Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Construcție centura metropolitană Cluj-Napoca

1 post, 523 views
Construcție centura metropolitană Cluj-Napoca orex

Centura Clujului va costa peste 1,2 miliarde de euro, fără TVA și va salva 30 de minute din timpul petrecut în trafic. Echipa tehnică a anunțat că a ales soluțiile care să o facă atractivă și eficientă economic, dar și care să genereze un impact cât mai mic asupra mediului. Clujenii au obiecții și cer protejarea Cheilor Baciului, a Pădurii Hoia sau a Parcului Colina
Centura Metropolitană a Clujului va fi un model de bune practici la nivel național pentru felul în care trebuie făcute drumurile de legătură în România, a arătat viceprimarul Dan Tarcea. Centura înseamnă 42 km de drum național cu 2 benzi pe sens și bandă de acostament și zonă mediană, proiectată la viteză de 17 km – 80 km/h, respectiv 25 km – 100 km/h, pistă de bicilete dar și drumuri de legătură. Ca investiție, Centura Metropolitană a Clujului presupune o investiție de peste 6.077.089.00 lei fără TVA (peste 1,2 miliarde de euro).
Ocolitoarea va aduce reducerea cu 67% a timpilor de deplasare între Gilău și Cluj-Napoca, arată șeful de proiect, inginerul Silviu Tegzeșiu. Adică va salva 30 de minute din tipul petrecut în prezent în trafic de clujeni. Centura aduce și o premieră pe partea de mediu, mai arată el, mai precis propune împăduriri de 2 la 1, în contul zonelor care vor fi defrișate (38 de hectare) pentru costruirea acesteia. Vor fi defrișați 15.000 de arbori și urmează ca alți 20.000 să fie plantați odată cu proiectul, iar în câțiva ani să se dezvolte ca o nouă pădure a Clujului pe 80 de hectare. Dezideratul asumat de oraș de a planta până în 2030 circa 100.000 de arbori maturi vine să compenseze, de asemenea, sacrificiile verzi pentru centură. Nicio clădire de locuit de pe traseul centurii metropolitane nu va fi afectată fonic de trafic, arată Marius Joldea expert acustică și poluare fonică. Păsările, animalele, reptilele și amfibienii, insectele nu vor fi afectate de viitorul drum, spune și Sabin Neamțu, expert biodiversitate, odată cu măsurile luate prin proiect – ziduri de 30 de centimentri montate pe traseu, 4 tuneluri, un drum de legătură îngropat cu placă „verde” deasupra în zona parcului Colina, panouri fono absorbante sau garduri de 2 metri montate și subtraversări de-a lungul zonelor împădurite.

Dacă nu s-ar face centura, traficul actual ar aduce creșterea poluării aerului în centrul Clujului, susține Denisa Caliș, parte din echipa care a elaborat raportul privind impactul asupra mediului. Dacă aplicăm măsurile propuse, chiar s-ar reduce impactul asupra mediului, mai spune ea. Specialiștii au estimat că poluarea din Cluj s-ar reducae cu 70%. (...)

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422359 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use