Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Strapungere 1 Mai - Drumul Sarii (2010 - 2011)

297 posts, 77214 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării cornel001

Nu ma pricep dpdv tehnic, posibil stiu ei ce fac acolo, dar ca parere personala eu zic ca degeaba pui cate doua guri una langa alta atat timp cat distanta intre perechile de guri este mare, doar daca nu executi cum trebuie inclinarile pe lungime, vreau sa zic ca in cazul asta inclinarile trebuie sa fie foarte bine executate pentru a ajunge toata apa unde trebuie. Si chiar daca se face acum cum trebuie, poate vine dorel la o reasfaltare si n-o mai face asa bine si ajungem ca pe Pantelimon.

Eu stiu foarte bine care strada e subiectul acestui topic, dar daca vrem sa facem ceva cum trebuie, atunci e musai sa privim si la ce nu e bine in ceea ce exista deja ca sa nu se repete greselile. Iar aici Pantelimonul e cel mai bun exemplu. Cu una din ocaziile in care m-am plimbat pe jos pe o portiune de pe el, am studiat cu atentie cum e cu scurgerile. Aparent este bine inclinat pe latime, dar pe lungime mai putin, si , desi am gasit ca are guri de scurgere , acestea sunt si amplasate la distanta maricica una de alta , si ... apa sta pe margine si se "usuca" la soare, sau la nori, dupa caz. Mai e varianta sa faci pe marginea soselei o banda cu multe grilaje de scurgere, mai mici si mai dese, si sub un canal colector, asa cum am vazut in alte parti, si nu-ti faci probleme decat pt inclinarea pe latime a soselei, insa mai departe ce necesitati de executie implica aceatsa varianta pt a colecta cum trebuie apa de pe acea banda si canal de desubt, nu stiu sa spun exact, dar localizezi acest detaliu doar acolo.

Daca gresesc cu aprecierile la adresa aspectelor tehnice, te rog sa ma corectezi.

Poate sunt eu prea "neamt", dar asa sunt eu, mai tipicar, vreau ca lucrurile, mai ales cele sunt mai greu de refacut/corectat, sa fie facute cum trebuie cap coada; desi poate nu pare importanta, problema cu apa poate avea mai multe aspecte negative (vrei treci la trecere de pietoni , faci sarituri acrobatice sau nici astea nu te ajuta uneori, sau vrei sa te urci in masina parcata si e inundatie in jur, plus ca arata necivilizat , mai stropesti din greseala pietoni, plus ca in loc sa traga si praful dupa ea, se evapora si il lasa acolo trecand si prin starea de noroi, apoi il inhalam, plus baltile sunt sursa pt tantari si alte d-astea, deci probleme de sanatate), deci e o chestie de civilizatie, daca tot traim cu totii in orasul asta hai sa-l facem cat mai civilizat; si daca sunt firme din vest implicate in aceste lucrari, sa beneficiem de experienta si grija lor pt detalii, ca tot spuneai mai sus "neamtul (sau austriacul?) tot neamt" atunci cand nu a pus canalizarea chiar pe mijloc.

In concluzie , poti sa ne garantezi (deci nu am pretentia sa garantezi, ci doar sa stim daca poti tinand cont ca, daca am inteles bine, lucrezi in sistem), ca aici si la alte lucrari, nu vor mai fi probleme din astea, adica daca putem sta linistiti din punctul asta de vedere ? Mersi frumos ;)

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării marius baciu

ma bag si eu un pic in discutie dar nu inteleg cum ai observat inclinarea mica in lungime???

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării cornel001

cine, eu ? pai n-am zis ca este in cazul de fata, ca mi-e greu sa-mi dau seama exact din poze, dar sustin ca necesita o executie atenta a lucrarii si acum si pe viitor la eventuale reasfaltari, adica nu pe principiul merge si asa care era raspandit pe la noi.

