Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)

 

Topic: Știri și articole din presă

490 posts, 157956 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 35
 
 

📖 Pagination options
  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab darknight

Primăria Municipiului Bucureşti anunţă că, începând de sâmbătă, la ora 8.00, până pe 14 septembrie, la ora 24.00, circulaţia pe Calea Giuleşti, între strada Boişoara şi Calea Plevnei, va fi închisă, pe sensul spre centru, pentru continuarea lucrărilor la Pasajul Basarab. Traficul din zonă va fi deviat pe ruta ocolitoare Boişoara - Pascal Cristian - Orhideelor.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, declara, pe 28 august, că la jumătatea lunii septembrie, circulaţia pe arterele de sub Pasajul Basarab va fi reluată, urmând ca pasajul să fie deschis circulaţiei în 2011.

Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între bulevardul Nicolae Titulescu, şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, bulevardul Vasile Milea şi şoseaua Grozăveşti.  Proiectul traversează două obstacole majore - râul Dâmboviţa, peste podul existent, şi zona Gării de Nord.

Potrivit proiectului primăriei, Pasajul Basarab, a cărui construire a început în 2006, va avea o lungime totală de 1.900 de metri şi va intersecta şapte artere - Bulevardul N. Titulescu, Calea Griviţei, Calea Plevnei, Calea Giuleşti, Splaiul Independenţei, Şoseaua Grozăveşti şi Bulevardul Vasile Milea.

http://www.realitatea.net/noi-restricti...40002.html

ASA CA ATENTIE SOFERI!!!€

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab DanCld

Libertatea wrote:
Ce bine se doarme la muncă!!!
4 Septembrie 2010

La Pasajul Basarab din Capitală se munceşte “pe rupte“. În urmă cu două zile, un muncitor “epuizat” de atâta efort şi-a luat o mică pauză şi a tras un pui de somn exact la locul de muncă.

Un muncitor a lăsat lucrul în toiul zilei pentru un pui de somn. Fără să-i pese de bucureştenii care aşteaptă să se termine odată lucrarea, bărbatul s-a aşezat comod în tractoraş şi a început să sforăie.

Colac peste pupăză, Primăria a anunţat că circulaţia pe Calea Giuleşti va fi închisă de azi până pe 14 septembrie ora 0.00, între str. Boişoara şi Calea Plevnei, pe sensul către centru pentru continuarea lucrărilor. Traficul se va desfăşura pe ruta ocolitoare Boişoara - Pascal Cristian - Orhideelor.


Ce bine se doarme la muncă!!!€

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab andrei11

Sunteti rai. Un pui de somn la locul de munca este recomandat de noile norme / indicatii /. Nu-mi cereti litera de lege, nu stau sa ma incurc in asa ceva, dar este aparuta recomandarea.
De unde stii ca nu era intr-o pauza tehnologica, de exemplu utilajul din imagine se recomanda sa "se odihneasca" un sfert de ora la fiecare 4 ore lucrarte ?
Faptul ca multa lume motaie / doarme pe la birou - si nu se vede - ne face sa tragem concluzia ca numai cei de pe santier practica acest lucru.
Ti-as spune mai multe despre motaiala la locul de munca dar sunt off topic total.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab Utilizator anonim

Daca poza este facuta in intervalul 12:00-13:00 pot sa gaseasca si toti muncitorii dormind fiind pauza de masa.
Va rog incetati orice discutie pe aceasta tema, parca nu s-ar vedea in poze cum se lucreaza zilnic.

 


  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab darknight

Restricţii în zona Podului Grozăveşti. De astăzi, ora 11.00, timp de o săptămână, se va închide circulaţia pe Splaiul Independenţei, între Podul Cotroceni şi Şoseaua Virtuţii

http://www.realitatea.net/circulatia-ru...41623.html€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab Utilizator anonim

Circulatia din zona Pasajului Basarab se redeschide din 15 septembrie

Mai multe artere rutiere vor fi redate circulatiei, din data de 15 septembrie, ora 4,00, ca urmare a finalizarii lucrarilor la infrastructura rutiera din zona Pasajului Basarab, informeaza luni Primaria Municipiului Bucuresti.

