Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Lucrari DN 73 Brasov-Pitesti

9 posts, 1104 views
Lucrari DN 73 Brasov-Pitesti orex

Cel mai vechi pod rutier din România: Maristar începe construirea unui pod nou pe DN 73 Pitești – Brașov / Podul de lângă Rucăr este în circulație din 1886
Podul de lângă Rucăr, pe DN 73 Pitești – Brașov, cel mai vechi pod construit pe un Drum Național din România (1886) urmează să fie dezafectat și scos din circulație. În locul acestuia CNAIR va ridica un pod nou peste Dâmbovița care include și un traseu modificat pentru DN 73, șoseaua care trece pe la castelul Bran, cel mai vizitat obiectiv turistic din România.

Ministerul Transporturilor a emis, luni, [url=Podul de lângă Rucăr, pe DN 73 Pitești – Brașov, cel mai vechi pod construit pe un Drum Național din România (1886) urmează să fie dezafectat și scos din circulație. În locul acestuia CNAIR va ridica un pod nou peste Dâmbovița care include și un traseu modificat pentru DN 73, șoseaua care trece pe la castelul Bran, cel mai vizitat obiectiv turistic din România.

Ministerul Transporturilor a emis, luni, Autorizația de Construire pentru noul pod de la Dâmbovicioara pe DN 73 Pitești – Brașov, durata lucrărilor fiind de 10 luni. Contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou pe DN 73 lângă Rucăr a fost semnat în 2021 cu firma românească Maristar pentru 32 de milioane lei. Noul pod metalic cu o lungime de 170 de metri va permite reluarea circulației camioanelor pe ruta directă Pitești – Brașov, acum traficul greu fiind interzis din cauza podului construit în urmă cu 136 de ani care nu mai rezistă unui tonaj superior. Ridicarea restricției pentru camioane de pe DN 73 înseamnă că transportatorii vor avea și o rută ocolitoare pentru interdicția pe care Ministerul Transporturilor o propune pe Valea Oltului, despre care Economedia a scris aici.

„Amplasamentul lucrărilor este situat pe DN 73 (E574), zona km. 78, peste râul Dâmbovița, pe teritoriul administrativ al comunei Dâmbovicioara, județul Argeș. Obiectivul de investiții face parte din rețeaua TEN-T. Se autorizează : lucrări de artă, pod peste râul Dâmbovița pe DN 73. Valoarea lucrărilor autorizate 32.320.031 Lei. Durata de execuție a lucrărilor este de 10 luni”, arată Autorizația de Construire.

Podul de zidărie de la Dâmbovicioara/Rucăr este încadrat din 2010 în categoria monumentelor istorice , cunoscut ca „Podul lui Brâncoveanu” (o expertiză tehnică indicând anul construcției 1711 și nu 1886 conform datelor CNAIR).

Date tehnice:

Podul nou dimensionat la EuroCod va avea o lungime totală de 170 m și va fi de tip arc metalic, cu calea sus.
Rampele de acces din pamânt armat cu o înălțime de maxim 10 m și o lungime de 593 m.
Subtraversare a rampei Pitești printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 m și lățimea de 5 m, pentru accesul la proprietăți pe un drum local.
Amenajarea a două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.
Podul existent de pe DN73 la km 78+519 „Podul Dâmboviței” este un pod din zidărie din moloane de piatră a cărui construcție s-a finalizat în anul 1886 și a fost declarat monument istoric conform listei monumentelor istorice aprobată prin ordinul ministrului Culturii și Cultelor nr. 2361/2010. De asemenea, lucrările executate vor conduce la eliminarea restricțiilor de tonaj și de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dinte Pitești și Brașov pentru traficul greu, arăta CNAIR în 2021.

DN 73 Pitești – Brașov este în mare parte modernizat pe tronsoanele Pitești – Câmpulung, respectiv Fundata – Brașov, însă cea mai dificilă secțiune, în zona de munte, a rămas fără constructor după rezilierea contractului în 2021, după aproape 10 ani de la debutul proiectului.]Autorizația de Construire[/url] pentru noul pod de la Dâmbovicioara pe DN 73 Pitești – Brașov, durata lucrărilor fiind de 10 luni. Contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou pe DN 73 lângă Rucăr a fost semnat în 2021 cu firma românească Maristar pentru 32 de milioane lei. Noul pod metalic cu o lungime de 170 de metri va permite reluarea circulației camioanelor pe ruta directă Pitești – Brașov, acum traficul greu fiind interzis din cauza podului construit în urmă cu 136 de ani care nu mai rezistă unui tonaj superior. Ridicarea restricției pentru camioane de pe DN 73 înseamnă că transportatorii vor avea și o rută ocolitoare pentru interdicția pe care Ministerul Transporturilor o propune pe Valea Oltului, despre care Economedia a scris aici.

„Amplasamentul lucrărilor este situat pe DN 73 (E574), zona km. 78, peste râul Dâmbovița, pe teritoriul administrativ al comunei Dâmbovicioara, județul Argeș. Obiectivul de investiții face parte din rețeaua TEN-T. Se autorizează : lucrări de artă, pod peste râul Dâmbovița pe DN 73. Valoarea lucrărilor autorizate 32.320.031 Lei. Durata de execuție a lucrărilor este de 10 luni”, arată Autorizația de Construire.

