MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.3 (Piața Iancului - Pantelimon) - discuții generale

17 posts, 2568 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
M5.3 (Piața Iancului - Pantelimon) - discuții generale fl82

Pentru ca am vazut ca nu exista un topic dedicat pentru acest viitor tronson al M5 m-am gandit sa deschid unul!

 Traseul acestui viitor tronson al M5 va fi pe sub Soseaua Iancului si pe sub Soseaua Pantelimon ?
 Pe harta retelei de metrou din Bucuresti nu apare nici o statie planificata intre Piata Iancului si Pantelimon, dar macar doua statii ar trebui sa existe (una la intersectia Soseaua Iancului/Soseaua Pantelimon si alta la intersectia Soseaua Pantelimon/Soseaua Morarilor/Soseaua Fundeni)!

 La capatul estic al M5 nu cred ca va fi folosita tot actuala statie Pantelimon ci mai logic ar fi sa se construiasca o statie noua Pantelimon, amplasata pe Soseaua Pantelimon, in fata hipermarketului "Cora Pantelimon" sau in fata "Dacia Renault Showroom"!
 Nu stiu daca se va aveea in vedere un pasaj pietonal subteran de corespondenta intre o noua statie Pantelimon (care sa fie capatul estic al M5) si actuala statie Pantelimon!

 In final, de la o noua statie Pantelimon, linia M5 va continua pana in depoul Pantelimon, care astfel va deveni depou comun, atat pentru M5 cat si pentru M1 ?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M5- Tronson Iancului- Pantelimon sab

1.Normal ca traseul acestui viitor tronson al M5 va fi pe sub Șoseaua Iancului si pe sub Șoseaua Pantelimon . Nu ar avea pe unde altundeva sa treacă.

2.Lucrarea este așa îndepărtată încât stațiile nu sunt stabilite, așa ca nu are rost sa publice ceva ce nu se știe exact cum o sa fie. Bănuiesc ca te referi la hârțile oficiale Metrorex, care sunt afișate si in metrouri. Altfel există destul de multe desene cu intențiile de stații de pe acest tronson. Doar un exemplu mai jos cu intentia de statii pe M5.3 , în care se vede și că de la intenție la faptă se schimbă mult lucrurile. De exemplu, stația Rosetti pe M5.2 a existat ca intenție, dar în final nu se mai face. La fel, intre Moșilor si Iancului se intenționa sa se construiască două stații, însă in final se face una singură. Tot așa, cel mai probabil si pe M5.3 se vor schimba mult lucrurile.
M5-2 3.jpg (113.46 KB; downloaded 1835 times)


3. Legat de stația Pantelimon, normal că la M5 nu va fi folosită actuala stație M1, nici nu ar avea cum, în primul rând datorită amplasamentului (stația M1 este sub șos Gării Cățelu, M5 vine pe sub șos Pantelimon). În acest moment NU se are in vedere un pasaj pietonal acolo intre cele două stații Pantelimon. Cu actuala stație M1 nu poți sa faci mare lucru...
M5 va avea propriul depou la Pantelimon, nu se va folosi de actualul depou al M1.

 


Re: M5- Tronson Iancului- Pantelimon fl82

Adică se va construi un depou nou, special pentru M5, la Pantelimon ?

In anii 80, când s-a început construcția magistralei Gara de Nord 1- Piata Victoriei - Iancului- Dristor 2 (inaugurată în august 1989), planul inițial ar fi fost că această magistrală, de la Piata Iancului, să meargă pe sub Soseaua Iancului și pe sub Soseaua Pantelimon.

Dar, după unele informații (nu știu cât de reale) , constructorii s-ar fi lovit de unele "probleme cu solul in zona Morarilor" și de aceea traseul magistralei a fost schimbat brusc spre Dristor 2!

Tronsonul Iancului- Pantelimon al M5 nu se va lovi de aceleași "probleme cu solul din zona Morarilor" ?!

 


Re: M5- Tronson Iancului- Pantelimon omirica

Asta va spune studiul geo și inginerii care va trebui să propună soluții constructive.

