic, pe 3 deschideri, având următoarele lungimi de calcul pentru fiecare deschidere: 23,25 m – 79,00 m – 23,25 m.

Pe lângă construirea unui nou pod peste Siret, proiectul mai prevede şi o centură de 5,6 kilometri. „În cadrul proiectului sunt prevăzute și lucrări de reparații ale podului existent în vederea desfășurării traficului în condiții de siguranță în timpul execuției podului nou. După darea în circulație a podului nou partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru Calea Ferată. De asemenea, acest proiect prevede amenajarea unui pasaj peste calea ferată Mărășești – Tecuci și construcția a 5,6 km de drum nou cu o viteză de proiectare de 80 km/h”, arată comunicatul CNAIR.

PS
”Chiar dacă nu au fost alți candidați, Compania de Drumuri trebuie să mai aștepte 10 zile pentru semnarea contractului, termenul legal pentru eventuale contestații, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu”
Ma perche?  :think:

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași messe

Viitorul pod va fi tot mixt, cale ferata dubla si rutier deasupra, identic cu cel peste Canalul Dunare-Marea Neagra de langa Cernavoda?

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași orex

După darea în circulație a podului nou partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru Calea Ferată.

;)

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași messe

Mda, bine, insa tinand cont de cele scrise in acel comunicat, podul este destul de afectat la structura de rezistenta, si era imposibil ca sa fie construit unul mixt precum cel mentionat de mine peste canal? Sa stii ca am vazut aspectul cu partea feroviara insa am crezut ca va fi ceva temporar CHIAR DUPA DEZAFECTAREA TRAFICULUI RUTIER. Nu consideri ca acest pod, chiar si-n varianta DOAR feroviara care se pare ca ramane definitiva, este destul de uzat dpdv al structurii? Nu crezi ca era necesar si un pod feroviar nou? Intreb si eu pentru niste prieteni (macar pentru cei care se afla pe acest site) ...

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași orex

Nu, dar obiectul licitatiei a fost stabilit, de la bun inceput, doar pod rutier! :yes:

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași messe

Nu vreau sa fiu pisalog insa nu crezi ca trebuia si un pod feroviar nou, realist vorbind, tinand cont de uzura celui existent?

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași orex

Nu contest necesitatea innoirii segmentului feroviar, dar zarurile au fost aruncate!

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași messe

Din pacate au fost aruncate, tinand cont ca era o oportunitate si pentru infrastructura feroviara in aceasta privinta.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași Utilizator anonim 2

Podul nou va avea doua benzi pe sens? Asa ar fi logic. Cel vechi e cam ingust iar obiceiul mioritic de a da cu sare pe drumuri nu face bine structurii metalice. Eu cred ca isi va face treaba cu brio in noua configuratie, exclusiv feroviara.

Imi pare bine ca nu il demoleaza de tot. Are ceva aparte si intotdeauna m-am bucurat cind am avut ocazia sa trec cu masina pe acolo.

In albia Siretului se vad si acum pilele de caramida ale unui pod mai vechi, posibil chiar cel construit de concesiunea Strussberg sau ale celui care l-a inlocuit dupa numai citiva ani, construit de Anghel Saligny.

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași orex

Asa ar trebui, daca nu-i fake news drumul expres Tisita-Albita!

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași Utilizator anonim 2

Am cautat intre timp: e cu o banda pe sens…Ma miram eu sa faca vreo lucrare cu cap in tara asta. Numai meschinarii supte de sub unghie.

 


Re: Lucrari DN 24 Tișița-Iași andrei11

Podul vechi, pentru istorie...
Poza luată de la prietenii noştrii << Content Feroviar >>
1.jpg (84 KB; downloaded 1751 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422376 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use