Podul de zidărie de la Dâmbovicioara/Rucăr este încadrat din 2010 în categoria monumentelor istorice , cunoscut ca „Podul lui Brâncoveanu” (o expertiză tehnică indicând anul construcției 1711 și nu 1886 conform datelor CNAIR).

Date tehnice:
Podul nou dimensionat la EuroCod va avea o lungime totală de 170 m și va fi de tip arc metalic, cu calea sus.
Rampele de acces din pamânt armat cu o înălțime de maxim 10 m și o lungime de 593 m.
Subtraversare a rampei Pitești printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 m și lățimea de 5 m, pentru accesul la proprietăți pe un drum local.
Amenajarea a două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.
Podul existent de pe DN73 la km 78+519 „Podul Dâmboviței” este un pod din zidărie din moloane de piatră a cărui construcție s-a finalizat în anul 1886 și a fost declarat monument istoric conform listei monumentelor istorice aprobată prin ordinul ministrului Culturii și Cultelor nr. 2361/2010. De asemenea, lucrările executate vor conduce la eliminarea restricțiilor de tonaj și de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dinte Pitești și Brașov pentru traficul greu, arăta CNAIR în 2021.

DN 73 Pitești – Brașov este în mare parte modernizat pe tronsoanele Pitești – Câmpulung, respectiv Fundata – Brașov, însă cea mai dificilă secțiune, în zona de munte, a rămas fără constructor după rezilierea contractului în 2021, după aproape 10 ani de la debutul proiectului.

 






Re: Lucrari DN 73 Brasov-Pitesti orex




Lucrările se apropie de final, stadiul fizic fiind de 93%.
Recepția și deschiderea traficului fără restricții de tonaj pe acest sector de drum este programată pentru sfârșitul lunii noiembrie.

 


Re: Lucrari DN 73 Brasov-Pitesti orex

Un #pod spectaculos din județul #Argeș este foarte aproape de deschidere!
Este primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit până acum în #România.
Podul din zona localității #PodulDâmboviței, situat pe #DN73, are o lungime de 170 de metri și o înălțime maximă de 31 de metri iar construcția lui (finanțată prin #POIM) a durat 1 an și 6 luni.
Acesta va prelua traficul rutier pe traseu istoric #Rucăr-#Bran și va avea o contribuție importantă la dezvoltarea economică a zonelor tranzitate de DN73 în #Muntenia și #Transilvania.
Atât turiștii care vor dori să ajungă în zonă, în special pentru a vizita #CastelulBran cât și marii transportatori vor beneficia de siguranță și confort o dată cu deschidere circulației pe noul pod.
Vechiul pod în arc din zidărie de piatră (construit în #1886), declarat monument #istoric va rămâne deschis doar circulației pentru vehicule cu greutatea maxima de 16 tone, în timp ce autovehiculele de mare tonaj vor circula doar pe noul pod metalic.
Noul pod în arc, construit de ingineri români, a putut fi realizat doar după ce au fost identificate soluții tehnice care să nu afecteze mediul și care să permită accesul la proprietățile din proximitatea sa.
După ce am verificat astăzi lucrările în șantier am certitudinea că putem să deschidem circulația pe noul pod până la sfârșitul lunii noiembrie (#2023).

”pod metalic în arc de cerc” :headbash:

 


Re: Lucrari DN 73 Brasov-Pitesti shoppy

Pai in afara de arc de cerc ce alt fel de arc mai exista? / De triumf!

 


Re: Lucrari DN 73 Brasov-Pitesti orex




Astăzi, 27.11.2023, s-a deschis circulația rutieră pe unul dintre cele mai spectaculoase poduri din județul Argeș, situat pe DN73, sectorul Pitești - Brașov, pod care traversează râul Dâmbovița❗
🟠 Podul Dâmboviței este primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit până acum în România.
Are o lungime de 170 de metri și o înălțime maximă de 31 de metri, iar construcția lui (finanțată prin POIM) a durat 1 an și 6 luni.
🟠 Acesta preia traficul rutier pe traseul istoric Rucăr - Bran și va avea o contribuție importantă la dezvoltarea economică a zonelor tranzitate de DN73 în Muntenia și Transilvania.
🟠 Atât turiștii care vor dori să ajungă în zonă, în special pentru a vizita Castelul Bran cât și marii transportatori vor beneficia de siguranță și confort o dată cu deschiderea circulației pe noul pod.
🟠 Vechiul pod în arc din zidărie de piatră (construit în 1886), declarat monument istoric va rămâne deschis doar circulației pentru vehicule cu greutatea maxima de 16 tone, în timp ce autovehiculele de mare tonaj vor circula doar pe noul pod metalic.
🟠 Noul pod în arc, construit de ingineri români, a putut fi realizat doar după ce au fost identificate soluții tehnice care să nu afecteze mediul și care să permită accesul la proprietățile din proximitatea sa.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422385 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use