Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

503 posts, 57249 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ andrei11

Valentin wrote here:
Aparent n-am fost departe de adevar.

Cât va costa parcarea publică pe fiecare stradă gestionată de Primăria Municipiului București din 15 august.

De la 15 august, în București intră în vigoare o schimbare majoră privind parcarea pe locurile publice (mai puțin parcările de reședință) gestionate de Primăria Capitalei, potrivit unei hotărâri din 2019 a Consiliului General. Capitala este împărțită în trei zone, iar șoferii vor putea parca doar pe locurile special amenajate, cu plată, potrivit Companiei Municipale Parking București, firma primăriei care gestionează locurile de parcare. Șoferii din București care nu-şi vor plăti parcarea se vor alege cu o amendă de 200 de lei /zi și cu imobilizarea autovehiculului prin blocarea roții sau a parbrizului.

De notat că aceste tarife se aplică doar pe străzile gestionate de Primăria Municipiului București și nu pe străzile gestionate de primăriile de sector. Pentru a vedea lista completă a străzilor gestionate de Primăria Municipiului București, accesați site-ul Administrația Străzilor și selectați sectorul care vă interesează din meniu (butonul ”Străzi în administrare”)

Tarifele pentru parcare sunt în funcţie de zonă și sunt valabile pentru arterele gestionate de Primăria București și unde sunt trasate locuri de parcare.

– 10 lei în Zona 0

– 5 lei în Zona 1

– 2.5 lei în Zona 2;

Si aici sunt tarifele cu abonamentele pentru rezidenti/PF/PJ etc.

Tarifele de parcare

Iese cu scandal ? Parcă Nicuşor mai vrea un mandat.

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

andrei11 wrote here:
Iese cu scandal ? Parcă Nicuşor mai vrea un mandat.


Si ce ar trebui sa faca? Sa nu supere pe nimeni?

Vad multa suparare pe "10 lei in zona zero"... in maximum 10 minute de mers pe jos de oriunde te-ai afla in zona zero, ajungi in zona 1 de tarifare (5 lei). Cat să  coste parcatul pe strada in buricul targului?! 2 lei? E metrou, e STB in zona...
zona zero.jpg (41.81 KB; downloaded 2664 times)

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Raţionament TOTAL greşit.
1) Când sunt în Zona 0 parchez sau în parcare amenajată ( Universitate) sau pe străduţe, de exemplu pe Str Sf Ecaterina sau pe Aleea Căuzaşi sau Maximillian Popper sau etc.
2) Problema este că maşina mea stă la bordură pe Şoseaua Mihai Bravu aşadar funcţie de zona unde se află strada va trebui să plătesc 1000 lei / an ( sau 800 ),
Maşina asta mai circulă mult prin cartierele bucureştene deci şi acolo se mai adaugă 10 lei / zi înmulţit cu 20 - 25 zile,  încă 200 lei minim / lună deci vreo 2000 lei / an.
Deci pe lângă  impozitul pe maşină va trebui să mai plătesc aproximativ 2500 - 3000 lei pentru parcarea anuală.
___________________________
Ai făcut o obsesie cu "Zona 0".  Municipalitatea  va câştiga bani şi de la cei care nu au treabă cu "Zona 0" !
Şi mai raţionezi încă odată total greşit, poate omul respectiv cară scule, altceva greutate - cărţi de exemplu, 10 - 15 kilograme, se  apropie de 60 de ani, nu ţine fraza cu  in maximum 10 minute de mers pe jos de oriunde te-ai afla in zona zero, ajungi in zona 1 de tarifare (5 lei)
Repet, destule maşini n-au treabă cu Zona 0 şi vor trebui să scoată din buzunar o taxă anuală de parcare în jur de 2500 - 3000 lei / an.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

ByOnu, crezi că toată lumea are treabă cu Zona 0 ? Eu doar o tranzitez, şi asta destul de rar !

