Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Linia 41 - Metrou Ușor - Piața Presei - Crângași - Ghencea

1826 posts, 510274 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 131
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor Dr2005

39 de ture... încă mai e loc de redus, mai pot scoate liniştiţi încă 2-3 fără să se simtă. De fapt, se simţea doar la capătul din Ghencea, unde nu mai stăteau câte 8-9 tramvaie şi doar 3 - 4.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor Utilizator anonim

Era la sch 2 cand turele 14 si 37 nu mai ies.
In alta ordine de idei inca nu este finalizata repartizarea cu 1 aprilie dar se pare ca mai migreaza un tur sau doua catre Alexandria.

 


  • marian
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor marian

Daca migreaza la fel ca si la 1 Martie, atunci inseamna ca nu se schimba nimic pt ca si acum chiar daca mai lipsesc ture de la Buc. Noi in oficial sint 22 de la Alexandria si 19 de la Buc. Noi.

 


Re: Linia 41 Metrou Usor Gabi23

Dr2005 wrote:
39 de ture... încă mai e loc de redus, mai pot scoate liniştiţi încă 2-3 fără să se simtă. De fapt, se simţea doar la capătul din Ghencea, unde nu mai stăteau câte 8-9 tramvaie şi doar 3 - 4.

Doamne ai un fix cu statul la capat: in Ghencea sunt de obicei la orele de varf 4-5 vagoane (intelege ca nu poti conduce tramvaiul in continuu fara o minima pauza  :roll:) si in Presei 2-3 vagoane maxim. In pauza de masa se mai aduna mai multe...
39-41 de ture sunt suficiente pentru linia 41 la cat de aglomerata e  :evil:. Trebuia sa fi vazut si aseara la Ciurel, si azi .... :roll:. Doamne Dr2005, parca ai vorbi de la sute de km si ai fi pe langa total cu situatia existenta in traseu  :?   :roll:.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor Dr2005

Gabi, sunt 39 de ture pe un traseu de 70 de minute (cu tot cu staÅ£ionări)! Păi 2 minute jumate Å£ine numai faza de roÅŸu la  intersecÅ£ia ,,BraÅŸov". Degeaba pui 100 de tramvaie, tot o să se împomolească în semafoare, iar călătorii din staÅ£ie tot mulÅ£i o să fie.

 


Re: Linia 41 Metrou Usor George

Problema ar putea fi alta, in ce priveste timpii de stationare: oare nu s-ar putea introduce si la RATB sistemul "vatmanul/soferul sta, tramvaiul/autobuzul pleaca?"
Bunul simt si legislatia impun ca soferul sa se odihneasca, nu vehiculul in sine. In felul acesta, macar nu am mai vedea 6 trolee 69 aliniate la Valea Argesului, in timp ce ne plangem ca n-avem troleibuze.
Mutatis mutandis, asta se poate aplica si pe 41.

 


  • marian
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor marian

As vrea sa-i dau dreptate lui Dr 2005 dar nu pot pt ca pe linia lui 41 dupa modernizare au circulat la inceput 30 de ture si nu au facut fata dupa aceea au trecut la 35 de ture 'daca va aduceti aminte atunci cind au venit vag.008,164' si tot nu au facut fata asa ca acum cu 41de ture se merge mai civilizat.Adevarul este ca pina nu vor veni vag cu o capacitate mai mare asta este singura solutie.In rest calculele arata foarte bine pe hirtie, dar in teren situatia este alta.Fie ca ne place sau nu 41 a ajuns la acest numar de ture din necesitate.Problema este ca chiar cu atitea tramvaie incarcarea pe linia 41 la orele care nu sint de virf,este mai mare decit multe alte linii care plimba aerul toata ziua.Eu am inteles ca ai o problema pe Ghencea pe unde circuli de obicei dar nu cred ca solutia este sa micsorezi nr de ture in 41.Sa sti ca am mers si eu cu 11 cind mergea in Ghencea si nu pot sa spun ca ma sufocam din cauza aglomeratiei.De altfel nu sa pornit nici o revolta cind 11 nu a mai circulat in Ghencea.Sa ne gindim ce s-ar intimpla daca ar dispare 41,care si revizia liniei se face in week-end de frica la ce s-ar intimpla intr-o zi de lucru.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor Utilizator anonim

Si ce este cel mai groaznic este ca infrastructura lui 41 se degradeaza de la an la an, ma tem ca daca in 4-5 ani nu se face ceva serios (actiuni de reparatie in fiecare noapte) solutia nu va mai ramane decat inchiderea pe o anumita perioada de timp.
Iar cu vagoanele clar, daca Imperio de capacitate mai mare se va doveti un succes obligat ar trebui scazut la vreo 30 ture numai cu Imperio, dar ne mai trebuie minim 4 ani sa ne gandim la asta...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor Dr2005

Marian, merg zilnic între Ghencea şi Plaza sau Crângaşi şi retur, deci pe porţiunea cea mai aglomerată (Tricodava - Crângaşi). La Plaza mereu se adună câte 2 - 3 tramvaie pe sens, la Crângaşi cam tot la fel, iar la Orşova e semafor comandat doar de transponder, numai că bucla merge doar într-un sens, deci dacă vii dinspre Drumul Taberei şi nu trece vagon spre Presei stai de îmbătrâneşti sau treci pe roşu. Deci da, SUNT PREA MULTE.