Mă îndoiesc totuși că informațiile sunt altceva decât legende urbane:
- nu prea există probleme insurmontabile, există bugete insuficiente
- stația Costin Georgian (fostă Muncii) e la circa 800 m de Morarilor. Nu cred că geologia e atât de diversă pe o distanță atât de scurtă.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M5- Tronson Iancului- Pantelimon sab

Nu cred ca s-au lovit de nicio problemă cu solul. Pur și simplu Ceaușescu si-a băgat nasul si a cerut altceva decât era în planul inițial, culmea asta după ce proiectul era început.  Am discutat subiectul intens, un capriciu al unui om care se credea atotștiutor. Ceaușescu a cerut ca linia nouă sa fie in prelungirea M1 (nu magistrală separată) și să se renunțe la stația suprapusă GdN, precum și la traseul pe sub Titulescu. Lui ii datorăm problemele de la GdN și Victoriei, cu curbe strânse, precum și apariția tronsonului Republica-Pantelimon (depoul viitoarei linii era gata-executat și a rămas fără obiect o perioadă, de aceea l-au legat de cea mai apropiată stație existentă).  
Singura necunoscută este de ce totuși s-a modificat și capătul de linie din Pantelimon în Dristor, după mine capătul de linie este un lucru si faptul că linia este sau nu in prelungirea M1 este alt lucru. Poate si asta a cerut tot Ceaușescu, iar legenda cu problemele de sol a fost lansată ca "acoperire" pentru această parte. Guru știe dacă sunt probleme cu solul într-adevăr sau nu.

Da, se va construi un alt depou al M5, lângă cel al M1.

 


Re: M5- Tronson Iancului- Pantelimon ByOnu

De dragul off-topicului, sper sa apuc ziua in care M1 va fi sparta, iar segmentele ei vor face parte din niste magistrale reale, nu carligul inutil de astazi.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M5- Tronson Iancului- Pantelimon sab

Greu sa se mai întâmple asa ceva acum. Cea mai simpla soluție este sa rămână asa, iar traseul M1 sa fie impartit cu inelara pe tronsonul Dristor- Crangasi. S-ar rezolva și aglomerația dintre D2 și Crangasi.

 


Re: M5- Tronson Iancului- Pantelimon cris_m

Varianta propusa de @sab este cea mai logica in acest context.

 


Re: M5- Tronson Iancului- Pantelimon subway guru

Singura problema ar putea fi cateva panouri de pereti mulati incepute langa fosta Postavarie Romana…
In zona viitorului depou sunt ingropate moloaze de la cutremurul din 1977.

 


Re: M5.3 (Piața Iancului - Pantelimon) - discuții generale Zetus

"
subway guru wrote here:
Singura problema ar putea fi cateva panouri de pereti mulati incepute langa fosta Postavarie Romana…
In zona viitorului depou sunt ingropate moloaze de la cutremurul din 1977.

@subway guru  vrei sa zici ca in intesectia Sos.Morarilor-Fundeni x Sos.Pantelimon exista deja pe diagonala traseului M5.3 cativa pereti mulati ? Sau ceva mai incolo pe Sos. Morarilor?

Cat despre molozul "recuperat" de la cutremurul din 1977, sunt cateva zone care s-au folosit de ele (ca exemplu: "barajul"/cuva de la Delta Vacaresti). Darr cum bine stim, momentan, M5 va ajunge doar candva peste (sa speram) 10 ani...doar la M5.2 - Iancului.

 


Re: M5.3 (Piața Iancului - Pantelimon) - discuții generale subway guru

Daca nu voiam să zic nu ziceam, nu obișnuiesc să vorbesc degeaba. E valabil pentru ambele ampasamente.
Cu moloazele e clara treaba, cu panourile de PM știu ca sunt dar n-as putea preciza câte ar putea sta în calea proiectului, am și eu limitele mele omenești pe care nu vreau să le încalc.

 


Re: M5.3 (Piața Iancului - Pantelimon) - discuții generale Chev Celios

De la Spitalul Fundeni pleaca o magistrala de canalizare care trebuie sa ajunga la Glina. Traseul ei exact nu il stiu, stiu doar ca trece pe la mine prin curte, pe directia NE->SV si este la o adancime intre 6-11m. Tubul canalizarii ar avea undeva la 4-5m diametru pentru ca stiu ca se poate trece cu camionul prin el. Probabil sa aiba legatura cu ceea ce se afla la intersectia Fundeni X Pantelimon X Morarilor.

 


Re: M5.3 (Piața Iancului - Pantelimon) - discuții generale shoppy

Stiu ca aveam pe forum schema canalizarii dar nu o mai gasesc.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M5.3 (Piața Iancului - Pantelimon) - discuții generale sab

Aceasta ?
retea canalizare.jpg (137.9 KB; downloaded 959 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422376 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use