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării subway guru

Atunci hai sa luam impreuna pe rand cateva lucruri, pentru ca in fond nu e chiar asa de mare filozofie, sunt chiar lucruri 'de bun simt' pe care le poate intelege si analiza oricine...
Primul lucru 'de baza' este ca apa de ploaie, oricat am incerca, nu vrea 'neam' sa urce 'la deal'...
La o strada care are pantele transversale corect realizate, apele colectate pe suprafata carosabilului si trotuarelor sunt 'indrumate' spre cele doua rigole de la bordura.
Mai departe, daca pantele longitudinale ale strazii sunt corecte, apa colectata la rigole se scurge in lungul drumului spe 'punctele de colectare' care sunt gurile de scurgere.
Hai sa presupunem ca in loc ca apa sa se scurga 'la vedere' se scurge pe rigolele cu gratare propuse de tine...
Ce se poate intampla?
Daca pantele longitudinale nu sunt corecte, rigolele cu gratare nu rezolva nimic, apa va stagna in ele si va fi o 'clocitoare' rau mirositoare plina cu tintari si noroi.
Gratarele sunt un alt element 'sensibil' supus deteriorarii, se strica un gratar = obtii o groapa numai buna ca sa dai cu roata in ea si in care sa-si rupa gatul un biciclist nevinovat.
Tot noroiul de pe strada si de pe trotuare ajunge tot in rigola cu gratare, care trebuie sa fie curatata manual in mod periodic, altfel se infunda si n-ai obtinut nimic...spre deosebire de rigola la vedere care se poate curata mecanizat cu masinile cu perii, odata cu intregul carosabil.
Mai departe:
functie de intensitatea de calcul a ploii (l/mp) si suprafetele de colectare versus capacitatea de preluare a gurilor de scurgere rezulta distanta maxima de amplasare a geigerelor.
Faptul ca sunt geigere gemene inseamna ca au o capacitate de preluare dubla.
Gurile de scurgere au o piesa de fund, pentru decantarea noroiului, piesa care trebuie si ea curatata periodic, altfel geigerele se infunda si nu mai preiau nimic. (operatia asta e in sarcina Apa Nova).
De la gurile de scurgere, apa colectata se transporta prin canale transversale spre caminele de rupere de panta pozate pe colectorul din mijlocul strazii.
Capacitatea de transport a acestor canale transversale e data de diametrul nominal si de panta lor. Presupunand ca se pastreaza cotele de plecare si sosire, gradientul de curgere e cu atat mai mare cu cat lungimea e mai mica (de aceea am spus ca solutia lui mirciulica e 'poezie', pentru ca nu face decat sa lungeasca traseul (deci mareste costurile si 'papa' degeaba banii) si micsoreaza gradientul de scurgere (deci inrautateste inutil capacitatea de preluare).
In legatura cu 'garantatul', daca totul e realizat corect din puct de vedere 'cote' si 'pante', sistemul trebuie sa functioneze corect, daca punem din nou gurile de scurgere 'in varful dealului' singurul lucru 'garantat' e ca sistemul nu va functiona si apa va balti...

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării subway guru

Hai sa-ti mai spun si eu ceva de pa aici de pe Dambovita...
Inainte vreme cand se termina o strada si venea vremea receptiei, primul lucru care se facea era 'proba de inundare', veneau una, doua, trei cisterne pline cu apa si 'deversau' continutul pe strada ca sa se verifice modul de functionare al gurilor de scurgere...
Era asa de simplu si eficient...
Dar lucrurile bune sunt primele care dispar...

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării Mircea G

subway guru wrote:
O 'prostie de luat banii' este exact ceea ce ai desenat...
asa-zisul tau 'corect' nu e decat pura 'lautarie'...
Imi pare rau dar n-ati nimerit . Se face asa cum am desenat eu si daca vreti va puteti informa sau puteti vedea si pe strazi cum se executa o canalizare . ( acolo unde s-a lucrat corect) . Numai colturile strazilor nu se fac in diagonala ci " cum cad " si unde se pot lega .

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării subway guru

Nu, deloc, dumneata n-ai nimerit, eu spun cum trebuie facut, si in 'contrapartida' imi spui cum ai 'vazut' ca fac unii sau altii...fara sa analizezi daca fac bine sau rau...

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării 2009

Cred că defapt străpungerea asta se face numai pentru că se va începe metroul în Drumul Taberei, iar la Răzoare va fi practic aproape totul paralizat, dacă se încep lucrările la pasaje, metrou, gară subterană.

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării andrei11

Exact, mai putin Gara Subterana.

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării Goldmund

Nu ma las:am intrebat ce se intampla cu str. Constantin Marinescu,o straduta din cartierul Drumul Sarii,care ar face legatura intre Sos.Drumul Sarii si acea 1Mai din Drumul Taberii.Deoarece stradutza Constantin Marinescu este flancata de case mai mult sau mai putzin noi,ce urmeaza sa se intample cu ele?Sau ramane "strapungerea" aici la nivel de stradutza?Chiar nu cunoaste nimeni proiectul?
Multumesc pt. un eventual raspuns-
PS
orice "strapungere"este benefica pt. Bucuresti si nu cred ca ceva bun va fi construit doar pt. ca in zona va fi santierul metroului(atunci,celalalte "strapungeri"-care sunt din ce in ce mai multe!-ar fi ...inutile?!)
Bucurestiul este un oras "neterminat"-si asta e extraordinar!inseamna ca este in plina dezvoltare,cand vad "santierele"!-dar mai ales topografia cu strazile marginase este un dezastru si multe trebuiesc largite,indreptate,canalizate,asfaltate,continuate,terminate...

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării Goldmund

errata:
Drumul Taberei-si nu Drumul Taberii...

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării andrei11

"Rozatoarea" nu are de-a face cu santurile, sunt lucruri diferite. Da, o sa fie mai multe "rozatori" - generatie noua, mai noua ca la Canalul Manecii.

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării andrei11

Avand in vedere ca discutia se prelungeste, vei gasi raspunsul cautand la locul potrivit.

 


Re: Strapungerea 1 Mai - Drumul Sării subway guru

@Goldmund:
Strapungerea asta e o mica strutzo-camila de 850m lungime, din care 1/2 e cu 4 benzi si 1/2 cu doua benzi (de la baraca MAPN la Drumul Sarii)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2299 forum members have written 422536 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use