Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul

383 posts, 142392 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 28
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Dr2005

Nu ar fi neapărat crimă să bagi tramvaiul la suprafaţă... zona din jurul fântânii este foarte puţin folosită (şi majoritatea vin dinspre fostul sediu BIR şi fac ilegal stânga, să mai fenteze un semafor. Pe bucata aia se poate face un ditai terminalul pentru tramvaie şi autobuze, iar desfiinţarea unei benzi de pe IC Brătianu nu ar fi o mare crimă.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Mihai

Intr-adevar, nu vad nici eu nici o jena daca ar trece la suprafata...

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul rosetti61

Se poate face foarte usor, ca in schema, dar la suprafata, cu statie in parc, spre actualul capat - asa se descongestioneaza si zona statiei de tramvai, iar masinile vor putea merge drept, fara sa mai faca ocolul parculetului unde intoarce 32. o statie in parc, moderna, stil Obor, adica refugii "coasta de balena" si un posibil acces spre metrou. daca se poate in zona vestibulului intre turnicheti si pasajul de corespondenta. Sunt niste spatii tehnice pe acolo la care se cred ca se poate renunta. Linia prin parc sa fie "green" sa nu scurteze toti bizonii pe acolo. Daca irita traversarea dreapta, atunci se poate face un mic ocol, pe marginea parcului, cu statia in zona celei de autobuz, iar accesul la metrou se va putea face chiar pe culoarul de dinainte de vestibul (pe langa nu stiu cde spatii administrative4 de acolo, dispensarul sau ce e acolo. Linia va trece cu putin pe langa aerisirea de la metrou apoi printr-o curba lina, va raspunde in intersectie intre fantani si aleea cu statia. Dar sa se vrea si sa nu se mai gaseasca tot felul de motive ca har ca mar. Daca nu o sa treaca tramvaiul prin parc, o sa vem in mijlocul lui tor felul de nazbatii, ba un circ, ba un targ, ba un patinoar. Cine vrea dinspre Rahova sa continue spre Pantelinmon sau Colentina, trebuie sa coboare la Unirii, si apoi sa ia nitel expresul perpedes :D pana la cel mai apropiat tramvai in directia dorita.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul shoppy

Problema nu e unde faci statia in parc, problema e cum si pe unde tai fluxurile de trafic, ca daca o iei asa, pe de-a dreptul prin parc, trebuie sa tai 2 intersectii (Coposu - Bratianu si Unirii - Maria), iar pe astea o sa le tai pe diagonala , deci in primul rand trebuie sa introduci un timp in plus in semafoare ca sa treaca tramvaiul(deci sa maresti timpul de asteptare la stop al masinilor) si apoi trebuie sa ai intersectia libera cand dai drumu la tramvai(ceea ce nu se intampla nici acum, dapai dupa ce le maresti alora timpul de asteptare la stop), ca altfel nu iti iese decat un blocaj permanent gen Razoare.

O problema importanta pentru tunel este ca Maria si Coposu au deja o panta destul de pronuntata spre Piata Unirii, deci panta tunelului, care era deja destul de pronuntata ca sa treaca pe sub pasajul auto si cele doua magistrale de metrou trebuie sa devina si mai pronuntata doar ca sa se faca racordarea pe Maria si Coposu, chestie care eu nu cred ca se poate cu o lngime a tunelului de doar 800m cum se lauda primaria, mai fezabil ar fi pe la 1.200m.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Dominatrix

Despre acest subiect:
http://oar-bucuresti.ro/documente/sedinte_ctuat/2009-06-17/CTUAT-2009-06-17.pdf  (paginile 4-5)

In imaginile de mai jos este prezentata si o varianta de traversare la suprafata a Pietei Unirii, luata in calcul de RATB. Simplu, mai ieftin, si pe un traseu 90% identic cu cel vechi existent inainte de demolarile din anii '80.
Imaginea puse de Andrei la inceputul acestui topic face parte dintr-o prezentare mai ampla, in care sunt discutate tot felul de proiecte fanteziste, gen strapungere Liviu Rebreanu - Bratarii - Drumul intre Tarlale cu tot cu linie de tramvai, pasaj subteran cu tramvai intre cartierele Chitila si Giulesti etc.. Pana la urma, si proiectantii trebuie sa manance o paine...
Aceste proiecte semana leit cu "Programul Partidului Comunist Roman de construire a societatii socialiste multilateral dezvoltate si inaintare a Romaniei spre comunism". Oare mai are rost sa ne pierdem vremea sa le comentam? Discrepanta dintre propaganda si realitate a ajuns mult mai mare decat in vremea realizarilor glorioase ale socialismului.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Mihai

O traversare rectilinie in parc ar fi mai simpla, mai ales ca tramvaiul incetineste in viraje si se mai complica timpurile  la semafoare... La Paris, tramvaiul merge drept, nu se complica...

