Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Halta Pajura

10 posts, 1393 views
Halta Pajura BMihai

Halta Pajura este situată, la capătul Străzii Marmurei, care se ramifică din Șoseaua Chitilei, departe de cartierul Pajura care e cumva paralel cu M800 între podul Poligrafiei și podul Constanța. De ce această Haltă poartă numele de Pajura, fiindcă aici e alt cartier ? Cartierul Pajura e puțin mai departe mai la sud. Știu că această haltă mai poartă și numele de București Triaj, dar nu sunt sigur. Când i-au dat numele Pajura acestei halte ?

 


Re: Halta Pajura PTMZ

București Triaj hc. și Pajura Hm. sunt una și aceeași haltă, doar că, din cine știe ce motiv, pentru unele trenuri e trecută drept Pajura Hm, pentru altele e trecută drept București Triaj hc. Probabil pentru ca să nu apară o confuzie pentru trenurile care opresc și la Depoul București Triaj. Dar e aceeași haltă.

 


Re: Halta Pajura BMihai

Probabil că Haltei i s-a mai dat un nume care să fie legat de un cartier învecinat cumva. Posibil că amplasamentul Haltei să fie la separația dintre fostul cartier Costeasca (în interbelic), care era imediat după Podul Constanța și cartierul Chitila Triaj. Și iarăși e posibil ca acest fost cartier Costeasca care începea unde e Str. Inovatorilor acum să fi fost defapt odată în trecut împreună cu actualul cartier Pajura (defapt inexistent pe hărțile interbelice) în legătură și deci același lucru și dacă Halta se afla în această parte care probabil avea legătură cu cartierul Pajura, de aici vine numele de Pajura al acesteia. E doar o presupunere !
Probabil că numele de Halta Pajura i s-a dat după construirea cartierului Pajura.

 


Re: Halta Pajura BGP2597

Pentru trenurile care circulă pe M1000 halta se numește București Triaj hc (firele 1 și 2 din M1000 nu au deloc aparate de cale în zonă, deci pentru aceste fire este practic o haltă în linie curentă), dar în care pot opri doar trenurile care circulă pe firul 2 (cel spre București), pe firul 1 neexistând peron, în timp ce la Depoul București Triaj hc nu există peron pe firul 2, ci doar pe firele 1 și 3.

Pentru trenurile care circulă pe firul 3 Chitila, respectiv pe M700 și linia de legătură Băneasa - Chitila, halta se numește Pajura Hm, iar aici se pot face încrucișări și treceri înainte, atât pe M700, cât și pe firul 3 Chitila din care se mai desprinde o linie abătută.

 


Re: Halta Pajura BMihai

Dar de ce doar la acestea se numește Halta Pajura ? Ce rol are linia abătută acolo ?

 


Re: Halta Pajura BGP2597

Legat de nume, n-am înțeles niciodată de ce există două.  Cât despre linia abătură, ea are același rol ca orice linie abătută, pentru încrucișări. Firul 3 Chitila nu are direcție specializată, e folosit în ambele sensuri și uneori se mai întâmplă să fie nevoie de încrucișări.

 


Re: Halta Pajura shoppy

Poate ca numele vine de la macazele din zona Pasajului Carpati care sunt denumite de unii Ramificatia Pajura, poate sunt controlate de aici.

 


Re: Halta Pajura BMihai

De ce sunt două fire în spatele clădirii care e vizavi de bariera de la Halta Pajura ?

 


Re: Halta Pajura shoppy

Unul este K3, celalalt este folosit pentru facut cruce pe K3, s-au construit pentru ca asa se construiau inainte toate liniile posibile, actualmente al doilea fir cred ca este folosit pentru facut cruce pe K3 pentru trenurile de prioritate minima(utilaje de cale, locomotive izolate, trafic de marfa pentru Bucuresti Calatori si Atelierele CFR Grivita).

 


Re: Halta Pajura BMihai

Clădirea Haltei Pajura pare de pe la mijlocul anilor 70 construită. Apare pe o hartă din 1976 de pe fostulbucuresti.

https://fostulbucuresti.github.io/#17.71 ... 24/0/!a8

 


Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422349 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use