Traficul rutier va fi reluat pe bd. Vasile Milea, pe ambele sensuri intre bd. Iuliu Maniu si sos. Orhideelor; pe sos. Grozavesti, pe ambele sensuri intre p-ta Leul si bd. Vasile Milea, pe sos. Orhideelor, sensul dinspre Bd. Regiei spre podul Grozavesti si pe Sos. Orhideelor, pe ambele sensuri intre calea Giulesti si bd. Regiei.

Circulatia se va relua si pe Splaiul Independentei, pe ambele sensuri de o parte si de alta a raului Dambovita, in zona pasajului pe partea centrului comercial Carrefour intre Splaiul Independentei (podul Grozavesti) si Calea Plevnei si pe sos. N. Titulescu intre Calea Grivitei si bd. Alex. Ioan Cuza.

Soferii se vor putea deplasa si in zona de la intersectia cailor Plevnei cu Giulesti si Sos. Orhideelor.

Tot din data de 15 septembrie, PMB anunta instituirea sensului unic pe Splaiul Independentei intre Sos. Orhideelor si str. Petre Popovat (sensul dinspre podul Cotroceni spre Sos. Virtutii), precum si pe Splaiul Independentei intre str. Alex. Borneanu si Sos. Cotroceni (sensul dinspre Sos. Virtutii spre Pod Cotroceni). In sens unic se va circula si pe str. Economu Cezarescu intre bd. Vasile Milea si str. Alex. Borneanu (sensul dinspre bd. Vasile Milea spre str. Alex. Borneanu).

De asemenea, circulatia rutiera pe bd. Vasile Milea intre Str. Economu Cezarescu si rampa de coborare a pasajului spre bd. Iuliu Maniu se va realiza partial pe calea de rulare a tramvaielor cu cate doua benzi pe sens.

Pentru desfasurarea lucrarilor la podul hobanat peste liniile CFR, circulatia rutiera ramane inchisa pe bd. Dinicu Golescu, intre sos. Orhideelor si str. Fluviului si pe sos. Orhideelor, intre Calea Plevnei si bd. Dinicu Golescu.

http://www.ziare.com/stiri/trafic-rutie ... ie-1041673

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab mindmasster

Ce economii ne va aduce Pasajul Basarab


În aprilie 2011, bucureştenii vor putea să circule pe cel mai mare pasaj suprateran din România - Basarab. Megastructura de beton şi fier, cu o lungime de aproximativ doi kilometri, care are în componenţă cel mai lat pod cu hobane din Europa (44 de metri), va absorbi din centrul aglomerat al Bucureştiului, zilnic, aproape 100.000 de maşini. Totodată, pasajul va deveni cel mai mare nod de transport din Capitală, permiţând accesul către două tronsoane de tramvai, metrou şi chiar tren.

În incursiunea noastră pe viitorul Pasaj Basarab ne-a însoţit şeful Direcţiei transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu, care se ocupă de realizarea structurii şi care ne-a explicat avantajele acestei investiţii: “Cele 100.000 de maşini care vor circula zilnic pe acest pasaj vor economisi cel puţin doi litri de combustibil pe zi fiecare datorită creşterii vitezei de deplasare. Asta înseamnă în jur de 200.000 de euro pe zi, adică 70 de milioane de euro pe an. În 10 ani, indirect, se va recupera întreaga sumă cheltuită pentru realizarea acestui pasaj. Practic, fiecare şofer va economisi lunar 40 de euro