Off-topic: in acest document se vorbeste si de o zona pietonala pe o portiune din calea victoriei, este o idee foarte buna pentru a decongestiona centrul de masini.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Dominatrix

Nu cred ca o comparatie cu Parisul este potrivita. M-am plimbat si eu cu tramvaiul pe acolo acum cativa ani, si am observat ca liniile de tramvai sunt construite pe principiul metroului usuratic de la noi, cu cale proprie si semnalizare preferentiala in intersectii. Linia T4 este chiar o linie "tram-train", ca la Karlsruhe. In plus, tramvaiul din Paris merge prin suburbii, coloana vertebrala a transportului in Paris ramanand metroul. Deci dupa parerea mea solutiile constructive de acolo nu sunt aplicabile la tramvaiul din Bucuresti in zona centrala, si in nici un caz in Piata Unirii.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Goldmund

@Mihai,
marele Paris are doar trei linii de "tramway" si nu are nimic in comun cu tramul din Bucuresti:
linii separate fata de strada, nu trece prin centrul Parisului(!), ramele aduc mai mult a metrou decat a tramvai, statiile sunt putin mai inalte decat in Bucuresti. Are dreptate Domi, e un metrou usor clasic.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Dominatrix

Off-topic: De fapt, Parisul are 4 linii, numerotate T1-T4, cu inca 4 (T5 - T8) in stadiul de proiect. Tramvaiul nu trece prin centrul Parisului, pentru ca nu e nevoie, au o retea densa de metrou in zona centrala, cu statii dese. Nu e cazul la Bucuresti. Deci sa nu comparam mere cu pere.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul General_Katana

Ceea ce se afla in Pta Unirii nu se poate numi parc ci o mare porcarie / tiganie ceausista care in viitor sper sa dispara pt a folosi drept intersectie complexa (metrou-pasaj auto-dambovita-si eventual tramvai). Cat despre fantana arteziana "pusa-n mijlocul gradinii" de Ceasca, la fel, trebuie demolata pentru ca nu-si are rostul in acea zona. Ar fi mult mai indicat sa se creeze o intersectie decat sa se lase un spatiu fara noima. ;)

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Dominatrix

Fantanile nu vor dispare prea curand, dar legatura de care vorbim aici s-ar putea realiza destul de elegant, in mai multe variante, fara a le afecta. S-a mai discutat asta si in acest topic, dar si aici: viewtopic.php?f=24&t=1704&start=26

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul George

Ideea traversarii Pietei la suprafata cu tramvaiul e buna si nu ar deranja semnificativ traficul, si asa sufocat. Sa nu uitam ca pe axa N-S exista si un pasaj a carui folosire trebuie incurajata, in continuare sunt prea multe masini care vin dinspre Sincai si traverseaza P. Unirii pe la suprafata.
Dar dincolo de chestiunea traficului rutier, trebuie facut ceva cu parcul acela, arata oribil, si un gazon decent plus copaci mai inalti care sa ecraneze cumva cladirile oribile din jur si zgomotul de trafic ar putea face ca acel loc sa devina mai atractiv pentru un sandvich in pauza de pranz (dau ca exemplu Parisul, unde am ramas marcat de multimile tolanite in parculete pe langa Champs Elysees si nu numai).
Problema cu acel parc e ca e greu accesibil, fiind inconjurat de sosele, iar traversarea P.Unirii pt. pietoni e foarte dificila si aiurea (alt loc gandit in dusmanie totala pt. om).
Un tramvai de tip Imperio pe un green-track ar da chiar bine.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Mircea G

George wrote:
.......... trebuie facut ceva cu parcul acela, arata oribil, si un gazon decent plus copaci mai inalti care sa ecraneze cumva cladirile oribile din jur si zgomotul de trafic ar putea face ca acel loc sa devina mai atractiv pentru un sandvich in pauza de pranz (

Cine sa vina in pauza de prinz in parc ? Tiganii care vind chiloti si margele la intrare in metrou ? Uschitele de pitipoance care vind putregaiuri chinezesti in Unirea ? Amantele cu basini in cap care lucreaza la bancile din zona ???
Parcul acela nu prea are logica  .Cine vrea parc in fata blocului sa se mute mai la periferie .
Acolo trebuie sistematizata circulatia , auto , tramvai , metrou , pietoni , demontate fintinile centrale si daca mai ramine loc ceva verdeata .

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul GeoAtreides

Mircea G wrote:
George wrote:
.......... trebuie facut ceva cu parcul acela, arata oribil, si un gazon decent plus copaci mai inalti care sa ecraneze cumva cladirile oribile din jur si zgomotul de trafic ar putea face ca acel loc sa devina mai atractiv pentru un sandvich in pauza de pranz (

Cine sa vina in pauza de prinz in parc ? Tiganii care vind chiloti si margele la intrare in metrou ? Uschitele de pitipoance care vind putregaiuri chinezesti in Unirea ? Amantele cu basini in cap care lucreaza la bancile din zona ???
Parcul acela nu prea are logica  .Cine vrea parc in fata blocului sa se mute mai la periferie .
Acolo trebuie sistematizata circulatia , auto , tramvai , metrou , pietoni , demontate fintinile centrale si daca mai ramine loc ceva verdeata .


Alta propunere din seria "Taiati copacii, betonati iarba, pregatiti spatiul pentru SUV-urile bucurestene". Cui ii trebui spatiu verde sa se duca in Baragan, in Bucuresti _trebuie_ sa fie doar betoane si masini. Si mitici.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 28
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422365 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use