MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Accidente / incidente

2562 posts, 593491 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 183
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilo Dr2005

Deci...boghiul e bun, atunci când are roţi cu profil de uzură. Acestea asigură o forţă de centrare a osiei (şi, implicit, a boghiului şi mai departe a vagonului) şi, prin forma lor, reduc şi uzura căii de rulare. La circulaţia în curbă, o osie cu asemenea roţi tinde să se apropie de centrul curbei, ceea ce scade foarte mult frecarea cu şina.

În cazul folosirii unui boghiu cu conducere elastică a osiilor, sunt total contraindicate roţile cu profil conic. Ele oricum vor avea tendinţa de a merge spre exteriorul curbei, iar în lipsa forţei de centrare vor uza interiorul şinei până ce roţile vor ajunge oricum la forma unui profil de uzură (dar vor strica şi şina până atunci... ori dacă se fac direct cu profil de uzură, şina nu mai are de suferit). Revenind la conducerea elastică a osiilor, cu elasticitatea de acolo şi cu forţele de frecare între roata conică şi şină... asta e soluţia perfectă să schimbi linia în fiecare săptămână (chiar şi în fiecare zi, dacă te chinui puţin).

Pe scurt, un lucru ce putea fi făcut ca lumea (adică un caiet de sarcini pentru un boghiu bun) a fost făcut de cine-ştie-ce inginer agronom ajuns peste noapte într-o funcţie la metrou, căruia i-a sunat lui mai bine ,,conic" decât ,,uzură"...

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor shoppy

Un coleg de birou a fost in vagonul din fata vagonului deraiat. Nu prea e pasionat de domeniu dar ce isi aduce aminte sigur este ca:
- a fost IVA
- sina a 3-a a fost distrusa pe vreo 500m

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor andrei11

Nu cred ca a mers trenul pe langa linie 500 metri. Parere proprie, neautorizata.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilo Tom

Dr2005 wrote:
Fac pariu că şi trenului care s-a înfipt în zid la Moorgate îi mergeau neoanele şi uşile. E drept, acolo trenul avea frânele bune, dar mecanicul nu le-a activat.
Apropos de acest tren, era un model fabricat incepand cu anul 1938, deci trenul avea peste 35 ani in acel moment si era in perfecta stare de functionare. Ca fapt divers, mecanicul nu s'a sinucis atunci, asa cum sustin unele teorii.

Revenind la metroul lui Rex, isi mai aminteste cineva de accidentul cu rama 075, care a luat foc? Atunci au fost si morti, din cauza intoxicatiei cu fum...

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor shoppy

Pai nu "a mers trenul pe langa linie" ci a deraiat un vagon, trenul nu s-a rupt deci franarea nu s-a declansat automat, deci de cand a deraiat si pana s-a dezmeticit careva ca sa traga semnalul de alarma sau sa franeze mecanicul a trecut ceva(la 80km/h ai 22m/s, deci 100m in 4sec), si apoi mai ai si franarea, oare in cati metrii se franeaza metroul de la 80?...

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor fider

Referitor la franele de la ramele IVA, am intalnit o data o situatie si mai "fericita" care sunt aproape sigur ca a trecut pe nevazute. Situatia era in felul urmator si s-a mentinut pentru cel putin o semicursa:
- defranarea nu se mai realiza (frana de stationare parea permanent neactionata)
- nu se auzeau sunetele specifice deschiderii si inchiderii supapelor sistemului de aer comprimat la franare si defranare
- anuntul statiilor se auzea doar din vagonul vecin
- iluminatul in salon era normal si nu erau probleme cu actionarea usilor

De aici ar rezulta ca tot sistemul de franare fie era izolat pentru acel vagon, fie era o alta defectiune la sistemul electric.

Asadar, se poate merge si mai rau decat atat, dar probabil ca pe cine trebuie de sus din regie nu il intereseaza cum se intretin ramele ci e chiar mai bine sa fie intretinute prost ca sa ceara fonduri pentru altele noi.