Sursa: hhttp://www.stiriazi.ro/ziare/cuvinte/s...rab/pp/50/€

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Gabi23

Atenţie, Pasajul Basarab va atrage mai mult trafic!
EXCLUSIV Construirea masivă de poduri şi parcări publice în interiorul oraşului vor agrava în loc să rezolve problema traficului bucureştean, susţin specialiştii din Primăria Vienei. Atât măsurile actuale cât şi cele de viitor pe care le aprobă municipalitatea bucureşteană sunt total opuse faţă de soluţiile cunoascătorilor din capitala austriacă.
Vestea că iarna aceasta Primăria Capitalei va inaugura Pasajul Basarab şi că va da startul la lucrările la parcajele subterane a venit ca o gură de aer pentru şoferii bucureşteni. Speranţa că aceste construcţii vor duce la decongestionarea traficului este însă spulberată de specialiştii în transporturi din cadrul Primăriei Viena. Aceştia susţin că atât podurile, cât şi locurile de parcare nu sunt decât magneţi pentru maşini.
„Moda aceasta cu podurile era prin 1960 şi era cât pe ce să urmăm şi noi valul, dar, din fericire, am ales să milităm pentru renunţarea la maşinile personale şi să încurajăm transportul public. Multe administraţii, chiar şi cea de la Praga, au optat pentru pasaje, iar acum realizează că nu au fost o soluţie”, a spus inginerul Bernd Skoric, şeful departamentului Urbanism şi Circulaţie din cadrul Primăriei Viena.

Încurajează folosirea transportului public
În ceea ce priveşte parcările, acestea sunt construite în Viena doar în apropierea imobilelor de locuit, nu în centrul capitalei, ca la noi. Ei au ales să limiteze accesul maşinilor în zona centrală prin taxe de acces şi de parcare. Costurile sunt dezarmante pentru şoferii care vor să meargă şi să-şi parcheze maşina în această arie, astfel că sunt nevoiţi să folosească mijloacele de transport în comun. Este adevărat, calitatea acestei alternative este incomparabilă cu oferta din Bucureşti.

„Zebrele solare”, o găselniţă dâmboviţeană
Eliminarea maşinilor din trafic este principala preocupare a funcţionarilor de la departamentul Urbanism şi Circulaţie din cadrul Primăriei Viena. Odată aplicat şi Master Planul de Transport rezultatele au început să apară: numărul persoanelor rănite sau ucide în accidente de maşină pe drumurile capitalei austriece a scăzut de la 10.303, în anul 1983, la 6.603, în anul 2007.  Securitatea pe arterele oraşului cu cea mai ridicată calitate a vieţii din lume vine şi din coordonarea semaforizării.
Spre deosebire de Primăria Bucureşti, care plăteşte din bani publici 5, 6 milioane de euro pentru achiziţionarea unor zebre solare, ce clipocesc precum un brad de Crăciun atunci când apare un pieton, municipalitatea vieneză respinge orice fel de semoforizare excesivă. „Nici măcar intermitentul nu este recomandat, pentru că orice clipoceală a luminii deranjează şoferul. Mai bine se păstrează funcţionalitatea normală a semaforului, controlându-se perioada de culoare în funcţie de perioada zilei şi de gardul de aglomerare a arterei”, a mai spus Bernd Skoric.

Blocaje la piciorul podului
Specialistul austriac a adăugat că sistemul lor se bazează pe un raţionament simplu: orice construcţie pentru fluidizarea traficului va atrage maşini, deci aglomeraţie şi pericol. „Faptul că în Bucureşti o astfel de construcţie este în centrul oraşului, iar infrastructura din vecinătate nu vine în completarea acesteia, având, de exemplu, tot atâtea benzi cât are şi podul, va duce la blocaje la intrare şi la ieşire”, a precizat Skoric. Pasajul Basarab va avea şase benzi, în timp ce arterele care acced la acesta au câte două benzi.

