Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava

12 posts, 2239 views
DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

Comunicat de presă 09.12.2021 Proiectele pentru regiunea Moldovei și Bucovinei - Precizări CNAIR
In contextul interesului major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei, CNAIR va publica bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni dar și etapele care trebuie parcurse. Demersul se înscrie în acțiunile CNAIR S.A. pentru asigurarea transparenței și pentru corecta informare a persoanelor interesate de stadiul implementării și dezvoltării acestor proiecte.
CNAIR acordă o importanță deosebită derulării și finalizării cu succes, la un nivel de calitate ridicată a serviciilor solicitate. Compania mobilizează în acest sens resurse umane relevante (specialiști în domeniul rutier: ingineri CFDP/geotehnicieni/ingineri geodezi etc.) și susține Prestatorii implicați în activitățile specifice obiectivelor destinate Moldovei și Bucovinei:

Drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava
Elaborare SF
Lungime:                                 107 km
Valoare contract:                    14.475.000 lei fara T.V.A.  
Data de începere:                    2021
În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2. Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.

 


Re: DX Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava andrei11

Suntem cumva în epoca delirului  generalizat ?
Propun şi eu un DX,
DX "Mă doare fix în pix", DX Danubius, un drum de mare viteză pe malul stâng al Dunării, de la Baziaş la Sulina.  :headbash:

 


Re: DX Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava Bogdan Ciorascu

Pana la Sulina nu  dar pana la Fetesti/Tulcea ar avea sens  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

 


Re: DX Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

andrei11 wrote here:
Suntem cumva în epoca delirului  generalizat ?
Propun şi eu un DX,
DX "Mă doare fix în pix", DX Danubius, un drum de mare viteză pe malul stâng al Dunării, de la Baziaş la Sulina.  :headbash:

Alta inspiratie n-aveai? Te-ai trezit cam tarziu! DX Danubius, alias DX 2 ”Bucuresti-Alexandria-Craiova-Dr. Tr. Severin-Lugoj” e ”arvunit” deja!  :rofl:

 


Re: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

CNAIR a prezentat evoluția proiectelor din regiunea Moldovei și Bucovinei
Situația actualizată a proiectelor analizate este următoarea:

Drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava
Contract pentru elaborare SF în derulare.
Lungime: 107 km
Valoare contract: 14.475.000 lei fara T.V.A.
Data de începere: 2021
În prezent, se află în procedură de revizuire Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 revizia 1.
În urma acesteia vor fi stabilite minim două variante de traseu, care vor fi analizate într-un mod mai detaliat în Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2.
Asupra documentației Analizei Multicriteriale de Traseu, Etapa 1, Beneficiarul a formulat observații în data de 04.11.2021.
A fost demarată și etapa de consultare publică a variantelor de traseu propuse și au fost solicitate punctele de vedere ale autorităților locale, privind variantele clasate pe primele 2 poziții.
Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.
În data de 08.12.2021 a avut loc o nouă discuție între CNAIR S.A. și Prestator pe tema observațiilor la conținutul Analizei Multicriteriale de Traseu, Etapa 1.

 


Re: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

A fost amânată a 4-a oară (!) desemnarea proiectantului tronsonului Baia Mare – Dej din Drumul de Mare Viteză spre Suceava, contract de 15,6 milioane de lei
DRUMUL DE MARE VITEZĂ BAIA MARE – SUCEAVA. Desemnarea unui câștigător al contractului pentru proiectarea lotului Baia Mare – Dej din Drumul de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (denumit impropriu și politic „Autostrada Nordului”) a fost amânată a patra oară de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.

 


Re: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

CJ Suceava ar putea să preia realizarea tronsonului Autostrăzii Nordului de la Suceava la Frasin. Flutur: Reprezentanți ai CNAIR au transmis că ar fi bine să luăm în calcul să facă CJ Suceava acest tronson
„Am avut discuții cu cei de la CNAIR dacă nu ar fi bine să luăm în calcul și porțiunea de autostradă până la Gura Humorului de la centura Sucevei de la Sf. Ilie spre Corlata, Tolva Mică, Berchișești, Păltinoasa și să continuăm până la Frasin pentru că nu trec nici prin arii protejate, nu trec nici prin zone cu restricții și ar fi mai ușor de elaborat studiul ca să dăm drumul la întregul tronson”, a spus Flutur.

El a precizat că în prezent CJ Suceava și-a asumat doar centura ocolitoare de la Gura Humorului de 6,7 kilometri care începe de la intersecția de la Păltinoasa și până la Cabana Sticleț.

Gheorghe Flutur a subliniat că numai pe A 14 sunt vești bune, ci și pe A 7 unde s-a început forajele geo pe tronsoanele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret.

 


Re: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

CNAIR anunță începerea studiilor de teren pe traseul drumului de mare viteză Bistrița – Vatra Dornei
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA anunță demararea investigațiilor de teren pe traseul drumului de mare viteză Baia Mare -Suceava, Lot 2 Bistrița – Vatra Dornei: măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățarea terenurilor de muniții neexplodate, evaluarea terenurilor în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru acest obiectivul de investiție.Perioada de realizare a tuturor studiilor de teren se întinde până în 31.12.2023.
Studiile de teren se vor realiza pe raza comunelor Livezile, Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei.
Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului Bistriţa – Vatra Dorne, este SC Explan SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.

Studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului expres între Bistrița și Vatra Dornei va fi gata în toamnă, iar în această vară se va desemna, cel mai probabil, și câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate al tronsonului Dej-Bistrița. Varianta de ocolire Bistrița este parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Traseul propus pentru centura Bistriței este Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.

