Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

503 posts, 57245 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalități despre parcări subway guru

Valentin, dar o cifra macar aproximativa a locurilor de parcare amenajate ai?
Descongestionarea centrulului prin orice mijloace e perfect normala si benefica.

 


Re: Generalități despre parcări orex

andrei11 wrote here:
Problema e când aproape toate străzile din capitală vor fi << albăstrite >>.  


1. Ai avut loc de parcare ”rezidential”? Daca da, de ce l-ai pierdut/cedat?
2. S-o lamurim, nici locul de parcare ”rezidential” n-ar trebui sa fie exclusiv al tau/unuia, ca NU-I LOC DE VECI! Pe nimeni n-am auzit, din super administatorii astia, actuali, ai urbei, care se incurca unul pe altul in vorbe, sa spuna ca au in vedere, la unison, ca toate parcajele rezidentiale, spre exemplu, intre orele 08.00 si 18.00, sa poata fi folosite de absolut ori si cine! Nu, e ”a lu' moi”!
3.  Daca vor fi toate ”albastrite”, iti vei lua abonament si vei avea dreptul sa parchezi unde vrei, intrucat ”plata abonamentului permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia.”
3.1 Ceea ce n-am inteles, un abonament ”full option” (de zona 0) iti poate facilita stationarea oriunde altundeva, adica sunt valabile si-n zona 1, 2 si care s-or mai face?!
Asa ar fi normal!

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Abonamentul albastru doar pe locurile albastre, abonamentul sectorist doar in sectorul respectiv, banii se duc in sapte conturi diferite!  :headbash:

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

1. N-am avut abonament rezidenţial. Nici n-am apucat când s-au împărţit, nu eram pe << locurile eligibile >>  :oops:
3.1 Da, dar să fie dungi albastre.

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

Inca o opinie:

https://www.vice.com/ro/article/pkgawb/b ... i-trafic
Stau în București și uite de ce cred că ar trebui să renunți dracului la mașină
Orașele au ajuns să fie transformate pentru nevoile mașinilor. București e în situația în care nu-s suficiente locuri de parcare. E un moment pentru un alt fel de transformare.


^ for guru:  din ce am gasit pentru cele 6 sectoare, locurile de parcare de resedinta ar fi de aproximativ 230.000 (jos de tot in articol)
In alta sursa am gasit valoarea de 350.000, asa ca e destul de greu de gasit o sursa credibila, dar valoarea de 350.000 pare realista.
Legat de parcarile albastre ale PMB, momentan sunt aproximativ 12.000 si vor sa le creasca la 32.000 in doi ani.

Sa zicem ca rotund, in viitorul apropiat vom avea aproximativ 400.000 de locuri, atentie, doar in Bucuresti. La ce discutam noi mai devreme, or fi 1.4 milioane masini in Bucuresti, dar la astea se adauga cele care circula zilnic in si din oras, din judetele apropiate, care teoretic parcheaza si ele undeva, nu? Si ca tot mi-am amintit, probabil in valoarea asta de 350.000 de locuri de resedinta probabil ca nu sunt trecute si cele ale blocurilor cu parcaj subteran, nu? Sau cele ale mastodontilor de sticla? (n.r. parcarea privata). Probabil ca tot aici nu intra si locurile de parcare aflate in curtea caselor (da, mai exista asa ceva in Bucuresti - dar e mai comod sa parchezi in fata pe trotuar), astfel ca a da o valoare exacta a locurilor totale de parcare (pentru ca cele publice sunt cunoscute, dar ar fi interesant de vazut si cati soferi parcheaza din domeniu privat in domeniu privat, pentru o statistica cat mai corecta).

Din punctul meu de vedere e destul de clar, PMB nu o sa apuce decat sa restaureze ordinea in zona centrala a orasului (ceea ce este extrem de corect! cand alegi sa stai in centrul unui oras ITI ASUMI decizia, asta implicand si costurile cu parcarea, daca exista), probabil cele 32.000 de locuri sunt rasfirate in zona 0 si zona 1, deci cu siguranta nu ar ajunge pana, sa zicem, bucla din D.Taberei (care apare ca fiind in gestiunea companiei de parcari), deci soferii vor parca la fel inafara zonelor unde se face curatenie, probabil sectoarele vor sta pasive la fenomen si o sa fie un moment bun de facut campanie negativa pentru Nicusor, pentru ca ma indoiesc ca sectoarele vor actiona si ele, in sensul de restabilire a ordinii si introducerii parcarilor "moka" in sistemele lor.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