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Comentez de zona zero acum.

Zona are 4 parcari de mare capacitate, supra/subterane: Unirii, Cocor, Universitate, TNB. De ce ai vrea sa parchezi la suprafata? Iar daca chiar vrei, sure, 10 lei este decent.

Andrei, sa nu ne facem ca ploua, nu toti soferii au 60 de ani si plimba zilnic lazi de scule si carti prin oras. 90% din drumuri sunt doar pur si simplu transportul soferului din punctul A in punctul B, iar asta trebuie descurajat de la a se face cu autoturismul personal acolo unde exista alternative viabile (TP).

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

ByOnu, nu e chiar aşa.  Persoana respectivă se deplasează din punctul A în punctul B ca să-şi rezolve problemele, să câştige bani ca să aibă cu ce să-şi câştige existenţa / să trăiască.
Eu am precizat că fără să mi se îmbunătăţească condiţiile de parcare absolut deloc va trebui să scot din buzunar încă 2500 - 3000 lei / an.
Practic e un nou impozit pe care trebuie să-l plătesc pentru maşină.
_______________________________
Întrebare: Cum plătesc parcarea dacă nu am telefon mobil performant ? Sau plata parcării este legată inexpugnabil de un telefon mobil ? Impunerea cumpărării unui telefon ca să pot plăti locul de parcare îl consider un abuz !

 


Re: Generalități despre parcări Hawkuletz

Am petrecut de curand o saptamana in Brasov. Lucrurile sunt similare cu ce se vrea aici (atata ca preturile sunt mai mici) si am sesizat urmatoarele:
- nu existau (aproape deloc; de fapt am vazut o exceptie, un "jipan" cu nr de bucuresti) masini parcate neregulamentar sau pe trotuar
- existau o multime de locuri/zone pietonale, chiar si in afara centrului
- parcarile erau impartite in parcare de resedinta (non-publica, locuri numerotate) si parcare publica pentru toata lumea
- atat in zona centrala cat si in zona 1 (restul orasului dar nu chiar periferie) locurile de parcare sunt ocupate in proportie destul de mare
- mai mult, in zona centrala initial nu am gasit loc de parcare langa locatia de cazare, a trebuit sa parcam in alta parcare privata (mai scumpa) si apoi sa cautam un loc de parcare - care oricum nu a fost "la usa" ci la cateva sute de metri departare pe strada respectiva.
- mult mai putine masini in trafic (localnicii tot se plang de trafic, atat cei cu masina cat si cei fara)

In concluzie, nu pot decat sa spun ca astept cu interes acelasi lucru si in Bucuresti.

Poate ma repet, dar stiu caz de bloc nou construit, cu tot atatea locuri de parcare cate apartamente, si cu oameni care n-au vrut sa plateasca 3000 sau 5000 de euro (suprafata/subsol) pentru un loc de parcare proprietate personala, preferand sa parcheze "unde apuca" (asta insemnand fie pe trotuar, fie pe banda 1 a soselei, fie pe locurile de parcare cumparate de alti vecini).

In concluzie, este o problema de mentalitate, care trebuie schimbata cumva. Da, acum 20 de ani si eu aveam impresia ca mi se cuvine un loc de parcare pentru care sa nu platesc nimic (sau sa platesc un mizilic). De atunci insa, am ajuns prin orase mai putin "car-centric" (exemplul extrem fiind Amsterdam, unde o cunostinta nascuta acolo mi-a povestit ca a asteptat 2 ani pentru un loc de parcare de resedinta, iar pana nu l-a avut nu a cumparat masina), am devenit mai mult pieton/biciclist si astfel am inteles cat de deranjante sunt masinile de pe trotuar. Chiar si ca sofer, am inteles ca treaba cu masinile parcate pe banda 1 a soselelor (nu mai zic de vremea aia cand erau parcate si pe banda 3 "ca se lucreaza la metrou") nu este benefica nici pentru soferi.