Referitor la intretinerea sinelor, pot spune ca ele prezinta frecvent urme avansate de uzura, exfolieri, santuri pe portiunile pe care circula ramele Movia. Probabil ca si aceasta problema ar fi un criteriu agravant in caz de deraiere.

Un ultima aspect curios este ca in acest an, daca nu ma insel, a fost montat un sistem de ungere a buzei bandajului pe sina, la iesirea din statia Piata Unirii catre Timpuri Noi. Curios ca nu s-a spus nimic despre acest detaliu interesant. Instalarea s-a facut in acest an si ar putea sa fie iarasi un criteriu agravant. Ca parere personala, nu stiu in cate alte locuri au mai fost montate ungatoare in ultimii 2 ani si daca chiar erau necesare.

Pentru Dr2005: se poate sa ai dreptate si sa fi fost doar frana de stationare (cu resort de acumulare) defecta la acel vagon.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilo Dr2005

fider wrote:
Referitor la franele de la ramele IVA, am intalnit o data o situatie si mai "fericita" care sunt aproape sigur ca a trecut pe nevazute. Situatia era in felul urmator si s-a mentinut pentru cel putin o semicursa:
- defranarea nu se mai realiza (frana de stationare parea permanent neactionata)
- nu se auzeau sunetele specifice deschiderii si inchiderii supapelor sistemului de aer comprimat la franare si defranare

Frâna unui vagon se poate izola de la un robinet. Nu cunosc reglementările de la metrou, însă la trenuri se impune ca trenul să aibă un anumit procent de frânare, care să îi permită frânarea de la viteza maximă (viteza maximă din livret, nu cea constructivă) de pe o secţie între 2 semnale (deci de la semnalul galben la roşu). Asta nu înseamnă că trebuie să funcţioneze frâna pe toate vagoanele, ci doar că trenul (care e format din mai multe vagoane şi locomotivă/locomotive) trebuie să se oprească în distanţa impusă...

fider wrote:
Referitor la intretinerea sinelor, pot spune ca ele prezinta frecvent urme avansate de uzura, exfolieri, santuri pe portiunile pe care circula ramele Movia. Probabil ca si aceasta problema ar fi un criteriu agravant in caz de deraiere.

Şinele prezintă un mare pericol de deraiere, tocmai din cauza ramelor Movia:

http://www.realitatea.net/metrourile-di...73607.html

Metrourile din Capitală pot deraia oricând, susţine un profesor universitar

Incidentul petrecut miercuri seara între staţiile de metrou Unirii şi Timpuri Noi se poate repeta în orice moment, trage un semnal de alarmă prof. dr. Ioan Sebeşan, şeful catedrei de Material Rulant de la Facultatea de Transporturi Bucureşti. Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, neagă acuzaţiile.

"Rularea corectă a unui tren depinde de contactul dintre roţi şi şină. Roţile au anumite tipuri de profiluri, numit de uzură, pe când în cazul şinelor există profiluri standardizate", a explicat pentru B365.ro prof. dr. Ioan Sebeşan, şeful catedrei de Material Rulant de la Facultatea de Transporturi Bucureşti.

Profilurile de roţi ale acestor metrouri noi au dus la deteriorarea şinelor, susţine Ioan Sebeşan, adăugând că a fost consultat de Metrorex pe această temă, fără ca opinia sa să fie luată în seamă. Şeful de catedră spune că deraierea unor alte metrouri se poate produce oricând, asta în condiţiile în care la metroul bucureştean nu se respectă normele tehnice de siguranţa circulaţiei.

Directorul Metrorex, Gheorghe Udriște, a respins acuzaţiile formulate de Ioan Sebeşan, negând că trenurile Bombardier ar deteriora şinele.