 


Re: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

” Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare - Suceava: Lot 2 Bistrița- Vatra Dornei”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii , au convenit, în data de 06.09.2022, încheierea Contractului de Finanțare nr.161 pentru proiectul  ” Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare - Suceava: Lot 2 Bistrița- Vatra Dornei”,  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2  Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operatiunea- Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.

Obiectivul general al proiectului este de asigurarea unei legături rutiere, la cel mai înalt standard posibil, între obiectivele de investiții care fac parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere, respectiv „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno-Ungară - Drum Expres M49 Ungaria)” și „Drum expres Satu Mare - Baia Mare și legăturile la drumurile existente” în partea de nord vest și Drum Expres Pașcani – Suceava și Drum Expres Suceava - Siret în partea de nord est aflate pe rețeaua TEN-T.

Obiectivul specific ale proiectului este:
1. Realizarea Studiului de Fezabilitate pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare - Suceava: Lot 2 Bistrița- Vatra Dornei - Suceava”

Scopul prezentului Contract de Finanțare este de a finanța etapa de proiectare - faza elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Drum de mare viteza Baia Mare - Suceava: Lot 2 Bistrița-Vatra Dornei.

Valoarea totală a proiectului este de 19.336.059,77 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 13.873.382,43 lei, 15% contribuția proprie – 2.448.243,95 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 34 luni, respectiv între data 01.03. 2021 și 31.12. 2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 151596.


” Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare - Suceava: Lot 3 Vatra Dornei - Suceava”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii , au convenit, în data de 06.09.2022, încheierea Contractului de Finanțare nr.162 pentru proiectul  ” Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare - Suceava: Lot 3 Vatra Dornei - Suceava”,  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2  Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operatiunea- Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.

Obiectivul general al proiectului este de asigurarea unei legături rutiere, la cel mai înalt standard posibil, între obiectivele de investiții care fac parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere, respectiv „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno-Ungară - Drum Expres M49 Ungaria)” și „Drum expres Satu Mare - Baia Mare și legăturile la drumurile existente” în partea de nord vest și Drum Expres Pașcani – Suceava și Drum Expres Suceava - Siret în partea de nord est aflate pe rețeaua TEN-T.

Obiectivul specific ale proiectului este:
1. Realizarea Studiului de Fezabilitate pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare - Suceava: Lot 3 Vatra Dornei - Suceava”

Scopul prezentului Contract de Finanțare este de a finanța etapa de proiectare - faza elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Drum de mare viteza Baia Mare - Suceava: Lot 3 Vatra Dornei - Suceava.

Valoarea totală a proiectului este de 17.857.388,43 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 12.828.565,51 lei, 15% contribuția proprie – 2.263.864,49 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 34 luni, respectiv între data 01.03. 2021 și 31.12. 2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 151597.

 


Re: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

CNAIR a stabilit câștigătorul pentru proiectarea ultimului segment din Autostrada Nordului
Marți, 25.10.2022, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate pentru ultimul segment din Autostrada Nordului (Baia Mare – Suceava), respectiv pentru Baia Mare – Dej (Lotul 1) și Dej – Bistrița (Lotul 2).

Ofertantul desemnat câștigător în cadrul ambelor loturi ale procedurii de achiziție publică este Asocierea QUADRANTE VIAPONTE SI CONSULTANTA S.R.L. (lider de asociere) – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L.

Valoarea ofertată pentru proiectarea fiecare lot este următoarea:
PentruLotul 1 - Baia Mare – Dej, cu preţul de 12.746.666,57 Lei fara TVA.
Pentru Lotul 2 - Dej - Bistrița, cu preţul de 8.376.369,89 Lei fara TVA.
Durata ambelor contracte de proiectare este de 18 luni de la Data de Începere a Contractului (din care 14 de luni – Studiul de Fezabilitate).

Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

 


Re: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

CNAIR a semnat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare construcției drumului de mare viteză Baia Mare - Bistrița
Joi, 26.01.2023, C.N.A.I.R. S.A. a semnat 2 contracte având ca obiect Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru "Drum de mare viteză Baia Mare - Bistrița, Lot 1 Baia Mare – Dej și Lot 2 Dej - Bistrița, cu ofertantul declarat câștigător, respectiv Asocierea S.C. QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE SI CONSULTANTA S.R.L. - S.C. METROUL S.A. - CAPITAL VISION S.R.L.

Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA.
Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile - Programul Operațional de Transport.

Durata fiecărui contract este de 18 luni, din care:
Studiul de Fezabilitate - 14 luni de la Data de Începere;
Documentația suport pentru Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru depunerea și susținerea Aplicației de Finanțare - 17 luni de la Data de Începere;
Documentația Tehnică (parte integrantă din documentația de atribuire) a contractului/contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru Asistența Tehnică acordată Beneficiarului, precum și documentele aferente perioadei cuprinse intîe momentul publicării Anunțului/Anunțurilor de Participare și termenul/termenele limită de depunere a ofertelor - 17 luni de la Data de Începere.

 


Re: DEx Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava orex

Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare- Suceava:Lot 3 Vatra Dornei- Suceava
COMPANIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 16.02.2023, Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 162/06.09.2022, pentru proiectul:
„Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare- Suceava: Lot 3 Vatra Dornei- Suceava” .

Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se stabileste:
In temeiul prevederilor  Art.15- Incetarea Contractului de Finantare si recuperarea sumelor platite, alin (3)-
„ Prezentul contract poate inceta prin  acordul partilor cu recuperarea proportionala a finantarii acordate, daca este cazul”.
Partile stabilesc incetarea contractului de finantare aferent proiectulu  „Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteza Baia Mare- Suceava: Lot 3 Vatra Dornei- Suceava” .

Cod MySMIS: 151597.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422349 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use