Referitor la ce spune @andrei11, poate nu se vor imbunatati conditiile de parcare, dar s-ar putea imbunatati conditiile de trafic. Hai sa ne gandim doar la atatea situatii in care (cel putin!) banda 1 e blocata de masini parcate. Nu mai sunt lasati sa parcheze acolo? BONUS pentru cei care circula prin locul respectiv. De asemenea, BONUS si pentru cei care merg cu transportul public (stiati ca exista bucuresteni care chiar nu au masina?) si transportul public sta in mai putine blocaje cauzate de parcari neregulamentare. Tot BONUS este si pentru cetatenii  care merg pe jos pe trotuar si nu mai trebuie sa se fereasca de masinile parcate, sau mai rau, de masinile care circula pe trotuar in cautarea unui loc de parcare. Iata cum, datorita acestei taxe, putem avea cu totii si avantaje directe.

Referitor la plata parcarii, presupun ca se va putea si cu SMS (care cred ca se poate trimite de pe orice telefon mobil fabricat in mileniul asta). La Brasov aveau si automate de parcare dar si eu ma cam indoiesc ca in Bucuresti vor reusi sa instaleze asa ceva.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

În regulă,  se eliberează Banda 1 / trotuarele, etc, există o singură variantă:
1) Maşinile actuale care ocupau  respectivele locuri se casează pentru că nu au unde să se ducă.
Tu şi alţii  aveţi o fractură de logică, vedeţi maşini deplasându-se, dar omiteţi aspectul că maşina respectivă a plecat din locul de parcare A şi va fi parcată în locul de parcare B. Maşinile respective nu se deplasează  continuu, se deplasează din punctul de parcare A în punctul de parcare B.
Aici aţi rămas în off side, n-aţi prevăzut acest aspect.
Eu susţin că s-a introdus o nouă taxă pentru autoturisme, taxa de parcare, 2500 - 3000 lei / an.
Caz rezolvat.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

Pai ce spuneam eu mai demult? Scopul e sa taxeze pina cind omul ori vinde masina, ori se muta dracului de tot la tara sau din tara.

Nu stiu de unde obsesia asta cu centrul, “zona zero”. Nu e nici cea mai densa parte a orasului, nici cea mai circulata, nici centru de afaceri, nici comercial, nimic. E un mare putregai, ca in miezul unui copac bolnav. Singurii care se inghesuie acolo sint sclifositii iesiti la o bere, doua, trei in cloaca aia numita “centrul vechi” si care oricum nu se duc cu masina din motive evidente. Taxa ii loveste pe putinii riverani care nu sint toti chiar asa de bogati cum ii crede lumea.

 


Re: Generalități despre parcări Hawkuletz

Eu susţin că s-a introdus o nouă taxă pentru autoturisme, taxa de parcare, 2500 - 3000 lei / an.

Domnule @andrei11 eu atunci cand circul cu autoturismul merg din garajul pe care l-am cumparat, in parcarea privata a firmei unde lucrez. Nu ocup niciun loc public de parcare. Mai merg la magazinele mari - acelea au parcari proprii pentru clienti. Mai mult, sunt firme care au sediul in centru si care, ca parte a pachetului salarial ofera abonament pentru loc de parcare in parcare privata in apropiere. Si da, recunosc ca simt o oaresce satisfactie, pentru ca atunci cand am cumparat garajul au fost o multime de oameni care s-au aratat uimiti ca "am aruncat atatia bani pe garaj".