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilo bercenicity

Tocmai am fost evacuati din garnitura 1102/2102 în staţia Izvor, mecanicul acuzând o problemă majoră cu garnitura. La plecarea din staţie trenul parcă nu mai avea tracţiune pe jumătatea din spate (2102)...

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor Grigore

Deraierea dintre Unirii si Timpuri Noi a fost cauzata de un defect in cale. Linia a fost distrusa pe 400m. Trenul era iesit de doua saptamani din RG si nu avea nimic in neregula.

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor subway guru

Pe ce 'te bazezi' cand esti asa de 'categoric' (vorba lu' Moromete)?

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor subway guru

@Grigore:
(la modul 'tabloid' pot si eu sa-ti fac un 'scenariu' mult mai 'vivid'):
Trenul a deraiat din cauza unor grave neglijente in intretinerea materialului rulant...iresponsabilitatea celor ce trebuiau sa faca Rg-ul putea avea consecinte fatale irecuperabile...noroc cu sina a treia care a 'ghidat' trenul sa nu se urce pe pereti si sa nu avem victime omenesti...am scapat doar cu o sperietura zdravana...dar ia cereti diagrama de presare a rotii pe osia deraiata...e un document 'oficial' ce nu poate fi nici ascuns si nici 'falsificat' pentru ca si daca a fost 'manarita' se poate verifica prin 'depresare'...daca treaba asta cu presarea nu a fost facuta 'cu simt de raspundere', osia aia buclucasa 'balanganea' si nu tinea ecartamentul si la proxima ocazie 'sarea de pe sina'...
Nu crezi ca e mai 'vivid' 'tabloul' meu decat al tau?
Doar ca eu nu am pretentia 'sa stiu dinainte' care sunt concluziile 'anchetei'...simple banuieli si consideratii pana la adevarata proba 'de veritate': raportul oficial al anchetei AFER...

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor Grigore

Trenul a fost masurat si-n dunga si nu a avut nici un defect.

subway guru wrote:
Doar ca eu nu am pretentia 'sa stiu dinainte' care sunt concluziile 'anchetei'...simple banuieli si consideratii pana la adevarata proba 'de veritate': raportul oficial al anchetei AFER...


Taman tu, si subway si guru sa nu stii. Pai daca nici tu nu stii, sa asteptam dara... Te bagi la un pariu?! La valoarea ta...  :lol:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilo Dr2005

subway guru wrote:
(Trenul a deraiat din cauza unor grave neglijente in intretinerea materialului rulant...iresponsabilitatea celor ce trebuiau sa faca Rg-ul putea avea consecinte fatale irecuperabile...noroc cu sina a treia care a 'ghidat' trenul sa nu se urce pe pereti si sa nu avem victime omenesti...am scapat doar cu o sperietura zdravana...dar ia cereti diagrama de presare a rotii pe osia deraiata...e un document 'oficial' ce nu poate fi nici ascuns si nici 'falsificat' pentru ca si daca a fost 'manarita' se poate verifica prin 'depresare'...daca treaba asta cu presarea nu a fost facuta 'cu simt de raspundere', osia aia buclucasa 'balanganea' si nu tinea ecartamentul si la proxima ocazie 'sarea de pe sina'...


Asta e o glumă, nu? Presarea roţilor pe osie se verifică după efectuare, tocmai pentru a nu zbura roata de pe osie. Tot uzura excesivă a şinei (cauzată de trenurile BM) e cauza. Dacă asta va apărea sau nu în raportul AFER, depindeexclusiv de partidul din care fac parte investigatorii. Dacă sunt de la PDL, nu vor recunoaşte în veci că trenurile cu căblăraie şi plastic produs de firma lui Berceanu au fost cauza deraierii...

 


Re: Evenimente care duc la perturbarea circulatiei trenurilor shoppy

Guru, sigur n-ai vazut standul de presare de la Atelierle Cfr Grivita :D .
Aia ca a treia sina a ghidat garnitura e o parere personala sau chiar asa s-a intamplat?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 183
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422359 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use