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...64607.html€

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab GAC

E foarte posibil asa sa se intample. De aceea cred ca singura solutie tot culoarul unic este. Binainteles, acesta sa fie bine pazit de politisti, iar sanctiunea pentru cei ce vor incurca circulatia transportului in comun, sa fie la alegere: fie amenda (300-500 lei), sau achizitionarea de abonamente RATB + Metrorex pe trei luni (3*50+3*50). Astfel, cei sanctionati, avand deja platite abonamentele in avans, poate vor fi tentati sa foloseasca transportul in comun.

 


  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab darknight

Lucrarile la pasajul Basarab din Capitala vor fi incheiate pana la 31 decembrie, urmand ca in primele luni din 2011 sa fie amenajata statia de tramvai supraterana si liftul care sa transporte calatorii la aceasta, a declarat, joi, primarul general Sorin Oprescu.

In aceasta iarna, pasajul si zonele adiacente vor fi deszapezite pentru prima oara, potrivit reprezentantilor firmei de salubrizare din sectorul 6.

Circulatia rutiera in zona pasajului a fost redeschisa partial la jumatatea lunii septembrie.

Lucrarile la pasajul suprateran Basarab au demarat in mandatul de primar general al lui Adriean Videanu, constructia avand ca scop fluidizarea traficului. http://www.ziare.com/social/primaria/lu ... ta-1051736

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab cornel001

un articol nou si interesant in romania libera (bazat pe un interviu cu Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei, se scrie inclusiv despre problemele intampinate in proiectare si executie) :
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... 04290.html

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab andrei11

În plus, mai arată Dedu, structura de rezistenţă a pasajului are o garanţie de 10 ani, în timp ce asfaltul care va fi turnat este asigurat pe 5 ani.

Este un citat din reportajul din postarea de mai sus. Reporterii astia chiar nu rationeaza ? Nimeni din conducerea colectivului care se ocupa de pod nu putea spune asemenea ernomitate. Ziaristii astia chiar nu au creier de loc.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab Utilizator anonim

Bucureștenii vor ajunge cu liftul la tramvai, pe Pasajul Basarab. Circulația se reia în martie

Lifturi, scări rulante, trotuar rulant către Gara de Nord și vopsea împotriva smogului. Toate acestea vor fi instalate și utilizate pentru noul Pasaj Basarab, a anunțat primarul general Sorin Oprescu. Hobanele, cablurile pentru partea suspendată a Pasajului Basarab, se vor termina de montat la sfârșitul lunii noiembrie, începutul lunii decembrie.

”Lucrările sunt în grafic. Acum se încheie și ultimul act adițional, după care se termină podul hobanat, se întind hobanele și încep să se regleze, și se montează apoi linia de tramvai. Încercăm, în funcție de vreme să ne apucăm și de străzile care sunt în jur, Banu Manta și Nicolae Titulescu care încarcă și descarcă podul. Sfârșitul lunii februarie, începutul lunii martie sper să ne prindă în circulație pe pod”, a anunțat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, aflat în vizită de lucru pe șantierul de la Podul Basarab.

La podul hobanat (partea suspendată pe cabluri a pasajului) , constructorii mai au de montat încă 33 din cele 60 de hobane. “La sfârșitul lui noiembrie, inceputul lui decembrie, în funcție de vreme va fi finalizat podul hobanat”, a precizat primarul general.

Trotuar rulant de la stația de tramvai la Gara de Nord

Potrivit constructorilor, tramvaiul va circula pe partea centrală a podului, autovehiculele având destinate câte două benzi pe sens pe părțile laterale. De asemenea, va exista o legătură directă de la stația de tramvai la Gara de Nord.

“Am căzut de acord cu doamna ministru Boagiu să montăm din stația de pe pod spre peronul gării, până în capăt la informații un trotuar rulant. Va avea conexiune cu metroul direct. Va fi un nod intermodal”, a precizat Sorin Oprescu.