Da, s-au construit blocuri cu cateva locuri de parcare la suta de apartamente, dar nu este Bucurestiul singurul oras unde s-a intamplat asta. Intrucatva este si normal, in zonele de oras unde este densitate mare de populatie nu ar trebui sa circule toata lumea cu autoturismul, si nici sa fie catre trei autoturisme la o familie. Este o problema care treneaza de -la propriu- decenii, dar asta nu inseamna ca trebuie lasata tot asa, sa se tot agraveze. In sfarsit, ca cineva care acum ceva vreme facea teren si avea mereu o problema cu parcarea, mi se pare ca daca treaba ar fi reglementata corespunzator (si ar costa parale) ar fi mai simplu si pentru cei care chiar au nevoie sa se deplaseze cu autoturismul. In sensul ca ar fi mai usor de gasit loc de parcare liber, pentru ca odata ce ocuparea (in special pe termen lung) a unui loc de parcare costa parale semnificative, s-ar putea ca aceia care au cate 2-3 masini sa mai vanda naibii din ele/sa le dea la REMAT/sa le duca la tara si sa le transforme in jardiniere/orice numai sa nu mai ocupe locurile de parcare de pomana. Iar pentru service-person care face teren treaba e clara: firma isi face abonament de parcare si angajatul stie ca poate parca in toate parcarile publice din oras ca sa isi rezolve treaba.

Referitor la unde se duc banii din parcari, marturisesc ca mi se pare mai putin important. Sigur, mi-as dori sa mearga la bugetul primariei, care sa ii bage mai departe in proiecte de interes public, dar mai mult ma intereseaza sa se limiteze/descurajeze mentalitatea de "pot sa-mi las masina oriunde, ca daca e domeniu public e al meu, dreptul primului venit".

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Hawkuletz wrote:
Domnule @andrei11 eu atunci cand circul cu autoturismul merg din garajul pe care l-am cumparat, in parcarea privata a firmei unde lucrez
Vorbim din spatele calculatorului, fenomen specific anilor 2022...Vă informez cu respect că în zona Piaţa Iancului nu există garaje şi există circa 100 locuri de parcare amenajate pe trotuar, cu acces mergând pe trotuar pentru vreo 400 - 500 de autoturisme.
Cu respect vă informez că există o sumedenie de activităţi colaterale activităţii dvs care nu presupun deplasări din garajul propriu în parcarea firmei unde lucraţi.
Cu respect vă informez că nu toate firmele plătesc din propriul venit angajatului abonamentul pentru parcări.
Cu respect vă informez că sunt destule firme care insistă pe formula << Dacă nu-ţi convine angajez vietnamezi care nu au pretenţii aşa de mari ca ale tale >>
Vreţi să vă informez şi alte aspecte ?
___________________
Treaba este clară, ne-am ales cu încă o taxă lunară în plus de 200 - 300 lei  pe care trebuie s-o plătim habar n-am cui iar Nicuşor nu mai pupă încă un mandat deşi şi-l doreşte nespus de mult.

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Andrei si Utilizator anonim 2, spuneti-o clar: voiati sa fie gratuita parcarea? Asta este solutia? Totul gratuit?

Eu nu pot decat sa ma bucur de aplicarea unei masuri nepopulare, pentru asta l-am votat. Daca voiam populism, votam Firea. Este nevoie de curaj, iar cel putin in acest aspect el da dovada de curaj politic. As vrea sa vad acelasi curaj si in ceea ce priveste noi benzi BUS, dar nu pare sa se miste nimic in sensul asta.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

ByOnu şi la urma urmei de ce să nu plăteşti şi tu taxă ca şi pieton pentru folosirea trotuarului ?

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Nu evita raspunsul la intrebare, Andrei. Vrei sau nu sa fie GRATUITA PARCAREA?

_______


Eu ca pieton nu am o umbrela de 2 tone care necesita 6mp din domeniul public. Stiti care este faza? Ca este un MEGA MIT treaba asta cu "vezi doamne, drumurile tot din banii mei de sofer se fac". Realitatea este ca toate taxele, accizele si impozitele platite de soferi si proprietarii de masini NU acopera nici vreo 50% din costurile pe care le presupune infrastructura rutiera. Practic, si eu ca pieton platesc pentru carosabil, indirect.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422366 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use