În ceea priveşte 11-le (cu care tu probabil nu ai mers niciodată la 7:30 - 8, cum mergeam eu), s-au făcut zeci (poate sute) de sesizări, dar nu se vrea (probabil e ordin de sus), pentru că altfel nu s-ar mai putea justifica numărul enorm de autobuze de pe 385 (care oricum stau... acum o oră era coloana de la trecerea de pietoni de la Ghnecea până la Şos. Pandurilor, iar pe sensul celălt era coloana de la Drumul Sării până după terminalul Ghnecea).

 


Re: Linia 41 Metrou Usor George

Utilizator anonim wrote:
Si ce este cel mai groaznic este ca infrastructura lui 41 se degradeaza de la an la an, ma tem ca daca in 4-5 ani nu se face ceva serios (actiuni de reparatie in fiecare noapte) solutia nu va mai ramane decat inchiderea pe o anumita perioada de timp.
Iar cu vagoanele clar, daca Imperio de capacitate mai mare se va doveti un succes obligat ar trebui scazut la vreo 30 ture numai cu Imperio, dar ne mai trebuie minim 4 ani sa ne gandim la asta...


Deci nu a fost o impresie aiurea...inseamna ca intr-o zi o sa vina scadenta si o sa intrerupa iar cateva luni circulatia ca sa repare linia. Un fel de 2002 reeditat.
Asa e la noi, amanam intretinerea pana pica tot (calea ferata de pe Valea Prahovei e un bun exemplu).

 


Re: Linia 41 Metrou Usor Dominatrix

George wrote:
Problema ar putea fi alta, in ce priveste timpii de stationare: oare nu s-ar putea introduce si la RATB sistemul "vatmanul/soferul sta, tramvaiul/autobuzul pleaca?"
Bunul simt si legislatia impun ca soferul sa se odihneasca, nu vehiculul in sine.
In alte tari,se practica acest sistem, mai ales la orele de varf si pe traseele separate de trafic (asa cum e linia 41). Bonus: in asa fel, e mai usor de acoperit si repartizarile vatmanilor, fiindca ai nevoie de mai multi vatmani decat ai vagoane in traseu. S-a mai discutat de asta pe forum, dar nu iti fa iluzii ca se va desfiinta titularizarea la RATB.

marian wrote:
As vrea sa-i dau dreptate lui Dr 2005 dar nu pot pt ca pe linia lui 41 dupa modernizare au circulat la inceput 30 de ture si nu au facut fata dupa aceea au trecut la 35 de ture 'daca va aduceti aminte atunci cind au venit vag.008,164' si tot nu au facut fata asa ca acum cu 41de ture se merge mai civilizat.Adevarul este ca pina nu vor veni vag cu o capacitate mai mare asta este singura solutie.In rest calculele arata foarte bine pe hirtie, dar in teren situatia este alta.Fie ca ne place sau nu 41 a ajuns la acest numar de ture din necesitate.
De fapt, ceea nu se spune este ca la momentul intocmirii proiectului de modernizare a liniei 41, sistemul Spot-Utopia instalat pentru linia 41 doar ajusta timpii de culoare verde pentru 41 sau mai dadea eventual un ciclu de semafor in plus pentru linia 41 si vehiculele rutiere venind pe aceeasi ruta in unele intersectii. In realitate nu s-a pus vreodata problema ca linia 41 sa aiba semaforizare cu unda verde comandata preferential indiferent de ceilalti participanti la trafic.

Mai mult, sistemul era/este conceput pentru un numar de 32 vagoane pe aceasta linie, pe cand acum sunt vreo 41 ture. Iar pentru ca peroanele nu sunt suficient de lungi incat sa incapa 2 sau mai multe vagoane, la fiecare ciclu semaforic, trece IN MEDIE, un singur tramvai, cel putin la orele de varf. Si intrucat asa cum s-a spus de antevorbitorii mei, durata acestui ciclu este de circa 2 - 2,5 minute, nu ai cum sa obtii un interval MEDIU de succedare mai mic de atat. Adaugarea de ture suplimentare peste limitele ciclului semaforic (asa cum s-a facut in ultimii ani) este deci o aberatie.