La stația de tramvai de pe podul hobanat pietonii vor putea ajunge cu ajutorul a patru lifturi sau a patru scări rulante, a precizat Francisco Torres, director de proiect. Pentru instalarea lifturilor, scărilor rulante și a trotuarului rulant, Primăria va încheia un act adițional, noile lucrări nefiind incluse în proiectul inițial. Primarul general spune însă că nu va fi depășit bugetul alocat pentru Pasajul Basarab.

Pentru pasaj vor fi utilizate nu mai puțin de 15 tone de vopsea fotocatalitică. “Este o vopsea antismog, are putere de autocurățire, plus că împrospătează aerul din jur. Este singura lucrare din România care va avea o vopsea cu aceste calități”, a precizat Grigorie Verenciu, director executiv al firmei care realizează lucrarea de construcție a pasajului.

“Sunt foarte mândru, am făcut o inimă mare de tot. Am găsit 320 de metri, acum e gata”, a spus primarul general, după ce atraversat pentru prima dată podul hobanat.

http://b365.ro/news/bucure%...februarie/€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab Utilizator anonim

Pasajul Basarab, mai scump cu aproape 10 milioane de euro.

Costul lucrărilor la Pasajul Basarab a fost majorat cu 9,7 milioane de euro printr-un nou act adițional. De la data semnării contractului inițial, în 2006, și până acum prețul lucrării a crescut cu 42%. Scumpirea se datorează lucrărilor suplimentare ce nu au fost cuprinse în proiectul inițial.
Cu doar câteva luni înainte de a fi finalizat, Pasajul Basarab se scumpește din nou. La contractul inițial a fost adăugat un al cincilea act adițional cu o valoare de 40 milioane lei cu TVA (aproximativ 9,7 milioane euro).

“Este vorba de o serie de lucrări suplimentare ce nu au fost cuprinse în contractul inițial, precum iluminatul arhitectural, lucrări edilitare sau amenajarea zonei Gării de Nord. De asemenea, va fi modificat sistemul de semaforizare. În contractul inițial a fost prevăzut o semaforizare clasică, însă acum ea va trebui introdusă în Sistemul de Management al Traficului”, a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Municipiului Bucureşti.

Astfel, după ce a cheltuit 200 de milioane de euro pentru a construi Pasajul Basarab, municipalitatea vrea să scoată lucrarea în evidență printun sistem de iluminat arhitectural. Instalații speciale vor fi montate pe podul în arc, dar și pe cele 60 de hobane ale podului hobanat. Reprezentanții primăriei au spus că abia acum urmează a se decide ce spectru de culori va fi utilizat.

“În noul actul adițional au fost cuprinse și trotuarele rulante care vor face legătura cu Gara de Nord. Vor fi instalate șase sau opt astfel de trotuare”, a mai precizat Ion Dedu.

În zona pasajului se va realiza cel mai mare punct intermodal din București, spun reprezentanții Primăriei. În același loc vor fi aduse trei linii de tramvai, șase linii de autobuz și două linii de troleibuz, la care se adaugă sistemul de cale ferată și sistemul de metrou.

În patru ani, costul Pasajului Basarab a crescut cu aproape 60 milioane de euro

De la semnarea contractului inițial, valoarea lucrării a crescut cu aproape 60 de milioane de euro, prin adăugarea de cinci noi acte adiționale. “Valoarea inițială a investiției a fost de 139 milioane de euro. Actele adiționale reprezintă 42% din valoarea contractului”, a menționat Dedu.

Pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, Bulevardul Vasile Milea şi Şoseaua Orhideelor. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m (din care 117 m Podul pe Arce peste râul Dâmbovița, respectiv 340 m Podul Hobanat peste zona Gării de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1126 m lungime și rampe de acces de 1250 m.

În funcție de condițiile meteo din această iarnă, municipalitatea estimează că Pasajul va fi terminat în martie-aprilie 2011.

http://b365.ro/news/pasajul...ezi-de-ce/€

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 35
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421770 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use