E bine ca ai deschis subiectul cartierelor de case la curte, toate au poarta si eventual garaj dar riveranii parcheaza tot la bordura altfel risca sa nu mai poata iesi din curte daca un bizon isi pune masina in dreptul portii.
:o
In ceea ce priveste numarul de autovehicule 1,4mil sunt cele inmatriculate in Bucuresti la care trebuie adaugate cele cu numar de provincie ce-si fac veacul tot pe strazile capitalei.
P.S.
Ar mai fi si alte solutii dar prefer sa le discutam pe rand.
:bere:

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Un text FOARTE bun ce merita citit, poate schimba niste perspective.

Screenshot_20220818-103717_Chrome.jpg (544.51 KB; downloaded 2424 times)

Screenshot_20220818-103757_Chrome.jpg (732.56 KB; downloaded 2424 times)



https://m.facebook.com/story.php?story_f ... 98726373

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Merita citit dar nu ofera nicio solutie.

 


Re: Generalități despre parcări cris_m

Exact... gargara politicianista si atat.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

L-am citit integral şi cu atenţie. Aşa, şi ?

 


Re: Generalități despre parcări Serban

Haha, "gargara politicianista" e fix ce s-a intamplat pana acum: promisiuni peste promisiuni ca se fac jdemii de locuri de parcare si pasaje si largiri, ca suna bine pentru populatie.  Asta e fix opusul gargarei politicianiste, cand isi asuma discursuri si masuri nepopulare,.

Si cum nu ofera solutie?! Spune clar: investitii in transportul in comun si in mijloacele transport alternative. Planificare urbana corecta. Taxarea domeniului public.  Investitiile in favoarea masinilor sunt costisitoare si nu rezolva nimic, ba din contra. Ne uitam la texte diferite, ati citit pe sarite?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

Pai e gargara pentru ca acum cele N miloane de masini nu stau in aer ci sint parcate de bine de rau pe undeva. Numarul lor nu poate creste din cauza limitarilor fizice, nu e pur si simplu spatiu. Mai multe masini in capitala nu pot fi, am ajuns la saturatie.

Inteleg rationamentul, e clar ca nu pot fi amenajate locuri de parcare pentru toate, nici nu e economic si nici spatiu pentru constructii noi.

Ce nu inteleg e pornirea asta de a creea o penurie si mai mare, de a impune taxe aberante. Daca problema e ocuparea trotuarelor, e foarte simplu: stilpisori sau parapete stil Sarajevo si aplicarea legilor existente. Excedentul de masini astfel obtinut va fi in cele din urma eliminat de pe strazi fie prin plecare voluntara din oras, fie prin gazduire pe un teren privat (curte sau parcare), fie prin inchirierea unul loc actualmente ocupat de cineva care nu prea are nevoie de el, fie prin renuntare la masina.

Caz din famile: Dacia 1300 dusa la tara cu platforma intrucit nu mai circula din 2016 si se umplea degeaba de praf pe trotuar. A fost nevoie de un imbold de la primarie. Problema e ca locul respectiv e ocupat acum de altcineva, nu de pietoni…

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Cum face taxarea parcarii penurie? Cand se bat 5 pe un loc, mereu cel putin unul va plati, nu e ca si cum locurile PMB-ului ar ramane neocupate pentru 5* lei pe ora (cand se vor comasa zonele 0 si 1).

Eu ca economist nu pot intelege de ce combateti atat de mult principiul cererii si ofertei. Cerere mare si oferta putina? Cresti pretul pana cele doua ajung la echilibru. Desigur, cu o bataie de 5 pe 1 loc, niciodata nu vei ajunge la echilibrul perfect, dar poti scadea masiv cererea. Cum scazi? Obligandu-i pe soferii care nu trebuie < obligatoriu > sa vina cu masina in zonele 0 si 1 sa opteze pentru TP / taxi / uber.

 


Re: Generalități despre parcări aztec

Primaria trebuia sa creeze mult mai putine spre deloc daca nu dadeau aprobari cu nemiluita de blocuri fara locuri de parcare, de birouri de mii de mp cu 2 locuri, de ocuparea terenului cu constructii de 100%...etc.
Si de ocuparea fiecarui loc intre case cu blocuri, de accese meschine la ansamblurile rezidențiale...etc
Sa nu ne facem ca uitam.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422367 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use