 


  • marian
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor marian

Daca toate calculele arata ca tururile de la 32 la 41sint de prisos atunci problema este de ordin psihologic .Sa ma explic:oamenii care stau in statie si vad celalalt vagon ca asteapta sa intre im statie  lasa usile celui din statie sa se inchida si astfel  circulatia vagoanelor se desfasoara chiar la 2 minute.Inainte pierdeau foarte mult timp in fiecare statie si daca mi-a aduc aminte veneau 2-3 vagoane odata dupa care urma o pauza de citeva minute bune.In privinta liniei de pe Ghencea nu am vrut decit sa arat diferenta dintre linia 41 si linia 11 care a circulat pe acolo.Parerea mea este ca trebuie o linie pe Ghencea,ca cea mai buna varianta ar fi Gencea-P-ta Unirii si daca tot trebuie desfiintat ceva atunci 27 este acea linie care de cite ori am avut ocazia sa trec pe linga un tramvai al acestei linii era gol.Titan are metrou care vine la Unirii cine vrea sa vina cu tramvaiul?Daca cineva spune ca nu are tot traseul comun ii pot spune ca unde nu este metrou are tramvaiul 23.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor Dr2005

Scrie o sesizare la RATB :!:

Bd. Diniciu Golescu Nr.1, http://siteratb.ratb.ro/sesizari.php, relatii.publice@ratb.ro

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Linia 41 Metrou Usor Utilizator anonim

Ruta electronică a tramvaiului 41, suspendată
De mai bine de o lună, doar opt din cele 41 de „metrouri uşoare” mai au funcţional afişajul automatic. Reprezentanţii RATB spun că panourile nu mai funcţionează pentru că softul, deocamdată neachiziţionat, este în probe. Sindicaliştii regiei spun că de fapt firma care se ocupă de mentenanţă nu a fost plătită.

Una dintre cele mai aglomerate rute de tramvai din Capitală, linia 41, care face legătura între Piaţa Presei Libere şi cartierul Ghencea, nu are mai are niciun sistem prin care să-i informeze pe călători despre traseu. Astfel, oamenii nu ştiu ce staţii urmează şi ce legături există cu alte mijloace de transport.
Reporterii „Adevărul de Seară” au făcut aseară un experiment: au stat o oră în staţia Crângaşi şi, din cele aproximativ 40 de tramvaie care au trecut în acest interval, 20 spre Ghencea şi 20 spre Casa Presei, doar opt aveau panourile de informare funcţionale.

„Stăm cu ochii lipiţi de geam”

Călătorii, mai ales cei care nu fac zilnic acest traseu, spun că din această cauză pierd timp şi mai mult în trafic. Ei se plâng că defecţiunea durează de mai bine de o lună, timp în care singurele surse de informare au fost alţi călători sau vatmanul.

„Este un haos total, nu ştii ce staţie urmează, trebuie să-i întrebi tot timpul pe cei din jur unde te afli. Plus că nu ştii dacă ai sau nu legături din zona aceea către o altă zonă, unde vrei să ajungi”, ne-a spus Roxana Rusu, o studentă din Bucureşti care se afla aseară în tramvaiul 41.

Şi cei care cunosc ruta tramvaiului 41 şi care circulă zilnic cu el spun că panourile de afişaj le uşura viaţa. „Dimineaţa, mai ales, când sunt somnoros şi merg spre muncă, îmi prindea bine să mă uit pe afişaj şi să văd că urmează staţia la care trebuie să cobor. Fără panouri stau cu ochii lipiţi de geam ca să văd unde mă aflu, lucru greu de făcut în condiţiile în care acest tramvai este mereu aglomerat. Ajung deja obosit la muncă”, ne-a spus Victor Smărăndescu, un bucureştean care se întorcea aseară de la serviciu cu tramvaiul 41.

Sistemul nu a fost încă achiziţionat

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), spun că panourile vor funcţiona în următoarele săptămâni şi că până acum doar s-a probat un soft.

„Panourile luminoase informative au funcţionat până acum pe alocuri, pentru că se făceau probe. În această seară s-au implementat aceste softuri, la tramvaiele de la capetele de linie, respectiv Casa Presei şi Ghencea, şi urmează ca săptămânile viitoare să funcţioneze toate afişajele”, ne-a spus Brânduşa Răeceanu, purtătorul de cuvânt al RATB. Ea a adăugat că nu poate vorbi despre costuri pentru că acest sistem nu a fost încă achiziţionat: „Acum se implementează, urmează să se semneze un contract”.

Unul dintre liderii de sindicat de la RATB, Mircea Ionescu, spune că alta este cauza acestei anomalii. „Unii dintre lucrători spun că era o firmă care avea contract cu RATB care ar fi trebuit să se ocupe de mentenanÅ£a softului. Se pare că firma nu a fost plătită ÅŸi softul a căzut. Din câte ÅŸtiu, noul director al RATB se ocupă acum de refacerea unor contracte cu partenerii companiei, poate că ÅŸi această firmă este printre ei”, ne-a spus Mircea Ionescu.  

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 54738.html

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 131
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422360 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use