Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023)

58 posts, 7233 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) andreiiul

Singurul lucru care il vad in neregula la piste este latimea lor. In poze par a avea cam 1m latime. In ghidul publicat de MDLPA am gasit ceva legat de latime ca ar fi indicat la 2,1 m sens unic si 3m daca pista e dublu sens.
De asemenea, parerea mea, este ca se incalca Codul Rutier. Conform modificarilor recente, daca viteza de deplasare este de pana in 50km/h, atunci depasirea se face incalcand cu rotile din stanga marcajul de separare a benzilor (daca sunt min 2) sau a marcajului de separare a sensului de mers.
Ce vedem noi in poze pare sa nu se prea poate aplica. Autobuzele trebuie sa incalce marcajul continuu de separare a sensurilor, deci incalcam Codul Rutier. De asemenea, nici distanta laterala fata de biciclete nu e respectata si curentul generat de un autobuz poate dezechilibra sau darama un biciclist neexperimentat.
Cred totusi ca se putea implementa si o separare fizica cu stalpisori intre pista si banda de autobuz. Astfel se evitau situatii de masini parcate pe pista (le vom vedea sigur ca doar zona este una cu multe parcari necorespunzatoare).

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) shoppy

Ca latime sunt ok, sunt lafel ca cele facute de Firea pe FdG, cred ca aceea cu 2.1m este o recomandare.
La depasire nu inteleg, autobuzul merge pe banda lui si bicicleta pe banda ei, nu este depasire.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) neoman

Poate ca se referea la faptul ca autobuzul trebuie sa intre pe contrasens cand depaseste un biciclist.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) andreiiul

Exact la asta ma refer. In Codul Rutier asta este specificat: daca viteza de deplasare este de sub 50Km/h, atunci depasirea se face trecand cu rotile din stanga de axul drumului sau liniile separatoare ale benzilor de circulatie. Intr-adevar, nu este nimic specificat ce se intampla cand exista banda de biciclete si acestea nu sunt separate fizic de restul traficului (vezi Calea Victoriei si cele de pe Pipera).
Oricum, initiativa este bine venita si trebuie extinsa si in alte zone unde se poate asta.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) BGP2597

Dar de ce trebuie să intre pe contrasens? Banda de biciclete este bandă de biciclete, banda de autobuz este bandă de autobuz, fiecare cu lățimea și gabaritul propriu, lucru care se vede destul de clar în poze.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) cris_m

Colegii se refera la distanta aceea de siguranta de 1.5 metri cand depasesti biciclistul, astfel incat sa nu il iei sub roti in caz ca se dezechilibreaza si cade brusc...

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) Valentin

Treaba aia cu depasirea are mult mai mult sens pe reteaua de DN, DJ, DC-uri, acolo unde n-ai pista de biciclete, dar ai dreptul sa circuli cat mai aproape de acostament. Dar asa? Cand ai si banda?

Zic ca ne facem probleme prea mari dintr-o chestie asa mica, daca la Cluj s-au facut piste similare (ok, legea care reglementa distanta de siguranta poate nu era in vigoare atunci) si n-am auzit de morti/raniti nu vad de ce aici ar fi altfel. Cati biciclisti sa intalneasca un autobuz si vice-versa intr-un interval de 24h?

Problema mult mai mare decat 1.5m este sa nu intre biciclistul pe banda BUS din cauza parcarilor ilegale, asta e un topic de discutie mult mai valid.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) Cristi N

Atat timp cat fiecare vehicul se deplaseaza pe banda lui fara sa iasa din sirul de vehicule in care se afla nu se considera ca se efectueaza manevra de depasire.

3. Depășirea
Articolul 45
(1) Depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) zapacitu

Pentru devansarea unui biciclist clar este nevoie de depasire din cauza altui articol din legislatia rutiera care impune o distanta minima fata de acesta; realist vorbind acel articol referitor la distanta obliga legal tratearea biciclistului similar unui autoturism (orientativ un biciclist are "latimea" de 40-50cm iar 1,5m de el inseamna ca depasesti practic o masina care de regula are putin sub 1,9m latime. Separat alta parte a legislatiei prevede latimi minime pentru troturare si pentru pistele de biciclete. Ce s-a trasat pe dreapta ici-colo e in general ilegal si/sau nu are aviz legal  (nu are cum sa aiba) si urmeaza sa fie desfiintat la primul proces, la fel cum au aparut indicatotare cu "interzis biciclete" pe pistele din S3. Tara cu legilsatie franjuri, din pacate :(

E nevoie de legislatie pentru pistele de biciclete, e nevoie de legislatie pentru latime trotuare (obligativitatea asigurarii unui culoar continuu de minim Xm, neobstructionat de mobilier stradal, copaci sau stalpi si masurat in regim continuu luand in calcul macar 5-10m ca sa se evite slalomul printre stalpi si copaci), e nevoie pentru legislatie spatii verzi (obligativitatea lor in speta, inclusiv obligativitatea existentei copacilor si a asigurarii sanatatii copacilor).  Nu mai vorbesc la latimea minima a partii carosabile - minim 3,5m pentru sens unic si 5m pentru dublu sens (parca, nu mai stiu cifrele), masurat intre borduri. Chestii din astea trebuie adoptate la nivel de lege fara posibilitatea ca vreo entitate publica sau privata sa dea o "hotarare locala" prin care se ajusteaza valorile.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) Adrian Rosca

Am intrebat Brigada de Politie Rutiera daca au avizat lucrarile de resistematizare rutiera de pe calea Floreasca si daca pista este conforma din punctul lor de vedere. Sa vedem ce raspund.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) reiny2000

@zapacitu lățimea minimă a unei benzi de circulație este 2,75 metri.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) BGP2597

Lățimile benzilor de circulație reglementate în normative sunt 2,75m, 3m, 3,5m (cea mai uzuală), și 3,75m (pe autostrăzi). Pentru drumurile cu o singură bandă, aceasta trebuie să aibă 4 metri. În orașe normal ar fi sa fie de 3m și 2,75m, dar în practică peste tot se trasează benzi de 3,5m, de unde și viteza excesivă atunci când nu este trafic. Pentru benzile de bicicletă știu că se reglementase (sau era în curs de reglementare) lățimea minimă de 1.5m pentru o bandă unidirecțională.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) shoppy

Cand bicicleta merge pe pista de biciclete si masina merge pe banda ei ca masina trece pe langa bicicleta nu se cheama depasire, banda masinii este libera iar masina nu schimba directia de mers, este ca si cum ai spune ca masina care merge pe banda 2 trebuie sa intre pe contrasens cand trece pe langa masinile de pe banda 1, ce spui tu ca este depasire este cand bicicleta circula pe banda 1 fara sa existe pista de biciclete.
Pistele acelea de pe trotuar s-au desfiintat pentru ca incalcau legislatia care spune ca pista de biciclete de desparte de trotuar prin bordura, de aceea orice pista marcata cu vopsea sau cu alte materiale in afara de bordura pe trotuar este ilegala, aici exista bordura intre pista si trotuar deci este legala.

 


Re: Resistematizarea str. R. Beller, C. Dorobanților, C. Floreasca (2022-2023) neoman

Dar de ce nu ar avea? Ar fi stupid (dar nu exclus) sa nu aiba avizul BPR.

Adrian Rosca wrote here:
Am intrebat Brigada de Politie Rutiera daca au avizat lucrarile de resistematizare rutiera de pe calea Floreasca si daca pista este conforma din punctul lor de vedere. Sa vedem ce raspund.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422367 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use